2024-01-19, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solenskiner120
När Christoffer borstar tänderna och säger ”hur har du haft det ikväll mitt hjärtas fröjd och eviga längtan” Skrattade rakt ut, den mannen är något helt annat. Förstår inte hur hon kan hålla sig för skratt. Hoppas han hittar någon som är lite mer flummig än henne som kan bekräfta honom

Hennes blickar säger allt 👀av förståeliga skäl. Verkligen omaka.
Senast redigerad av granskottet80 2024-01-19 kl. 11:31.
Citera
2024-01-19, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Förstår inte hur rasistmeira har över 100k följare? Då var hon ju redan känd behövde hon verkligen delta här med…

Meira har ju garanterat köpt sina instagramföljare.
Hon är nog bara med i serien för att sälja sig själv, och är missnöjd nu över hur Netflix ”klippt ihop” henne.
Citera
2024-01-19, 12:30
Medlem
Hörni jag måste få bolla en grej som jag tänkte på. Har endast kommit till 5e avsnittet hittills. Vi alla kan ju nog komma överens om att Sergio är en speciell typ, många red flags..

Men jag tänkte på det angående hans tro och religion? (Detta kanske är fel av mig att ta upp, ber om ursäkt isf. Är själv inte troende så har tyvärr inte stenkoll på allt inom ämnet..)

Han nämnde vid första mötet med Amanda att han är katolik. Sedan har han inte velat prata mer om religoner. Han ville inte ens försöka när Amanda bad om att kanske ställa lite frågor när han skulle möta hennes familj, angångne deras tro då den extremt viktig inom familjen. Han vägrade och tyckte att han betedde sig märkligt när dom tog upp det.

Kan Sergio ljugit om att han är katolik? En misstanke jag haft då han verkar ha noll koll på ämnet och undviker att prata om det till all kost..?

En specifik scen jag reagerade extra på när han pratade med Amandas pappa, som då även jobbar som präst.

”Amanda är ju kristen och jag katolik” - nämner Sergio till Amandas pappa

”Men du tror på Jesus?” - Amandas pappa

”Oh, ja” - Sergio

”Men om man tror på Jesus då är man kristen? Jesus kristus..” - Amandas pappa

”Ja, och jag delar den. Den är ett faktum” - svarar Sergio??

Kändes som hennes pappa tog han på bar gärning. Men som sagt bara spekulerar. Hade dock inte förvånat mig då han ljugit om mycket och verkar vara lite knäpp om jag får säga det själv..
Citera
2024-01-19, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potatismos81
Hörni jag måste få bolla en grej som jag tänkte på. Har endast kommit till 5e avsnittet hittills. Vi alla kan ju nog komma överens om att Sergio är en speciell typ, många red flags..

Men jag tänkte på det angående hans tro och religion? (Detta kanske är fel av mig att ta upp, ber om ursäkt isf. Är själv inte troende så har tyvärr inte stenkoll på allt inom ämnet..)

Han nämnde vid första mötet med Amanda att han är katolik. Sedan har han inte velat prata mer om religoner. Han ville inte ens försöka när Amanda bad om att kanske ställa lite frågor när han skulle möta hennes familj, angångne deras tro då den extremt viktig inom familjen. Han vägrade och tyckte att han betedde sig märkligt när dom tog upp det.

Kan Sergio ljugit om att han är katolik? En misstanke jag haft då han verkar ha noll koll på ämnet och undviker att prata om det till all kost..?

En specifik scen jag reagerade extra på när han pratade med Amandas pappa, som då även jobbar som präst.

”Amanda är ju kristen och jag katolik” - nämner Sergio till Amandas pappa

”Men du tror på Jesus?” - Amandas pappa

”Oh, ja” - Sergio

”Men om man tror på Jesus då är man kristen? Jesus kristus..” - Amandas pappa

”Ja, och jag delar den. Den är ett faktum” - svarar Sergio??

Kändes som hennes pappa tog han på bar gärning. Men som sagt bara spekulerar. Hade dock inte förvånat mig då han ljugit om mycket och verkar vara lite knäpp om jag får säga det själv..

Sergio är ju från Spanien, så det är inte konstigt att han är katolik. Den identiteten sitter nog djupt inom honom. Men är han en god katolik? - Knappast skulle jag vilja påstå. Han har ju legat runt och han verkar ju skryta om att ha en identitet som partyprins, player. Han är en sån troende typ som är väldigt troende när han går i kyrkan på högtidsdagarna, när han själv gifter sig, döper sina barn, kräver att hans döttrar ska vara kyska osv. Men själv har han lite egna regler för hur han lever. Det är väl det som Amandas pappa direkt ser igenom misstänker jag (har inte sett avsnittet). Sergio är ju ingen svärfarsdröm direkt…Han är falsk som människa, så jag tror att det är därför du också tror att han ljuger om att vara katolik. Det är nog klokt att misstro det mesta av vad Sergio säger och påstår!
Citera
2024-01-19, 12:47
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potatismos81

Jag tror inte att han har ljugit (de flesta spanjorer är katoliker), däremot tror jag att han är som de flesta under 40 år som vuxit upp som katolik: Icke-praktiserande. Han har troligtvis döpts, konfirmerat sig, varit i kyrkan vid påsk eller jul när mamma dragit med honom, men det är allt. Han kanske kan påvens namn men ber man honom räkna upp de 7 sakramenten kan han kanske nämna 3... Jag tror att han har överdrivit hur troende han är eftersom han blev lite förtjust i Amanda och hon nämner sin kristna tro. Så ja där kanske lite lögner kommer in iofs. Jag har extremt svårt att tro att han går i kyrkan regelbundet eller kan rabbla Fader vår utantill... Han gillar att krydda ordentligt.
Citera
2024-01-19, 12:49
Medlem
https://sverigesradio.se/artikel/love-is-blind-deltagare-castad-trots-atal-om-misshandel-av-ex

Tippar på att det är Sergio eller Rasmus?
Senast redigerad av Getingfalc 2024-01-19 kl. 12:55.
Citera
2024-01-19, 12:49
Medlem
https://sverigesradio.se/artikel/love-is-blind-deltagare-castad-trots-atal-om-misshandel-av-ex .. Någon som vet vem detta handlar om?
Citera
2024-01-19, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbossI
https://sverigesradio.se/artikel/love-is-blind-deltagare-castad-trots-atal-om-misshandel-av-ex .. Någon som vet vem detta handlar om?

Hur kan inte produktionsbolaget kollat upp detta innan...

Sen ska man nog inte brusa upp innan man vet allt.

I Sverige räcker det att man har knuffat en kvinna ifrån sig i nödvärn för att i praktiken kunna bli dömd för misshandel/kvinnomisshandel.
Citera
2024-01-19, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Sergio är ju från Spanien, så det är inte konstigt att han är katolik. Den identiteten sitter nog djupt inom honom. Men är han en god katolik? - Knappast skulle jag vilja påstå. Han har ju legat runt och han verkar ju skryta om att ha en identitet som partyprins, player. Han är en sån troende typ som är väldigt troende när han går i kyrkan på högtidsdagarna, när han själv gifter sig, döper sina barn, kräver att hans döttrar ska vara kyska osv. Men själv har han lite egna regler för hur han lever. Det är väl det som Amandas pappa direkt ser igenom misstänker jag (har inte sett avsnittet). Sergio är ju ingen svärfarsdröm direkt…Han är falsk som människa, så jag tror att det är därför du också tror att han ljuger om att vara katolik. Det är nog klokt att misstro det mesta av vad Sergio säger och påstår!

Han är inte från Spanien. Föräldrar från Colombia och bosatt i Barcelona.
Citera
2024-01-19, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TmeVernissage24
Han är inte från Spanien. Föräldrar från Colombia och bosatt i Barcelona.

Aha, tack, jag tog fel där. I Columbia är de flesta katoliker också, så Sergio har det väl med sig från barnsben.
Citera
2024-01-19, 14:03
Medlem
Nej, nej, nej!!! Jag har smygtittat på programmet ett tag då jag hemligen njuter av svenska skämskuddar, men nu visade det sig att flera vänner i USA också följer.

Visas det här världen runt alltså?! Jag dör!

Jag får nu stammande förklara att detta inte är ett tvärsnitt av svenska mäns ”spännande frisyrer”
Citera
2024-01-19, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Getingfalc
https://sverigesradio.se/artikel/love-is-blind-deltagare-castad-trots-atal-om-misshandel-av-ex

Tippar på att det är Sergio eller Rasmus?

Jag gissade Sergio eller Johan men hade fel, kan ju vara nån som inte gick vidare och som man alltså inte vet namnet på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in