2024-01-17, 05:04
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jeanette var så sönderslagen så dottern avråddes från att se henne på bårhuset när hon skulle ta farväl.
Hon fick ta farväl av sin mamma med ett lakan över kroppen och bara hålla hennes hand.

Mikael måste ha sparkat hårt och mycket när han mördade henne för han hade ont i ett ben dagen efter.

Några saker skulle jag gärna vilja veta men det lär jag aldrig få något svar på.
Varför var tvättmaskinen igång på morgonen när polisen kom?
Varför låg Jeanettes sönderslitna trosor i tvättmaskinen tillsammans med handdukar och lite kläder?
Hon ska ha legat på kläder och handdukar enligt Mikael i badrummet men det fanns inget sånt där.
Varför var det blod och blött av vatten i sängen?
Duschade Mikael av henne blodet på natten och bar henne tillbaka i sängen och sen på morgonen bar henne till duschen igen och spolade bort mer blod?
Vad han gjorde under de 18 minuterna mellan dom olika samtalen på morgonen för mordet?
Var det då han packade och startade tvättmaskinen?
Han har ingen förklaring till att det inte fanns några handdukar på golvet i badrummet men det fanns handdukar i tvättmaskinen, dom trasiga trosorna och andra kläder.

Det är så typiskt för dessa våldsamma män att dom skyller på att dom inget minns. Ynkligt

Den kvinnohatande skribenten som tycker att jag ska ta en Timeout kan dra åt helvete.
Föraktar såna som visar sitt kvinnohat i tråd efter tråd, år efter år. Sjuka dåre, ett psykfall
Rättvisa har äntligen uppnåtts i detta vidriga fall utav dödlig kvinnomisshandel genomförd utav ett vidrigt avskum som Mikael E! Det handlar om ett mord under försvårande omständigheter.
Domen ger (enl. expertis på området) tydliga indikationer för hur framtida fall med likartade förutsättningar bör/ska hanteras utav våra svenska domstolar.

Du ska givetvis absolut inte ta någon timeout utan fortsätta att ge oss mer utav dina genomtänkta kloka inlägg.👌
En kvinnohatande papegoja kommer att fortsätta sina upprepningar som en AI-robot i olika trådar, men ingen kan ta dessa inlägg seriöst.

Såg ett inslag igår på Nyhetsmorgon i TV4 där dottern uttalade sig hjärtevärmande om att nu kunna fokusera på sorgearbetet och alla fina minnen med sin mamma.
Detta när ett rimligt domslut om livstid nu har fastställts av högsta instans.

V.I.F. Jeanette🕯
Mina tankar går till dina nära, kära och vänner!
Citera
2024-01-17, 07:07
Medlem
Citat:
Jeanette var så sönderslagen så dottern avråddes från att se henne på bårhuset när hon skulle ta farväl.
Hon fick ta farväl av sin mamma med ett lakan över kroppen och bara hålla hennes hand.

Mikael måste ha sparkat hårt och mycket när han mördade henne för han hade ont i ett ben dagen efter.

Några saker skulle jag gärna vilja veta men det lär jag aldrig få något svar på.
Varför låg Jeanettes sönderslitna trosor i tvättmaskinen tillsammans med handdukar och lite kläder?
Hon ska ha legat på kläder och handdukar enligt Mikael i badrummet men det fanns inget sånt där.
Duschade Mikael av henne blodet på natten och bar henne tillbaka i sängen och sen på morgonen bar henne till duschen igen och spolade bort mer blod?
Vad han gjorde under de 18 minuterna mellan dom olika samtalen på morgonen för mordet?
Han har ingen förklaring till att det inte fanns några handdukar på golvet i badrummet men det fanns handdukar i tvättmaskinen, dom trasiga trosorna och andra kläder.

Det är så typiskt för dessa våldsamma män att dom skyller på att dom inget minns. Ynkligt

Den kvinnohatande skribenten som tycker att jag ska ta en Timeout kan dra åt helvete.
Föraktar såna som visar sitt kvinnohat i tråd efter tråd, år efter år. Sjuka dåre, ett psykfall

Troligen har han misshandlat henne i omgångar under natten. Jag vill minnas att man hittade spår till och med ute på tomten. Han har nog slagit och sparkat tills han inte orkade mer, tagit paus, eventuellt druckit lite mer alkohol, sett/hört henne och fått ett nytt påslag av aggression och fortsatt att misshandla henne. Jag har svårt att tro att han orkat tillfoga alla skador på en gång utan uppehåll.

Spolat henne med vatten för att väcka henne när hon blivit medvetslös eller avlidit? Spolat henne med vatten för att plåga henne? Spolat av kroppen för att dölja spår?

Tvättmaskinen är sannolikt någon form av alkoholpåverkad "skademinimering". Kanske hade han först för avsikt att gömma undan kroppen och förstöra bevis? Det är viktigt att komma ihåg att han inte var nykter när polisen kom. Berusad logik är inte alltid logisk.
Citera
2024-01-17, 07:33
Medlem
Knut-Annes avatar
Bra krönika av Oisín Cantwell.
Domen kommer ha stor betydelse när man dömer sambandet mellan döden och orsakerna till den.

I Jeanettes fall dömde ME till grov misshandel i HR eftersom, man inte kunde utesluta att hon överlevt om hon inte haft så mycket medicin i kroppen.
Men HD verkar bedöma att hon inte misshandlats, hade hon troligen överlevt, misshandeln var orsaken till hennes död.
ME var också likgiltig till om hon skulle dö, han hade ett likgiltighetsuppsåt.

Cantwell nämner fler fall, ett är en hemlös man i Huskvarna, Gica, som misshandlades till döds av ett gäng pojkar, men där de friades för mord, eftersom Gica var i dålig kondition, en frisk man hade troligen överlevt misshandeln, ytterst märklig dom tycker jag.
Vi kanske får se överklaganden till HD av fler fall, efter denna dom?

Han skriver också följande.
Citat:
HD sätter också ner foten inom ett annat område. Det understryks att även om experter tycker dittan och dattan, så ligger ansvaret för rättsligt relevanta orsakssamband alltid på rätten.
Det får mig att tänka på domen i HR i fallet med Tove.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/152gGJ/livstidsdomen-mot-jeanettes-mordare-ar-mycket-viktig
Senast redigerad av Knut-Anne 2024-01-17 kl. 07:40.
Citera
2024-01-17, 07:42
Medlem
Äntligen fick kräket vad han förtjänade och det här är bara början. Hans liv inlåst kommer vara ett helvete. Männen där inne har ingen nåd eller respekt för kvinnomördare/kvinnomisshandlare.
Dom kommer slå sönder honom och köra ut honom från varenda jävla avdelning tills han sitter i isolering hela hans tid där.
Vila i frid Jeanette.
Citera
2024-01-17, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotYourBaby
Äntligen fick kräket vad han förtjänade och det här är bara början. Hans liv inlåst kommer vara ett helvete. Männen där inne har ingen nåd eller respekt för kvinnomördare/kvinnomisshandlare.
Dom kommer slå sönder honom och köra ut honom från varenda jävla avdelning tills han sitter i isolering hela hans tid där.
Vila i frid Jeanette.

Nej han hamnar med likasinnade, så han klarar sig nog. Ett problem är väl överbeläggningen så det finns en chans/risk att hamnar fel.

Hur som helst jag skulle inte bli ledsen om han krockade med många dörrar hos KV.
Citera
2024-01-17, 08:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det vet knappast du. Rättsläkaren drog helt en helt annan slutsats tidigare vilket du borde komma ihåg om du läst FUP och hovrättens dom? Du känns både hysterisk och okunnig när du påstår saker du inte har en aning om. Man kan bara spekulera i om hon hade överlevt misshandeln den där kvällen/natten om det inte vore för det samtida intaget av alkohol/mediciner? Dödsorsaken var trots allt svårbedömd enligt rättsläkaren.

"Hovrätten konstaterade att den mest sannolika dödsorsaken var skadorna efter våldet mot hjärnan. Men rättsläkarens öppning för att det också fanns visst utrymme för att döden kunde orsakats av läkemedelsförgiftning"

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/darfor-doms-mikael--eriksson-for-mordet/

M:s minnesbilder är/var knapphändiga pga berusning, vi ska nämligen komma ihåg att både M och J drack alkohol den där kvällen/natten. Samtidigt kan man fråga sig om det uppstod ett sista ödesdigert gräl/bråk där båda parter var delaktiga? Inga vittnen finns som bekant, allt som finns är spekulationer kring vad som hände? Du får givetvis tro vad du vill men det får också andra skribenter göra.
Du kan inte acceptera att Mikael nu fått sitt straff, att Högsta Domstolen gjort klart för alla och envar att det är ställt bortom rimligt tvivel att Mikael misshandlade Jeanette så grovt att hon dog.
Förloppet var utdraget och orsakade henne svår dödsångest.

Vad är det för ynkrygg till man att skylla på minnesförlust? Iof så stämmer det rätt bra att skylla på det, precis som alla andra som anser sig vara oskyldigt dömda
Citera
2024-01-17, 08:30
Avslutad
Citat:

Tyvärr har vi inte dödsstraff i Sverige, ej heller får vi kränka dömda brottslingar. Dom har större friheter inlåsta, än laglydiga medborgare.
Så sjukt.

Såg GW i nyhetsmorgon, prata om domen och vad den verkligen innebär, han bakade och mjukade upp en snusprilla, i direktsändning, det var lite lustigt, men olika regler gäller för olika människor, jag har inget ont att säga om honom förövrigt.
Han vet vad han snackar om.
Citera
2024-01-17, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du kan inte acceptera att Mikael nu fått sitt straff, att Högsta Domstolen gjort klart för alla och envar att det är ställt bortom rimligt tvivel att Mikael misshandlade Jeanette så grovt att hon dog.
Förloppet var utdraget och orsakade henne svår dödsångest.

Vad är det för ynkrygg till man att skylla på minnesförlust? Iof så stämmer det rätt bra att skylla på det, precis som alla andra som anser sig vara oskyldigt dömda

Nu har vi nog även fått svar på om Ogräset kommer acceptera domen....

Så skönt för Jeanettes nära och kära att det äntligen är dels klart och att domen blev rätt.
Citera
2024-01-17, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotYourBaby
Vila i frid Jeanette.

Funkar tyvärr inte så i svenska fängelsen. De sätter likasinnade med varandra för att det inte ska bli bråk eller misshandel. Istället för som i USA där det är en del av straffet att riskera stryk och vara rädd.
Citera
2024-01-17, 12:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Du kan inte acceptera att M nu fått sitt straff

Tack för ditt engagemang men M blev faktiskt straffad redan i hovrätten där han dömdes till 7 års fängelse för synnerligen grov misshandel. Alla har nog accepterat det.

Citat:
att Högsta Domstolen gjort klart för alla och envar att det är ställt bortom rimligt tvivel att M misshandlade J så grovt att hon dog.

Men är det verkligen utrett och klarlagt att medicinerna inte haft något med hennes bortgång att göra?

Citat:
Förloppet var utdraget

Hur vet man det? Det fanns inga vittnen och M drabbades av minnesförlust pga alkoholintag.

Citat:

Men om han nu drabbades av en minnesförlust så kan du väl inte skuldbelägga honom för det? Han lider kanske av alkoholdemens? Han har väl druckit stora mängder alkohol de senaste åren? Han är troligtvis skadad av alkoholen som dessutom kan kopplas till drygt 200 sjukdomar och hälsoproblem.

https://vardgivarguiden.se/kunskapsstod/halsoframjande-arbete/levnadsvanor/riskbruk-av-alkohol/

Jag vill även poängtera att han sitter bra där han sitter nu men vi ska inte ignorera Hovrätten drog samtidigt kanske en mer rimlig slutsats än HD när man beaktade rättsläkarens ord om att dödsorsaken var svårbedömd. Vi ska också komma ihåg att personer som är berusade och råkar i bråk vet ofta inte vad de gör i stundens och berusningens hetta.
Citera
2024-01-17, 12:48
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack för ditt engagemang men M blev faktiskt straffad redan i hovrätten där han dömdes till 7 års fängelse för synnerligen grov misshandel. Alla har nog accepterat det.

Har du helt missat att den domen överklagades till HD, där mördaren och kvinnomisshandlaren Mikael Eriksson dömdes till livstids fängelse för ett mycket grovt, brutalt och utdraget våld som ledde till offret Jeanettes död.

Så nej, det har "alla" inte accepterat. Åklagaren accepterade inte det och överklagade. Högsta domstolen accepterade inte heller domen i hovrätten, utan ändrade den till det diametralt motsatta, och fällde Mikael Eriksson till livstids fängelse för det grova våld han utsatte Jeanette för och det mord som han begick i och med det.

Den enda som inte kan acceptera det faktum att Mikael Eriksson mördade Jeanette genom ett mycket grovt, brutalt och utdraget våld mot hela hennes kropp, från huvud till tå, och att han för det döms till livstids fängelse, det är du.

I grund och botten förstår alla människor att HD's dom är rätt, och alla människor accepterar den livstidsdom som Mikael Eriksson fick. Det är bara icke-människor som kvinnomisshandlare, pedofiler och liknande, som inte förstår det och som fortfarande skulle ta en mördare och kvinnomisshandlare som Mikael Eriksson i försvar.
Citera
2024-01-17, 15:55
Medlem
Jag har lyssnat lite på förhören med ME, det finns ju på youtube. Det slår mig hur arg han fortfarande tycks vara på Jeanette, vilket agg han hyser mot henne för saker som i det här sammanhanget känns så futtiga. ”Hon ställde sig och peka finger åt mig i dörrn!” Och snacka om offerkofta deluxe! Allt var hennes fel, han bär ingen skuld till nåt. Hon ligger på golvet och sparkar mot honom, då kan han inte gå därifrån utan är helt enkelt tvungen att ställa sig med kängan mot hennes hals och trycka till tills hon slutar.
Senast redigerad av Raus_bitte 2024-01-17 kl. 16:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in