Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Varför måste han det?
Men om han ska spegla sig själv som vittne så ska han väl säga vad han gjorde fast lite senare?
Du förstår väl att om han fått svaret att han stämplat ut 23:16 tex att han då i verkligheten mäste ha gjort något som tog den här tiden?
Det är fotfarande helt obegripligt vad han ska med sin utstämplingstid till som gm. Och varför han ska justera den.
Jag ska förklara hur jag tror att GM-SE tänkte ..
Vi säger att Engström hypotetiskt är GM och stämplar ut 23:19 och säger hejdå till väktarna och dom önskar honom lycka till i Idre..
Han kommer ut på Sveavägen 23:19:45
Han tänder en cigg och tar ett bloss och tittar runt på sin omgivning...
Plötsligt ser han LOP vid Sari typ..och börjar alltså gå norrut för att växla ett par väl valda ord kanske.....Kanske Olof väste stick och bara vände på klacken...
Engström börjar då gå efter...
När Engström vaknar på morgonen och den fastslagna mordtiden börjar sipprar lite slår det honom snabbt att han varit inne på Skandia och spelat vittne och även signalement börjar sippra mot honom...
Han måste ju nu lägga sin story som vittne men behöver sin utstämplingstid då han inte minns hur långt norrut han gick eller om han hann röka många bloss på ciggen...
Alltså kan utstämplingstiden i Engströms huvud variera nog flera minuter .
Han får 23:19 och tänker då gick det undan och jag rökte väl inte många bloss och RB verkade lite vimsig om tiden +1 min..
Så om jag då säger 23:20 så ligger jag helt rätt som vittne och går bakom Olof som jag även gjorde..
Hade han fått 23:17 så hade han ju såklart varit tvungen att lägga lite tid på något annat för han vill inte vara ute för tidigt så kanske han då sagt att han skulle rätta till skorna just innan han öppnade dörren eller annat...