2024-01-13, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJAlter70
Nu går väl den funktionen att stänga av?
Men om den är på så kommer det en notis att någon skrivit som man inte missar.
Har svårt att tro, att så många kvinnor skulle ha den avstängd.
Så nog borde dom ha koll på meddelanden, och jo dom flesta sitter med din telefon konstant, undantaget under jobb, möten mm.

Det där vetifan, kanske stämmer för vissa men det är nog ganska individuellt. Jag själv har en väldigt aktiv livsstil (idrottar, åker skidor, träffar vänner, jobbar, hänger i naturen osv) och vid inget av dom tillfällena har jag någon speciellt bra koll på min mobil och definitivt inte på tinder. Många tjejkompisar är likadana.
Citera
2024-01-13, 13:26
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ysterkvist
Att vara sur och bitter för att man inte får svar på Tinder skadar bara en själv, sänk förväntningarna och ta det inte så allvarligt!
Har väl gjorts beräkningar om att typ 0.5% av alla användare träffas. Tas även hänsyn till frekvensen som tjejer sveper höger så kan det mycket väl vara nedåt promille eller färre killar som får en träff.

Att det är en så liten andel beror förstås på att en stor majoritet slösar tid och att en liten del killar har monopol på marknaden.
Citera
2024-01-13, 14:17
Medlem
Tinder är bara till för skit snygga killar & alldaliga tjejer. Alldaliga tjejer tror de kan få något långvarigt med killarna de matchas med medans de snygga killarna bara har de som tidsfördriv. Sedan går tjejerna & klagar över det inte finns bra killar.

De snyggaste tjejerna söker bara uppmärksamhet,har inga planer träffa någon. Krogen funkar bättre iaf för mig
Citera
2024-01-13, 14:28
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ysterkvist
Att vara sur och bitter för att man inte får svar på Tinder skadar bara en själv, sänk förväntningarna och ta det inte så allvarligt!

This ^^
Men när man nämner det här i tråden så är argumentet att man tydligen inte ska få vara på en dejtingapp om man inte tänker svara alla

Citat:
Ursprungligen postat av Niiilson
Det där vetifan, kanske stämmer för vissa men det är nog ganska individuellt. Jag själv har en väldigt aktiv livsstil (idrottar, åker skidor, träffar vänner, jobbar, hänger i naturen osv) och vid inget av dom tillfällena har jag någon speciellt bra koll på min mobil och definitivt inte på tinder. Många tjejkompisar är likadana.

Precis, individuellt. Tydligen ska man vara som en scout, alltid redo!!!
Jag hade inte några notiser aktiverade när jag använde appen. Som tjej dessutom måste det ju bli rätt jobbigt.
Citera
2024-01-13, 20:29
Medlem
Som nybliven singel kör jag lite Tinder igen. Fascinerande ställe. Tjejer/kvinnor kör smink (såklart) och alla möjliga filter på sina bilder, och skriver typ "Var rolig". När man väl har maxflyt och lyckas få träffa dem är de inte lika snygga som på bilder + har noll personlighet och förväntar sig att man dels ska underhålla dem och dels betala för deras kväll.

Pallar inte detta. Funderar fan på att ringa exet och försöka igen...
Citera
2024-01-14, 12:25
Medlem
Disbeliefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJAlter70
Störst chans att ligga på Tinder har män som spelar det "seriösa" spelet. Kvinnor försöker alltid utåt vara seriösa, sen släpper dom till när den "seriösa" mannen vunnit hennes tillit. Och sen är det bara att ghosta.

Detta är dock inget jag själv behärskar, men känner flera som är proffs på att låtsas vara seriösa och det är dom som får ligga.

Ja, man kan spela det spelet, och vara en fena på det.. men risken är att du får en massa stalkers efter dig..

Och jag kan lova dig en sak, du vill verkligen inte det. Kvinnor kan vara riktigt sjuka i huvudet på den fronten och förfölja dig tills du bryter ihop totalt.
Citera
2024-01-14, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disbelief
Ja, man kan spela det spelet, och vara en fena på det.. men risken är att du får en massa stalkers efter dig..

Och jag kan lova dig en sak, du vill verkligen inte det. Kvinnor kan vara riktigt sjuka i huvudet på den fronten och förfölja dig tills du bryter ihop totalt.

Jodå jag har haft en Kaninkokerska efter mig, gick till Polisanmälan till slut.
Jag rekommenderar ingen låtsas vara seriös.
Men poängen var att man får ligga lättare.
Citera
2024-01-14, 16:25
Medlem
De enda jag matchar med på tinder som lett till en och annan date har varit fett snygga 30-åringar med bra kroppar, osv.

Tinder-året 2023 var rätt värdelöst.
Männen är besatta vid ålder och på tinder sorteras jag bort av min motsvarighet bland de jämnåriga eftersom de jämnåriga männen söker yngre kvinnor. Det är ju bara därför jag matchar med yngre.

IRL är det tusen gånger lättare eftersom jag uppfattas som ca 30-35 och inte går runt med en skylt som upplyser om åldern. När mannen träffar mig först och sen får veta min ålder är de redan obrydda om åldern.

Tinder är fel väg helt enkelt.
Citera
2024-01-15, 01:16
Medlem
Jag har inte varit i närheten av att få till en dejt via Tinder och andra dejtingappar på snart 18 månader. Någonstans under hösten 2022 skedde något som gjorde att man inte fick några matchningar. Man svepte och svepte tills man hade träningsvärk i tummarna men helt utan lön för mödan.

Antingen skedde något med algoritmen eller så blev just jag shadowbannad. Mängder av experimenterande för att få appen att fungera igen har inte lett någonvart, så nu är jag inne på den sista utvägen: Att radera kontot och inte starta upp ett konto igen på minst 90 dagar. Det sägs att det ska fungera, men idén är ett par år gammal och sedan dess har AI tagit stora kliv så det finns risk att man via ansiktsigenkänning och annat aldrig mer kommer kunna få ut något av appen. Är halvvägs in på experimentet så i början av mars har det gått 90 dagar och då ska jag prova att starta upp ett konto igen. Jag har också lagt på mig nästan 10 kg muskelmassa sedan jag senast tog bilder så någon photoshoot ska anordnas innan dess också. Var väldigt smal innan.

Detta är dock sista hoppet - fungerar inte detta talar allt för att man förblir singel livet ut och tvingas nöja sig med prostituerade. Några andra alternativ finns inte.

Det var först när Tinder kom runt 2014-2015 som jag kunde börja få dejter regelbundet. Mina första få fick jag på badoo runt 2012 när den appen fortfarande var oförstörd, men det var först på Tinder det tog fart ordentligt. Nu när det inte längre går att få dejter via Tinder eller någon annan app heller så är jag tillbaka i samma situation som jag var innan Tinder för ca 10 år sedan. Lite sjukt och lite läskigt att mitt öde kommer avgöras om mindre än två månader, helt beroende på hur det går med det här sista experimentet. Har jag gått på min sista dejt någonsin eller kommer det slutliga Tinder-experimentet att fungera?
Citera
2024-01-15, 12:43
Avslutad
Tinder i Sverige känns för mig som att man får fientliga svar mer än trevliga personer som vill lära känna en, som att man blir anmäld om den man söker utifrån vad man skrivit i sin profiltext inte stämmer överens med hur personen som läser ens profil ser ut, etc...

Jag har satt Tinder i utlandet med premium-versionen man betalar för. Det går inte att jämföra hur stor skillnad det är från land till land. Sverige är ett av de värsta länderna för att dejta personer man inte känner, enligt mig.
Katastrofala konversationer när jag har Tinder i Sverige. Råka absolut inte skämta, allting kommer tas ordagrant eller så får du ett "va?" tillbaka.

Är det kanske bara jag, eller någon annan som testat hoppa runt med location?
Citera
2024-01-15, 12:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jag har inte varit i närheten av att få till en dejt via Tinder och andra dejtingappar på snart 18 månader. Någonstans under hösten 2022 skedde något som gjorde att man inte fick några matchningar. Man svepte och svepte tills man hade träningsvärk i tummarna men helt utan lön för mödan.

Antingen skedde något med algoritmen eller så blev just jag shadowbannad. Mängder av experimenterande för att få appen att fungera igen har inte lett någonvart, så nu är jag inne på den sista utvägen: Att radera kontot och inte starta upp ett konto igen på minst 90 dagar. Det sägs att det ska fungera, men idén är ett par år gammal och sedan dess har AI tagit stora kliv så det finns risk att man via ansiktsigenkänning och annat aldrig mer kommer kunna få ut något av appen. Är halvvägs in på experimentet så i början av mars har det gått 90 dagar och då ska jag prova att starta upp ett konto igen. Jag har också lagt på mig nästan 10 kg muskelmassa sedan jag senast tog bilder så någon photoshoot ska anordnas innan dess också. Var väldigt smal innan.

Detta är dock sista hoppet - fungerar inte detta talar allt för att man förblir singel livet ut och tvingas nöja sig med prostituerade. Några andra alternativ finns inte.

Det var först när Tinder kom runt 2014-2015 som jag kunde börja få dejter regelbundet. Mina första få fick jag på badoo runt 2012 när den appen fortfarande var oförstörd, men det var först på Tinder det tog fart ordentligt. Nu när det inte längre går att få dejter via Tinder eller någon annan app heller så är jag tillbaka i samma situation som jag var innan Tinder för ca 10 år sedan. Lite sjukt och lite läskigt att mitt öde kommer avgöras om mindre än två månader, helt beroende på hur det går med det här sista experimentet. Har jag gått på min sista dejt någonsin eller kommer det slutliga Tinder-experimentet att fungera?

Jag är expert på att göra Tinder-profiler... vad kör du med för bilder/info du skriver in själv?
Citera
2024-01-15, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1nZan3
Jag är expert på att göra Tinder-profiler... vad kör du med för bilder/info du skriver in själv?

Tagit lite professionella bilder samt ett par selfies. Text har jag provat mycket olika. Sista jag körde var two truths and a lie (där tjejen kan gissa vilket av tre påståenden om mig är lögn).

Men grejen är att jag inte tror det spelar någon roll vad jag har för bilder eller profiltext. Det är något med appen som gör att jag inte visas, utom möjligtvis för lågt rankade tjejer. Knappt fått en matchning på över ett år och när jag väl får en är det någon som bor 15 mil bort. Och då bor jag ändå i en västeuropeisk stad med 250 000 invånare (ej Sverige).

Samma/liknande bilder har genererat matchningar förut men inte nu, så det är något som inte stämmer. Har skrivit till Tinder och de förnekar att jag skulle vara shadowbannad men tveksamt om man kan lita på det. Som sagt, får se om radera kontot i 90 dagar är lösningen. Annars är det nog kört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in