2024-01-09, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
https://www.youtube.com/watch?v=BikMyYOYGns

Klippet ovan visar ett axplock på reaktioner Cybertrucken får på gatan. Notera att ingen skrattar eller påpekar hur ful den är - detta kan såklart vara bortklippt om uppladdaren har bias (vilket jag inte tror de har då de är en bilvårdsfirma). Men fundera på om det finns någon bil eller konsumentprodukt överhuvudtaget (för vanligt folk dvs så inte Bugatti mm) som ens kommer i närheten av dylika reaktioner.

Kyle på Out of Spec Motoring (som inte heller kan anses som Tesla-fanboy direkt) påpekade också hur många positiva kommentarer Cybertrucken får vilket skiljer sig diametralt från kommentarsfälten på nätet.

IMHO bekräftar detta det jag och många med mig trott - alla Cybertrucks som rullar runt kommer vara starkare marknadsföring än något som går att köpa för pengar.

Intressant. Elons strategi är ju att aldrig göra reklam. En produkt skall sälja sig själv och förbättras 5% årligen på alla sätt. Cybertrycken har 48 voltsystem som vänt ut och in på hela
biltillverkningsindustrin. Denna bil har två miljoner förhandsbeställningar. Bara krockkuddarna mäter en människa om det är en bebis eller man eller en kvinna på 45 kilo och tom hur folk sitter och krockuddarna anpassar sig efter det. - 1,8 millimeter stålet i dörrarna som Teslas metalurger utvecklat hade varit 3 mm om det varit "vanligt stål" och klarar 75% av alla förekommande sidokrockar. I övriga bilen är det 1,4 mm. Dess exoskeleton gör att denna bil kan ärvas i generationer om man bara byter ut slitdelarna. Motor, däck, säten eftersom. Den kan hålla "hur länge som helst" barnbarnen behöver inte köpa en ny bil. Bara nya och ännu bättre batterier och motorer i framtiden eftersom. DET är miljövänlighet.

Cybertrucken får mer uppmärksamhet än en Koenigsegg som kostar 30-35 ggr mer.
Citera
2024-01-09, 15:22
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
https://www.youtube.com/watch?v=BikMyYOYGns

Klippet ovan visar ett axplock på reaktioner Cybertrucken får på gatan. Notera att ingen skrattar eller påpekar hur ful den är - detta kan såklart vara bortklippt om uppladdaren har bias (vilket jag inte tror de har då de är en bilvårdsfirma). Men fundera på om det finns någon bil eller konsumentprodukt överhuvudtaget (för vanligt folk dvs så inte Bugatti mm) som ens kommer i närheten av dylika reaktioner.

Kyle på Out of Spec Motoring (som inte heller kan anses som Tesla-fanboy direkt) påpekade också hur många positiva kommentarer Cybertrucken får vilket skiljer sig diametralt från kommentarsfälten på nätet.

IMHO bekräftar detta det jag och många med mig trott - alla Cybertrucks som rullar runt kommer vara starkare marknadsföring än något som går att köpa för pengar.

Barn ser ut som fågelholkar med huvudet mellan händerna när Cybertrucken kör förbi. De fullkomligt älskar den för den representerar allt som deras boomer-föräldrar inte är. Haters är en liten högljud klick som ventilerar på ställen som Facebook, och om man är lite mer edgy så hänger man på flashback.
Citera
2024-01-09, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Barn ser ut som fågelholkar med huvudet mellan händerna när Cybertrucken kör förbi. De fullkomligt älskar den för den representerar allt som deras boomer-föräldrar inte är. Haters är en liten högljud klick som ventilerar på ställen som Facebook, och om man är lite mer edgy så hänger man på flashback.

Enda klagomålet jag har på den är att den är för stor. Den är anpassad för den amerikanska marknaden där trucks är Fords och GMs "bread and butter" Men den kommer garanterat mindre bilar i rostfritt i framtiden. Hela tillverkningen är ju open source och Tesla tar inga patent "patents are for the weak"
Citera
2024-01-09, 15:59
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Enda klagomålet jag har på den är att den är för stor. Den är anpassad för den amerikanska marknaden där trucks är Fords och GMs "bread and butter" Men den kommer garanterat mindre bilar i rostfritt i framtiden. Hela tillverkningen är ju open source och Tesla tar inga patent "patents are for the weak"

Där har vi det igen, dimridåer som teslaiter sprider. Tesla patenterar allt möjligt precis som alla andra. Dom lägger ut bombmattor av patent. Dom erbjuder sen andra tillverkare att utnyttja deras patent mot att Tesla ska få utnyttna deras patent. Sen sprider dom ryktet att Tesla skänker alla patent gratis. Vilka sköna alteuistiska lirare?

Haken är bara att få tillverkare är intresserad av Teslas patent för då måste dom dela med sig av sina och har man en patentportfölj som är värd mer så blir det ett nerbyte. Ja Tesla tjänar ju på bytet så klart.

Tydligaste exemplet är runtomseende bild i displayen som toyota har patent på . Tesla vägrar betala licens för det så då finns inte 360 graders view.

Sen kan man alltid ha åsiker om patent generellt hur bra det är men Tesla är inga duvungar och bedriver ptentstrider precis som alla andra.
Citera
2024-01-09, 16:00
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Har Elon kallat sig själv globalist?

Har Putin kallat sig själv diktator?
Citera
2024-01-09, 16:17
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Har Putin kallat sig själv diktator?

Fanns ett helt annat syfte med den frågan som övergår förståndet på en metallurgi-hobbyist.
Citera
2024-01-09, 16:29
Medlem
Citat:
Fanns ett helt annat syfte med den frågan som övergår förståndet på en metallurgi-hobbyist.

Ja, meningen med din fråga vad att du inte hade kommit på att påpeka att jag inte hade definierat vad "globalist" vad innan du han skriva den kommentaren. Så nu måste du i efterhand låtsats som du tänkte det hela tiden.

Men om de va så att du undrade vad en globalist va, varför frågade du inte kulturmarxist vad han menade när han nämnde de i sitt inlägg?
Citera
2024-01-09, 16:33
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Ja, meningen med din fråga vad att du inte hade kommit på att påpeka att jag inte hade definierat vad "globalist" vad innan du han skriva den kommentaren. Så nu måste du i efterhand låtsats som du tänkte det hela tiden.

Men om de va så att du undrade vad en globalist va, varför frågade du inte kulturmarxist vad han menade när han nämnde de i sitt inlägg?

Du projicerar antagligen hur du själv agerar och har svårt att förstå hur folk som inte är som du tänker.
Jag har sagt till dig att jag inte har tålamod för folk som vrider på det man menar och säger. Sluta fråga mig saker och fortsätt med ditt meningslösa liv.
Citera
2024-01-09, 16:57
Medlem
Citat:
Du projicerar antagligen hur du själv agerar och har svårt att förstå hur folk som inte är som du tänker.
Jag har sagt till dig att jag inte har tålamod för folk som vrider på det man menar och säger. Sluta fråga mig saker och fortsätt med ditt meningslösa liv.

Svara på frågan istället, om du nu undrade va definitionen på globalist va, varför frågade du inte kulturmarxist innan du skrev om hur mycket du gillar hans inlägg?
Citera
2024-01-09, 17:03
Medlem
raskenss avatar
Ser man på definitionen av Globalist så är Musk ett klockrent exempel på en sådan. Det blir lite komiskt när konspirationsteoretiker sprider sit hat mot diverse företeelser i en salig sörja, allt från antivaxx globalism antisemitism och i samma andetag hyllar Musk. Jag tror många ägare av teslaaktier nog skruvar lite på sig och innerst inne tycker sånt är pinsamt men dom håller god min för allt "klick" ger högre aktievärde.
Citera
2024-01-09, 17:03
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Svara på frågan istället, om du nu undrade va definitionen på globalist va, varför frågade du inte kulturmarxist innan du skrev om hur mycket du gillar hans inlägg?

Om du inte förstår vad jag har sagt så är inte det mitt problem. Om du vill fortsätta demonstrera hur lite du förstår av vad folk säger så är det ditt problem. Det bästa du kan göra är att vara tyst och låta folk diskutera saker utan att ställa dumma frågor. Fortsätter du så föredrar jag att blocka dig, för du har aldrig sagt något jag tycker är vettigt.
Citera
2024-01-09, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Tvärtom. Musk skyddar allmänheten så de kan utöva free speech. I en intervju var han beredd att ge bort X gratis bara han fick en garanti att de som tog över behöll yttrandefriheten. "i dont care about the money" - Yttrandefriheten är viktigare "Nothing else matters": De pengarna offrade Musk.

Få svenskar begriper hur genom-wokat och censurerat PsyOps-företag Twitter var innan. Journalister vill inte ens nämna det. Jounalistkåren rasar mot X men det visste Musk redan innan att de skulle göra. X är ett hot mot deras och Elitens Agenda då de inte kan kontrollera narrativet över människorna längre.

Free speech snacket är ren dynga och de börjar bli ganska uppenbart att musk förvärvade Twitter för att styra medias bild kring honom. Senast idag har 7st journalister blivit bannade och 4 stycken konton som klassas som $TSLAQ, dvs skeptiker till tesla som investering. Förra veckan bannades ytterligare konton som var skeptiska till tesla. Ex killen som uppdagade teslas problem med dålig kvalitet på länkarmarna https://x.com/JoeyAguaFresca/status/1742229850365087984?s=20. Mycket oroande, folk måste sluta ta Musk för vad han säger och istället fokusera på vad han gör. https://x.com/BradMunchen/status/1744747590615527669?s=20

Realistiskt så borde man sett detta komma när Elons första drag efter förvärvet var att banna killen som trackade hans Jet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in