2024-01-16, 19:29
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Att vara lite ”konstig” ibland är att vara lite ”Tok”.

Citat:
Att ha ett ”svårt sjukligt drag” är att vara ”Tok”.

Spannet från att vara lite ”konstig” ibland till att bli en person med ett ”svårt sjukligt drag” kan växla snabbt för de som har EIPS, Emotionellt instabilt personlighetssyndrom (Borderline).

2019-01-22, 04:25
Citat:
Ursprungligen postat av tofo
Han förfogar över ett våldskapital där folk omkring honom tvingas till "eggshell walking". Omgivningen tar hand om hans problematiska och infantila vrede så han inte blir våldsam. Han kan inte själv kontrollera den skada han kan åstadkomma så omgivningen undviker att konfrontera honom. En mycket olycklig omständighet med personlighetsstörningar som svävar mellan Narcissism och Borderline är att de är överdrivet måna om sitt fasad eller rykte. Personligheter som Lasermannen, Clark Olofsson har ju egon där de tycker sig vara briljanta på att hålla fasaden uppe.

De saknar dock nyanserna och självkännedom så när de ger sig in i diskussioner där deras insats eller vandel kommer på spel avslöjar de sig blixtsnabbt. De kan imitera empati men har inga genuina känslor. När det kommer till att be om ursäkt, så kan de aldrig hålla truten. De faller alltid i gropen och börjar prata om sig själva som offer. De klarar inte den biten hur mycket de än försöker.

Ett annat kännetecken är avledningsmanövrar när man håller samtalet i schack tills de bara har en ruta att stå på. Då börjar de hoppa som en hare som försöker vilseleda en jakthund med galna skutt i sidled vinkelrätt ut från spåret.

Det emotionella handikappet och drivenheten att hålla det hemsnickrade egot intakt gör att man lätt hör kugghjulen snurra där inne och förstår att det är en halv människa som redan som barn börjat lappa och laga det som friska barn med kontaktbara föräldrar aldrig ens behövt tänka på.

Det är ett fruktansvärt sorgligt handikapp för den sjuke och för omgivningen. Psykopater ska man inte såra eller kränka. De kan känna plötsligt hata någon de älskar och i helt vanlig vardag känna den djupaste bitterhet och avundsjuka och dessutom agera på den falska världsbilden utan att tänka längre än 5 minuter framåt. Det snurrar hela tiden i deras huvuden att de ska fixa det och mycket handlar om obearbetade feltolkade känslor som fixas med yttre handlingar, sprit, kickar och allehanda avledningsmanövrar.

Väldigt sorgligt. Alla slår inte ihjäl folk, men de är bedrövliga i nära relationer med barnslighet, känslighet och brist på empati. De hamnar de ofta i bråk och är väldigt dåliga på att laga. Det blir ofta lappat och lagat med hämnd, tvång, avståndstagande, hot, flykt och andras eftergifter i stället för ansvar, tillit, empati och sånt som lagar och bygger upp.

Det finns bara ett motiv till mordet - "Att bli övergiven" och den hjärtskärande smärtan utlöste våldet/hämnden mot det vackra som inte blev ditt. Det vackra som du kanske just då i stunden hatade.

Vem slår ihjäl en tjej och hennes hund om man inte har relation till båda och gillar eller hade gillat och förlorat dem båda?

Det är ju ingen knarkuppgörelse.

Så illa är det.

Det är gärningsmannaprofilen
En mycket olycklig omständighet med personlighetsstörningar som svävar mellan Narcissism och Borderline är att de är överdrivet måna om sitt fasad eller rykte.
Det finns bara ett motiv till mordet - "Att bli övergiven" och den hjärtskärande smärtan utlöste våldet/hämnden mot det vackra som inte blev ditt.
Det vackra som du kanske just då i stunden hatade.
Vem slår ihjäl en tjej och hennes hund om man inte har relation till båda och gillar eller hade gillat och förlorat dem båda?
Det är gärningsmannaprofilen
Undrar om Borderline ingår i gärningsmannaprofilen?

2021-11-01, 17:45
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenmedvetskap
Kalla fall gruppen har insett att nuvarande spaningsläge inte går framåt.
Lagstiftningen ger ännu inte klartecken för Peter S.
Den som säger annat ljuger eller har nån form av psykisk diagnos (psykopat, sociopat, narcissist kanske borderline)

Förmodligen förblir mordfallet olöst, eller åtminstone inte i de trådsanningar som skrivits här.

2021-11-02, 00:05
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Hoppsan, den tog….åter igen, psykisk diagnos? Nej men sanningen vet jag.

2021-11-02, 00:11
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenmedvetskap
Sanningen..???

2023-02-04, 14:53
Citat:
Ursprungligen postat av Sanninggerfrihet
Inläggen i den här tråden är lika korkade och ointelligenta som många andra inom den genren vi nu befinner oss i.

Det sprids rykten om folk som inte ens varit förhörda eller som varit offer för oseriösa kampanjer i media.

Är Mr P verkligen skyldig?
Är Pia G borderline eller är hon bara lågintilligent? (Tänkte på hennes medverkan i Svenska fall...)
Är Anneli den riktiga mördaren?

Hade verkligen Eva en toyboy?
Knarkade Eva?
Var Eva kriminell?

Undrar vilka som döljer sig bakom de alias som skriver som mest här?

Många funderingar finns....

2023-02-10, 14:41
Citat:
Ursprungligen postat av Have-mercy
Nuvarande polisfrun Pia G var känd som ett tokigt fruntimmer på den tiden. Det går historier om henne.

Våren -87 jagade hon sin dåvarande pojkvän med stor kniv i hans lägenhet högst upp i ett hyreshus. (Eva blev knivmördad hösten -87).

Han var jäkligt berusad. Han hoppade ut från fönstret av rädsla, blev illa skadad och är rullstolsburen sen dess.

Hon vet mycket väl att det var pga henne att det gick som det gick, men hon låtsades som ingenting.

Hon har flera psykiska diagnoser, bl a borderline.

Är det nån man ska akta sig för är det Pia G!

2023-02-10, 19:03
Citat:
Varför skriver fyra olika användare samma sak om PG?

Uppsala666 från 2021-04-03, 19:43 länk

solvetheproblem från 2021-06-13, 12:52 länk

nyfikenmedvetskap från 2021-12-09, 08:28 länk

Have-mercy från 2023-02-10, 14:41 länk

Jag är en aning skeptisk till de här uppgifterna!

2023-03-28, 11:52
Citat:
Ursprungligen postat av Have-mercy
Vad man minns av Flax Jönsson var att han försåg ungdomar i Kramfors med knark. En riktig jävla gris!
Dessutom hade han aldrig egna pengar, han lånade av alla, betalade aldrig igen.

Han höll upp med sitt knarkande några år, men åkte dit en sista gång, och sommaren 1995 fick en stroke nånstans i Stockholm, han hittades liggandes död på en parkbänk. Det var stor glädje på vissa håll då, han var hatad.

Pia G är en psykisk sjuk människa, det syntes inte under intervjun i programmet, men hon lider av flera sjukdomar bl.a borderline. Hon är mycket suspekt och hämndgirig, riktigt psyksjuk!

Anneli då...? En person som talade utpräglad stockholmska fast hon då bott i Kramfors i hela sitt liv. Snacka om en idiot :-)

Bosse Åström, snuten som åkte fast för snatteri, det visade sig att han stulit flera ggr från samma affär.

Snacka om ett hönsgäng bakom programmet!

Kände MrP under den tiden när jag bodde i Kramfors, var väl inga större fel på honom, men att han skulle vara en kallblodig mördare; glöm det! Han blev offer för onda tungor och idioter av olika slag.

Går sällan in på den här tråden, men kan tyvärr konstatera att kommentarerna är minst sagt underliga.

Många funderingar finns kring EIPS, Emotionellt instabilt personlighetssyndrom (Borderline).

2023-12-25, 00:27
Vad har Anneli och PG mer gemensamt än att bara vara bästa vänner och dessutom umgicks under mordkvällen?
Det för definitivt Anneli och PG närmare varandra.
Vad mer likheter har Anneli och PG gemensamt med varandra som skulle kunna få dem att ta Eva av daga?
Måhända har också både Anneli och PG likheter med psykiatrisk diagnos gemensamt med varandra?
Har Anneli och PG EIPS, Emotionellt instabilt personlighetssyndrom (Borderline) gemensamt med varandra?

Nu väntar iallafall skepticism-granskning av Sanninggerfrihet, Uppsala666, nyfikenmedvetskap och Have-mercy.

Även solvetheproblem ska skepticism-granskas, vilket går väldigt fort i tråden om Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25); endast 1 inlögg.

Men först, sova, som sist (i en vecka eller längre)!

Vad vet jag?
Citera
2024-01-16, 21:33
Avslutad
Citat:
[/indent]
Det för definitivt Anneli och PG närmare varandra.
Vad mer likheter har Anneli och PG gemensamt med varandra som skulle kunna få dem att ta Eva av daga?
Måhända har också både Anneli och PG likheter med psykiatrisk diagnos gemensamt med varandra?
Har Anneli och PG EIPS, Emotionellt instabilt personlighetssyndrom (Borderline) gemensamt med varandra?

Nu väntar iallafall skepticism-granskning av Sanninggerfrihet, Uppsala666, nyfikenmedvetskap och Have-mercy.

Även solvetheproblem ska skepticism-granskas, vilket går väldigt fort i tråden om Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25); endast 1 inlögg.

Vad vet jag?

Man må ju säga att alla dessa nick är väldigt fyndiga.
Kanske tyder det på personlighetsklyvning.
Eller för mycket av det via pulvret.
Det är märkligt att bästa vännerna fyller år samma dag.
11 dagar före mordet.
Citera
2024-01-17, 09:02
Avslutad
Citat:
2022-05-15, 12:34 länk
Handfatstrallaren
En kärlekstriangel var motivet till svartsjukemordet på Eva.
Eva, Mr P och Anneli?

Eva, Mr P och Berit?

Eva, GN och MN?
En av dessa tre kvinnor är Evas mördare!
2022-05-15, 19:35 länk
Pudelfrillan
Hur kom du fram till det här?
Du måste väl ha något som understöder misstankarna eller är det bara taget ur luften?
Och på tal om kvinnor, vad hände med PG?
2022-05-15, 20:43 länk
Pudelfrillan
Det var ingen kvinna som mördade Eva.
I sådant fall hade det även krävts en helgalen man som ställde upp frivilligt och utdelade ytterligare 10 djupa hugg samt arrangerade mordplatsen åt den här svartsjuka, skogstokiga kärringen... så, nej.
2022-05-15, 22:42 länk
BerraSWE
En fysiskt stark man som saknar spärrar.
2022-05-15, 22:45 länk
Handfatstrallaren
Eller en fysiskt stark kvinna som saknar spärrar.
2022-05-16, 09:02 länk
BerraSWE
Det kanske är alternativ 3 då.
Kanske har vi trots allt sett på mordet från fel håll!
Därav tröjan Vi Vet, med betoning på VI., inte jag vet.
Utan VI VET.
2022-05-16, 10:12 länk
Pudelfrillan
Hur tänker du dig scenariot om MN mördade Eva?
Hade MN motiv?
Sååå…ja, lugn nu Pudeln; SITT! bra, duktig frilla.

2021-06-08, 19:16 länk
BerraSWE
Kan det vara så att Eva var lesbisk ?
2021-06-09, 08:18 länk
Pudelfrillan
Det är nog ingen omöjlighet, enligt uppgift var Eva oskuld.
2021-06-27, 11:09 länk
Pudelfrillan
Uppgiften var lite "känslig" och skulle väl kanske helst inte skrivas ut i tråden.
Lesbisk och oskuld, det är ju en intressant teori.

PG?

… och Anneli?

… och Berit?

… och MN?

Vem av av dessa FYRA kvinnor skulle kunna ha varit Evas lesbiska partner?

JA INT VA DE DÅ PG (int fö int, me nä, int PG)!

Och SJÄLVKLART var det ju INTE syster Anneli!

TVEKSAMT om det skulle ha varit väninnan Berit?

ÅTERSTÅR det ju bara MN.

2021-02-16, 16:36 länk
Majsargott
Guran
Det som har sagts mig är att han alltid har varit speciell och väldigt öppen med sin sexualitet och att även hans fru är öppet bisexuell.
även hans fru är öppet bisexuell

Intressant!

2021-03-01, 12:52 länk
Handfatstrallaren
LÄNK Facebook
9 jul 2015
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=10153145095324081&set=a.44719150908 0&type=3
Göran Gudfadern Nordin
Skapat med facebook.com/celebratepride
Bilden föreställer GN och MN belagd i regnbågsflaggans färger.

Regnbågsflaggan, som även kallas Prideflaggan, är en stark och vanlig symbol i HBTQ-rörelsen. HBTQ är en förkortning av Homo, Bi, Trans och Queer.

Antag att Eva hade en bisexuell relation med både GN och MN.

Kärlekstriangeln Eva, GN och MN!

GN fick vara med på en mun, och MER än så, kanske även Evas oskuldsfulla mus i all hemlighet.

Med tiden blev GN och MN mycket SVARTSJUKAvarandra och på Eva.

Eva förvandlades till cancer i kärlekstriangeln och måste därför förgöras.

2021-03-09, 09:29 länk
Handfatstrallaren
Eva S dog först av alla i cancer.

Förgör du mig ’ Förgör jag dig

Förgör cancer mig ’ Förgör jag cancer

Förgör Eva S mig ’ Förgör jag Eva S

Var motivet obesvarad kärlek?
Svartsjukan OBESVARAD KÄRLEK förgjorde cancern Eva!

VI VET

Mycket möjligt
Fru Queer gick väl i skolan tillsammans med Eva.

Förgör du mig, förgör jag dig = 23 bokstäver.

Det är nog ingen slump att GNs tatuering innehåller 23 bokstäver.
Om det syftar på Eva mordet som inträffade kl 23, med 11 knivhugg.

PAB = P*a, Ann*li och B*rbro.

Även på B*rbros FB sida så finns en bild tagen den 26e September, dagen då Eva hittas(där familjen grillar tidigt på morgonen), som uppdateras den 24 Februari(Mats).

Intressant

Eva var nog aldrig en del av Familjen där Gudfadern styrde.
Möjligen var Eva ett hot mot FAMILJEN.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Familjen_(samfund)
https://www.st.nu/2017-11-13/ester-fran-kramfors-berattar-om-tiden-i-sexsekten-jag-horade-for-jesus

– Det var väldigt omskakande. Hela ens tillvaro sattes i gungning. Allt man trott på visade sig vara en lögn, förklarar Esters dotter i Verkligheten.

Det är inte omöjligt att Eva kommit på vad som föregick i Kramfors och att hon hotade att avslöja, eller var på väg att avslöja en mycket stor skandal.

Därav förgör du mig, förgör jag dig.
Mikael och Mats = Kusiner
Om man googlar namnens betydelse så ringer det en klocka.

Det lustiga är att Eva passerar 10.000 dagar just på Matteus dagen, den 21a September.
4 dagar senare mördas Eva för 10.000kr.

MN+GN = 23 bokstäver

Jag tror Ulf Westman gick ut 1987, samma år som Eva.

Det kanske var munket på den tiden.
Senast redigerad av BerraSWE 2024-01-17 kl. 09:40.
Citera
2024-01-18, 03:30
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Vad vet jag?

Nej du ska inte sova! Kör på nu med skepticism-granskningen av dessa alias
Citera
2024-01-18, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej du ska inte sova! Kör på nu med skepticism-granskningen av dessa alias

LÄNK
Civil utredare
https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/var-verksamhet/civil-utredare/
Det finns så mycket du kan göra som civil utredare inom Polismyndigheten. Spännande, viktiga och omväxlande uppgifter. Det är ett grävande, kreativt arbete som kräver nyfikenhet och förmåga att kommunicera.
Du samlar bevismaterial genom att förhöra vittnen, brottsoffer och misstänkta, är med vid husrannsakan samt planerar och samlar in avgörande bevis som exempelvis kan leda till rättegång. Kort sagt är du spindeln i nätet i ett detektivarbete där varje pusselbit har sin avgörande plats för att få fram en helhetsbild.
Det är ett grävande, kreativt arbete som kräver nyfikenhet och förmåga att kommunicera.

”Kort sagt är du spindeln i nätet i ett detektivarbete där varje pusselbit har sin avgörande plats för att få fram en helhetsbild.”

Därför är skepticism-granskningen av dessa alias så viktiga!

Frågor på det?
Citera
2024-01-18, 09:06
Medlem
Citat:
Frågor på det?

F: När kommer resten av skepticism-granskningen?

S: Så fort brödfödans kneg för den här veckan har lagt sig!
Citera
2024-01-18, 14:05
Avslutad
Citat:
Nej, vet du inte ens vart mordet skedde?

Eva kan ha blivit flyttad från en plats till en annan, även om det är troligast att hon blev mördad i Långbackens början.

Finns nog inte mycket mer att diskutera som inte redan tagits upp.
Tror inte mordet blir löst och jag vet inte om det ens finns några viljor kvar efter 36 år.

Jag tycker ändå ritualmordet är det mest spännande scenariot och det är iaf min slutgiltiga version.

Men vem vet, kanske var det hästpiskarens kusin SE som gjorde det.
Han är mitt andrahands alternativ.
Ni vet den knepiga mannen med cowboy hatten.
Jag tippar på att han även tog ihjäl MA i Örebro.
Senast redigerad av BerraSWE 2024-01-18 kl. 14:15.
Citera
2024-01-18, 18:49
Avslutad
Citat:
F: När kommer resten av skepticism-granskningen?

S: Så fort brödfödans kneg för den här veckan har lagt sig!

Men du glömde nog Mamagris intressanta inlägg också: #MamaGris

Jag tycker inlägg nr 11 är intressant av fisklisa, inte bara för att det är inlägg nr 11, men det är ingen annan på forumet som tagit upp att Laban och Evas huvuden bytte plats.
Undra om det finns någon sanning i det.

Vissa detaljer har förmodligen inte läckt ut som polisen sitter på, det är jag övertygad om, men jag tror vi nosat fram det mesta, som hundvittnet, toyboyen, vart alla bodde och mer därtill.

Faktum är att Pudelfrillan, Handfatstrallaren och BerraSWE troligen gjort ett mer gediget jobb än polisutredningen, även om det finns mycket gissningar och spekulationer. För att lösa mordet måste man vända på varenda sten, det är nästan så man blir Stenbiten som Fisklisa och Botvid.
Endast en Kramforsbo förstår det
Undra om Icktjärn är det nya Häxberget där församlingen på Fundersgatan 11 begraver sina medlemmar, längst upp på berget. https://www.hitta.se/kramforsf%C3%B6rsamlingen+av+jehovas+vittnen/kramfors/mgpxfhjkl

(FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25)

Fisklisa fick aldrig något svar på sin fråga.
Och det verkar höljt i dunkel om det var så att Eva och Labans huvuden bytte plats.
Senast redigerad av BerraSWE 2024-01-18 kl. 18:56.
Citera
2024-01-18, 19:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Toknisse
Polisfrun är femtio år snart, hon bor på Lugnviks strand med sin polis å sin bror.

Hon är nog inget sanningsvittne sägs det....

Användaren Toknisse var först med uttrycket sanningsvittne.

Undra om han syftar på en medlem ur Jehovas vittnen
Citera
2024-01-19, 01:03
Medlem
Jag ögnar igenom de alias som senare ska skepticism-granskas, och …

… jag säger bara såsom såhär … Berit Berit Berit.

Skjutsade verkligen Berit Eva och Laban i bil?

Cykel, cykel slängd i diket där - säg, vem cyklade vårdslöst längs Limstagatan är?

Kanske var det Berit som cyklade vårdslöst längs Limstagatan efter att hon skildes från Eva och Laban i korsningen Limstagatan/Bruksgatan vid kvarteret Magistern efter deras gemensamma promenad från Björstagatan och Mr P.

Vem har sagt att Berit skjutsade Eva och Laban i bil?

Har Berit sagt det?

Mr P?

2017-02-04, 20:37
Citat:
Om mördaren är en kvinna (Berit) så skulle möjligen scenariot kunna se ut enligt följande:

Det sägs att Berit anlände till P-A's lägenhet i sin gröna Saab 96, detta baseras förmodligen på att den allmänna uppfattningen är att Berit senare på kvällen skjutsade Eva och Laban från lägenheten till korsningen Limstagatan/Bruksgatan där Eva och Laban hoppade av för att promenera den sista biten hem. Men finns det ett enda vittne som har sett när Eva och Laban blev avsläppta i korsningen? Svar: Nej.

Att vittnen saknas lämnar därmed öppet för att Berit faktiskt kan ha cyklat till P-A's lägenhet. Eva och Laban promenerade enligt uppgift hela vägen, från Eva's föräldrahem på Bruket till P-A's lägenhet på Björstagatan 18. Eva's yngre syster Anneli kom ensam med sin bil till P-A.

När systern Anneli lämnar P-A's lägenhet ca. kl. 21:00 för att åka till Bollsta är alltså endast Eva, Berit och P-A kvar, vad som händer under den återstående tiden (1 timme och 40 min) innan Eva och Laban lämnar lägenheten är okänt.

Det sägs att Berit, Eva och Laban lämnar lägenheten tillsammans ca. kl. 22:40 men gjorde dom verkligen det om Berit nu hade cyklat till P-A? Då kunde dom ju knappast åkt därifrån i Berit's gröna Saab. Finns det något vittne som har sett den gröna Saaben lämna Björstagatan? Svar: Förmodligen inte. Finns det några vittnen som har sett Berit släppa av Eva och Laban vid korsningen Limstagatn/Bruksgatan? Svar: nej.

Släppte Berit verkligen av Eva och Laban av vid korsningen? Svar: Ingen vet med säkerhet, den enda som känner till sanningen är Berit själv.

Kan det vara så att Eva och Laban som tidigare promenerade hela vägen från föräldrahemmet till P-A's lägenhet även promenerade hela vägen tillbaka? Svar: Ingen vet.

Kan Berit ha varit kvar i P-A's lägenhet medans han tog Berit's cykel och jagade efter Eva?
Svar: Ingen vet, men det kan vara så eftersom vittnet "Sven" såg en cyklist, förmodligen en man som cyklade i full fart i riktning mot Bruket ca. kl. 22:57.

Kan Berit ha jagat ikapp Eva på sin cykel om hon startade 20 min efter det att Eva och Laban hade lämnat lägenheten för att promenera hem? (Berit hade ungefär samma väg hem som Eva eftersom hon bodde i Brunne). Var det Berit som vittnet "Sven" såg med nerdragen mössa och vardagliga kläder, men att han såg fel vad det gäller cyklistens längd? Svar: Går ej att utesluta, det var väldigt mörkt ute kl. 22:57 denna kväll. Överföll och mördade Berit Å Eva Söderström? Svar: Ingen vet, men ett motiv kan finnas med tanke på att det förefaller vara ett triangeldrama som utspelade vid denna tidpunkt. Det finns därmed alltså en möjlighet att Berit kan ha varit både arg och svartsjuk på Eva och att det kan ha funnits en önskan om att eliminera sin rival då hon själv hade en kärleksrelation med P-A. Berit visste givetvis att P-A även svansade efter Eva och att han var intresserad av henne också. Hade Berit dessutom nyss fått veta att hon var gravid så kanske det gjorde saken än värre.

Personligen är jag dock fullkomligt övertygad om att P-A är skyldig.
Ville bara visa med det jag nu skrev hur svårt det här fallet är, inte minst p.g.a. att det finns så pass få vittnen, mordvapnet saknas, de flesta spåren regnade bort men även för att polisens utredning är så oerhört illa skött.
Om mördaren är en kvinna (Berit) så skulle möjligen scenariot kunna se ut enligt följande:
Det sägs att Berit anlände till P-A's lägenhet i sin gröna Saab 96, detta baseras förmodligen på att den allmänna uppfattningen är att Berit senare på kvällen skjutsade Eva och Laban från lägenheten till korsningen Limstagatan/Bruksgatan där Eva och Laban hoppade av för att promenera den sista biten hem. Men finns det ett enda vittne som har sett när Eva och Laban blev avsläppta i korsningen? Svar: Nej.
Att vittnen saknas lämnar därmed öppet för att Berit faktiskt kan ha cyklat till P-A's lägenhet. Eva och Laban promenerade enligt uppgift hela vägen, från Eva's föräldrahem på Bruket till P-A's lägenhet på Björstagatan 18. Eva's yngre syster Anneli kom ensam med sin bil till P-A.
När systern Anneli lämnar P-A's lägenhet ca. kl. 21:00 för att åka till Bollsta är alltså endast Eva, Berit och P-A kvar, vad som händer under den återstående tiden (1 timme och 40 min) innan Eva och Laban lämnar lägenheten är okänt.
Det sägs att Berit, Eva och Laban lämnar lägenheten tillsammans ca. kl. 22:40 men gjorde dom verkligen det om Berit nu hade cyklat till P-A? Då kunde dom ju knappast åkt därifrån i Berit's gröna Saab. Finns det något vittne som har sett den gröna Saaben lämna Björstagatan? Svar: Förmodligen inte. Finns det några vittnen som har sett Berit släppa av Eva och Laban vid korsningen Limstagatn/Bruksgatan? Svar: nej.
Släppte Berit verkligen av Eva och Laban av vid korsningen? Svar: Ingen vet med säkerhet, den enda som känner till sanningen är Berit själv.
Kan det vara så att Eva och Laban som tidigare promenerade hela vägen från föräldrahemmet till P-A's lägenhet även promenerade hela vägen tillbaka? Svar: Ingen vet.
Kan Berit ha varit kvar i P-A's lägenhet medans han tog Berit's cykel och jagade efter Eva?
Svar: Ingen vet, men det kan vara så eftersom vittnet "Sven" såg en cyklist, förmodligen en man som cyklade i full fart i riktning mot Bruket ca. kl. 22:57.
Kan Berit ha jagat ikapp Eva på sin cykel om hon startade 20 min efter det att Eva och Laban hade lämnat lägenheten för att promenera hem? (Berit hade ungefär samma väg hem som Eva eftersom hon bodde i Brunne). Var det Berit som vittnet "Sven" såg med nerdragen mössa och vardagliga kläder, men att han såg fel vad det gäller cyklistens längd? Svar: Går ej att utesluta, det var väldigt mörkt ute kl. 22:57 denna kväll. Överföll och mördade Berit Å Eva Söderström? Svar: Ingen vet, men ett motiv kan finnas med tanke på att det förefaller vara ett triangeldrama som utspelade vid denna tidpunkt. Det finns därmed alltså en möjlighet att Berit kan ha varit både arg och svartsjuk på Eva och att det kan ha funnits en önskan om att eliminera sin rival då hon själv hade en kärleksrelation med P-A. Berit visste givetvis att P-A även svansade efter Eva och att han var intresserad av henne också. Hade Berit dessutom nyss fått veta att hon var gravid så kanske det gjorde saken än värre.
Personligen är jag dock fullkomligt övertygad om att P-A är skyldig.
Ville bara visa med det jag nu skrev hur svårt det här fallet är, inte minst p.g.a. att det finns så pass få vittnen, mordvapnet saknas, de flesta spåren regnade bort men även för att polisens utredning är så oerhört illa skött.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2024-01-19 kl. 01:11.
Citera
2024-01-19, 08:22
Medlem
Pudelfrillan ska inte skepticism-granskas!!!

Inlägget från Pudelfrillan åskådliggjorde bara min syn!
Citera
2024-01-19, 23:01
Avslutad
Citat:
Ja ok, men om nu detta var ett beställningsjobb och mördaren skulle få en stor summa pengar för att mörda Eva så måste man ju utgå ifrån att mördaren var så pass klipsk att han såg till att ha en hel och fungerande kniv med sig för att slutföra uppdraget, och i det här fallet har det ju visat sig att det inte var något som helst fel på kniven, såvida den nu inte gick söder i samband med sista hugget.

Ja varför skulle 🔪 gått sönder…
Och det är intressant att 👮 tog det tipset om beställningsjobbet seriöst. Det var ju vissa detaljer personen beskrev om bland annat mordvapnet.
Sen har vi det med 10.000 kr.
Varför tog man detta tips seriöst.
Är väl typ det sista som faktiskt kunde ha löst gåtan.
En person förhördes men det blev inget åtal.
Varför??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in