2024-01-17, 16:32
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Jag har lyssnat lite på förhören med ME, det finns ju på youtube. Det slår mig hur arg han fortfarande tycks vara på Jeanette, vilket agg han hyser mot henne för saker som i det här sammanhanget känns så futtiga. ”Hon ställde sig och peka finger åt mig i dörrn!” Och snacka om offerkofta deluxe! Allt var hennes fel, han bär ingen skuld till nåt. Hon ligger på golvet och sparkar mot honom, då kan han inte gå därifrån utan är helt enkelt tvungen att ställa sig med kängan mot hennes hals och trycka till tills hon slutar.
Tack för tipset om youtube. Det är nästan 11 timmar i den länk jag har hittat och det börjar med förhöret med en dotter.
Ska lyssna på hela och lär väl bli ännu mer ursinnig på aset Mikael Eriksson som mördade Jeanette
Redan när man läser domarna så börjar det kännas som att dödsstraff borde införas igen.
Så mycket vidrigt våld mot en försvarslös kvinna

Lyssna själva https://www.youtube.com/watch?v=NQSuni5vOJw

Tack Oisín Cantwell för din artikel.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/152gGJ/livstidsdomen-mot-jeanettes-mordare-ar-mycket-viktig
Senast redigerad av Timeout 2024-01-17 kl. 16:36.
Citera
2024-01-17, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack för ditt engagemang men M blev faktiskt straffad redan i hovrätten där han dömdes till 7 års fängelse för synnerligen grov misshandel. Alla har nog accepterat det.

Men är det verkligen utrett och klarlagt att medicinerna inte haft något med hennes bortgång att göra?

Hur vet man det? Det fanns inga vittnen och M drabbades av minnesförlust pga alkoholintag.

Men om han nu drabbades av en minnesförlust så kan du väl inte skuldbelägga honom för det? Han lider kanske av alkoholdemens? Han har väl druckit stora mängder alkohol de senaste åren? Han är troligtvis skadad av alkoholen som dessutom kan kopplas till drygt 200 sjukdomar och hälsoproblem.

https://vardgivarguiden.se/kunskapsstod/halsoframjande-arbete/levnadsvanor/riskbruk-av-alkohol/

Jag vill även poängtera att han sitter bra där han sitter nu men vi ska inte ignorera Hovrätten drog samtidigt kanske en mer rimlig slutsats än HD när man beaktade rättsläkarens ord om att dödsorsaken var svårbedömd. Vi ska också komma ihåg att personer som är berusade och råkar i bråk vet ofta inte vad de gör i stundens och berusningens hetta.

Om du sett lista på skador så förstår du ju att det inte är lite boxning det är frågan om, är det gjort på kort tid så är det ett fruktansvärt våld hon utsatts för, troligare att han misshandlat under upprepade tillfällen under natten.
Skulle kunna tänka mig att han misshandlat henne tills hon blev medvetslös, drog in henne i duschen för att väcka henne till liv, efter hon vaknat så har hon troligen provat ringa eller sagt åt han att ringa, kanske var hon så pass så hon har provat ta sig iväg efter hjälp och då har han exploderat igen. Därför hittade man spår på gården
Citera
2024-01-17, 17:49
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egonet
Om du sett lista på skador så förstår du ju att det inte är lite boxning det är frågan om, är det gjort på kort tid så är det ett fruktansvärt våld hon utsatts för, troligare att han misshandlat under upprepade tillfällen under natten.
Skulle kunna tänka mig att han misshandlat henne tills hon blev medvetslös, drog in henne i duschen för att väcka henne till liv, efter hon vaknat så har hon troligen provat ringa eller sagt åt han att ringa, kanske var hon så pass så hon har provat ta sig iväg efter hjälp och då har han exploderat igen. Därför hittade man spår på gården
Det är fullständigt vidrigt att läsa om Jeanettes skador.

Hon har troligen försökt fly och det finns fynd av grus vid obduktionen.
"Målsäganden har haft en del skador, med småsten och grus, som kan ha uppkommit vid fall utomhus. Hon har varit på platsen och har inte iakttagit småsten och grus inomhus.
Skadorna med småsten och grus, kan ha uppkommit vid fall eller genom att vederbörande dragits där det varit småsten och grus.
Målsäganden hade skador vid knäna, utifrån fall mot grus eller intryckt i grus men ej genom dragning i grus. Vid vänstra skinkans övergång till skinkan fanns skador, som utvisar att viss dragning kunde ha förekommit. Även fynd som kan ha uppkommit vid fall eller intryckning. Överhuden har skrapats av; naken hud eller tunna sommarkläder."

Dessutom har misshandeln varit så grov så hon bröt ryggen och var förlamad i benen och det måste ha hänt efter att hon försökte fly och tog sig utomhus.
"Vid obduktionen kunde man iaktta skador och frakturer på ryggraden.
Innan obduktionen företogs röntgen, som utvisade i detalj skador och frakturer på ryggraden.
Dessa fynd utvisar att det förekommer skador utvisande vad man kan säga att ryggen varit bruten.
Apropå brott på halskotan och skador på ryggmärgen, utvisar det att vederbörande haft förlamning i benen enligt utlåtandet. Ryggmärgen är i spinalkanalen. Ryggmärgen består av mycket mjuk nervvävnad.
Alla dessa skador som dokumenterades på ryggraden utvisade att spinalkanalen blivit förminskad. Dock iakttogs inget snitt på ryggmärgen. Vid senare dokumentation framkom, att man kunde se mindre blödningar och andra skador utvisande att det var nervskada. När obduktion företas, åstadkoms en del skador. Därför går det inte att bestämt uttala sig om skador som funnits på ryggmärgen, men utifrån iakttagelser av blödning och andra skador är miniminivån på skador förlamning av benen. Målsäganden har alltså med dokumenterade skador inte kunnat stå och gå och röra sig."

Vad sparkade idioten Mikael med för skor för att såna skador ska uppkomma?
Var det arbetsskorna med stålhätta igen? Och varför sparka hennes könsorgan?

"Vad avser skadorna på yttre könsorganen och slemhinneskador på inre blygdläpparna, så var det ett svårt fall. Hon har visat skadorna för en annan kollega. Avskrapningarna i samma nivå med underhudsblödningar utvisar att det varit spark med skobeklädd fot.
Slutsats: Skadorna på könsorganen med blygdläppar är förenliga med en spark"

Vad avser Mikael Eriksson, så hade han smärre skador; mindre blåmärken och hudavskrapningar samt mindre skador på händerna.
Citera
2024-01-17, 18:53
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Har du helt missat att den domen överklagades till HD

Du anser alltså att HD:s dom känns rättvis?

Kan det sägas vara utrett och ställt utom allt rimligt tvivel att medicinerna ej kan ha orsakat kvinnans bortgång?

Återkom gärna med ett lagom trevligt svar på frågorna.
Citera
2024-01-17, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det är fullständigt vidrigt att läsa om Jeanettes skador.

Hon har troligen försökt fly och det finns fynd av grus vid obduktionen.
"Målsäganden har haft en del skador, med småsten och grus, som kan ha uppkommit vid fall utomhus. Hon har varit på platsen och har inte iakttagit småsten och grus inomhus.
Skadorna med småsten och grus, kan ha uppkommit vid fall eller genom att vederbörande dragits där det varit småsten och grus.
Målsäganden hade skador vid knäna, utifrån fall mot grus eller intryckt i grus men ej genom dragning i grus. Vid vänstra skinkans övergång till skinkan fanns skador, som utvisar att viss dragning kunde ha förekommit. Även fynd som kan ha uppkommit vid fall eller intryckning. Överhuden har skrapats av; naken hud eller tunna sommarkläder."

Dessutom har misshandeln varit så grov så hon bröt ryggen och var förlamad i benen och det måste ha hänt efter att hon försökte fly och tog sig utomhus.
"Vid obduktionen kunde man iaktta skador och frakturer på ryggraden.
Innan obduktionen företogs röntgen, som utvisade i detalj skador och frakturer på ryggraden.
Dessa fynd utvisar att det förekommer skador utvisande vad man kan säga att ryggen varit bruten.
Apropå brott på halskotan och skador på ryggmärgen, utvisar det att vederbörande haft förlamning i benen enligt utlåtandet. Ryggmärgen är i spinalkanalen. Ryggmärgen består av mycket mjuk nervvävnad.
Alla dessa skador som dokumenterades på ryggraden utvisade att spinalkanalen blivit förminskad. Dock iakttogs inget snitt på ryggmärgen. Vid senare dokumentation framkom, att man kunde se mindre blödningar och andra skador utvisande att det var nervskada. När obduktion företas, åstadkoms en del skador. Därför går det inte att bestämt uttala sig om skador som funnits på ryggmärgen, men utifrån iakttagelser av blödning och andra skador är miniminivån på skador förlamning av benen. Målsäganden har alltså med dokumenterade skador inte kunnat stå och gå och röra sig."

Vad sparkade idioten Mikael med för skor för att såna skador ska uppkomma?
Var det arbetsskorna med stålhätta igen? Och varför sparka hennes könsorgan?

"Vad avser skadorna på yttre könsorganen och slemhinneskador på inre blygdläpparna, så var det ett svårt fall. Hon har visat skadorna för en annan kollega. Avskrapningarna i samma nivå med underhudsblödningar utvisar att det varit spark med skobeklädd fot.
Slutsats: Skadorna på könsorganen med blygdläppar är förenliga med en spark"

Vad avser Mikael Eriksson, så hade han smärre skador; mindre blåmärken och hudavskrapningar samt mindre skador på händerna.
Angående skorna så tror jag det räcker med sådana han hade på sig på bilderna, det är ju ett känsligt område och om sulan dessutom sticker ut några millimeter så är ju den isig en hård och vass kant.

Som andra redan skrivit till dig så vill jag också tacka för dina mycket läsvärda och informativa inlägg, håller med dig i allt speciellt när det gäller den största idioten i tråden.
Man kan också hoppas på att obducenter och liknande slutar svara på hypotetiska frågor efter detta, sånt rabalder som det ställde till med.
Senast redigerad av gur 2024-01-17 kl. 19:23.
Citera
2024-01-17, 19:33
Medlem
Citat:

Kan det sägas vara utrett och ställt utom allt rimligt tvivel att medicinerna ej kan ha orsakat kvinnans bortgång?

Läs domen. Eller oisin cantwell. Medicinerna kan inte har inte ensam kunnat orsaka döden,.
Citera
2024-01-17, 19:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korrektfia
Läs domen. Eller oisin cantwell. Medicinerna kan inte har inte ensam kunnat orsaka döden,.

O*s*n är väl ingen rättsläkare?

Vilken dom tänkte du på förresten? Hovrättens eller HD:s?
Citera
2024-01-17, 19:51
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jeanette var så sönderslagen så dottern avråddes från att se henne på bårhuset när hon skulle ta farväl.
Hon fick ta farväl av sin mamma med ett lakan över kroppen och bara hålla hennes hand.

Mikael måste ha sparkat hårt och mycket när han mördade henne för han hade ont i ett ben dagen efter.

Några saker skulle jag gärna vilja veta men det lär jag aldrig få något svar på.
Varför var tvättmaskinen igång på morgonen när polisen kom?
Varför låg Jeanettes sönderslitna trosor i tvättmaskinen tillsammans med handdukar och lite kläder?
Hon ska ha legat på kläder och handdukar enligt Mikael i badrummet men det fanns inget sånt där.
Varför var det blod och blött av vatten i sängen?
Duschade Mikael av henne blodet på natten och bar henne tillbaka i sängen och sen på morgonen bar henne till duschen igen och spolade bort mer blod?
Vad han gjorde under de 18 minuterna mellan dom olika samtalen på morgonen för mordet?
Var det då han packade och startade tvättmaskinen?
Han har ingen förklaring till att det inte fanns några handdukar på golvet i badrummet men det fanns handdukar i tvättmaskinen, dom trasiga trosorna och andra kläder.

Det är så typiskt för dessa våldsamma män att dom skyller på att dom inget minns. Ynkligt

Den kvinnohatande skribenten som tycker att jag ska ta en Timeout kan dra åt helvete.
Föraktar såna som visar sitt kvinnohat i tråd efter tråd, år efter år. Sjuka dåre, ett psykfall

Nu har jag inte riktigt hunnit läsa igenom hela FUP så det kan hända att jag har missat någon fråga som är helt uppenbar.

Jag tror faktiskt att tvättmaskinen enbart var igång för att snygga till brottsplatsen lite lagom.
Det var troligen såpass mycket blod så ME valde att städa upp så att det inte riktigt framstod hur djävligt som han har pucklat på henne.

Jag tror Jeanette i vart fall dog i sängen efter misshandeln och detta redan under natten.
Det fanns ett par fotografier som liknade avföring mitt i sängen vilket jag tror kommer i samband med att livet rann ur Jeanette.

Händelseförloppet tror jag helt enkelt är att hon dog i sängen där delar av misshandeln också utfördes.
På morgonen när Mikael upptäckte att Jeanette var död så bar han ut henne i duschen i samtidigt som han körde igång tvättmaskinen. Allt för att försöka snygga till offret/brottsplatsen.
Kan mycket väl vara då som han även försöka städa av lite med någon blöt handduk i sängen.
Citera
2024-01-17, 20:07
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
O*s*n är väl ingen rättsläkare?

Vilken dom tänkte du på förresten? Hovrättens eller HD:s?

Nej det har du ju rätt i, Oisin Cantwell är ingen rättsläkare men en erfaren journalist inom kriminaljournalistiken.
Vad anser du dig vara?
Är det helt omöjligt för dig att acceptera HD:s dom och isf varför?
Citera
2024-01-17, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Jag har lyssnat lite på förhören med ME, det finns ju på youtube. Det slår mig hur arg han fortfarande tycks vara på Jeanette, vilket agg han hyser mot henne för saker som i det här sammanhanget känns så futtiga. ”Hon ställde sig och peka finger åt mig i dörrn!” Och snacka om offerkofta deluxe! Allt var hennes fel, han bär ingen skuld till nåt. Hon ligger på golvet och sparkar mot honom, då kan han inte gå därifrån utan är helt enkelt tvungen att ställa sig med kängan mot hennes hals och trycka till tills hon slutar.

Inte ovanligt med sånt beteende hos kvinnomisshandlare/lvinnomördare, jag har hört det förut. De svartmålar offret något fruktansvärt, samtidigt som det offret påstås ga gjort som du skriver, är så futtigt.

Han måste ha ett fruktansvärt temperament, för som du skriver är han fortfarande arg på Jeanette, det hörs på tonfallet, ilska blandat med förakt är vad jag hör.
Citera
2024-01-17, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Inte ovanligt med sånt beteende hos kvinnomisshandlare/lvinnomördare, jag har hört det förut. De svartmålar offret något fruktansvärt, samtidigt som det offret påstås ga gjort som du skriver, är så futtigt.

Han måste ha ett fruktansvärt temperament, för som du skriver är han fortfarande arg på Jeanette, det hörs på tonfallet, ilska blandat med förakt är vad jag hör.

Han ser sig själv som offret i förhållandet. Hon var så dum, hon var så svartsjuk, det finns inget spår av honom i den gemensamma bostaden för det hade hon tagit bort allting, hon startade alla gräl… han säger ingenting om att han saknar henne eller så.
Citera
2024-01-17, 20:49
Medlem
Citat:

Ja den domen är rättvis. HD har högsta tolkningsföreträde när det gäller om en dom är rättvis eller inte.

Så här säger HD om medicinerna tolkat av AB "HD heller inte att det är nödvändigt att agerandet varit den enda orsaken eller huvudorsaken, resonerar rätten. Hans våld har varit en bidragande orsak till hennes död – det räcker för att han ska dömas för mord."

Jag tror omvärlden och speciellt kvinnor, som riskerade att bli hans nästa offer mår bra av att han sitter där han sitter. Och väldigt få blir nog ledsna om han avlider på anstalten. Han lär väl minst få sitta 16år. Då får vi hoppas att han är för gammal för fortsätta med grymheterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in