2024-01-18, 14:12
Medlem
visar 3-mma på pissprov?
Citera
2024-01-18, 15:18
Medlem
Jag går till läkarbesök inom psykiatrin 1 gång per år endast. Årsbesök alltså.

Har aldrig testat positivt för någonting.

Men min fråga är om psykiatrin brukar testa för droger innan årsbesök även utan några misstankar eller tidigare missbruk.

Samt om dom testat för droger tidigare borde det väl stått med i mina vårdkontakter-journalanteckningen där man ser övriga resultat från proverna? Eller behöver vårdcentralen inte visa allting dom gjort prover på?

Jag har inte ADHD.

Om det är risk att dom testar inför läkarbesök, eventuellt med urinprov, behöver jag hållla mig ifrån thc lagom tid till läkarbesöket.
Citera
2024-01-18, 17:26
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hammertimetoes
Jag går till läkarbesök inom psykiatrin 1 gång per år endast. Årsbesök alltså.

Har aldrig testat positivt för någonting.

Men min fråga är om psykiatrin brukar testa för droger innan årsbesök även utan några misstankar eller tidigare missbruk.

Samt om dom testat för droger tidigare borde det väl stått med i mina vårdkontakter-journalanteckningen där man ser övriga resultat från proverna? Eller behöver vårdcentralen inte visa allting dom gjort prover på?

Jag har inte ADHD.

Om det är risk att dom testar inför läkarbesök, eventuellt med urinprov, behöver jag hållla mig ifrån thc lagom tid till läkarbesöket.

Ja dom kan testa och testar ofta där. Dom kan bara se dina tidigare journaler från andra ställen om du valt att ha sammanhållen journal.
Citera
2024-01-18, 20:54
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
Jag ska till en neurolog nästa vecka.
Kanske jävligt dum fråga men finns det någon chans att dom tar urinprov där?

Behövde inte göra något urinprov. Kom dit påtänd
Citera
2024-01-19, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Ja dom kan testa och testar ofta där. Dom kan bara se dina tidigare journaler från andra ställen om du valt att ha sammanhållen journal.

Förstår i all välmening inte vad du menar.

Jag vet att pssykiatrin ofta testar pga olika anledningar. Men flera är drogfri medans jag hade tät kontakt med psykiatrin gär på årsbesök i idag inget merläkarbesök. Jag menar om dom testar för thc i mitt läge..alldrig visat positivt under flera årsbesök..ja vad tror ni

Ok mrn jag undrar mer om alla provsvar på VC alltid syns i min journal.

Sen behöver personalen berätta om, när jag är där, om jag ska lämna drogprov(er)?
Senast redigerad av hammertimetoes 2024-01-19 kl. 12:43.
Citera
2024-01-19, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillemandinki
Har du fått din analys ännu? Jag är så taggad på att se vad de hittat?

Har nytt konto men dom letade inte efter Kratom då dom la ner utredningen. Har begärt ut alla handlingar så förhoppningsvis får jag en lista på allt dom checkade. Intresserad av att se om dom letade efter Lyrica också!
Citera
2024-01-19, 17:28
Medlem
Bastuvurpas avatar
Om kokain har typ 2-3 dagar normalt... finns det något som säger att den tiden är längre eller kortare. Kan jag snabba på processen på något sätt? Eller i vilken omfattning ska man ha brukat för att den ska bli längre

Någon som har koll?
Citera
2024-01-19, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Om kokain har typ 2-3 dagar normalt... finns det något som säger att den tiden är längre eller kortare. Kan jag snabba på processen på något sätt? Eller i vilken omfattning ska man ha brukat för att den ska bli längre

Någon som har koll?

Festat på riksdagskansliet? 😉

Går inte att veta till 100% produkt,ämnesomsättning, vätska spelar alla roll. Drick mycket bara är mitt råd.
Senast redigerad av bongx 2024-01-19 kl. 18:22.
Citera
2024-01-19, 18:42
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Festat på riksdagskansliet? 😉

Går inte att veta till 100% produkt,ämnesomsättning, vätska spelar alla roll. Drick mycket bara är mitt råd.

Ja man hade önskat... men bra tips eller en bekräftelse på det jag visste, att dricka mycket :-) Super!!
Citera
2024-01-19, 20:49
Medlem
Nån som vet hur långt tid det tar för en att bli ren från thc. Har rökt konstant i 7 år. La ner rökandet för 9 månader sen. Har ett urintest för nyansällning och undrar hur det kommer gå för mig. Har kissat negativt senaste tiden med sticka ng/ml
Citera
2024-01-19, 20:52
Medlem
20 ng/ml. Brukar röka en spliff hash varje kväll ibland 2 när man är ledig. Väger 83kg är 182cm inte mkt kroppsfett inte så musklig heller. Villen cutoff använder på nyansällning drogtest?
Citera
2024-01-19, 21:01
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghisani
Nån som vet hur långt tid det tar för en att bli ren från thc. Har rökt konstant i 7 år. La ner rökandet för 9 månader sen. Har ett urintest för nyansällning och undrar hur det kommer gå för mig. Har kissat negativt senaste tiden med sticka ng/ml

Du är ren sedan lång tid tillbaka. Hur kan du ens fundera i dom tankebanorna längre?! Deca skulle du kunnat torska på, fast det var inte frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in