Citat:
Ursprungligen postat av
Thyrsos2
Det tror jag inte.
Nej, och nej.
Jo, det kan det givetvis, din debila lallare.
Det där är ju, fortfarande, ett felaktigt räkneexempel, eftersom antalet faktiska, och anmälda, våldtäkter, fortfarande, inte har ett jävla vitten att göra med att det är vanligt med falska våldtäktsanklagelser.
Eftersom du inte begriper hur räkneexempel fungerar så hade du fåtg hävda vad du vill, du är uppenbarligen obildbar.
Eller så kan du försöka hänga med lite. Det är ju för fan du som har ylat om antalet anmälda våldtäkter men du begriper inte ens när man räknar ut hur många det blir på ett åt utifrån dina egna siffror…
Jösses.
Det kan det ja. Äntligen.
Jo, det är det, fortfarande.
Nej, ditt jävla ärkenöt.
Man beräknar INTE en risk att utsättas för en falsk våldtäktsanklagelse genom att sälla dig till folk som begår våldtäkter. Hur i helvete kan du inte greppa det?
Sammanhangen hänger ju för fan inte ens ihop.
Risk räknas ut genom hur vanligt någonting är utifrån vad fan som helst, men inte handlingar faktiskt utförda av någon annan.
Det kan slås ut på geografi, befolkningsmängd, dagar på året, men framförallt på hur jävla vanligt det är att tjejer anklagar någon för att ha våldtagit dem när det inte har skett!
578 gånger på 365 dagar är fucking vanligt, din tratt!
Nej. Du visar att du inte begriper det.
Livet är inte statistik.
Ovidkommande.
Det dog miljontals människor i andra världskriget. Det är fortfarande vanligt mrd dödsfall orsakat av fallolyckor.
Nej, det behöver man absolut inte.
Det här handlar alltså, fortfarande inte om hur många sätt det finns att dö, utan om faktisk, och ökad, risk i en viss situation.
Yes! Vi lägger ner nollvisionen! Folk dör ändå av massa andra orsaker än i trafiken, så skit i det!
Idiot.
Det kan man definitivt göra.
Eftersom anmälda våldtäkter är helt oviktigt för någon som inte våldtar, eller blir falskt beskylld för att våldta.
Nej, givetvis inte.
De ska sättas i relation till risken att oskyldigt anklagas för det. Vilket alltså är någonting som sker(som allra minst) 578 människor om året.
Vilket gör det fucking vanligt oavsett om fler människor faktiskt blir våldtagna, din stackars jubelåsna.
Nä, det behöver jag inte, jag är nöjd med att konstatera att du är retarderad och obildbar.
Du går verkligen in i affekt.
Citat:
Det tror jag inte.
Jag drog ner på kränkningar och invektiv, du fortsätter.
Du har fel.
Här menar du att jag inte
hänger med på att mörkertal exister:
Citat:
För det andra, om du vill prata om ett mörkertal av falska beskyllningar måste du förstås ha tänkt på att det finns ett mörkertal även bland våldtäkter som faktiskt skett.
Detta är vad jag skrev, så du har uppenbarligen fel igen.
Citat:
Jo, det kan det givetvis, din debila lallare.
Nej det kan det inte eftersom någots
vanlighet endast är definierbart i relation till något annat.
Du säger att jag har fel men förklarar inte varför. Och du har själv fel igen.
Citat:
Det där är ju, fortfarande, ett felaktigt räkneexempel, eftersom antalet faktiska, och anmälda, våldtäkter, fortfarande, inte har ett jävla vitten att göra med att det är vanligt med falska våldtäktsanklagelser.
Förklara vad du menar då. Vad har det att göra med? Och säg inte att jag är obildbar osv, det ger dig inte en utväg att slippa förklara dig.
Citat:
Eftersom du inte begriper hur räkneexempel fungerar så hade du fåtg hävda vad du vill, du är uppenbarligen obildbar.
Ge mig ett räkneexempel som är jämförbart då. Du slipper inte undan med argumentet att jag inte skulle förstå ändå, sånt gör bara små barn.
Citat:
Nej, ditt jävla ärkenöt.
Man beräknar INTE en risk att utsättas för en falsk våldtäktsanklagelse genom att sälla dig till folk som begår våldtäkter. Hur i helvete kan du inte greppa det?
Sammanhangen hänger ju för fan inte ens ihop.
Risk räknas ut genom hur vanligt någonting är utifrån vad fan som helst, men inte handlingar faktiskt utförda av någon annan.
Det kan slås ut på geografi, befolkningsmängd, dagar på året, men framförallt på hur jävla vanligt det är att tjejer anklagar någon för att ha våldtagit dem när det inte har skett!
578 gånger på 365 dagar är fucking vanligt, din tratt!
Risk räknas
inte ut
genom hur vanligt någonting är utifrån vad fan som helst, som du skriver. Du fortsätter att ha fel.
Risk beräknas i procent genom att exempelvis:
Antalet falskt anmälda våldtäkter divideras med det totala antalet anmälda våldtäkter, gånger hundra.
Ett annat exempel vore: antalet dödsfall i trafiken dividerat med det totala antalet dödsfall, gånger hundra
Fråga någon du litar på, google eller vad du vill om hur man beräknar risken för att något ska inträffa.
Menar du att om 578 personer av totalt 10 miljoner äter bajs så är det mycket vanligt att bajs äts?
Citat:
Nej. Du visar att du inte begriper det.
Livet är inte statistik.
Du fortsätter säga att jag har fel men ger inget motargument. Livet är inte statistik men om man ska säga hur vanligt något är tar man hjälp av statistik. Det lärde man sig i grundskolan. Så du har återigen fel.
Citat:
Ovidkommande.
Det dog miljontals människor i andra världskriget. Det är fortfarande vanligt mrd dödsfall orsakat av fallolyckor.
Mellan 1939 och 1945 var det mycket vanligare att dö i strid än i en fallolycka, vet du hur man räknar ut det? Man jämför både antalet döda i strid och antalet döda i fallolyckor med det totala antalet döda under de sex åren.
Citat:
Nej, det behöver man absolut inte.
Det här handlar alltså, fortfarande inte om hur många sätt det finns att dö, utan om faktisk, och ökad, risk i en viss situation.
Givetvis kan risken att dö på ett specifikt sätt öka eller minska beroende på olika faktorer. Exempelvis om man har bilbälte på sig eller sysslar med någon farlig sport eller om man röker. Oavsett det beräknas risken att dö på ett specifikt sätt alltid i förhållande till risken att dö överhuvudtaget.
Citat:
Yes! Vi lägger ner nollvisionen! Folk dör ändå av massa andra orsaker än i trafiken, så skit i det!
Idiot.
Nej nollvisionen är toppen. Nollvision av våldtäkter vore också toppen.
Citat:
Det kan man definitivt göra.
Eftersom anmälda våldtäkter är helt oviktigt för någon som inte våldtar, eller blir falskt beskylld för att våldta.
Nej du har fel för elvtonde gången.
Risk beräknas på det sätt jag skrivit flera gånger. Något blir inte vanligt bara för att du tycker att en siffra är hög.
Citat:
Nej, givetvis inte.
De ska sättas i relation till risken att oskyldigt anklagas för det. Vilket alltså är någonting som sker(som allra minst) 578 människor om året.
Vilket gör det fucking vanligt oavsett om fler människor faktiskt blir våldtagna, din stackars jubelåsna.
Risken att bli falskt anklagad för våldtäkt ska sättas i relation till risken att bli falskt anklagad för våldtäkt...fantastiskt.
Att säga att något är "vanligt" är relativt och beroende på sammanhang. Uttrycket "vanligt" kräver en jämförelse med andra förekomster eller situationer. Utan en jämförelse med något kan man inte kvantifiera eller fastställa "vanlighet".
Skillnaden vore om du sa
jag tycker det är väldigt mycket.
Din vanligaste mening verkar vara "Nej du har fel" och sen inte utveckla varför det är fel.
Som ett litet barn.