2024-01-09, 19:33
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Du trodde ju nyss att han vänt fel på siffrorna...

Då kontrade jag med att han kan vänt fel på att tiden gick för långsamt..

Du menar alltså att RB gör helt fel när han kollar tiden och sedan dessutom glömmer klockslag. Och han glömmer på ett sätt så klockslagen blir de samma som SE i så fall ljuger om. Osannolikt. Ockham?
Senast redigerad av enough-is-enough 2024-01-09 kl. 19:37.
Citera
2024-01-09, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Du menar alltså att RB gör helt fel när han kollar tiden och sedan dessutom glömmer klockslag. Och han glömmer på ett sätt så klockslagen blir de samma som SE i så fall ljuger om. Osannolikt. Ockham?

Nej , jag tror han har rätt i exakt allt han säger..

Drev när du började påstå att han mixat fel med siffrorna ...
Citera
2024-01-09, 19:46
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Nej , jag tror han har rätt i exakt allt han säger..

Drev när du började påstå att han mixat fel med siffrorna ...

Driv hur mycket du vill, du får vara hur oseriös du vill. Finns inget stöd i materialet från PH att den registrerade utstämplingstiden är 23:20. De sitter och tittar i listor, 23:19 är vad det står. Så stämplingstiden kan inte vara 23:20 korrigerad till 23:19, det går inte.

Faktum är att både PH och SE påstår att den okorrigerade tiden är 23:19.
Citera
2024-01-09, 19:49
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
30 sek...Han måste fördriva mer tid..

Du ser han måste ändra sin story lite om utstämplingstiden är 23:18
Varför måste han det?

Men om han ska spegla sig själv som vittne så ska han väl säga vad han gjorde fast lite senare?

Du förstår väl att om han fått svaret att han stämplat ut 23:16 tex att han då i verkligheten mäste ha gjort något som tog den här tiden?

Det är fotfarande helt obegripligt vad han ska med sin utstämplingstid till som gm. Och varför han ska justera den.
Citera
2024-01-09, 19:50
Medlem
Citat:
Driv hur mycket du vill, du får vara hur oseriös du vill. Finns inget stöd i materialet från PH att den registrerade utstämplingstiden är 23:20. De sitter och tittar i listor, 23:19 är vad det står. Så stämplingstiden kan inte vara 23:20 korrigerad till 23:19, det går inte.

Faktum är att både PH och SE påstår att den okorrigerade tiden är 23:19.

Det var du som började att påstå att RB blandat ihop tiderna...

Men när jag skrev att RB kanske blandade ihop om klockan gick för sakta istället för snabbt då var plötsligt RB dum i huvudet...

Lite kul faktiskt
Citera
2024-01-09, 19:58
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Det var du som började att påstå att RB blandat ihop tiderna...

Men när jag skrev att RB kanske blandade ihop om klockan gick för sakta istället för snabbt då var plötsligt RB dum i huvudet...

Lite kul faktiskt

För de flesta av oss är det där två helt olika saker. Du sa att RB gjort fel när han kollade tiden. Vilket jag står fast vid att det krävs en idiot för. Att blanda ihop 2 olika klockslag 3 månader efter är relativt naturligt. Om du inte kan bedöma skillnaden mellan dessa två saker så ska du nog inte bedöma saker.

Och framförallt för det du sa med sig att han gör fel när han kollar tiden, minns fel klockslag tre månader efter mordet, de klockslag han felaktigt uppger är också av en slump de klockslag SE ljuger fram. Därav idiotin. Det är vansinniga tillfälligheter.
Citera
2024-01-09, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Varför måste han det?

Men om han ska spegla sig själv som vittne så ska han väl säga vad han gjorde fast lite senare?

Du förstår väl att om han fått svaret att han stämplat ut 23:16 tex att han då i verkligheten mäste ha gjort något som tog den här tiden?

Det är fotfarande helt obegripligt vad han ska med sin utstämplingstid till som gm. Och varför han ska justera den.

Jag ska förklara hur jag tror att GM-SE tänkte ..

Vi säger att Engström hypotetiskt är GM och stämplar ut 23:19 och säger hejdå till väktarna och dom önskar honom lycka till i Idre..

Han kommer ut på Sveavägen 23:19:45

Han tänder en cigg och tar ett bloss och tittar runt på sin omgivning...

Plötsligt ser han LOP vid Sari typ..och börjar alltså gå norrut för att växla ett par väl valda ord kanske.....Kanske Olof väste stick och bara vände på klacken...

Engström börjar då gå efter...

När Engström vaknar på morgonen och den fastslagna mordtiden börjar sipprar lite slår det honom snabbt att han varit inne på Skandia och spelat vittne och även signalement börjar sippra mot honom...

Han måste ju nu lägga sin story som vittne men behöver sin utstämplingstid då han inte minns hur långt norrut han gick eller om han hann röka många bloss på ciggen...

Alltså kan utstämplingstiden i Engströms huvud variera nog flera minuter .

Han får 23:19 och tänker då gick det undan och jag rökte väl inte många bloss och RB verkade lite vimsig om tiden +1 min..

Så om jag då säger 23:20 så ligger jag helt rätt som vittne och går bakom Olof som jag även gjorde..

Hade han fått 23:17 så hade han ju såklart varit tvungen att lägga lite tid på något annat för han vill inte vara ute för tidigt så kanske han då sagt att han skulle rätta till skorna just innan han öppnade dörren eller annat...
Citera
2024-01-09, 20:05
Medlem
Citat:
För de flesta av oss är det där två helt olika saker. Du sa att RB gjort fel när han kollade tiden. Vilket jag står fast vid att det krävs en idiot för. Att blanda ihop 2 olika klockslag 3 månader efter är relativt naturligt. Om du inte kan bedöma skillnaden mellan dessa två saker så ska du nog inte bedöma saker.

Och framförallt för det du sa med sig att han gör fel när han kollar tiden, minns fel klockslag tre månader efter mordet, de klockslag han felaktigt uppger är också av en slump de klockslag SE ljuger fram. Därav idiotin. Det är vansinniga tillfälligheter.

Nej jag menade att när han ringde fröken ur så blandade han ihop det med för snabbt eller för sakta..
Citera
2024-01-09, 20:11
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Nej jag menade att när han ringde fröken ur så blandade han ihop det med för snabbt eller för sakta..

Ja, att han gör fel, det var det jag sa. Varför skulle han tänka på termerna "för snabbt" och "för sakta"?

Och som sagt, det kräver att RB även glömmer bort sina nämnda klockslag.Och att de klockslag han felaktigt uppger slumpar sig vara exakt de klockslag SE i detta scenario hittar på.
Senast redigerad av enough-is-enough 2024-01-09 kl. 20:13.
Citera
2024-01-09, 20:16
Medlem
Citat:
Hur? Varför skulle han tänka på termerna "för snabbt" och "för sakta"?

Och som sagt, det kräver att RB även glömmer bort sina nämnda klockslag.Och att de klockslag han felaktigt uppger slumpar sig vara exakt de klockslag SE i detta scenario hittar på.

Han ringer väl fröken ur för att kolla vad en exakt tid är...

Så han måste ju inse att fröken urs tid skiljer sig från utstämplingsmasinen för att ens vilja korrigera...

Här menar du att utstämplingsmasinen går 1min för snabbt väl ?

Kan det varit tvärtom ?
Citera
2024-01-09, 20:17
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Tack...Då var det alltså inte så självklart att 23:19 skulle dyka upp...

Så Engström kunde ju hoppas att inte bli misstänkt och då hade väl polisen litat på hans ord...

Roerlig, Mopp eller någon kan säkert rätta mig om jag har tolkat historien fel:

Ja precis, om inte Ålandskvinnan hört av sig i april och fått Irvell mer vaksam hade utfrågningen av personalen på Skandia aldrig skett, och (av misstag?) funnits med i CP-FUP:en att beskåda för Anér, Minell, m.fl.

Att döma av Ölvebro skulle de aldrig ha släppts.

Möjligen hade någon kommit SE på spåren 1989, utifrån de i FUP:en tryckta förhören av honom.

Men det hade inte funnits någon trovärdig uppgift på att han stämplade ut 23:19.

Först den 8:e januari 1987 nämner Holmér 23:19 i Palmerummet, så man kan fundera på hur länge förhören av personalen på Skandia låg innan någon bemödade sig om att ta en titt på dem.
Citera
2024-01-09, 20:23
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Han ringer väl fröken ur för att kolla vad en exakt tid är...

Så han måste ju inse att fröken urs tid skiljer sig från utstämplingsmasinen för att ens vilja korrigera...

Här menar du att utstämplingsmasinen går 1min för snabbt väl ?

Kan det varit tvärtom ?

Det krävs ett rejält misstag för RB att göra fel när han kollar tiden, vilket är det du hävdar i detta scenario.

Och det måste sedan följas av att han dessutom uppger felaktiga klockslag. Och att det är just dessa klockslag SE råkar ljuga fram.

Är inte det väldigt osannolikt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in