2023-12-26, 20:08
Medlem
Marengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donttouchyummy
Fy fan va man går upp i vikt när man äter vanlig mat. Hatar det. Kroppen är ju i svältläge o drar åt sig all mat så fort man äter. Hoppas kunna vända de.
Min pt kommer lägga upp kosttschema till mig. Men fram till 17 januari kommer ja äta pulverdiet.
Du drar också till dig vätska. Flera kg är bara vätska. Det bästa som du kan göra är att bara få ordning på din diet snabbt och inte bli arg på dig själv. Skuldkänslorna gör ingen nytta
Citera
2023-12-29, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marengen
Bästa tipset. När ni lagar mat så gör matlådor. Kan inte rekommendera detta mer. VV är faktiskt bra.
Vad betyder VV?
Ja jag hoppas de blir matlåda. Det sparar man pengar på.
Citera
2023-12-29, 10:24
Medlem
Citat:
Du drar också till dig vätska. Flera kg är bara vätska. Det bästa som du kan göra är att bara få ordning på din diet snabbt och inte bli arg på dig själv. Skuldkänslorna gör ingen nytta

Håller med dig. Inte lönt o sparka på sig själv.
Dieten kommer komma på fötter igen i januari. Diet shakes till 17 januari o sen kostschema efter det.
Citera
2023-12-30, 15:45
Medlem
Marengens avatar
Citat:
Vad betyder VV?
Ja jag hoppas de blir matlåda. Det sparar man pengar på.
Viktväktarna
Citera
2023-12-31, 09:31
Medlem
Citat:
Viktväktarna
Okej. Ja har inte provat dom tidigare kanske kan ge ett försök. Men ser hur upplägget från pt läggs upp först. Funkar de så fortsätter jag med det tror jag.

Han prata om att ja kommer äta 5 gånger om dagen o ändå gå ner i vikt. Känns konstigt. När ja försöker på egen hand ens äta ett mål lagad mat om dagen går vikten upp. fattar inte hur detta ska lyckas. Bara han inte tänker att ja ska träna som ett djur, för de har ja inte ork till.
Citera
2024-01-03, 09:43
Medlem
Det går inte så bra att gå tillbaka till shakes efter jultiderna. Tycker de är så tråkigt o saknar att äta mat. Försöker att tänka på portionerna och inte äta skräpmat eller godis o annat.

Hur går de för er andra? Gick ni upp något i jultiderna?
Citera
2024-01-07, 16:52
Medlem
Idag stannade vågen på 136,3. 7 dagar kvar till PT.
Äter vanlig mat och shakes blandat.. äter runt 1000kcal om dagen. Går inte ner i vikt.
Citera
2024-01-10, 19:41
Medlem
Verkar dött i tråden, hur går de för er andra?
Citera
2024-01-12, 10:55
Medlem
Citat:
Idag stannade vågen på 136,3. 7 dagar kvar till PT.
Äter vanlig mat och shakes blandat.. äter runt 1000kcal om dagen. Går inte ner i vikt.

Om du inte går ner i vikt så ligger du inte på ett kaloriunderskott, så enkelt är det.
Behöver du lite though love för att komma igång så följ jonathanfogelberg på instagram, eller lyssna på hans pod "träning utan trams" så kommer du nog få ett lite bryskare uppvaknande, men det är kanske precis det du behöver.
Citera
2024-01-16, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bern2019
Om du inte går ner i vikt så ligger du inte på ett kaloriunderskott, så enkelt är det.
Behöver du lite though love för att komma igång så följ jonathanfogelberg på instagram, eller lyssna på hans pod "träning utan trams" så kommer du nog få ett lite bryskare uppvaknande, men det är kanske precis det du behöver.

Okej tack för tips.. äter nästan ingen mat alls och äter diet shakes 3-4 gånger om dagen. Det måste va min sköldkörtel som gör att vikten står stilla..
För övrigt mår jag skit psykiskt, Stratteran var inte rätt medicin för mig så har satt ut den o skall få elvanse från och med idag, lägsta dos... Så hoppas de ska hjälpa. Min läkare ska ringa mig om 14 dagar men just nu är ja självmordsbenägen o tänker på att självskada för ångesten är helt vild o galen.
Hoppas de ska lägga sig snart.
Ska prata med psyk idag vid 1030 för att kolla om ja kan bli inlagd.... Har studier nu med som just börjat, hatar att halka efter men vet inte hur jag ska kunna sitta i ett klassrum o koncentrera mig med mitt nuvarande mående.
Vet inte vad ja ska göra för att de ska bli bättre. Desperat.
Citera
2024-01-16, 13:34
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Okej tack för tips.. äter nästan ingen mat alls och äter diet shakes 3-4 gånger om dagen. Det måste va min sköldkörtel som gör att vikten står stilla..
För övrigt mår jag skit psykiskt, Stratteran var inte rätt medicin för mig så har satt ut den o skall få elvanse från och med idag, lägsta dos... Så hoppas de ska hjälpa. Min läkare ska ringa mig om 14 dagar men just nu är ja självmordsbenägen o tänker på att självskada för ångesten är helt vild o galen.
Hoppas de ska lägga sig snart.
Ska prata med psyk idag vid 1030 för att kolla om ja kan bli inlagd.... Har studier nu med som just börjat, hatar att halka efter men vet inte hur jag ska kunna sitta i ett klassrum o koncentrera mig med mitt nuvarande mående.
Vet inte vad ja ska göra för att de ska bli bättre. Desperat.
Att bli inlagd är det verkligen till hjälp? Tycker man blir depp att se alla galningar på avdelningen.
Sköt om dig

Edit. Alkohol?
Citera
2024-01-16, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Att bli inlagd är det verkligen till hjälp? Tycker man blir depp att se alla galningar på avdelningen.
Sköt om dig

Edit. Alkohol?
Ja, frisk blir man inte av att vara inlagd. Men de är mediciner ja vill åt och att slippa tänka på allt som stressar mig en stund. Maten serverad. Alkohol? Va menar du? Om ja druckit? Nä men ja ska i helgen är de tänkt. Om psyket håller tills dess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in