Citat:
Ursprungligen postat av
HenrikN96
Nu är ju detta ett tag experiment så går ut på att man ska gifta sig på 4 veckor. Visst, man kan tycka att Christopher gick för långt och sa alla dessa ”snälla” saker utan att knappt känna Catja men du kan ju inte påstå att det var bara han som gjorde fel? Och vadå kvinnor vill ha en som respekterar en? Hur kan du inte påstå att Christopher inte respekterade henne? Om det var något han gjorde så respekterade han henne för mycket och var en simp med alla komplimanger. Sen att han i slutet stod upp för sig själv ser jag bara som ett sundhetstecken.
För som sagt, detta är ett program där man ska gifta sig på 4 veckor. Catja gav intrycket att hon ville ta det långsamt, inte flytta ihop osv men då har hon lite missat poängen med programmet. Sedan, som jag tror, så var hon inte bara intresserad av honom men då kan hon ju bara säga det. Istället ”låtsas” hon vara lite intresserad för att få tv tid. Christopher var inte felfri, men påstå inte att Catja gjorde allt rätt.
Love bombing är inte bara att ge komplimanger, utan att måla upp en stor framtid för snabbt. Ja, experimentet går ut på att det går snabbt men att prata om hur han är villig att kompromissa med allt, ge upp allt, flytta, ändra sig i barnfrågan osv är också en form av love bombing – som sätter en enorm press på den andra parten.
Jag tycker inte Catja gjorde något fel nej, om det var det du undrade. Hon har ingen skyldighet att ge honom något hon inte är bekväm med att ge honom. Hon var väldigt tydlig med sina känslor kring honom, hon låtsades aldrig att hon gillade honom mer än hon gjorde (inte som t ex Lucas som inte är ärlig med sina osäkerheter och istället slänger ur sig plattityder som "jag känner mig hemma").
Du läste nog inte klart meningen om respekt, så läs gärna om den.