2024-01-20, 16:12
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damzzen
Falsk anmälan leder aldrig till åtal.

Problemet är att man vet aldrig exakt när en anmälan är felaktig, det finns ett antal exempel på när personer dömts i tingsrätten men senare har sanningen uppdagats och de har blivit friade.

Här var vi dessutom en deltagare i Love is Blind som blivit friad i rätten och då kan man inte börja argumentera för att han är skyldig trots att han är friad.

Citat:
Att bli friad i rätten betyder inte att man är oskyldig, detta är ett citat från rådmännen själva. Att man är friad innebär endast att det inte är ställt bortom rimlig tvivel att åklagarens sak stämmer till 110%. Det betyder att försvaret lyckats ställa tvivel till åtalet hos rätten. Det är nästan betydelselöst när der gäller våld i nära relation. Det är få domar som delas där.

Tyvärr så finns det människor som ljuger och anmäler saker som ej inträffat. Bråk i nära relationer är ofta infekterade och det kan ofta vara svårutrett att veta vad som egentligen har hänt. En släkting till mig blev tex anklagad för misshandel trots att det var hans sambo som slog och sparkade först, tyvärr glömde hon att berätta det i förhör. Du verkar inte känna till att mened är ett av de vanligaste kvinnobrotten?

Men vad gäller deltagaren i Love is Blind så är det väl än så länge okänt vad målet exakt handlade om? Det enda vi vet är att han friades i rätten och att han är oskyldig.
Citera
2024-01-20, 16:14
Medlem
Citat:
Absolut inte. Verkar bara son att de är beskyddande av honom. De har med stor sannolikhet sett sin vän förlora det helt i en brud som utnyttjat honom, kanske fler gånger dessutom. De är skeptiska, jag förstår de. Man blir det när man har en vän som är så.

Förmodligen är det så. Och misstänker att dom skulle få rätt. Krisse-Ly satt ju och sa att hon skulle ha dåligt med pengar långt framöver. Men hon färväntar sig ju att Rasmus ska stå för kalaset helt klart.

Rätt kul också när hon tappa sin kärlek totalt på 5 sek för att han hade fel om hennes ögonfärg och kom sist i quizzet. Hade dom frågat om hennes bröststorlek så hade han säkert fått rätt...

Näe, det där kommer inte att hålla länge.
Citera
2024-01-20, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Problemet är att man vet aldrig exakt när en anmälan är felaktig, det finns ett antal exempel på när personer dömts i tingsrätten men senare har sanningen uppdagats och de har blivit friade.

Här var vi dessutom en deltagare i Love is Blind som blivit friad i rätten och då kan man inte börja argumentera för att han är skyldig trots att han är friad.

Tyvärr så finns det människor som ljuger och anmäler saker som ej inträffat. Bråk i nära relationer är ofta infekterade och det kan ofta vara svårutrett att veta vad som egentligen har hänt. En släkting till mig blev tex anklagad för misshandel trots att det var hans sambo som slog och sparkade först, tyvärr glömde hon att berätta det i förhör. Du verkar inte känna till att mened är ett av de vanligaste kvinnobrotten?

Men vad gäller deltagaren i Love is Blind så är det väl än så länge okänt vad målet exakt handlade om? Det enda vi vet är att han friades i rätten och att han är oskyldig.
Spelar ingen roll, kolla på tove fallet bara där en gick friad trots 99,99% bevis.
Ifall det gäller psykfallet sergio så är det samma sak där, oavsett hur jävla synliga hans lögner och spel är så snackar han sig ur situationerna. Sekt amanda visste att han ljög men gick ändå vidare med honom. Nu är hon så äckligt kristen så tycker inte synd om henne men det är anmärkningsvärt.
Farsan "guds händer" 😂🤮🤮

Ska man hålla program och har 100 tusentals ansökningar, varför då välja individer som är en uppenbar risk? Då är man en idiot.
Citera
2024-01-20, 16:29
Medlem
Verkligen en chock att Christofers "nice guy"-skådespel var just det; ett skådespel.

Hans sätt att love bomba och samtidigt kräva kärlek tillbaka, för att sedan vända när Catja inte gav den respons han hoppades på, är så fucking obehagligt. Det finns inget farligare för en kvinna än en man som är kränkt – vilket Christofer är ett levande bevis på. Så fort han insåg att hans taktik som Good GuyTM inte funkade blev han aggressiv och målade upp sig själv som ett offer och började med känslomässig manipulation. "Jag hade gett upp allt för dig", "Du gav mig bara din kropp" etc.

Det är så tröttsamt att behöva beskåda hur män håller på på det här sättet, för att sedan skylla på KVINNAN. Och att män inte alls ser det problematiska i hans beteende. "VaD ViLl eN kViNnA hA". Vi vill ha män som behandlar oss med respekt för att de respekterar oss som individer och grupp, inte för att de lärt sig att det är så man "ska" vara.
Citera
2024-01-20, 16:39
Medlem
Har inte sett alla avsnitten än. Men Christoffers beteende, kan man inte lite förstå att han varit som en igel på Catia, om hon nu haft sex med honom så mycket som det verkar.
Citera
2024-01-20, 16:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Verkligen en chock att Christofers "nice guy"-skådespel var just det; ett skådespel.

Hans sätt att love bomba och samtidigt kräva kärlek tillbaka, för att sedan vända när Catja inte gav den respons han hoppades på, är så fucking obehagligt. Det finns inget farligare för en kvinna än en man som är kränkt – vilket Christofer är ett levande bevis på. Så fort han insåg att hans taktik som Good GuyTM inte funkade blev han aggressiv och målade upp sig själv som ett offer och började med känslomässig manipulation. "Jag hade gett upp allt för dig", "Du gav mig bara din kropp" etc.

Det är så tröttsamt att behöva beskåda hur män håller på på det här sättet, för att sedan skylla på KVINNAN. Och att män inte alls ser det problematiska i hans beteende. "VaD ViLl eN kViNnA hA". Vi vill ha män som behandlar oss med respekt för att de respekterar oss som individer och grupp, inte för att de lärt sig att det är så man "ska" vara.

Nu är ju detta ett tag experiment så går ut på att man ska gifta sig på 4 veckor. Visst, man kan tycka att Christopher gick för långt och sa alla dessa ”snälla” saker utan att knappt känna Catja men du kan ju inte påstå att det var bara han som gjorde fel? Och vadå kvinnor vill ha en som respekterar en? Hur kan du inte påstå att Christopher inte respekterade henne? Om det var något han gjorde så respekterade han henne för mycket och var en simp med alla komplimanger. Sen att han i slutet stod upp för sig själv ser jag bara som ett sundhetstecken.

För som sagt, detta är ett program där man ska gifta sig på 4 veckor. Catja gav intrycket att hon ville ta det långsamt, inte flytta ihop osv men då har hon lite missat poängen med programmet. Sedan, som jag tror, så var hon inte bara intresserad av honom men då kan hon ju bara säga det. Istället ”låtsas” hon vara lite intresserad för att få tv tid. Christopher var inte felfri, men påstå inte att Catja gjorde allt rätt.
Citera
2024-01-20, 16:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Har inte sett alla avsnitten än. Men Christoffers beteende, kan man inte lite förstå att han varit som en igel på Catia, om hon nu haft sex med honom så mycket som det verkar.

Precis. De verkar ju ha haft sex så varför hade Catja det ens om hon nu inte var intresserad? Snacka om att skicka dubbla signaler
Citera
2024-01-20, 16:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Så där funkar inte juridik.

Deltagaren i Love is Blind är trots din motvilja till att erkänna detta friad i rätten.

Så fungerar rättvisa.
Citera
2024-01-20, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Nu är ju detta ett tag experiment så går ut på att man ska gifta sig på 4 veckor. Visst, man kan tycka att Christopher gick för långt och sa alla dessa ”snälla” saker utan att knappt känna Catja men du kan ju inte påstå att det var bara han som gjorde fel? Och vadå kvinnor vill ha en som respekterar en? Hur kan du inte påstå att Christopher inte respekterade henne? Om det var något han gjorde så respekterade han henne för mycket och var en simp med alla komplimanger. Sen att han i slutet stod upp för sig själv ser jag bara som ett sundhetstecken.

För som sagt, detta är ett program där man ska gifta sig på 4 veckor. Catja gav intrycket att hon ville ta det långsamt, inte flytta ihop osv men då har hon lite missat poängen med programmet. Sedan, som jag tror, så var hon inte bara intresserad av honom men då kan hon ju bara säga det. Istället ”låtsas” hon vara lite intresserad för att få tv tid. Christopher var inte felfri, men påstå inte att Catja gjorde allt rätt.
Love bombing är inte bara att ge komplimanger, utan att måla upp en stor framtid för snabbt. Ja, experimentet går ut på att det går snabbt men att prata om hur han är villig att kompromissa med allt, ge upp allt, flytta, ändra sig i barnfrågan osv är också en form av love bombing – som sätter en enorm press på den andra parten.
Jag tycker inte Catja gjorde något fel nej, om det var det du undrade. Hon har ingen skyldighet att ge honom något hon inte är bekväm med att ge honom. Hon var väldigt tydlig med sina känslor kring honom, hon låtsades aldrig att hon gillade honom mer än hon gjorde (inte som t ex Lucas som inte är ärlig med sina osäkerheter och istället slänger ur sig plattityder som "jag känner mig hemma").

Du läste nog inte klart meningen om respekt, så läs gärna om den.
Citera
2024-01-20, 16:53
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coconutoil
Varför tog han upp Catjas sexliv? Riktigt vidrigt beteende att försöka skämma ut Catja mot slutet och säga att hon använde sin kropp som försoning. Man märkte tydligt att Catja blev illa till mods av kommentaren.

Christofer tog ju upp deras gemensamma sexliv. Sex var den enda bekräftelsen han fick av Catja. Klart han kände sig som ett stycke kött. Hon sa ju dessutom att han ska känna sig glad att han fick det att gå för henne. Det är en mycket större komplimang än den verbala bekräftelse han törstade efter, menade hon.

I den här situationen påminner Catja om en typisk player. Och vi vet alla vad kvinnliga players brukar kallas för...
Citera
2024-01-20, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Precis. De verkar ju ha haft sex så varför hade Catja det ens om hon nu inte var intresserad? Snacka om att skicka dubbla signaler

Ja men visst?! Trodde verkligen inte dom haft sex. Lite synd om honom trots allt.
Citera
2024-01-20, 16:58
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaDonkey
Kan Vi prata om de här ultraproduktplacerade vinglasen i mässing ?

Du har missat att glasen är nästan det enda folk pratat om?

Det här med ogenomskinliga glas blev även en stor snackis i Love Island, alla länders säsonger, där dom används av samma anledning (för att kunna klippa fritt utan kontinuitetsproblem).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in