Citat:
Ursprungligen postat av
sardinisardinien
Världen behöver fler barn. Du har missuppfattat det.
Japan och Sydkorea sitter verkligen i skiten med de låga födelsetalen. Hur menar du att samhället ska funka om det bara är en massa 80 åringar och väldigt få unga? Pensionssystemen kommer kollapsa. All samhällsservice kommer kollapsa. Världsekonomin kommer kollapsa.
Möjligt att det är enklare att ha barn i Sverige, men det betyder inte att det är enkelt. Polisen är skit. Sjukvården är skit. Politikerna är korrupta. Du ska jobba som en åsna för att knappt kunna gå runt i ett hushåll. Barn utsätts för feminism och hbtq propaganda samtidigt som relationer i vår era aldrig håller.
Aldrig i livet att jag skaffar barn.
Världen behöver fler barn + Aldrig att jag skaffar barn? I samma inlägg?
Det är ju bara en tillfällig period som Japan har problem med sin minskande befolkning, tror den kommer inom 10 år och varar i ca 10 år. Men sedan dör ju den stora klungan 80-åringar och Japan växlar ner till en mindre befolkning inom alla åldersintervall. Hur bra som helst.
Jag har haft barnfamilj i över 20 år. Inte en enda gång har vi behövt polisen, en gång åkte vi till sjukhus, vi har bra lön och är inte beroende av statens bidrag. Gick hur bra som helst att vara barnfamilj och jag saknar det. En underbar tid av relaxing kombinerat med hårt vardagligt arbete med små människor. Vi är gjorda exakt för detta, inte för att sitta framför en skärm med en sur chef.