2024-01-20, 16:02
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Vittnen säg honom men kunde inte peka ut honom....

Den som beskrev bäst är väl då vittnet Engström själv skapade

SE? Mitt inlägg handlade inte om SE. Läs det igen här:

Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Men jag måste ändå säga. Det är inte omöjligt att man har med sig en revolver när man går hem från jobbet sent på kvällen. Kan bli tomt och kusligt i de nedstängande kvarteren. Men jag får inte ihop motivet, varför sköt han Palme?

Men skulle han ha lyckats känna igen Palme? Det är vaket efter en lång arbetsdag.

Om det var han kom han på en bra plan i efterhand att spela vittne. Placera sig som vittne genom observation av en karaktär vi vet var 70 m från mordplatsen.

Och kan man verkligen få en så bra blick på så långt avstånd, i en så smal öppning, i så dåligt ljus? Borde mest vara en silhuett ju.

Sen att inget vittne har sett honom, det är verkligen en försvårande omständighet.
Citera
2024-01-20, 16:05
Medlem
quggels avatar
SE säger i förhör:
"jag har en ung flicka till vänster, och en ung grabb till höger. Flickan tar pulsen och vi försöker få den här personen som visade sig vara Olof Palme i framstupa sidoläge".

Detta stämmer ju INTE. AH har inte haft honom bredvid enligt henne själv. Inte heller har någon annan sett honom där.

Så varför ljuger han om just detta?
Senast redigerad av quggel 2024-01-20 kl. 16:08.
Citera
2024-01-20, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Det är jobbigt att svara på samma fråga om och om igen utan att du registrerar svaret. Försök läsa och memorera den här gången.

Att SE utsaga stämmer, vad gäller hans interaktion med LP, får stöd av tre separata punkter.

Han beskriver svaret på hans fråga om var gm tog vägen identiskt med ett annat vittne.

Han har rätt om vad LP gav för signalementet.

Endast SE säger sig ställa frågan i det här skeendet.

Och var var AE som också säger sig interagera med LP? Är det helt omöjligt? Eller gäller en annan måttstock där?

Och att han snubblar in på platsen är bildspråk. Om du nu ser framför dig en papphammarfigur som nästan snubbar över OP där han ligger och får hjärt och hjärt och lungräddning får du gärna googla bildspråk så får du en bättre förståelse.

Fast jag skrev ju att du slår mynt av detta svar du ger ?

Jag menade vart i Engströms berättelse är trovärdig?

Är det trovärdigt att han varken ser eller hör något från brottsplatsen när han går från Skandia?

Är det trovärdigt att Engström pratar med Lisbeth när andra vittnen tar upp sina vittnesmål vid denna tidpunkt?

Är det trovärdigt att han och LJ står och tittar mot varann i flera sekunder och får det stöd av LJ ?

Är det trovärdigt att Engström springer I gränden efter poliser som sen går upp i rök eller att den polismannen som sen springer efter gruppen också missas ?

Är det trovärdigt att Engström överhör ett "supervittne" som lämnar ut Engströms klädsel i detalj?

Är det trovärdigt att direkt efter så säger polisen att han inte behöver Engströms vittnesmål ?

Jag står för att allt detta inte blir trovärdigt och att jag anser att Engström ljuger ihop detta....
Citera
2024-01-20, 16:24
Medlem
Citat:
SE? Mitt inlägg handlade inte om SE. Läs det igen här:

Jasså...

Då får du förtydliga vem du pratar om !
Citera
2024-01-20, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Det är jobbigt att svara på samma fråga om och om igen utan att du registrerar svaret. Försök läsa och memorera den här gången.

Att SE utsaga stämmer, vad gäller hans interaktion med LP, får stöd av tre separata punkter.

Han beskriver svaret på hans fråga om var gm tog vägen identiskt med ett annat vittne.

Han har rätt om vad LP gav för signalementet.

Endast SE säger sig ställa frågan i det här skeendet.

Och var var AE som också säger sig interagera med LP? Är det helt omöjligt? Eller gäller en annan måttstock där?

Och att han snubblar in på platsen är bildspråk. Om du nu ser framför dig en papphammarfigur som nästan snubbar över OP där han ligger och får hjärt och hjärt och lungräddning får du gärna googla bildspråk så får du en bättre förståelse.

Om du kokar ner allt i ett påstående så skulle det se ut såhär !

Jag misstänker Engström pga att jag inte anser att hans berättelse är trovädig !

Sen köper jag inte heller att det bara skulle finnas isåfall en enda anledning till att ljuga....Som då skulle vara att vilja ha uppmärksamhet !
Citera
2024-01-20, 16:36
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jasså...

Då får du förtydliga vem du pratar om !

Den jag pratar om är NF. Ska han inte misstänkas?

Citat:
Men jag måste ändå säga. Det är inte omöjligt att man har med sig en revolver när man går hem från jobbet sent på kvällen. Kan bli tomt och kusligt i de nedstängande kvarteren. Men jag får inte ihop motivet, varför sköt han Palme?

Men skulle han ha lyckats känna igen Palme? Det är vaket efter en lång arbetsdag.

Om det var han kom han på en bra plan i efterhand att spela vittne. Placera sig som vittne genom observation av en karaktär vi vet var 70 m från mordplatsen.

Och kan man verkligen få en så bra blick på så långt avstånd, i en så smal öppning, i så dåligt ljus? Borde mest vara en silhuett ju.

Sen att inget vittne har sett honom, det är verkligen en försvårande omständighet.
Citera
2024-01-20, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
SE säger i förhör:
"jag har en ung flicka till vänster, och en ung grabb till höger. Flickan tar pulsen och vi försöker få den här personen som visade sig vara Olof Palme i framstupa sidoläge".

Detta stämmer ju INTE. AH har inte haft honom bredvid enligt henne själv. Inte heller har någon annan sett honom där.

Så varför ljuger han om just detta?

Därför att jag måste försvinna ut ur utredningen...nej jag är inte Glanz som kom lite senare.
Citera
2024-01-20, 16:37
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Fast jag skrev ju att du slår mynt av detta svar du ger ?

Jag menade vart i Engströms berättelse är trovärdig?

Är det trovärdigt att han varken ser eller hör något från brottsplatsen när han går från Skandia?

Är det trovärdigt att Engström pratar med Lisbeth när andra vittnen tar upp sina vittnesmål vid denna tidpunkt?

Är det trovärdigt att han och LJ står och tittar mot varann i flera sekunder och får det stöd av LJ ?

Är det trovärdigt att Engström springer I gränden efter poliser som sen går upp i rök eller att den polismannen som sen springer efter gruppen också missas ?

Är det trovärdigt att Engström överhör ett "supervittne" som lämnar ut Engströms klädsel i detalj?

Är det trovärdigt att direkt efter så säger polisen att han inte behöver Engströms vittnesmål ?

Jag står för att allt detta inte blir trovärdigt och att jag anser att Engström ljuger ihop detta....
Det blir problematiskt att svara på frågor du ställer på ett så otroligt vinklat sätt. Vissa av frågorna stämmer ju inte ens det minsta med materialet.
Vissa av sakerna är ju inte trovärdiga så som du beskriver. Men det betyder inte automatiskt att det är påhittat eller lögn. Det kan vara så att det nog inte hände precis så som du tolkar det. Vilket är helt förståeligt med tanke på att du tolkar allt för att få det så misstänkt som möjligt.

Vad har du fått det ifrån att SE pratar med LP medan andra ger sitt vittnesmål?
Citera
2024-01-20, 16:41
Medlem
Man hoppades att Stig Engström skulle vara länken till ett organiserat mord | Palmemordet

https://www.youtube.com/watch?v=JxGf5aJe11Q
Citera
2024-01-20, 16:42
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Robert-Ynglingen-
Därför att jag måste försvinna ut ur utredningen...nej jag är inte Glanz som kom lite senare.

Länge sen vi hörde av dina barnvakter. Släppte dom dig när de fått sin tid i rampljuset? Måste vara skönt att slippa de asen.

Men du fortsätter ljuga. Prata inte om SG, han är en hjälte. Du är en en av palmemordets alla galningar.

Ingen tror på din historia, för den går inte ihop med materialet, trots att ni försökte pussla ihop era lögner.
Citera
2024-01-20, 16:46
Medlem
Citat:
Den jag pratar om är NF. Ska han inte misstänkas?

Ingen fara och jag kommer definitivt inte att gå loss på folk som misstänker honom heller..

Off topic :

Men det går ju att göra en tråd om honom på fb och spekulera vidare på honom om man vill..
Citera
2024-01-20, 16:49
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Man hoppades att Stig Engström skulle vara länken till ett organiserat mord | Palmemordet

https://www.youtube.com/watch?v=JxGf5aJe11Q

TP sa rakt ut att SE inte hade agerat ensam, det var en konspiration. Fram till att ingen ville publicera TP:s alster. Men när Filter gick med på att publicera mot vissa eftergifter så prostituerade han sig snabbt. Vände på en femöring från den tydliga åsikten att SE var en del av en konspiration till att han gjorde det helt själv.

Svag karaktär. Vågade inte ens berätta för UG att han skulle peka ut SE för mordet och antyda att hennes far kan ha haft något med mordet att göra. Istället sa han till henne dagern innan att hon inte ens skulle märka av publiceringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in