2024-11-10, 00:00
Medlem
hansomkanallt18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppsvrak
Ska läsa lite om detta. Kan inte ge dig något svar nu,
Vem krävde prov utav dig?
Popo såklart dom tyckte jag såg konstig ut på ögonen. Vilket inte ens man nyktra vänner som ej vet om mitt bruk tyckte. Det hela handlade om att jag precis fått brotta ner mitt ex som attackerade min nya. Så addrelinet pumpade en aning. Det va alltså vi som ringde polisen. Exet skrek nåt om droger o då tyckte dom att mina ögon såg konstiga ut. Fan vilket jävla utlägg detta blev
Citera
2024-11-11, 14:11
Medlem
Citat:
Ja vi alla gör snedsteg.
Du fixar detta, glöm inte tillsätta lite salt om du dricker och svettas som du gör
Sen skriver du även hur det gick med provtagning här i tråden

9 dagar har gått nu. Inget prov idag, hade tur där. Men 100% säker att det blir prov i morgon. Borde för tusan klara mej eller vad tror du?.
Citera
2024-11-11, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freetheweed
9 dagar har gått nu. Inget prov idag, hade tur där. Men 100% säker att det blir prov i morgon. Borde för tusan klara mej eller vad tror du?.

Ja du kommer klara dig, kommer ha gått 10 dagar minst, om det du säger stämmer första gången på 8 år, så borde ditt system ha spolats rent vid det här laget.

https://www.prodia.se/salivanalys

Här ser du svart på vitt hur lång detektionstiden för saliv är hos prodiagnostics, som ju är ett av de mest noggranna testerna.
Citera
2024-11-11, 16:08
Medlem
Tja folket! Syns benzo på salivprov efter ca 2 veckor? Tog två blåa ksalol.. Ska lämna prov på beroendemottagningen nästa vecka och undrar ifall jag klarar mig eller inte. Det är den gula vätskan man sköljer munnen med i ca 2 minuter. Ska lämna blodprov också. Vad tror ni? Uppskattar svar.. tack!
Citera
2024-11-11, 20:08
Medlem
Skeppsvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hansomkanallt18
Popo såklart dom tyckte jag såg konstig ut på ögonen. Vilket inte ens man nyktra vänner som ej vet om mitt bruk tyckte. Det hela handlade om att jag precis fått brotta ner mitt ex som attackerade min nya. Så addrelinet pumpade en aning. Det va alltså vi som ringde polisen. Exet skrek nåt om droger o då tyckte dom att mina ögon såg konstiga ut. Fan vilket jävla utlägg detta blev

Okej. Sorry, men ögonen ljuger inte.
Hela din berättelse låter otroligt trist och tråkigt såklart, du brukar amf utöver dina mediciner mot adhd?
Eller var det bara en olyckshändelse att du fick i det den kvällen?

Vad är det värsta som kan hända undrar du, och Kumla som du skrev hamnar du inte på.
Känns som du är väldigt ung så tycker du ska ta en riktig funderare om val och vad för liv du ska välja.
Citera
2024-11-11, 20:10
Medlem
Skeppsvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freetheweed

100% sluta oroa dig nu
Citera
2024-11-12, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolandjohansson
Tack för svaret. Av ren nyfikenhet. Om jag har nämnt det, och de letar efter det borde de väll ändå inte kunna upptäckas efter så pass många dygn?

Nu har det gått en tid så du sitter nog på svaret själv vid detta laget. Men för att testa min egen kompetens så hade jag svarat att ket vid enstaka tillfällen bör lämna systemet väldigt fort, något dygn eller två (3-4 kanske vid UP). Men dela gärna med dig om hur det gick för dig!

Sen är det givetvis lätt att va efterklok, speciellt första gången man tvingas uppleva en sån här situation.
Men berätta aldrig något sånt för polisen än. Du behöver inte förneka något heller om du inte vill ljuga.
Även om du så har tagit en massa substanser senaste dygnet och är 100% säker på att du failar ett test så lönar det sig aldrig att erkänna något för polisen.
Om du får frågan "har du tagit några droger på senaste?" så kan du helt enkelt svara "det ser ni ju på testet" du kan även va så pass ärlig och säga "jag vill inte berätta för er om jag gjort det eller inte" för att hjälpa dom att inse att du kommer va tyst.

Dom är inte dina vänner och skiter i dig så fort passet är över. Dom kommer inte och gör ditt jobb åt dig, du ska inte göra deras jobb åt dom.
Hoppas du klarade dig!
Citera
2024-11-12, 13:35
Medlem
hansomkanallt18s avatar
Citat:
Okej. Sorry, men ögonen ljuger inte.
Hela din berättelse låter otroligt trist och tråkigt såklart, du brukar amf utöver dina mediciner mot adhd?
Eller var det bara en olyckshändelse att du fick i det den kvällen?

Vad är det värsta som kan hända undrar du, och Kumla som du skrev hamnar du inte på.
Känns som du är väldigt ung så tycker du ska ta en riktig funderare om val och vad för liv du ska välja.

Jag oroar mig mest för ungar, jobb osv. Jag fattar ju att jag inte hamnar på Kumla. 1,6ug/g fattar jag inte heller. Åtal är väckts men jag hade inte tagit tjack den veckan alls däremot Attentin som inte är mina. Så bara det är ett narkotikabrott det vet jag. Jag Undrar alltså vad 1,6ug betyder. Är det en stor mängd där o då. Eller kan det varit en större mängd som tagits veckan innan o börjat gå ur? Åker körkort? Fan är helt nollad
Citera
2024-11-12, 15:13
Medlem
Tjenare

Har under 8 dagar dragit i mig ca 2,5g tjack uppdelat på några smålinor varje kväll. Tog även en e-tablett första och sista dagen.

Ska in på up vid falck nu på fredag. Då är det 12dagar sen sista intaget. Var ren innan jag började.

Lever ett rätt aktivt liv med mycket träning och har bra förbränning.

Borde va lugnt va?
Citera
2024-11-12, 19:23
Citat:
Ursprungligen postat av kryten
Tjenare

Har under 8 dagar dragit i mig ca 2,5g tjack uppdelat på några smålinor varje kväll. Tog även en e-tablett första och sista dagen.

Ska in på up vid falck nu på fredag. Då är det 12dagar sen sista intaget. Var ren innan jag började.

Lever ett rätt aktivt liv med mycket träning och har bra förbränning.

Borde va lugnt va?

Lugnt. Enbart cannabis och benso man kan oroa sig att det stannar mer än 5 dagar. Sub, opioder o opiater kan sitta i vid längre bruk. Oftast inte mer 1-2 veckor dock.
Citera
2024-11-12, 19:46
Medlem
Skeppsvraks avatar
Citat:
Jag oroar mig mest för ungar, jobb osv. Jag fattar ju att jag inte hamnar på Kumla. 1,6ug/g fattar jag inte heller. Åtal är väckts men jag hade inte tagit tjack den veckan alls däremot Attentin som inte är mina. Så bara det är ett narkotikabrott det vet jag. Jag Undrar alltså vad 1,6ug betyder. Är det en stor mängd där o då. Eller kan det varit en större mängd som tagits veckan innan o börjat gå ur? Åker körkort? Fan är helt nollad

Ja alltså blir ju problem med barn, körkort och såklart jobb om du måste framföra fordon.
Blir några samtal med socialtjänsten och även ta om hela körkortet.
Om du inte har turen att bara behöva lämna prover för droger. Men det kostar en slant.

Jag vet inte vad 1,6ug i blod betyder sorry.
Men ditt åtal är endast för droger i blodet? Inget innehav? Framfört fordon? Våld?

Du är anonym här, men hur ärlig är du med intaget och ditt bruk?
Samt attentin är ju inte receptfritt..

Fattar att det känns tufft nu. Men du har 2 val vänd skeppet eller fortsätt i samma riktning.

Du löser detta!
Citera
2024-11-13, 14:47
Citat:

Spelar ingen roll om du har hög dos i blodet eller inte. All narkotika i blodet är ringa narkotibrott och det är du skyldig till då du tagit attentin. Dexamfetamin dvs.

Körde du bil när de tog dig är det risk för att förlora körkortet ja. Annars vet jag inte hur det fungerar riktigt men tror du kan vara hyfsat lugn men risken finns att de skickar till transportstyrelsen o du kanske behöver visa framfötterna lämna lite prover så får du tillbaka det i värsta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in