Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Det är jobbigt att svara på samma fråga om och om igen utan att du registrerar svaret. Försök läsa och memorera den här gången.
Att SE utsaga stämmer, vad gäller hans interaktion med LP, får stöd av tre separata punkter.
Han beskriver svaret på hans fråga om var gm tog vägen identiskt med ett annat vittne.
Han har rätt om vad LP gav för signalementet.
Endast SE säger sig ställa frågan i det här skeendet.
Och var var AE som också säger sig interagera med LP? Är det helt omöjligt? Eller gäller en annan måttstock där?
Och att han snubblar in på platsen är bildspråk. Om du nu ser framför dig en papphammarfigur som nästan snubbar över OP där han ligger och får hjärt och hjärt och lungräddning får du gärna googla bildspråk så får du en bättre förståelse.
Fast jag skrev ju att du slår mynt av detta svar du ger ?
Jag menade vart i Engströms berättelse är trovärdig?
Är det trovärdigt att han varken ser eller hör något från brottsplatsen när han går från Skandia?
Är det trovärdigt att Engström pratar med Lisbeth när andra vittnen tar upp sina vittnesmål vid denna tidpunkt?
Är det trovärdigt att han och LJ står och tittar mot varann i flera sekunder och får det stöd av LJ ?
Är det trovärdigt att Engström springer I gränden efter poliser som sen går upp i rök eller att den polismannen som sen springer efter gruppen också missas ?
Är det trovärdigt att Engström överhör ett "supervittne" som lämnar ut Engströms klädsel i detalj?
Är det trovärdigt att direkt efter så säger polisen att han inte behöver Engströms vittnesmål ?
Jag står för att allt detta inte blir trovärdigt och att jag anser att Engström ljuger ihop detta....