2024-01-16, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag har inte bestämt mig riktigt. Funderar på att skicka i väg andra halvan eller i alla fall en del av mitt kortsiktiga innehav om vi kommer över 67-68:- innan rapporten. Men för min del blir det mer roulettverksamhet (rött/svart) och inför dom senaste rapporterna har jag gjort bort mig helt. Så säljer jag kommer det förmodligen en omvänd vinstvarning som bryter den långa sviten av nedgång efter rapporten.

Var läste du in kritik i inlägget.

Det var bara en fråga till en person som däremot har varit duktig på att kritisera andra i tråden.

Naturligtvis syftade jag på vad han tror om aktiekursen och inte hur han tolkar en rapport efter att den redovisats och marknaden redan reagerat. På vilket vis skulle det vara intressant?
Okej och det låter väl ändå som en bra strategi? Jag äger endast via Investor men kanske man kan pröva en post?
Citera
2024-01-20, 05:44
Medlem
Free12s avatar
Varför i helvete lär mig sig aldrig att sälja när rapport närmar sig? 1 av 10 är bra och resten är bara att försöka käka sig tillbaka till samma nivå igen!
Citera
2024-01-20, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Varför i helvete lär mig sig aldrig att sälja när rapport närmar sig? 1 av 10 är bra och resten är bara att försöka käka sig tillbaka till samma nivå igen!
Har du någon statistik på det eller talar du via dina känslor och egna investeringar? Vad har det med Ericsson att göra menar du?
Citera
2024-01-20, 17:10
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Har du någon statistik på det eller talar du via dina känslor och egna investeringar? Vad har det med Ericsson att göra menar du?
Tyvärr så har jag inte exakt statistik men känslan säger att det är oftare är dåligt än bra när ERIC lämnar rapport. Minns du senast det var en positiv och att den gick upp efter?

Vågar ju fan inte sälja innan heller för då jäklar kommer det en kanon.

Vet inte riktigt vad du inte förstår har med Eric att göra?
Citera
2024-01-20, 17:13
Medlem
Citat:
Tyvärr så har jag inte exakt statistik men känslan säger att det är oftare är dåligt än bra när ERIC lämnar rapport. Minns du senast det var en positiv och att den gick upp efter?

Vågar ju fan inte sälja innan heller för då jäklar kommer det en kanon.

Vet inte riktigt vad du inte förstår har med Eric att göra?
Så du menar att din känsla säger dig att det handlar om Ericsson när det är rapport dags alltså? Du påstår det så då får ju du förklara dig och inte jag liksom.
Citera
2024-01-20, 17:16
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Så du menar att din känsla säger dig att det handlar om Ericsson när det är rapport dags alltså? Du påstår det så då får ju du förklara dig och inte jag liksom.
Vaa? Jag vet att det varit skit dom senaste och om du vill ha specifik statistik på vilka som varit bra och dåliga så får väl du leta själv?
Citera
2024-01-20, 17:19
Medlem
Citat:
Vaa? Jag vet att det varit skit dom senaste och om du vill ha specifik statistik på vilka som varit bra och dåliga så får väl du leta själv?
Jaså men kan jag lita på din känsla då eller?
Hur har det varit "skit" då enligt dig?
Citera
2024-01-20, 17:22
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Jaså men kan jag lita på din känsla då eller?
Hur har det varit "skit" då enligt dig?
Det är klart du inte kan det, jag gör ju inte ens det fullt ut.
Att den går ner när rapport kommer och sedan bara käkar sig upp sakta tills nästa för att gå ner igen? Jag har fan ingen statistik men är säker på att du kan kolla upp det om du inte tror mig och är nyfiken.
Citera
2024-01-20, 17:27
Medlem
Citat:
Det är klart du inte kan det, jag gör ju inte ens det fullt ut.
Att den går ner när rapport kommer och sedan bara käkar sig upp sakta tills nästa för att gå ner igen? Jag har fan ingen statistik men är säker på att du kan kolla upp det om du inte tror mig och är nyfiken.
Okej så du talar om egen erfarenhet antar jag?
Det är en annan sak och respekterar det med.
Nej Ericsson har inte rosat marknaden de senaste åren men nu kan det vända ändå med AT&T avtalet tex. Vi får se. Själv äger jag via Investor och är nöjd med det. Om någon kan få igång ett bolag igen tror jag faktiskt det är just Investor?
Senast redigerad av Truefighter 2024-01-20 kl. 17:29.
Citera
2024-01-20, 17:36
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Okej så du talar om erfarenhet antar jag?
Det är en annan sak och respekterar det med.
Nej Ericsson har inte rosat marknaden de senaste åren men nu kan det vända ändå med AT&T avtalet tex. Vi får se. Själv äger jag via Investor och är nöjd med det. Om någon kan få igång ett bolag igen tror jag faktiskt det är just Investor?
Klart jag gör? Det är verkligen en pisstråkig aktie att äga egentligen då det vara många backslag senaste tiden men man håller hoppet kvar om att det en dag ska vända
Alltså man vill ju tro varje gång att nu ska det gå vägen, sedan kommer något skit i vägen och bara börja om igen, tur att dom ger utdelning iaf så det inte svider så mycket.

Det är svårt det där med Investor, givetvis kan dom påverka om dom vill och manipulera, men dom har ju redan tjänat så jäkla mycket innan bolagen ens blivit noterade att dom nog skiter i att få upp kursen så länge dom får sin utdelning? Dom har inget att tjäna på att få upp kursen om dom inte tänkt att sälja..
Citera
2024-01-20, 17:45
Medlem
Citat:
Klart jag gör? Det är verkligen en pisstråkig aktie att äga egentligen då det vara många backslag senaste tiden men man håller hoppet kvar om att det en dag ska vända
Alltså man vill ju tro varje gång att nu ska det gå vägen, sedan kommer något skit i vägen och bara börja om igen, tur att dom ger utdelning iaf så det inte svider så mycket.

Det är svårt det där med Investor, givetvis kan dom påverka om dom vill och manipulera, men dom har ju redan tjänat så jäkla mycket innan bolagen ens blivit noterade att dom nog skiter i att få upp kursen så länge dom får sin utdelning? Dom har inget att tjäna på att få upp kursen om dom inte tänkt att sälja..
Tack för dina synpunkter. Du har emellertid fel vad gäller Investors inställning vad gäller Ericsson. Självklart vill de inget annat än att se Ericsson starkt och få fint kassaflöde det gagnar naturligtvis Investor med. Investor försöker alltid att skapa värde även om de är extremt långsiktiga och därför kan vänta länge innan det händer.
Citera
2024-01-20, 17:50
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Tack för dina synpunkter. Du har emellertid fel vad gäller Investors inställning vad gäller Ericsson. Självklart vill de inget annat än att se Ericsson starkt och få fint kassaflöde det gagnar naturligtvis Investor med. Investor försöker alltid att skapa värde även om de är extremt långsiktiga och därför kan vänta länge innan det händer.
Naivt att tro att dom inte kan styra lite riktkurser och någon nyhet i deras favör. Klart dom vill att det ska gå bra för deras bolag men vad exakt menar du att dom tjänar på att kursen står i 160 istället för 60 om utdelningen är densamma och dom inte ska sälja av ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in