Citat:
Hennes berättelse gällande hur blåmärkena har uppkommit styrks av Rättsmedicinalverket. Den dömde flummar om att hon kanske fått dem på judon = han är inte trovärdig där, vilket är styrkt.
Målsägande är ledsen efteråt och "inte sig lik" enligt vittnena som träffar henne samma dag som brottet har skett = något trauma har hon utsatts för.
Målsägande ville egentligen inte att han skulle sova över hos henne och det styrks genom sparade meddelanden mellan henne och ett av vittnena, vilket skrev strax innan han kom till henne = hon var egentligen inte intresserad av att ens ha honom hos sig, vilket är styrkt av vittne att målsägande har uttalat sig om innan den dömde kom dit.
Båda säger att han fick ligga på sängen med kläderna på och pratar = hon uppvisar inget intresse för sex, utan är pratsugen.
Målsägande har ingen anledning att falskt anklaga den dömde för brott = osannolikt att hon gjort detta. Jobbig process att gå igenom.
Den dömde skickar ett meddelande samma dag som brottet begåtts och vill där på ett "snyggt sätt" (som går att bortförklara) avkräva/hota målsägande tystnad = han vet att han begått ett brott mot målsägande.
"På eftermiddagen skrev Viking Lundkvist till målsäganden på Snapchat
“Spontant uppfattat jag det här som något du föredrar att vi håller för oss
själva?” " = tolkas: "Spontant tänker jag att du håller käften om vad jag har gjort mot dig, för annars kommer det inte bli kul för dig, förstått?"
Vad har den dömde som talar för att hans historia är sann och korrekt? Ser du något sådant i domen? Vittnen som talar till hans fördel? Inga? Nej just det. Teknisk bevisning? Ingen? Nej, just det. Han har bara sin lilla berättelse och i den ljuger han om målsägandes blåmärken och hur dessa har kommit till. Så vad ljuger han mer om? Hela händelseförloppet förmodligen.
Målsägande är ledsen efteråt och "inte sig lik" enligt vittnena som träffar henne samma dag som brottet har skett = något trauma har hon utsatts för.
Målsägande ville egentligen inte att han skulle sova över hos henne och det styrks genom sparade meddelanden mellan henne och ett av vittnena, vilket skrev strax innan han kom till henne = hon var egentligen inte intresserad av att ens ha honom hos sig, vilket är styrkt av vittne att målsägande har uttalat sig om innan den dömde kom dit.
Båda säger att han fick ligga på sängen med kläderna på och pratar = hon uppvisar inget intresse för sex, utan är pratsugen.
Målsägande har ingen anledning att falskt anklaga den dömde för brott = osannolikt att hon gjort detta. Jobbig process att gå igenom.
Den dömde skickar ett meddelande samma dag som brottet begåtts och vill där på ett "snyggt sätt" (som går att bortförklara) avkräva/hota målsägande tystnad = han vet att han begått ett brott mot målsägande.
"På eftermiddagen skrev Viking Lundkvist till målsäganden på Snapchat
“Spontant uppfattat jag det här som något du föredrar att vi håller för oss
själva?” " = tolkas: "Spontant tänker jag att du håller käften om vad jag har gjort mot dig, för annars kommer det inte bli kul för dig, förstått?"
Vad har den dömde som talar för att hans historia är sann och korrekt? Ser du något sådant i domen? Vittnen som talar till hans fördel? Inga? Nej just det. Teknisk bevisning? Ingen? Nej, just det. Han har bara sin lilla berättelse och i den ljuger han om målsägandes blåmärken och hur dessa har kommit till. Så vad ljuger han mer om? Hela händelseförloppet förmodligen.
slutsatsen att han ljuger om hur hon fick blåmärken är mycket anmärkningsvärt, han säger bara att han inte vet hur hon fått blåmärken. Hon kan ha fått dem på tusen olika sätt och är inte upp till honom att bevisa. Hans meddelande tolkar inte jag som hotfullt. Jagvtror alla flickor börjar bli pålästa idag om stödbevisningens roll så om man bara pratar med någon utomstående om händelsen så är det bevisat med stöd av vittne. Se bara på lambertzfallet där han klarade sig bara för att kontakten med kvinnans stödbevisningen skedde när hon påstått sig ligga medvetslös av alkohol vilket var lögn och kunde bevisas.
Jag ser tunn bevisning och i ditt fall sätter du likamedstecken där du verkligen tar ut dina egna traumasvängar och drar slutsatser som inte är välförankrade.
Nej, jag ser ingen bevisning som han åberopat. Om han pratat medcen kompis om hur kåt och sugen hon var hade han kanske kunnat använda det som stödbevisning själv, men av omtänksamhet mot henne som inte ville att det skulle komma ut(folk pratar i klassen och ingen tjej vill bli sedd som lättfotad ) så höll han det för sig själv. Som en äkta gentleman.
Hade hon varit rädd för honom hade hon inte självmant bjudit in honom till sig från början så bara skärp dig nu.