2024-01-11, 18:29
Medlem
THC-JD (tetrahydrocannabioctyl?) verkar vara det som kommer ersätta THC-P och HHC-O, när de blir olagliga 16 januari.

Det finns väldigt lite information om THC-JD. Det påstås av säljarna att den finns naturligt i cannabis plantan men jag har inte lyckats hitta något som stödjer detta. Det finns inte ens en analys av molekylen eller hur den framställs (den extraheras inte från plantan!).

Det finns att köpa bulk från ett labb i Nederländerna, ett 1 kg för 220 000 kr! så förmodligen har någon grossist köpt därifrån och sen blandat ner det i vapes till den svenska marknaden.

THC-JD har 8 kolkopplingar (THC-p har 7, vanlig THC har 5) på sin svans vilket gör att den binder sig lättare till cannabinoider receptorerna och är förmodligen mer potent än THC-P.

Det finns inga tester på de långsiktiga effekterna, var försiktiga.

Har något testat den?

Vad jag hittat ska den ha en unik psykedeliska effekt? Kan bara vara ett sälj trick.
Citera
2024-01-12, 18:47
Medlem
Rastapunxs avatar
Hört bra om den. Ska bli spännande.
Har lagt en förhandsbeställning nu på en vape så återkommer med en recension när den kommer, nästa vecka hoppas jag.
Citera
2024-01-12, 23:56
Medlem
Tror mer på ämnen som är likvärdiga med thc i styrka eller ännu mildare.

Starka ämnen ger mer bieffekter och är mer beroendeframkallande. Förmodligen har mycket mer negativa effekter på den kognitiva förmågan och psyket också.

Thcp känns inte alls som thc eller hhc t.ex. det känns mer åt spicehållet med biverkningar t.ex. och vem vill fritera sin hjärna med det?

Hhc var grym och är saknad. Jag kanske har fel om denna, vi får se. Men jag tror jag undviker det, har lärt mig en läxa från syntetiska cannabinoider när jag var ung: not worth it i längden.

Förstår inte folk som måste ta något som är så starkt som möjligt, som om ni vill fly eller något. Det framstår missbruksaktigt och framställer cannabis mycket värre än vad det är. Ni borde se över er konsumtion så ni inte ångrar det sen. Tycker sådana saker som cannabis funkar optimalt i små doser sparodiskt, typ på helgen. Börjar man använda det regelbundet förstör det effekterna, förlorar "magin" och ger mycket mer bieffekter.

Tycker att sådana produkter bör vara mer balanserade och kanske mer medicinska. Vill ni bli så fucked up så får ni väl gå och ta tungt knark eller typ trippa/ta dissociativa kanske.
När man blir så jävla borta att man inte kan göra något alls för man känner sig hjärnskadad så vill man bara att det ska gå över, inte ens njutbart.
Kanske i extremt liten mängd tillsammans med andra icke psykoaktiva cannabinoider men även då känns det onödigt om mildare ämnen funkar lika bra typ.
Citera
2024-01-13, 01:11
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3
Tror mer på ämnen som är likvärdiga med thc i styrka eller ännu mildare.

Starka ämnen ger mer bieffekter och är mer beroendeframkallande. Förmodligen har mycket mer negativa effekter på den kognitiva förmågan och psyket också.

Thcp känns inte alls som thc eller hhc t.ex. det känns mer åt spicehållet med biverkningar t.ex. och vem vill fritera sin hjärna med det?

Hhc var grym och är saknad. Jag kanske har fel om denna, vi får se. Men jag tror jag undviker det, har lärt mig en läxa från syntetiska cannabinoider när jag var ung: not worth it i längden.

Förstår inte folk som måste ta något som är så starkt som möjligt, som om ni vill fly eller något. Det framstår missbruksaktigt och framställer cannabis mycket värre än vad det är. Ni borde se över er konsumtion så ni inte ångrar det sen. Tycker sådana saker som cannabis funkar optimalt i små doser sparodiskt, typ på helgen. Börjar man använda det regelbundet förstör det effekterna, förlorar "magin" och ger mycket mer bieffekter.

Tycker att sådana produkter bör vara mer balanserade och kanske mer medicinska. Vill ni bli så fucked up så får ni väl gå och ta tungt knark eller typ trippa/ta dissociativa kanske.
När man blir så jävla borta att man inte kan göra något alls för man känner sig hjärnskadad så vill man bara att det ska gå över, inte ens njutbart.
Kanske i extremt liten mängd tillsammans med andra icke psykoaktiva cannabinoider men även då känns det onödigt om mildare ämnen funkar lika bra typ.
Det är väl fint för dig.
Du missar att det som gör dessa attraktiva är lagligheten.
Sen är det din erfarenhet som talar inte andras uppfattning.
Trist du inte klarar av det men det betyder inte att inte andra gör det.
Men att ta icke-psykoaktiva cannabinoider till håller jag med om. Ger ett klart bättre rus.
Citera
2024-01-13, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Det är väl fint för dig.
Du missar att det som gör dessa attraktiva är lagligheten.
Sen är det din erfarenhet som talar inte andras uppfattning.
Trist du inte klarar av det men det betyder inte att inte andra gör det.
Men att ta icke-psykoaktiva cannabinoider till håller jag med om. Ger ett klart bättre rus.

Mjo men syntetiska cannabinoider var också lagliga, var ändå skit (inte alla minns vissa som var faktiskt som gräs men dessa är kanske onyttiga för kroppen istället?).

Tror ju inte att alla produkter är likvärdiga, finns säkert bra starkare varianter - om man lär sig att använda dom i mycket små doser sparodiskt för dom större problem uppstår när folk behandlar det som gräs trots det inte är det. Bara säger detta från egen erfarenhet, syntetiska cannabinoider hade negativ inverkan på mig, och gav helt andra biverkningar. Tycker det är inte värt det om man riskerar så mycket. Man måste kolla efter risk/reward ration alltså.

Dom flesta klarar av spice också men med tiden kryper biverkningarna på, man märker det inte i början och först när det är försent. Jag vill inte vara nedlåtande eller något jag anser man får bruka vad man än vill, det är din egna kropp, men jag oroar mig för att någon skulle råka illa ut. Har sett många få problem av syntetiska cannabinoider, man är orolig över att det kommer bli samma grej med dessa superultrastarka cannabinoider.

Mitt budskap är: jag vet att alla är olika och gillar olika men var försiktig och tänk långsiktigt, kanske det starkaste inte är det bästa för din kropp och psyke. Men valet är ditt & du känner din kropp och psyke mest.
Senast redigerad av N0.N4M3 2024-01-13 kl. 01:22.
Citera
2024-01-13, 01:23
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3
Mjo men syntetiska cannabinoider var också lagliga, var ändå skit.

Tror ju inte att alla produkter är likvärdiga, finns säkert bra starkare varianter - om man lär sig att använda dom i mycket små doser sparodiskt för dom större problem uppstår när folk behandlar det som gräs trots det inte är det. Bara säger detta från egen erfarenhet, syntetiska cannabinoider hade negativ inverkan på mig, och gav helt andra biverkningar. Tycker det är inte värt det om man riskerar så mycket. Man måste kolla efter risk/reward ration alltså.

Dom flesta klarar av spice också men med tiden kryper biverkningarna på, man märker det inte i början och först när det är försent. Jag vill inte vara nedlåtande eller något jag anser man får bruka vad man än vill, det är din egna kropp, men jag oroar mig för att någon skulle råka illa ut. Har sett många få problem av syntetiska cannabinoider, man är orolig över att det kommer bli samma grej med dessa superultrastarka cannabinoider.
Spice är och var Spice. Har inget med Cannabis att göra.
Dessa ämnen är från Cannabis och utvinns från Cannabis.
Stor skillnad.
Har sett vad Spice gör med folk och testat själv för att se om det var så illa som de sa.. det var det.
Men detta är inte RC utan en produkt från plantan.
Däremot ska man vara försiktig för styrkan och effekten är inte som vanligt röka.
Citera
2024-01-13, 09:43
Medlem
Citat:
Spice är och var Spice. Har inget med Cannabis att göra.
Dessa ämnen är från Cannabis och utvinns från Cannabis.
Stor skillnad.
Har sett vad Spice gör med folk och testat själv för att se om det var så illa som de sa.. det var det.
Men detta är inte RC utan en produkt från plantan.
Däremot ska man vara försiktig för styrkan och effekten är inte som vanligt röka.
Det finns inga bevis att THC-JD skulle finnas naturligt i cannabis. Hade den funnits naturligt hade vi känt till den för längesedan. Cannabis plantan är extremt välbeforskad.

THC-JD är framställd i labb av ett gäng kemister.

THC-JD kan vara spice versionen jwh-138
https://en.m.wikipedia.org/wiki/JWH-138

Den har också 8 kolkopplingar på svansen och är laglig.

Hittade denna post på Reddit som menar att det bara är ett nytt namn på en spice sort.

Citat:
The name of THCjd comes from a guy in New York with a sketchy lab named John. John claims THC-JD is THC-Octyl. The name has no scientific sense and from my research into the guy, talking directly with him on several occasions as well has having friends pose as buyers, neither does he and he appeared to have sold vendors several batches of fake nonsense to the point they asked for refunds and publicly called him out. Several times. Involving several different claimed cannabinoids. He was convicted and forced to pay back over half a million dollars for scamming people before and from talking to him this appears to be another one as he has claimed to be working on over 50 different unique cannabinoids for the past 3 years without any results. His employees called him out on F4200 for scamming by baiting vendors with "thousands upfront before you see anything" not even a sample to buy at an inflated cost, and then shipping them garbage after they pay, reportedly employees called this out because he did not pay them for their work, but to be fair John also accused them (ironically his employees) of stuff such as selling synthetic indole noids as THCP which is kinda weird why he would keep him as employees if he knew that. Don't call it THC-JD unless you want to support a corrupt marketer selling garbage. Fucking scary how a big company got duped, again. Just that easy lmao. Wonder what other dangerous shit they and others have been duped with.

Big fuck you to all these companies.
https://www.reddit.com/r/altcannabinoids/s/vbyqMUNuKN

Edit hittade denna text på en av säljarnas sidor som bekräftar att det är den syntetiska spice JWH-138.

Citat:
Sammanfattningsvis kan THCJD, eller tetrahydrocannabioctyl, vara en nyckelkomponent i den ständigt växande världen av cannabisforskning och användning. Med sin unika struktur och potentiella hälsofördelar kan denna cannabinoid öppna upp nya möjligheter för dem som söker en mångsidig och effektiv cannabisupplevelse. Fortsätt att följa forskningen för att hålla dig uppdaterad om de senaste rönen inom THCJD och dess påverkan på vår hälsa och välbefinnande.

Läs mer om THCJD via länken nedan:

https://en.wikipedia.org/wiki/JWH-138
Senast redigerad av CBDtillTHC 2024-01-13 kl. 10:03.
Citera
2024-01-13, 11:46
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBDtillTHC
Det finns inga bevis att THC-JD skulle finnas naturligt i cannabis. Hade den funnits naturligt hade vi känt till den för längesedan. Cannabis plantan är extremt välbeforskad.

Hittade denna post på Reddit som menar att det bara är ett nytt namn på en spice sort.

Edit hittade denna text på en av säljarnas sidor som bekräftar att det är den syntetiska spice JWH-138.

Det har åtminstone fått sig en rejäl renässans. Från svart té, aceton och vitt pulver i ziplocks till hippa vapes med terpener som faktiskt får det att smaka riktigt röka.

Men i och med rappa narkotikaklassningar är det en jävligt slippery slope som bäddar för mycket skit längre fram...
Citera
2024-01-13, 12:08
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBDtillTHC

Du har väldigt tydliga åsikter om en produkt som inte ens släppts.
Får man fråga varför?
Har ju svårt att se det skulle vara det iom att det är förbjudet.
Nåväl. Snart kommer den och då lär man rätt snart få veta om det är spice eller inte.
Citera
2024-01-13, 12:32
Medlem
Citat:
Du har väldigt tydliga åsikter om en produkt som inte ens släppts.
Får man fråga varför?
Har ju svårt att se det skulle vara det iom att det är förbjudet.
Nåväl. Snart kommer den och då lär man rätt snart få veta om det är spice eller inte.
Jwh-138 är en fullt laglig, spice RC-cannabinoid. det finns över 400+ olika spice sorter max 20-40% är klassade i Sverige.

Jwh-138 har varit släppt i USA sedan minst ett år.

Jag är trött på spice försäljare som maskerar sin spice som ”naturligt” extraherat från plantan. De senaste HHC och thc versionerna är alla lika syntetiska spice.

Du verkar vara väldigt mån om att spridas lögnen om att THC-JD är helt naturligt framställt och inte syntetiskt spice jwh-138.

Får jag fråga dig varför? Du råkar inte vara delägare i någon av shopparna som maknadsför här på forumet?

Det ska noteras att jag har ingenting emot spice. Jag har rökt mycket spice i mina dagar, det jag ogillar är att försäljarna säljer thc-jd som något naturligt, säkert och väl testat vilket är lögn.
Senast redigerad av CBDtillTHC 2024-01-13 kl. 12:35.
Citera
2024-01-13, 20:16
Medlem
Bluebeast72s avatar
Will try, strawberry vape 2ml beställd
Citera
2024-01-14, 19:42
Medlem
Tfvhts avatar
Är inte THC-JD/JWH-138 ett annat namn för D8 THCo? I så fall kan man läsa om det här:
https://www.cannabinoidswithturkey.c...sheets/d8-thco
Hur som helst om det skulle vara JWH så är jag försiktigt positiv, JWH brukar vara ok. Delta 8 thcp är ju JWH-091. Håller dock med om att om det är mer dospotent så bådar det ej gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in