2024-01-19, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Dem kommer ifrån original serien . Är med hela tiden .

Och wtf - Sergio slisket - hans lägenhet 😂

Ja, en så otroligt sunkig lägenhet! Ridå liksom. Passar ihop med hans ovårdade klädsel och smutsiga klibbiga hår. Amandas reaktion var ju helt underbar.
Citera
2024-01-19, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdare
Exakt, de är inte genuina. Han försöker vara en snäll kille så att det blir inställsamt.

Exakt så! Bara det faktum att han tilltalade henne med "mitt hjärtas fröjd" i var och varannan mening redan från start var en varningssignal.

Och till alla er "bra att han slutade toffla" folk, hans ständiga love bombing är röd flagg för de flesta och hans beteende när han "satte ner foten" bevisade att det var just love bombing. Bullet dodged från hennes sida.
Citera
2024-01-19, 21:31
Medlem
KrossedOuts avatar
Som heterosexuell man har jag så vansinnigt svårt att se vad tjejer ser i en som som Sergio? Tror inte han har eller har haft problem med att få tjejer. Hur???
Citera
2024-01-19, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IdunLo
Han är inte ett dugg manlig utan omogen och manipulativ. När han frågar vad en kvinna vill ha så handlar det om att han är förbannad över att hans love bombing-taktik inte fungerar som han har tänkt.

Man säger fina saker och är snäll för att man menar det, inte med baktanken om att få tillbaka lika mycket.

Om man märker att det inte är besvarat så är det läge att gå. Man kan inte bli förbannad för att den andra personen inte känner likadant.

Han verkar inte ens intresserad av att lära känna henne (då hade vetat vad hon vill ha) utan bara av att få henne att känna som han vill. Han verkade trevlig först men nu framstår han snarare som creepy.

Tycker tvärtom. I början verkade han bara vara trevlig för att få ligga. Det var den bilden jag hade.
Nu i slutet struntade han i sådana aspekter och sa det han tänkte. Med andra ord så sluta han vara en simp. Och DET är manligt.

Cajsa däremot visade INGENTING så fattar inte ens att hon blev ledsen när han kastade bort ringen, som han borde gjort för länge sen.
Citera
2024-01-19, 21:34
Medlem
Kan vi prata om Krisse-L ’s tänder !!??
Wtf - dem är för många , ihop tryckta på varann
Och hennes hund uppfostran 😂😂
Citera
2024-01-19, 21:36
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potatismos81
Hörni jag måste få bolla en grej som jag tänkte på. Har endast kommit till 5e avsnittet hittills. Vi alla kan ju nog komma överens om att Sergio är en speciell typ, många red flags..

Men jag tänkte på det angående hans tro och religion? (Detta kanske är fel av mig att ta upp, ber om ursäkt isf. Är själv inte troende så har tyvärr inte stenkoll på allt inom ämnet..)

Han nämnde vid första mötet med Amanda att han är katolik. Sedan har han inte velat prata mer om religoner. Han ville inte ens försöka när Amanda bad om att kanske ställa lite frågor när han skulle möta hennes familj, angångne deras tro då den extremt viktig inom familjen. Han vägrade och tyckte att han betedde sig märkligt när dom tog upp det.

Kan Sergio ljugit om att han är katolik? En misstanke jag haft då han verkar ha noll koll på ämnet och undviker att prata om det till all kost..?

En specifik scen jag reagerade extra på när han pratade med Amandas pappa, som då även jobbar som präst.

”Amanda är ju kristen och jag katolik” - nämner Sergio till Amandas pappa

”Men du tror på Jesus?” - Amandas pappa

”Oh, ja” - Sergio

”Men om man tror på Jesus då är man kristen? Jesus kristus..” - Amandas pappa

”Ja, och jag delar den. Den är ett faktum” - svarar Sergio??

Kändes som hennes pappa tog han på bar gärning. Men som sagt bara spekulerar. Hade dock inte förvånat mig då han ljugit om mycket och verkar vara lite knäpp om jag får säga det själv..
Katolicism och kristendom är båda kristna religioner med utgångspunkt från Gud/Jesus, med skillnaden att man har bikt i katolska kyrkan där du ska få dina synders förlåtelse. Sen har de den sista smörjelsen.
Och så tror och tillber de den Heliga Modern, Maria. Det gör man inte i kristna kyrkan.
Citera
2024-01-19, 21:39
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Nej, nej, nej!!! Jag har smygtittat på programmet ett tag då jag hemligen njuter av svenska skämskuddar, men nu visade det sig att flera vänner i USA också följer.

Visas det här världen runt alltså?! Jag dör!

Jag får nu stammande förklara att detta inte är ett tvärsnitt av svenska mäns ”spännande frisyrer”

Ska vi förklara för dem "over there" att varken Krissy-ly's överdrivna eller Catjas rolleyes ansiktsuttryck är särskilt typiskt svenska heller?
Citera
2024-01-19, 21:44
Medlem
IdunLos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrossedOut
Som heterosexuell man har jag så vansinnigt svårt att se vad tjejer ser i en som som Sergio? Tror inte han har eller har haft problem med att få tjejer. Hur???
Han har inga problem med att få självdestruktiva tjejer som har uselt omdöme men han kan inte få vilka kvinnor han vill.

De övriga kvinnorna i programmet ser ju hur extremt obehaglig han är och försöker varna Amanda.

De flesta kvinnor har haft en sådan väninna som är vacker och har en fin personlighet men som kommer släpande på den ena losern efter den andra, trots varningar och interventioner.

Jag tyckte synd om Amanda först men nu tänker jag att hon får skylla sig själv när hon ignorerar varenda varningsflagga.

Jag tror att jag skulle börja skratta om Serigio kom fram till mig i en bar.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaaubi
Skulle verkligen inte bli förvånad om det va Christopher. Tycker han va rätt obehaglig dagens avsnitt. Blev ju rätt otrevlig och ful så fort det blev lite konflikt. Har målat upp sig själv som en good guy och feminist. Men sen visar han helt andra sidor. Skulle inte förvåna mig om han hade drämt till ngn i affekt.
Jag får också såna vibbar. Att när han fått nog åker nävarna fram. Inte undra på att han försöker dölja det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siffraistatistiken
Exakt så! Bara det faktum att han tilltalade henne med "mitt hjärtas fröjd" i var och varannan mening redan från start var en varningssignal.

Och till alla er "bra att han slutade toffla" folk, hans ständiga love bombing är röd flagg för de flesta och hans beteende när han "satte ner foten" bevisade att det var just love bombing. Bullet dodged från hennes sida.
Ja. Hon har självbevarelsedrift.
Citera
2024-01-19, 21:45
Medlem
BarbaDonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Kan vi prata om Krisse-L ’s tänder !!??
Wtf - dem är för många , ihop tryckta på varann
Och hennes hund uppfostran 😂😂

Absolut, kombon av hennes tatueringar och tanduppsättningen ger henne lite WT-stämpel, men hon verkar annars faktiskt vettig och ganska snygg för övrigt.
Citera
2024-01-19, 21:45
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdare
Ja. Hon har självbevarelsedrift.
Fy hur dåligt Catja måste ha mått med den där dubbelnaturen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in