Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-01-11, 11:13
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det kan tilläggas att dr. Willie Soon, som anomalign jämför med ”random schizofren heroinist” sedan 2018 är en del av ledningen av The Center for Environmental Research and Earth Sciences (CERES).
The Center for Environmental Research and Earth Sciences (CERES) is a multi-disciplinary and independent research group. The aims of CERES are to address important issues in the fields of environmental and earth sciences. The group strives to foster original and timely scientific understanding, in addition to re-examining old analyses with fresh insights. We hope to illuminate, enhance, and resolve new and open issues.
https://www.ceres-science.com/about

Lista över peer-reviewed publikationer:
https://www.ceres-science.com/publications

Att han har högstatuspositioner trots tidigare nämnda problem kan förklaras av academia politics. Det är en grej.
Citera
2024-01-11, 11:28
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Det kan tilläggas att dr. Willie Soon, som anomalign jämför med ”random schizofren heroinist” sedan 2018 är en del av ledningen av The Center for Environmental Research and Earth Sciences (CERES).
The Center for Environmental Research and Earth Sciences (CERES) is a multi-disciplinary and independent research group. The aims of CERES are to address important issues in the fields of environmental and earth sciences. The group strives to foster original and timely scientific understanding, in addition to re-examining old analyses with fresh insights. We hope to illuminate, enhance, and resolve new and open issues.
https://www.ceres-science.com/about

Lista över peer-reviewed publikationer:
https://www.ceres-science.com/publications

Och jag jämför inte Soon med en schizofren heroinist, utan vad han har att säga relaterat till olja. Han är finansierad av kol- och oljeindustrin, nära kopplad till deras lobbyinstitut (som är ökända för att producera och sprida fejkforskning och desinformation) och hn har alltså ingen tillförlitlighet som saklig eller oberoende, i synnerhet inte i frågor som berör olja eller klimat.

Din teatraliska indignation till trots, det var inte en överdriven eller orättvis liknelse.
Citera
2024-01-11, 11:31
Medlem
Citat:
Så han har hittat ett par likasinnade i Ronan och Michael Connolly och skapat en organisation med ett fint namn. Vad skulle det bevisa? Du lyckades i alla fall lura i anomalign att det var någon sorts "högstatusposition", det får jag ge dig.
Citera
2024-01-11, 11:38
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Så han har hittat ett par likasinnade i Ronan och Michael Connolly och skapat en organisation med ett fint namn. Vad skulle det bevisa? Du lyckades i alla fall lura i anomalign att det var någon sorts "högstatusposition", det får jag ge dig.

Vad fan, lol. 😹
Det lät bekant (men jag måste ha tänkt på den där månen) och hyfsat officiellt, och jag orkade inte kolla upp, för jag börjar tröttna på Totius ständiga ström av bullshit.
Citera
2024-01-11, 11:58
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Lurade? Jag länkade till sajten och anomalign svamlade som vanligt utan att ha en aning om fakta.
Citera
2024-01-11, 12:05
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Lurade? Jag länkade till sajten och anomalign svamlade som vanligt utan att ha en aning om fakta.

De där aktörernas M.O. är ju att luras genom att skapa "institut" som låter riktiga och officiella
Citera
2024-01-11, 12:17
Medlem
Det var Willie Soon som hittade programkoden för Michael Manns mystiska principalkomponentanalys på UVA:s FTP-server en gång i tiden. När programmeringsfel upptäcktes så raderade Mann filerna, men till hans förtret släpptes de igen av hackare 2009.

Rättegången mellan Mann och Steyn inleds förresten på tisdag (förmodligen), efter tolv års förhalningar. Steyn står åtalad för att ha kritiserat den heliga hockeyklubban.
Citera
2024-01-11, 12:28
Medlem
Citat:
Jag tycker du här gör klart att "lurade" ar precis rätt ord. Du länkade till siten i hopp om att få folk att tro att den hade någon betydelse.
Citera
2024-01-11, 12:44
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casefold
Det var Willie Soon som hittade programkoden för Michael Manns mystiska principalkomponentanalys på UVA:s FTP-server en gång i tiden. När programmeringsfel upptäcktes så raderade Mann filerna, men till hans förtret släpptes de igen av hackare 2009.

Rättegången mellan Mann och Steyn inleds förresten på tisdag (förmodligen), efter tolv års förhalningar. Steyn står åtalad för att ha kritiserat den heliga hockeyklubban.
Willie Soon pratar om Michael Mann från ca 22:00 i videon:
https://www.ceres-science.com/post/dr-willie-soon-s-interview-by-tucker-carlson-december-2023

Mann blev tydligen sur över kritiken av hockeyklubban.
Citera
2024-01-11, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Och jag jämför inte Soon med en schizofren heroinist, utan vad han har att säga relaterat till olja. Han är finansierad av kol- och oljeindustrin, nära kopplad till deras lobbyinstitut (som är ökända för att producera och sprida fejkforskning och desinformation) och hn har alltså ingen tillförlitlighet som saklig eller oberoende, i synnerhet inte i frågor som berör olja eller klimat.

Din teatraliska indignation till trots, det var inte en överdriven eller orättvis liknelse.
"Han är finansierad av kol- och oljeindustrin, "

Är det inte rätt självklart att det är just oljeindustin som leter efter olja?
Citera
2024-01-11, 15:59
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
"Han är finansierad av kol- och oljeindustrin, "

Är det inte rätt självklart att det är just oljeindustin som leter efter olja?

Jag nämnde att han är finansierad av kol- och oljeindustrin, och har samarbeten med deras desinformationsinstitut för att visa varför jag inte betraktar honom som trovärdig i frågor som är relaterade till klimatet. Att man bör föreställa sig att efter varje yttrande från honom finns ett implicit: "this message is approved by Exxon Mobile". Kort sagt att man bör betrakta honom som en PR-person, inte en oberoende forskare.
Citera
2024-01-11, 16:23
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jag nämnde att han är finansierad av kol- och oljeindustrin, och har samarbeten med deras desinformationsinstitut för att visa varför jag inte betraktar honom som trovärdig i frågor som är relaterade till klimatet. Att man bör föreställa sig att efter varje yttrande från honom finns ett implicit: "this message is approved by Exxon Mobile". Kort sagt att man bör betrakta honom som en PR-person, inte en oberoende forskare.

Denne debattör har i nyligen gjorda inlägg hävdat att han är helgöppen för alla teorier som forskare kan ha, för att i nästa andetag basha just andra forskares teorier som strider mot hans egen dogma, även teorier man med stor säkerhet kan ha säkrat bevis för.

Denne debattör är därmed inte alls intresserad av fakta eller ens klimatet, denne debattör är ute efter att skrämmas och söndra för att tillsammans med dennes gelikar få makt. Denne debattör hoppas säkert på någon högre position i en framtida "administration". Kanske plutonsbefäl för arkebuseringskvadronen av oliktänkande.

Vi kan alla numera vara ganska överens om att fake news startade som ett begrepp som få trodde på, Trump vart länge hånad i Svensk media för detta, för att nu bara 5-år senare så vet de allra flesta att mycket av de nyheter som presenteras egentligen är en politisk åsikt eller ren propaganda invävd som nyhet.

Så nu när vi smält sanningen kring att Fake News existerar, vänta till du får höra kring Fake Science och Fake History!

Mycket av vad vi lärt oss är rena falsarier, uppdiktade historier eller berättelser framtagna för någons vinning.
Klimathysterin är en sådan, 100% lögn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in