2024-01-16, 21:51
Medlem
Om man har en bra relation med sina barn och är en kärleksfull stöttande förälder som gör sitt bästa behöver man inte oroa sig för socialtjänsten. De lyssnar främst på vad barnet säger och så länge barnet inte pratar illa om sin förälder läggs utredningen ner.
Citera
2024-01-16, 21:55
Medlem
Oj din son har sagt att du är arg hoppas han inte säger så till socialsekreteraren. Då kan det bli problem.
Citera
2024-01-16, 22:31
Medlem
Personligen tycker jag att skola med mera anmäler för småsaker
Gå dit. Le och svara på frågor
Det kommer inte hända ett skit
Jag ska också på soc möte nästa vecka
För äldsta dottern ringde efter snuten då jag vill hon ska flytta.
Sprang ut i snön barfota minus 13 ute och ringde snuten och sa jag kastat ut henne
Så nu gjorde snuten en soc anmälan
Lång historia
Men det är bara att gå dit
Le och svara artigt
Sen be dom dra åt helvete i huvudet
Citera
2024-01-16, 22:55
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Låter dom de inte är som de ska. E du trött elr? Givetvis kan barnen må dåligt och bråka. Men de får la prata om saken. Orosanmälan känns rätt. Red ut med barnen hur de känner varför de blir arga osv. De är uppenbart att de har svårigheter med något eftersom andra vuxna reagerar.
Citera
2024-01-16, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberVillain
Mina två söner har bråkat som fan både med varandra och mig och sambo senaste halvåret. Vi pratar konstant bråk. Så ibland lackar både jag och sambon till, jag kanske lite mer.

Aldrig hotfull eller så, utan bestämd och arg. Min sons fröken frågade hur det var hemma och han sade väl typ att pappa ofta är arg.

Detta räckte för att skolan skulle orosanmälan det hela till soc. Allså var är samhället påväg?
Bra gjort av skolan och dom vet nog mer än ett uttalande.
Istället för att klaga på skolan och sociala kanske du ska fundera på hur du inte ska framstå som ett ilsket kräk i dina barns ögon.
Citera
2024-01-16, 22:58
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Sprang ut i snön barfota minus 13 ute och ringde snuten och sa jag kastat ut henne
Lång historia
Le och svara artigt
Låter som du är en riktigt taskig förälder.
Din uppgift är att se till att barnen klarar av vuxenlivet. Baserat på vad hon gjorde, har du misslyckas. Hon vet ju inte vad hon ska göra eller har en bra plan Uppenbarligen.
Citera
2024-01-16, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo

Lång historia
Le och svara artigt
Vad gjorde snuten för fel menar du?
Det låter som en solklar socialanmälan och du ska väl vara glad om det leder till att din unge omhändertas.
Citera
2024-01-16, 23:04
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberVillain
Mina två söner har bråkat som fan både med varandra och mig och sambo senaste halvåret. Vi pratar konstant bråk. Så ibland lackar både jag och sambon till, jag kanske lite mer.

Aldrig hotfull eller så, utan bestämd och arg. Min sons fröken frågade hur det var hemma och han sade väl typ att pappa ofta är arg.

Detta räckte för att skolan skulle orosanmälan det hela till soc. Allså var är samhället påväg?

Min bror lekte med en av sina söner och lyfte sonen upp och ned. Sedan ritade ungen en teckning på förskolan där pappa håller i honom upp och ner och då hörde förskolan av sig.
Citera
2024-01-16, 23:17
Medlem
Du brusar upp och blir arg, sedan är du arg för att dina barn hanterar sina meningsskiljaktigheter likadant som deras enda förebild i livet? Och när dom blir arga på varandra så blir du också arg och ytterligare bekräftar det normala i att brusa upp i ilska.

Monkey see monkey do

Dina barn har antagligen väldigt lätt att bli arga även på skolan och det kan ju bli ett problem.
Senast redigerad av 4shoshin 2024-01-16 kl. 23:20.
Citera
2024-01-16, 23:33
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noreaw
Enligt 6 § LVU får vi besluta om omedelbart omhändertagande och detta ska sedan underställas förvaltningsrätten inom en vecka, men annars stämmer det bra att vi inte får fatta sådana beslut direkt.

I alla fall där jag har ansökt om LVU har det funnits skäl för det och jag har agerat med barnets bästa intresse i åtanke, samt i enighet med lagstiftning, så nej jag kan inte påstå att jag någonsin ångrat en ansökan om LVU. Dock finns det ett fall som fastnat med mig där jag är tveksam till om LVU-placeringen var rätt beslut och det grundar sig främst i att resultatet av den inte alls blev det jag hade hoppats, men samtidigt var beslutet genomtänkt och jag betvivlar att det hade gått bättre om individen hade fått bo kvar hemma.
Hur känns det att vara sociopat och tro att man har rätt att kidnappa andra människors barn?

Du vet inte vad som är bäst för en annan människa, du vet inte ens vad som är bäst för dig själv. Vilken hybris alltså…

Flera helt vanliga familjer i Sverige har fått sina liv och framförallt deras barns liv förstörda av den bisarra barnhandel ni bedriver. Fallet med Jennie och Thomas exempelvis som det gjordes en dokumentär på.
I slutet av den satt en socialtjänstpsykopat och sade att hon hade fattat samma beslut igen, trots att föräldrarna var helt oskyldiga, hade satts i fängelse och barnen forslades iväg utan att varken dom eller föräldrarna fick veta var någon av dom befinner sig. När socialtjänsten förlorar i tingsrätten vägrar dom lämna tillbaka barnen och det krävs en ny förhandling i förvaltningsrätten där socialtjänsten återigen beordras att lämna tillbaka barnen till deras föräldrar.

Staten ska ha inte makt över våra barn.
Citera
2024-01-16, 23:44
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Du brusar upp och blir arg, sedan är du arg för att dina barn hanterar sina meningsskiljaktigheter likadant som deras enda förebild i livet? Och när dom blir arga på varandra så blir du också arg och ytterligare bekräftar det normala i att brusa upp i ilska.

Monkey see monkey do

Dina barn har antagligen väldigt lätt att bli arga även på skolan och det kan ju bli ett problem.
OK, så en förälder inte får brusa upp eller bli arg för då går det åt skogen för ungarna och de blir bråkmakare?
Föräldrar har i alla tider blivit förbannade på sina ungar, men likväl existerar mänskligheten fortfarande.

Ja, ja, det krigas både här och där, men i många fall ligger det icke-arga, kalla och beräknande personer bakom dessa.
Personer med en lugn framtoning (som får andra att lyssna och) som de säkert lärt sig av sina icke-arga föräldrar …
Citera
2024-01-16, 23:45
Medlem
NewDawnFadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
jo de va en anställd som leaka att de va sant. finns säkert o hitta fortfarande om du letar. o dom kanske ändrat sen dess men så var de i mitten av 00 talet iaf =)
Det där med bonusar låter som en skröna och är det säkert också. Ungefär som att socialtjänsten skulle stjäla muslimska barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in