2024-01-11, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calvinol
Tänkte bara säga hej i er fina tråd och jag brukar ofta "smyga" in och läsa om allas era kamper.
Har man inga beroende är det svårt för en sån som mig att förstår, men då kom jag på att jag är "kaffeinist" och det styr hela mitt dygn

Tycker det är fantastiskt att du vågar börja skriva här och ni kan stötta varandra i detta helvete.
Sen en lite info om PM.
Tror att man måste vara medlem i 30 dagar eller mer så jag tjuvkollade lite och jag tror att du kan skicka runt den 2/2 så besvikelsen inte blir för stor om du kommer upp till 50 och det inte fungerar
Kämpa med frisk luft och sol även om det är tungt.

Hej och tack för fina och och pepp!🙏

Är så glädjande med alla männsikor som sluter upp och skickar värmande ord.

Aha, det är så det fungerar med PM funktionen, tack! Toppen att veta.

Koffien ja, haha, det är så märkligt alltihop. Jag dricker inte kaffe, alkohol eller röker. Men den jäkla smärtmedicinen som blåste bort min ångest blev mitt klick. Det blåser inte ens bort ångest längre så vad hoppas man på? Så trött på att intellekt och handling inte alltid lirar. Men nu jäklar ska jag också bli fri.

Återigen tusen tack för ditt vänliga inlägg! 🙏🥰.
Citera
2024-01-11, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nene
Nu. Har jag kapat helt... All oxi borta .. Det blev lite tidigare än planerat, men jag kände att jag var redo.
Idag är 4:dagen utan ett endaste mg oxi och jag mår hyfsat ... Nyser, tycker folk stirrar, äter helst inte... Tvingar mig ut varje dag i solen.... Härdar ut ... Det är nu eller aldrig... Har starka personer runt mig.... Nu gäller det att överleva 🥴

Äntligen, nu väntar nog några tuffa dagar och då tänker jag inte på det fysiologiska. Tryggheten som den lilla kapseln eller tabletten gett är plötsligt borta, nu talar jag bara av egen erfarenhet men de flesta som klivit av beskriver ofta precis såhär.
Citera
2024-01-12, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppfullt
Äntligen, nu väntar nog några tuffa dagar och då tänker jag inte på det fysiologiska. Tryggheten som den lilla kapseln eller tabletten gett är plötsligt borta, nu talar jag bara av egen erfarenhet men de flesta som klivit av beskriver ofta precis såhär.

Idag är det femte dygnet utan giftet OXI.....Har lite krångel med sömnen... Men försöker ta några powernap under dagen... Ni andra kämpar., får ha en fin dag i solen 😊🌅🌞🌞
Citera
2024-01-12, 09:09
Medlem
Citat:
Idag är det femte dygnet utan giftet OXI.....Har lite krångel med sömnen... Men försöker ta några powernap under dagen... Ni andra kämpar., får ha en fin dag i solen 😊🌅🌞🌞

Grattis till en giftfri kropp, även om du inte tagit ditt läkemedel för njutning så måste väl känslan vara en smula befriande. Jag var ju i väldigt dåligt skick första månaderna men vi slutade ju på lite olika sätt men varje gång jag drack vatten eller kissade kändes det som om jag blev renare i kroppen, helt sjuk tanke men den gav mig styrka. Kör hårt nu, till sommaren mår du betydligt bättre, räkna alltid med att det kan ta lite längre tid än planerat, då slipper man känna besvikelse.
Citera
2024-01-12, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TypisktVastkustskt
Alltså finns nog hundratals klyschor att skriva här. Men även om forumet är anonymt och man hjälper främlingar som till och med skulle kunna vara en AI så känns det bra för mig att hjälpa, meningsfullt! Och än bättre när man får feedback om uppskattning!

Jag har problem med att kunna läsa dina pm-svar... Kan du testa att skicka ett till mig, tror du ?
Citera
2024-01-12, 10:47
Medlem
Citat:
Grattis till en giftfri kropp, även om du inte tagit ditt läkemedel för njutning så måste väl känslan vara en smula befriande. Jag var ju i väldigt dåligt skick första månaderna men vi slutade ju på lite olika sätt men varje gång jag drack vatten eller kissade kändes det som om jag blev renare i kroppen, helt sjuk tanke men den gav mig styrka. Kör hårt nu, till sommaren mår du betydligt bättre, räkna alltid med att det kan ta lite längre tid än planerat, då slipper man känna besvikelse.

Tack hoppfullt... Din tråd här har ju verkligen varit min livlina . Det ska du ha en stor eloge för... Alla frågor man haft...och veta att man inte varit ensam, har varit extremt skönt och en stor skillnad mot tidigare då jag kände mig som den enda på hela jorden, som höll på med nåt sånt skitigt och skamligt.... Det sägs ju att delade bördor är lättare bördor och den devisen är verkligen sann.... Nu ska jag igenom dessa oxveckor och hoppas det går någorlunda snabbt...
Nästa målbild är att kunna njuta av, att möta våren ..drogfri...🌺🌟🌞
Citera
2024-01-12, 11:24
Medlem
Citat:
Tack hoppfullt... Din tråd här har ju verkligen varit min livlina . Det ska du ha en stor eloge för... Alla frågor man haft...och veta att man inte varit ensam, har varit extremt skönt och en stor skillnad mot tidigare då jag kände mig som den enda på hela jorden, som höll på med nåt sånt skitigt och skamligt.... Det sägs ju att delade bördor är lättare bördor och den devisen är verkligen sann.... Nu ska jag igenom dessa oxveckor och hoppas det går någorlunda snabbt...
Nästa målbild är att kunna njuta av, att möta våren ..drogfri...🌺🌟🌞

Tack ! 🙏 Om du bara förstod hur mycket energi jag fick från människor i tråden som genomgick exakt samma helvete som jag gjorde. Det tråkiga var att de flesta droppade av efter några veckor, en del tog väl återfall, några kanske tröttnade på uppdateringar eller gav upp av andra orsaker.

Att bli beroende av opiater är galet stigmatiserat och jag försökte förklara för andra i tråden att ett tablettberoende är som vilken annan sjukdom som helst. Trots mina predikningar så kunde jag själv inte komma undan skammen men med tiden förlikade jag mig med tanken att jag har en beroendegen ärvd av båda mina föräldrar.

Det är nog ganska många som följer tråden som sitter i skiten, några samlar mod, några har precis lagt av och en del som varit rena hyfsat länge.
Citera
2024-01-12, 13:00
Medlem
Citat:

Hur mår du annars nu? Heja dej. ❤️
Citera
2024-01-12, 14:41
Medlem
Precis hemkommen från en promenad uppför ett högt berg.ca 5 km uppför .. DET tog på krafterna 😅
Citera
2024-01-12, 14:44
Medlem
Citat:
Tack ! 🙏 Om du bara förstod hur mycket energi jag fick från människor i tråden som genomgick exakt samma helvete som jag gjorde. Det tråkiga var att de flesta droppade av efter några veckor, en del tog väl återfall, några kanske tröttnade på uppdateringar eller gav upp av andra orsaker.

Att bli beroende av opiater är galet stigmatiserat och jag försökte förklara för andra i tråden att ett tablettberoende är som vilken annan sjukdom som helst. Trots mina predikningar så kunde jag själv inte komma undan skammen men med tiden förlikade jag mig med tanken att jag har en beroendegen ärvd av båda mina föräldrar.

Det är nog ganska många som följer tråden som sitter i skiten, några samlar mod, några har precis lagt av och en del som varit rena hyfsat länge.
Jag ska uppdatera hur det än går... som tack för hjälpen av dig Hoppfullt och alla andra. Ingen nämnd , ingen glömd 🧡 Tårögd nu 🥲🥰🥰
Citera
2024-01-12, 15:43
Medlem
Kan tipsa om att bada badkar under ATn... Ladda med bra musik och gärna nån badolja..hett vatten... Själv köpte jag en bärbar högtalare JBL, som t.o.m är vattentät 😉. Idag har jag badat 2 ggr.... 🥰
Citera
2024-01-12, 16:43
Medlem
Citat:
Kan tipsa om att bada badkar under ATn... Ladda med bra musik och gärna nån badolja..hett vatten... Själv köpte jag en bärbar högtalare JBL, som t.o.m är vattentät 😉. Idag har jag badat 2 ggr.... 🥰

Bra tips, de första veckorna, i alla fall när man går CT är ju ett av alla symtom just att man fryser konstant oavsett hur många täcken och värmefiltar man tar på sig. Att lämna soffan eller sängen de första veckorna kräver sin man/kvinna men när man väl tappat upp badet och fått av sig paltorna kan man med 130 i vilopuls krypa ner och det hjälper faktiskt.

Ha Ha Ha, sen kommer nästa ansträngning, kliva upp, torka sig och klä på sig, låter som ett skämt men för mig var det som att bestiga ett berg. Det är helt otroligt vad kraftlös man blir utan Oxy, man blir totalt dränerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in