Citat:
Nu har jag inte riktigt hunnit läsa igenom hela FUP så det kan hända att jag har missat någon fråga som är helt uppenbar.
Jag tror faktiskt att tvättmaskinen enbart var igång för att snygga till brottsplatsen lite lagom.
Det var troligen såpass mycket blod så ME valde att städa upp så att det inte riktigt framstod hur djävligt som han har pucklat på henne.
Jag tror Jeanette i vart fall dog i sängen efter misshandeln och detta redan under natten.
Det fanns ett par fotografier som liknade avföring mitt i sängen vilket jag tror kommer i samband med att livet rann ur Jeanette.
Händelseförloppet tror jag helt enkelt är att hon dog i sängen där delar av misshandeln också utfördes.
På morgonen när Mikael upptäckte att Jeanette var död så bar han ut henne i duschen i samtidigt som han körde igång tvättmaskinen. Allt för att försöka snygga till offret/brottsplatsen.
Kan mycket väl vara då som han även försöka städa av lite med någon blöt handduk i sängen.
Jag tror faktiskt att tvättmaskinen enbart var igång för att snygga till brottsplatsen lite lagom.
Det var troligen såpass mycket blod så ME valde att städa upp så att det inte riktigt framstod hur djävligt som han har pucklat på henne.
Jag tror Jeanette i vart fall dog i sängen efter misshandeln och detta redan under natten.
Det fanns ett par fotografier som liknade avföring mitt i sängen vilket jag tror kommer i samband med att livet rann ur Jeanette.
Händelseförloppet tror jag helt enkelt är att hon dog i sängen där delar av misshandeln också utfördes.
På morgonen när Mikael upptäckte att Jeanette var död så bar han ut henne i duschen i samtidigt som han körde igång tvättmaskinen. Allt för att försöka snygga till offret/brottsplatsen.
Kan mycket väl vara då som han även försöka städa av lite med någon blöt handduk i sängen.
Min gissning är att han kom hem fortfarande förbannad och hittar henne sovandes. Flyger på henne och börjar spöa henne i sovrummet. Sen när hon försökt fly har han tagit tag i hennes trosor (sönderrivna och hittade i tvättmaskin).
Han har jagat runt henne tills han fick in träffen som gjorde henne förlamad i minst benen. Och sen kastat in henne i badrummet.
Hon levde ca 35 minuter efter dom svåra skadorna på storhjärnan
.Hoppas verkligen hon var medvetslös och slapp ligga med dödsångest och smärta den tiden.
Det har ju inte gått att fastställa exakt dödstid men runt 1 på natten tror jag dom gissat på.
Och han ringde sonen först 8-9 på morgonen.
Han behövde väl sova en stund för det är ju ganska jobbigt att misshandla någon så otroligt mycket.
Handdukarna har han ju sagt att dom låg blöta på golvet i badrummet men han vet inte hur dom hamnat i tvättmaskin.
Han har nog skurat blod med dom.
Så glad att Högsta tog upp fallet och levererade en någorlunda rättvis dom.
Hade varit mer rättvist med dödscell och spö tre gånger om dagen.