Citat:
Ursprungligen postat av
Rolandjohansson
Tack för svaret. Av ren nyfikenhet. Om jag har nämnt det, och de letar efter det borde de väll ändå inte kunna upptäckas efter så pass många dygn?
Nu har det gått en tid så du sitter nog på svaret själv vid detta laget. Men för att testa min egen kompetens så hade jag svarat att ket vid enstaka tillfällen bör lämna systemet väldigt fort, något dygn eller två (3-4 kanske vid UP). Men dela gärna med dig om hur det gick för dig!
Sen är det givetvis lätt att va efterklok, speciellt första gången man tvingas uppleva en sån här situation.
Men berätta aldrig något sånt för polisen än. Du behöver inte förneka något heller om du inte vill ljuga.
Även om du så har tagit en massa substanser senaste dygnet och är 100% säker på att du failar ett test så lönar det sig aldrig att erkänna något för polisen.
Om du får frågan "har du tagit några droger på senaste?" så kan du helt enkelt svara "det ser ni ju på testet" du kan även va så pass ärlig och säga "jag vill inte berätta för er om jag gjort det eller inte" för att hjälpa dom att inse att du kommer va tyst.
Dom är inte dina vänner och skiter i dig så fort passet är över. Dom kommer inte och gör ditt jobb åt dig, du ska inte göra deras jobb åt dom.
Hoppas du klarade dig!