Citat:
Ursprungligen postat av
Varian
Så du erkänner att du ännu en gång hade fel, och att du hittade på.
Att du sen försöker vinkla det som att det är mer troligt nu är patetiskt, din lögnare. Vi som kan läsa vet annat. Målsägande ställde upp på sex efter tjat, och ångrar sig efteråt när hon snackade med sina kompisar.
Du vet inte ens skillnaden mellan advokat, jurist och försvarare - varför ska jag tro på din verklighet när jag har min egen som är baserad på erfarenhet? För att du är en patologisk lögnare?
Jag måste bara klippa in det här för skojs skull:
Vad ohederligt du skriver. Både om vad jag skriver och om allt. Din agenda är tydlig. Den blir väldigt tydlig när du går ner på missriktade personangrepp. Du vet att jag har en poäng i saker jag skriver och för att få andra att inte se min poäng, försöker du få mig att framstå i sämre dager. Oärligt av dig. Håll dig till sakfrågan istället för att angripa dina motdebattörer.
Jag svarar på vad du skriver, på dina påståenden och spekulerar i dina påståenden. Hur kan du ens se det som en lögn? Ge dig. Som sagt: din agenda är tydlig.
Nope. Vi*king har
inte "tjatat" om sex. Han har tagit för sig, torts att målsägande inte vill. Och hon ger upp för att undvika att bli skadad.
Frågan är om han har gjort detta uppsåtligen: alltså våldtagit målsägande eller om han bara varit grovt oaktsam kring om han hade samtycke eller inte: alltså utsatt målsägande för oaktsam våldtäkt. Vid genomläsning av dom och FUP är jag av uppfattningen att det mer rör sig om just oaktsam våldtäkt. Vi*king var förmodligen för full och för kåt för att uppfatta att målsägande inte ville. Dagen efter när han är nykter så fattar han ju vinken snabbt och avbryter. Så. Jag tror faktiskt att detta var en oaktsam våldtäkt. Givetvis lika illa för målsägande, men Vi*king bör få straffet sänkt i Hovrätten.
Jo, jag vet skillnaden mellan advokat, jurist och försvarare. Men tråden handlar inte om huruvida jag vet skillnaden på det eler inte. Tråden handlar om det aktuella fallet.
Så du har sett engagerade advokater i verkliga livet som lever för att få sina klienter friade? Fint för dig då. Själv har jag som sagt på nära håll sett motsatsen: en advokat som gör ett mediokert jobb i Tingsrätten och där bla. jag fick jobba för den (falskt tillvitade och) dömde mannen. Ta reda på en massa saker, håva in bevisning som styrkte den dömdes versioner etc. Jobba arslet av mig och leverera allt till advokaten. Som sedan gjorde ett
lysande arbete i Hovrätten. Och då lyckades advokaten få både den dömdes fängelsestraff sänkt och skadeståndet rejält sänkt. Tyvärr inte friad, men alltid något, det som blev gjort. I ett senare, mycket senare skede fick dock den dömde en viss upprättelse. Mer kan jag inte berätta pga. anonymiteten.