2024-07-12, 09:38
Medlem
Free12s avatar
Fan vad skönt att det kommer en bra rapport! På tiden och Investor visste om det.
Citera
2024-07-12, 09:39
Medlem
Jag la in en säljorder på 74,20 på ytterligare 20% av mitt innehav. Är mer än nöjd om den skulle ramla igenom under dagen.

Har en känsla av att det kan bli ett två dagars race om övrig börs håller sig någorlunda vettig. Tycker mig minnas att dom här positiva rapporterna som gett tydlig positiv inverkan på aktiekursen har följts av uppgångar på 2-3% även måndagen efter.

Samtidigt finns det ju exempel bakåt i tiden där aktien öppnat starkt på rapportdagens morgon och sedan fallit tillbaka under dagen.

Det som oroar mig lite nu är alla som hoppat in senaste tiden och ligger på riktigt fina vinster som dom säkerligen är sugna på att plocka hem.
Citera
2024-07-12, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Nö där gissade jag helt fel vilket även de stora analytikerna gjorde, skönt att man har Investor...

Fan du skulle ha köpt lite aktier Ringhals, när vi sa till dig att det var läge.
Citera
2024-07-12, 09:45
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fan du skulle ha köpt lite aktier Ringhals, när vi sa till dig att det var läge.
Alla borde ha hoppat på när Investor gick in med miljarder senast.. Sedan får alla hoppa av när dom känner det är rimligt.
Citera
2024-07-12, 09:48
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Ja! Då köpte jag Midef...

Och så botgenfiskade jag en hel drös Peab som bottnade ungefär samtidigt som Ericsson, de är upp drugt 70% nu och lär dubblas närmsta fem åren.

Så det är inte bara missade tåg ...
Senast redigerad av Ringhals3 2024-07-12 kl. 10:15.
Citera
2024-07-12, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Alla borde ha hoppat på när Investor gick in med miljarder senast.. Sedan får alla hoppa av när dom känner det är rimligt.

Ja det var en köpsignal som heter duga. Jag ökade på då och lite innan och det är dom aktierna som jag säljer nu pga nerverna.

Resten får ligga kvar när det kommit ner till en mer hälsosam andel av totalen.

Hur gör du själv?
Citera
2024-07-12, 09:54
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ja det var en köpsignal som heter duga. Jag ökade på då och lite innan och det är dom aktierna som jag säljer nu pga nerverna.

Resten får ligga kvar när det kommit ner till en mer hälsosam andel av totalen.

Hur gör du själv?
"Fallow the money" kan inte vara tydligare än så

Jag tror din strategi är bra på kort sikt men jag är otroligt lång i denna och säljer inte före minst 120 och då bara hälften.
Mest för att jag inte ser något som är mer köpvärt just nu
Citera
2024-07-12, 09:59
Medlem
Citat:
"Fallow the money" kan inte vara tydligare än så

Jag tror din strategi är bra på kort sikt men jag är otroligt lång i denna och säljer inte före minst 120 och då bara hälften.
Mest för att jag inte ser något som är mer köpvärt just nu

Samma här, det är ju nästan 4% direktavkastning också och nu blev man ju lite nyförälskad en sådan här dag. Äntligen lite lön för mödan.
Citera
2024-07-12, 10:03
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Samma här, det är ju nästan 4% direktavkastning också och nu blev man ju lite nyförälskad en sådan här dag. Äntligen lite lön för mödan.
Det är ju den fina avkastningen som gjort att man inte gett upp.. Håller med om äntligen, för har inte varit en lätt aktie att inte trycka på sälj på
Senast redigerad av Free12 2024-07-12 kl. 10:08.
Citera
2024-07-12, 10:15
Medlem
Citat:
Det är ju den fina avkastningen som gjort att man inte gett upp.. Håller med om äntligen, för har inte varit en lätt aktie att inte trycka på sälj på

Exakt. Blir nog en öl ute i kväll, fick igenom min sälj på 74,20 så du finns det lite ölpengar.

La in en ny köp på 72,80 så får vi se om man får tillbaka dom framåt eftermiddagen.
Citera
2024-07-12, 10:19
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Exakt. Blir nog en öl ute i kväll, fick igenom min sälj på 74,20 så du finns det lite ölpengar.

La in en ny köp på 72,80 så får vi se om man får tillbaka dom framåt eftermiddagen.
Snyggt! Man är ju lite orolig för en dålig nyhet som ska komma snart men kan inte se vad det skulle vara.

Köper du lika många eller tar du vinsten som i fler aktier?
Citera
2024-07-12, 10:30
Medlem
Citat:
Snyggt! Man är ju lite orolig för en dålig nyhet som ska komma snart men kan inte se vad det skulle vara.

Köper du lika många eller tar du vinsten som i fler aktier?

Tack, men det var mer "skjuta från höften trading" än skicklighet.

Fick just tillbaka dom (samma antal) la en ny sälj på 73,40 för stunden ser det lite mörkt ut, men man vet ju inte om vi kan sega oss upp dit igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in