2024-01-20, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg

Som sagt, ingen här tar dig seriöst, så det är poänglöst att fortsätta denna diskussion. Det är uppenbart att du inte förstår hur språk fungerar. Jag citerade tidigare en representativ definition av termen:

En player. En sån bjuder man inte hem till sig mitt i natten utan att veta vad besöket kommer handla om.

Du kan för övrigt korroborera detta genom att se vilka öknamn meningsmotståndare gett varandra i denna tråd. Jordenisplatt har tex uppträtt som någon som har och har haft en stor mängd sexuella partner, men ändå har ingen kallat honom en "fuckboy", utan istället dess motsats: en "incel". Ingen skriver att skeptikerna i detta fall nog är "fuckboys"; utan det heter just att de är "incels".

Att ha mycket sex ger status, både hos kvinnor och män. Att man sen är en som anammar en "pumpa och dumpa"-filosofi är något som skapar frustration, men förändrar på intet sätt det faktum att det är attraktivt att besitta denna typ av sexuellt kapital.

Filmer och litteratur riktade till och skrivna av kvinnor är fulla av fuckboys. "Incels" däremot är helt ointressanta.

Vilken sida i FUPen sa du att hon använde ordet "kompisdejt" på? Annars står du igen med brallorna nerdragna som en lögnare.

Japp. Afrotjejen är nog välbevandrad med ungdomsslang, tror du inte det? Eller du kanske tycker att vi ska fråga en pensionerad professor i lingvistik istället?

Vi kanske ska titta på vad målsägande menar med både dejten, rizza och fuckboy:

" FL: Berätta om denna konversationen. Vem hade du varit på date med och vem är kingen?

MÄ: Kingen är Ol*iver som går i min klass. Det var inte riktigt en date utan det var att vi sågs den
dagen. Vi var bara vänner.

FL: I konversationen skriver du också; "Två olika killar Orkar nt Va har jag gjort"
Förklara vad du menar med två olika killar.

MÄ: Att det var att de båda var på mig. Ol*iver var intresserad men Vi*king tyckte jag mer var skum
för han kom från ingenstans. Men O*liver var mer än närmare vän.

FL: Du skrevr vidare: "Kan jg sluta rizza omedvetet Aa Han är en fuckboy".
Förklara vad du menar med sluta rizza omedvetet och han är en fuckboy

MÄ: Att man typ omedvetet flirtar utan att man har den intentionen och då får till sig killar och
tjejer utan att jag ville det. Fuckboy var riktat om Vi*king för jag hade fått skumma vibes att
han varit på tjejer och så."

Edit: sida 274 i FUP.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-01-20 kl. 13:56.
Citera
2024-01-20, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiagnosGreta
Tänker att det är svårt för Vi*king att veta med säkerhet exakt när/var/hur Mä fått blåmärken. De hänger inte 24/7. Alla är vi olika, vissa får blåmärken lätt och andra inte. Det kan även ta upp till ett dygn innan blåmärken syns. Vi*king har med största sannolikhet inte sett dessa blåmärken i mörkret i vilket fall.

Man brukar iof. märka om man klämmer så hårt på någons höfter att stora blåmärken kan uppkomma. Rättsmedicinalverket styrker målsägandes version att blåmärkena tillkommit av grepp med händerna vid ett bord, vid den tidpunkt då Vi*king var där.
Citera
2024-01-20, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Dizzy-
Så hon hade varit singel 1 dag... gick på dejt nästa dag och sedan erbjöd en kille att sova hemma hos henne samma kväll. Ok, det säger ju allt om hennes karaktär, och inte ur en positivt vinkel direkt.

Nope. Läser man FUP så hade hon varit singel några dagar. Dumpade sin pojkvän på måndagen. Gick på dejt med en nära vän Ol*iver på torsdagen. Sedan var det Vi*king som skrev att han missat bussen. Och hon erbjöd honom artigt att få sova på hennes golv om det var nödläge.

Att gå på en dejt med en nära vän gör ingen immun mot våldtäkt. Om du går på dejt med Greta på kvällen. Så kan ju du fortfarande bli våldtagen av Berta när Berta sover över hos dig på natten. Dejten du hade med Greta gör dig inte immun mot att våldtas av Berta.

Och det säger ingenting om din karaktär om du gör slut med Stina på måndagen. Går på dejt med din nära vän Greta på torsdagen och sedan låter din bekanta Berta sova hos dig, när hon missat bussen hem.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-01-20 kl. 14:22.
Citera
2024-01-20, 13:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Dizzy-
Så hon hade varit singel 1 dag... gick på dejt nästa dag och sedan erbjöd en kille att sova hemma hos henne samma kväll. Ok, det säger ju allt om hennes karaktär, och inte ur en positivt vinkel direkt.

Singel en dag och sen var det full fart med andra killar?

Man kan börja misstänka att hon fick kalla fötter efter chalmeristens nattliga besök för att hon inte ville få dåligt rykte?
Citera
2024-01-20, 13:55
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Samtycke för sex ges i normalfallet implicit och består i avsaknaden av motstånd mot det. När jag har sex med min fru går det till så och är det inget avtal där någon köper korv och inget staten eller jurister har att göra med avseende hur det skall gå till eller vilken grad av samtycke som finns.

Om avsaknad av motstånd är den enda indikationen du får gällande samtycke så är sexet rätt torftigt.
En betydligt viktigare implicit faktor är det faktum att det är just din fru, och att ni sannolikt har en etablerad vana hur ni har sex efter X antal utförda akter. Ribban kan och bör ligga betydligt högre första gången med främlingar och ytligt bekanta.

Citat:
Om jag däremot utövar ett brott mot henne genom att ha sex med henne mot hennes vilja och med våld är det ett brott som staten kan och bör ingripa mot.
Om det sker mot hennes vilja men utan att du behöver utöva våld då? Jag förstår att du i så fall inte tycker att det är ett brott, men lagen tycker det.

Citat:
Lagens bestämmelser om samtycke är idag obehagliga och fel inte bara därför att de innebär att oskyldiga döms utan också för att den ger obehagliga och ondskefulla typer som du och andra juridiska aktivister tro på att de har rätt att lägga sig i och bestämma över hur folks sexliv skall se ut och vilka ”avtal” det innebär och möjlighet att göra det.
Så länge alla inblandade är överens är lagen problemfri. Jag bryr mig mindre om hur folk har sex än att brottslingar straffas. Varje våldtäktsman som undflyr straff är en cancersvulst i samhällskroppen.

Citat:
Eftersom de som skrivit lagtexten mycket väl vet att sex inte avtalas explicit i normalfallet kan de inte uttryckligen begära explicit samtycke utan det är medvetet vagt så att domstolarna ges utrymme till att godtyckligt vid behov påstå att samtycke inte existerade.
Explicit kommunikation kräver väldigt lite. Normalt engagemang inför och under sexakten räcker gott och väl.
Citera
2024-01-20, 14:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Japp. Afrotjejen är nog välbevandrad med ungdomsslang, tror du inte det? Eller du kanske tycker att vi ska fråga en pensionerad professor i lingvistik istället?

Säger en del om din syn på vetenskap att du tror att en lingvist inte kan någonting om språk. En utbildad språkvetare har dessutom till skillnad från din "afrotjej" full koll på att ords betydelse inte alltid stämmer överens med vad vissa PK-skribenter tror. Här spelar det sålunda roll att tjejer ofta vill förneka att de attraheras av sexuell erfarenhet hos män, och istället låta påskina att de gillar "mysiga och snälla killar". Man kanske kan säga till vänninorna att tihi, honom är jag ju inte intresserad av, han är en playah, en Casanova, en fuckboy, tihi. Men givetvis är man det.

Igen, kolla hur ingen här kallar Jordenisplatt en fuckboy. Ingen använder fuckboy som skällsord på fb.

Men igen, den här diskussionen är så löjlig att det närmast är pinsam. Jag vet att du gjort bort dig, du vet att du gjort bort dig, alla vet att du gjort bort dig.

Citat:
FL: Du skrevr vidare: "Kan jg sluta rizza omedvetet Aa Han är en fuckboy".
Förklara vad du menar med sluta rizza omedvetet och han är en fuckboy

MÄ: Att man typ omedvetet flirtar utan att man har den intentionen och då får till sig killar och
tjejer utan att jag ville det. Fuckboy var riktat om Vi*king för jag hade fått skumma vibes att
han varit på tjejer och så."[/i]

Noterade det också, och återigen är det en tydlig lögn man kan konstatera här hos MÄ. Att ge "skumma vibes" och att han "varit på tjejer och så" insinuerar i det närmaste att han återkommande skulle ha varit obehagligt närgången. Kladdat på tjejer. Men det är inte en fucboys modus operandi. Nån som ger "skumma vibbar" och "är på tjejer" är normalt inte särskilt framgångsrik hos det motsatta könet. Att han är fuckboy implicerar dock att han är framgångsrik. När hon kallar honom en fuckboy menar hon givetvis att han är någon som ligger runt en del, och att detta givetvis sker frivilligt från tjejernas sida.
Citera
2024-01-20, 14:09
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Säger en del om din syn på vetenskap att du tror att en lingvist inte kan någonting om språk. En utbildad språkvetare har dessutom till skillnad från din "afrotjej" full koll på att ords betydelse inte alltid stämmer överens med vad vissa PK-skribenter tror. Här spelar det sålunda roll att tjejer ofta vill förneka att de attraheras av sexuell erfarenhet hos män, och istället låta påskina att de gillar "mysiga och snälla killar". Man kanske kan säga till vänninorna att tihi, honom är jag ju inte intresserad av, han är en playah, en Casanova, en fuckboy, tihi. Men givetvis är man det.

Igen, kolla hur ingen här kallar Jordenisplatt en fuckboy. Ingen använder fuckboy som skällsord på fb.

Men igen, den här diskussionen är så löjlig att det närmast är pinsam. Jag vet att du gjort bort dig, du vet att du gjort bort dig, alla vet att du gjort bort dig.

Noterade det också, och återigen är det en tydlig lögn man kan konstatera här hos MÄ. Att ge "skumma vibes" och att han "varit på tjejer och så" insinuerar i det närmaste att han återkommande skulle ha varit obehagligt närgången. Kladdat på tjejer. Men det är inte en fucboys modus operandi. Nån som ger "skumma vibbar" och "är på tjejer" är normalt inte särskilt framgångsrik hos det motsatta könet. Att han är fuckboy implicerar dock att han är framgångsrik. När hon kallar honom en fuckboy menar hon givetvis att han är någon som ligger runt en del, och att detta givetvis sker frivilligt från tjejernas sida.

Det borde även kunna sägas att det skadar en kvinnas status att ligga med en fuckboy som hon knappt har träffat, speciellt på det vis som eventuellt hände i detta fall. En fuckgirl är nämligen ingen positivt att vara, mer vanligt kallat slampa.

Man kan ju dra ett fiktivt scenario där en heteroman släpper in en gayfuckboy och sen blir påsatt i en timme för att "det var enklast så".

Edit: Kan ju då även tillägga att det är detta som FuckViking menar i sitt mess dagen efter. Det är med hänsyn till hennes status som han frågar om "de ska hålla detta för sig själva" så hon inte blir exponerad som en fuckgirl / easy.
Senast redigerad av DViking 2024-01-20 kl. 14:11.
Citera
2024-01-20, 14:18
Medlem
Citat:

Ordet fuckboy kan användas på olika sätt. Googla som sagt. Och det är en nedsättande term. Och när det kommer till slang så kan en ungdom vara mycket bra källa för vad slang-uttrycket betyder. men du håller inte med.

Så en kvinna kan inte bli våldtagen av någon hon kallar för "fuckboy", menar du? Väldigt märkligt resonemang. Om en kvinna kallar en man för fuckboy, så menar du att hon per automatik vill knulla med honom i två timmar om han missat bussen hem och hon erbjudit honom at sova på sitt golv?

En man som bjuder hem en kvinna han kallar för "slampa" har alltså för avsikt att ha sex med henne? Så om hon kör upp en dildo i analen på honom, utan att han vill, så är det inte våldtäkt, eftersom han kallat henne för "slampa"?

I övrigt får vi nog gå efter vad målsägande säger att hon menar med sina uttryck.

Vadå "gjort bort mig"? I vad? Jag uppfattar inte alls att jag gjort bort mig. Men jag ser att ni är några här som skriver väldigt spydiga kommentarer om oss som inte håller med er. Så er agenda är uppenbar. Ni är partiska så in åt helvete att ni tom. försöker med missriktade personangrepp mot oss som inte håller med er om att "Vi*king är heeelt oskyylidig".
Citera
2024-01-20, 14:26
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Så varför argumenterar du emot domen, som är praxis baserat på lagtext och förarbeten?

Det har jag förklarat massvis med ggr. Domen är INTE i linje med någon vägledande praxis, eftersom MÄ uppenbarligen inte varit "alltigenom trovärdig".

Citat:
Självklart.

Så först är det "bara lagtext", sen är det "bara praxis" men nu är det "självklart" att förarbetena är viktiga? Du får ursäkta om jag tvivlar på din uppriktighet.

Hur som helst, här kommer ett utdrag ur propositionen (Prop. 2017/18:177 s. 31-33) som borde vara av intresse för dig, där lagstiftaren uttryckligen säger att lagen inte ska innehålla något krav på att frivillighet kommit till uttryck. Läs gärna hela, men jag fetar och stryker under en del saker av särskilt intresse.

Kan du nu erkänna att du hade fel i att samtycket måste uttryckas explicit? Lagstiftaren säger rakt ut man kan uttrycka sitt frivilliga deltagande på ett subtilt sätt, det vill säga genom implicit kommunikation, precis som jag sa. Eller ska tramset fortsätta?

Citat:
Ge gärna ett exempel på implicit kommunikation.

Det kan vara allt ifrån en blick till nånting sagt med ett viss tonfall.

Eller att skicka urringade bilder, prata om problemen och upplösningen av ens förhållande, bjuda in någon att sova över mitt i natten och öppna dörren iklädd nattlinne och därefter direkt gå med på att dela säng.

Citat:
”Lägga vikt vid” är lagtexten, ”endast” är min tolkning så som den enda rimliga tillämpningen av lagens intention, eftersom motsatsen skulle underminera syftet med lagändringen (eliminera ursäkten att GM inte fattade att BO inte ville genom ett krav att inhämta bekräftelse att BO ville).

Låter inte alls som en efterhandskonstruktion

Citat:
Om analogierna är falska är det lätt för dig att förklara varför, inte sant?

Ja. Du menar alltså att du anser dem vara direkt applicerbara? Bitch, please

Svara Ja på frågan så ska jag förklara varför sen. Jag märker att du har en tendens att flipp-floppa så jag föredrar att du tydligt står fast vid dem innan jag sätter igång.
Citera
2024-01-20, 14:31
Avslutad
Citat:
I övrigt får vi nog gå efter vad målsägande säger att hon menar med sina uttryck.

Det är inte så språk fungerar. Man kan inte komma upp med sina egna privata definitioner av vedertagna begrepp och sen försöka pådyvla omvärlden att det är så man använt ordet i ett specifikt sammanhang. Kanske är lite starkt att beteckna detta som lögn (strängt taget är det dock det), men hon slirar definitivt på sanningen. Hon hade aldrig bjudit hem någon hon tyckt gett "skumma vibes" och som "varit på tjejer" tidigare.

Citat:
Så en kvinna kan inte bli våldtagen av någon hon kallar för "fuckboy", menar du?

Halmgubbe. Ingen har skrivit det. Ånyo hittar du bara på och försöker på så sätt torpedera all seriös diskussion.
Citera
2024-01-20, 14:47
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nattlinnet beskrivs som ett blått nattlinne. Något mer vet vi inte om det. Kan fortfarande vara ett oversized bomullsnattlinne. Men ändå kännas mer välklätt att öppna i hoodie och byxor, än i sovkläder.

Jag gillar hur du skriver om historien. Innan var det:
"mycket troligt att nattlinnet var en hösäck"
"ett nattlinne/pyjamas är väl en väldigt bruklig klädsel att ha när man ska sova till natten och har gäst övernattande"
"Så nattlinnet var förmodligen en stor säckig, osexig sak. Som mer visade "nu vill jag sova och jag vill inte visa mig naken för dig"."
"Ha nattlinne på sig när man har övernattande gäster = inte vilja visa sig naken för sina nattgäster."
"det är inte konstigt för en kvinna att ha på sig ett sådant klädesplagg nattetid när gäst ska sova över. "
"Att hon bar nattlinne är verkligen raka motsatsen till samtycke. Hon visar ju tydligt "här ska det sovas med kläder på"."

Innan körde du alltså med att det var fullt normalt att ta emot Viking iklädd nattlinne, det var t o m superlämpligt, eftersom det visar att man INTE vill ha sex (). Men när du fick reda på att MÄ själv insåg det högst olämpliga med klädseln så låter det annorlunda. Kom igen nu, det här är rent löjligt beteende från dig.

Citat:
Hade du velat öppna i en blå pyjamas för en gäst du knappast känner? Eller hade det känts bekvämare att öppna i hoodie och mjukisbyxor?

Nej det hade jag inte velat. Och till skillnad från MÄ så hade jag faktiskt bytt om. Du gör min poäng åt mig

Citat:
Och sedan när ses nattkläder som invit till sex?

Sedan sexiga underkläder uppfanns.

Eller, som jag gjort gällande (eftersom vi inte vet exakt hur nattlinnet såg ut), i kombination med andra beteenden, som att skicka urringade bilder, prata om problemen och upplösningen av ens förhållande, bjuda in någon att sova över mitt i natten och därefter direkt gå med på att dela säng. Jag trodde jag redan hade förklarat det här ett antal ggr?

Citat:
Om min stora kärlek tex. går runt här i sina nattkläder, menar du då att det är för mig att bara "Köra på"?

Du har kört det här strawman-argumentet förut och det var lika fånigt då det begav sig. Och jag har förklarat min position X antal ggr. Du kan bättre än så. Tror jag.
Citera
2024-01-20, 14:58
Medlem
Fiffiniffis avatar
Vad säger förresten TomatKungen om polisförhören nu efter fup?

Ytterligare en sak i fup jag fick rätt om, hon blir ombedd att berätta så detaljerat som möjligt och lyckas under två förhör nämna samtliga sexpositioner förutom att hon red honom. Men konfronterad med Vikings uppgifter om att hon red kommer det plötsligt fram.

Hennes förklaring i domen är uppenbart felaktig: "I sina första förhör sa hon att han bett henne om olika positioner men berättade kanske inte specifikt att hon hade suttit på honom vid något tillfälle"

Hon ombads tydligt vara specifik och hade två förhör på sig, men nämnde trots detta alla andra positioner utan en. Och den hon inte nämner bara råkar vara en position som typiskt sett inte är förenlig med våldtäkt.

Ge oss en tjusig bortförklaring nu, så poppar jag popcorn under tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in