Citat:
Tusen tusen hjrtligt tack! ❤️🩹 jag har frskt koppla p vrden flera tillfllen. De svarar via 1177 att jag ska sluta. Ingen mer. Frsker boka tid fr d meddelande via 1177 att jag kan sluta och kan anvnda 3600mg gabapentin ver dygnet. Tycker det r vansinnigt och oansvarigt och utan att ens mta mej, (vrden i min region r erknt undermlig), Och gabapentin har jag testat tidigare vilket de vet och det ger mej mer biverkningar n hjlp. Smrtorna r inte s hemska s jag inte str ut om jag inte frsker trna eller liknande s den pucken avvaktar jag med till jag r av oxyn.
Fr jag frga varfr du rekommenderar just TCA?
Sen undrar jag ang duloxetin, hjer inte det tillgngligheten av noradrenalin? Tnker att det r just noradrenalin som skapar mkt av abstinensen vid oxy AT? (Frmodligen dumma frgor men jag r verkligen nyfiken p snt hr).
En sista frga r 2,5 mg oxy, kan jag allts dela tabletter (contin 5 mg) utan fara?
terigen tusen tack! Du har gett mej mer hjlp i ett meddelande n vrdapparaten gjort under flera r. Tack! Tack vare dej s har jag nu ngot konkret att p och falla tillbaka till. Tack! 🙏❤️
Fr jag frga varfr du rekommenderar just TCA?
Sen undrar jag ang duloxetin, hjer inte det tillgngligheten av noradrenalin? Tnker att det r just noradrenalin som skapar mkt av abstinensen vid oxy AT? (Frmodligen dumma frgor men jag r verkligen nyfiken p snt hr).
En sista frga r 2,5 mg oxy, kan jag allts dela tabletter (contin 5 mg) utan fara?
terigen tusen tack! Du har gett mej mer hjlp i ett meddelande n vrdapparaten gjort under flera r. Tack! Tack vare dej s har jag nu ngot konkret att p och falla tillbaka till. Tack! 🙏❤️
Hej igen,
Jag rekommenderar att du kontaktar mottagningen igen och frklarar att du nskar hjlp med att f ett nedtrappningsschema. Om du fortsatt inte fr ngot std kan du vervga att skriva en egenremiss till din lokala beroendemottagning.
Tricykliska antidepressiva (TCA) har, frutom deras antidepressiva anvndning, ven visat sig ha viss smrtlindrande effekt fr patienter med neuropatiska smrtproblem. Vissa TCA-lkemedel kan ven frlnga den smrtstillande effekten av opioider, vilket kan underltta fr patienter att minska sin dos.
Mnga patienter upplever goda resultat med SNRI, och jag r vl lite partisk nr det kommer till just Duloxetin. kade niver av serotonin och noradrenalin kan minska stress och ngest, frbttra smnen och har en humrstabiliserande effekt. Det kan ven ha en viss smrtlindrande effekt.
Nr det gller dosminskning r det bst att inte dela eller krossa tabletterna. Du kan minska med 5 mg varannan vecka/mnad.
Hoppas jag inte missade ngot. terkom isfall.