2024-01-19, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Jag förstår inte varför du tror att det har något med saken att göra? Han är dömd för våldtäkt; alltså en väldtäktsman. Det är ju fakta och det enda som räknas. Men vi får väl tacka Gud Allsmäktige att du inte är domare eller på något sätt inblandad i rättssystemet.

Så, totalt sopslut på argument. Vilket du förvisso varit hela tiden, men nu förmår du ju inte ens skitargumentera längre.

Nej. Han är inte våldtäktsman för att tingsrätten dömt honom till det. De beslutar inte om hur verkligheten ser ut, du är med på det va?

Ah, du har låtsaskompisar. Det förklarar en del…
Citera
2024-01-19, 17:34
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Nämen nu blev det tokigt tror jag. Hon säger ju inte alls att hon var med på det eller hur? Utan hon vaknar upp morgonen efter och går till Polisen och anmäler honom för att ha haft sex med henne mot hennes vilja. Hon var nykter, han var småfull. Det påverkar också trovärdigheten.

Hon säger att hon nog gav honom intrycket att hon var med på det.

Hade du inte läst FUP?
Citera
2024-01-19, 17:35
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Här är advokaten, stor röd varningsflagg för henne.
https://justi.se/atanya-filipes%E2%80%8B/
Ni som har laddat ned domen, vad fick hon för arvode för sitt "arbete".

Det är nog stor varningsflagg på hela den juristfirman, får jag en känsla av.
Citera
2024-01-19, 17:36
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa86
Kan du dela hans överklagan, vore intressant att läsa kritiken mot advokaten?

Det har jag gjort, den finns inklippt i ett av mina inlägg tidigare idag. Kolla i min trådhistorik så hittar du den enkelt. Klicka på mitt namn i ett av mina inlägg så får du en meny där du kan välja att se mina inlägg i tråden.
Citera
2024-01-19, 17:37
Medlem
Tycker det Viking berättar i förhör är mer detaljerat. Viking berättar att Mä red honom. Jag vet inte om Mä bara glömde berätta det eller om hon undanhöll detta, först efter ett antal förhör när hon blir konfronterad med uppgiften som hon medger att så va fallet(?). V berättar även att han utförde oralsex på Mä men kan inte minnas att dessa uppgifter kontrollerades med Mä? Inget hon nämnde i förhör va, precis som ridningen? Hade varit intressant om även det bekräftades av Mä.
Citera
2024-01-19, 17:38
Medlem
flashmaners avatar
Viking är inte dömd för våldtäkt. Det är väldigt viktigt att notera att alla som påstår det ljuger.

Tingsrätten har fällt en dom, men den domen är överklagad, och Viking har ännu inte dömts i målet.

Märk väl att Viking är försatt på fri fot, det hade han inte varit om han var dömd till fängelse. Då hade han suttit inspärrad. Men det gör han inte. Han är fri och tingsrättsdomen är överklagad.
Citera
2024-01-19, 17:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Så, totalt sopslut på argument. Vilket du förvisso varit hela tiden, men nu förmår du ju inte ens skitargumentera längre.

Nej. Han är inte våldtäktsman för att tingsrätten dömt honom till det. De beslutar inte om hur verkligheten ser ut, du är med på det va?

Ah, du har låtsaskompisar. Det förklarar en del…

Du saknar tydligen insikt i din problematik. Bara för att du har aspbergers och din hjärna tolkar saker annorlunda betyder det inte att du har rätt.

Men, han är dömd av TR, kommer bli dömd av HR så jo han är en våldtäktsman. Tingsräten har fastställt att han, med en sannolikhet om 98% så är han en våldtäktsman.
Citera
2024-01-19, 17:42
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiagnosGreta
Tycker det Viking berättar i förhör är mer detaljerat. Viking berättar att Mä red honom. Jag vet inte om Mä bara glömde berätta det eller om hon undanhöll detta, först efter ett antal förhör när hon blir konfronterad med uppgiften som hon medger att så va fallet(?). V berättar även att han utförde oralsex på Mä men kan inte minnas att dessa uppgifter kontrollerades med Mä? Inget hon nämnde i förhör va, precis som ridningen? Hade varit intressant om även det bekräftades av Mä.

Ja, det är flera saker som tjejen undanhåller, hon ljuger också om vad hon gjorde på kvällen innan han kom till henne. Hon sa att hon var med vänner, men det visade sig i snapchatten att hon själv skriver att hon varit på dejt. Dagen efter hon gjorde slut med sin kille, och samma kväll som hon sedan bjuder in Viking till sin egen säng, iförd endast ett nattlinne. Inte heller berättade hon att hon kallar Viking för en "fuckboy" redan innan han kommer till henne.

Och inget av detta ifrågasätter förhörsledarna. Det är mycket klent, direkt oproffsigt och närmast partiskt av förhörsledarna att se mellan fingrarna med dessa detaljer.
Citera
2024-01-19, 18:00
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Den poängen jag ville få fram är att om du ber två personer redogöra för exakt samma händelse så kommer du få två snarlika berättelser men ändå skiljer sig åt i detaljer. Det lär man sig redan i mellanstadiet.

Hur som helst:

Nu har vi ju en person som hävdar att hon blev våldtagen och en person som säger att det var frivilligt. Vi har textmeddelanden, dock inga mellan MÄ och GM, utan får förlita oss på vad hon skriver till sina kompisar.

I dessa textmeddelanden kan man utläsa att hon faktiskt ångrar sig och inte alls vill att Viking ska komma hem till henne. Hon säger att det blir inget sexytime, han får sova på golvet. Hon funderar på om hon ska sova i hoodie och mjukisar men tycker det känns omständigt att klä på sig.

Han kommer hem till henne, vill inte sova på golvet utan sover hellre i sängen. Hon låter honom sova i sängen, på täcket med kläder på. De snackar ett tag och sedan vet bara de två vad som verkligen händer. Hon säger att hon kniper ihop benen, vänder sig om och markerar att hon inte är intresserad. Han fortsätter, hon ger upp. Han säger att han kåtade upp henne och att det egentligen var hon som ville ligga. Han kör världens show med henne och flyttar runt henne som en påse potatis typ. Medans han säger att han bara kom med och hon höll med.

Att hon sedan får ett blåmärke som är 10x7cm stort på höften, som RMV konstaterat kommit trubbigt våld och att det är sannolikt att det har gått till så som hon skriver, fastän han hävdar att det inte var från det aktuella tillfället.

Dagen efter möter hon upp sina vänner, gråter, skrattar och beter sig som ett klassiskt trauma-offer. Hon gråter sönder i polisförhör, slutar skolan och byter stad, för att slippa stöta på människor som känner honom. Allt detta för ett fylleknull med följande bakisångest? Låter extremt långsökt i min bok. Om hon nu var intresserad av honom och ville vara med honom, så anmäler man väl inte han för våldtäkt eller hur?

Så om vi samlar ihop all fakta som vi har. Gråtandet, beteendet dagen efter, rättsintyget, de bådas utsagor m.m så är det, uppenbarligen, en våldtäkt i lagens mening. Och det är det enda som räknas.

Inget av det här tramset berör min fråga

Är det så jävla svårt att erkänna att man sagt någt dumt?
Citera
2024-01-19, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det har jag gjort, den finns inklippt i ett av mina inlägg tidigare idag. Kolla i min trådhistorik så hittar du den enkelt. Klicka på mitt namn i ett av mina inlägg så får du en meny där du kan välja att se mina inlägg i tråden.

Tackar hittade nu.

Sinnessjukt vilket dåligt försvar han fick.

Jag reagerade på att Viking bara fick tre dagars rådrum innan åtal väcktes, det normala är två veckor.

Advokaten hade ingen erinran alls mot fup så antagligen hade hon bara skummat igenom den. Exempelvis kunde advokaten begärt att åklagare utrett vad/hur MÄ tränat dagen innan ”våldtäkten” och om det fanns andra förklaringar till blåmärkena.
Citera
2024-01-19, 18:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Inget av det här tramset berör min fråga

Är det så jävla svårt att erkänna att man sagt någt dumt?

Det är ju det enda svaret jag kan ge dig, min vän. Det finns inget annat svar på din fråga.
Citera
2024-01-19, 18:13
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Viking är inte dömd för våldtäkt. Det är väldigt viktigt att notera att alla som påstår det ljuger.

Tingsrätten har fällt en dom, men den domen är överklagad, och Viking har ännu inte dömts i målet.

Märk väl att Viking är försatt på fri fot, det hade han inte varit om han var dömd till fängelse. Då hade han suttit inspärrad. Men det gör han inte. Han är fri och tingsrättsdomen är överklagad.

Mer korrekt är att säga att han är dömd men domen har inte vunnit laga kraft. Han är inte frikänd.
Han kunde varit häktad i väntan på verkställighet men nu är han satt på fri fot därför att det inte finns några skäl för häktning, enligt tingsrätten.
Det säger ingenting om hans utsikter att få domen ändrad. Bara att han inte bedöma kunna påverka utredningen.
Man ska inte sitta häktad om det inte finns skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in