2024-01-09, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hennes berättelse gällande hur blåmärkena har uppkommit styrks av Rättsmedicinalverket. Den dömde flummar om att hon kanske fått dem på judon = han är inte trovärdig där, vilket är styrkt.

Målsägande är ledsen efteråt och "inte sig lik" enligt vittnena som träffar henne samma dag som brottet har skett = något trauma har hon utsatts för.

Målsägande ville egentligen inte att han skulle sova över hos henne och det styrks genom sparade meddelanden mellan henne och ett av vittnena, vilket skrev strax innan han kom till henne = hon var egentligen inte intresserad av att ens ha honom hos sig, vilket är styrkt av vittne att målsägande har uttalat sig om innan den dömde kom dit.

Båda säger att han fick ligga på sängen med kläderna på och pratar = hon uppvisar inget intresse för sex, utan är pratsugen.

Målsägande har ingen anledning att falskt anklaga den dömde för brott = osannolikt att hon gjort detta. Jobbig process att gå igenom.

Den dömde skickar ett meddelande samma dag som brottet begåtts och vill där på ett "snyggt sätt" (som går att bortförklara) avkräva/hota målsägande tystnad = han vet att han begått ett brott mot målsägande.

"På eftermiddagen skrev Viking Lundkvist till målsäganden på Snapchat
“Spontant uppfattat jag det här som något du föredrar att vi håller för oss
själva?” "
= tolkas: "Spontant tänker jag att du håller käften om vad jag har gjort mot dig, för annars kommer det inte bli kul för dig, förstått?"

Vad har den dömde som talar för att hans historia är sann och korrekt? Ser du något sådant i domen? Vittnen som talar till hans fördel? Inga? Nej just det. Teknisk bevisning? Ingen? Nej, just det. Han har bara sin lilla berättelse och i den ljuger han om målsägandes blåmärken och hur dessa har kommit till. Så vad ljuger han mer om? Hela händelseförloppet förmodligen.

slutsatsen att han ljuger om hur hon fick blåmärken är mycket anmärkningsvärt, han säger bara att han inte vet hur hon fått blåmärken. Hon kan ha fått dem på tusen olika sätt och är inte upp till honom att bevisa. Hans meddelande tolkar inte jag som hotfullt. Jagvtror alla flickor börjar bli pålästa idag om stödbevisningens roll så om man bara pratar med någon utomstående om händelsen så är det bevisat med stöd av vittne. Se bara på lambertzfallet där han klarade sig bara för att kontakten med kvinnans stödbevisningen skedde när hon påstått sig ligga medvetslös av alkohol vilket var lögn och kunde bevisas.

Jag ser tunn bevisning och i ditt fall sätter du likamedstecken där du verkligen tar ut dina egna traumasvängar och drar slutsatser som inte är välförankrade.

Nej, jag ser ingen bevisning som han åberopat. Om han pratat medcen kompis om hur kåt och sugen hon var hade han kanske kunnat använda det som stödbevisning själv, men av omtänksamhet mot henne som inte ville att det skulle komma ut(folk pratar i klassen och ingen tjej vill bli sedd som lättfotad ) så höll han det för sig själv. Som en äkta gentleman.
Citera
2024-01-09, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Här har vi kruxet i historien sammanfattat i några meningar. Efterblivna feminister som är ideologiskt besatta som du förstår inte hur en rättsstat fungerar. Det är inte upp till den anklagade att bevisa sin oskuld bortom alla rimliga tvivel i en rättsstat, utan tvärtom, det är upp till åklagaren att bevisa den anklagades skuld bortom alla rimliga tvivel. Att denna princip existerar i samtliga rättsstater på hela jordklotet är av väldigt goda skäl. Det du förespråkar är omvänd bevisbörda och barbari, något som bara bananrepubliker sysslar med (och Sverige när det kommer till våldtäktsmål).

Mycket obehagligt att se hur många hjärndöda människor det finns i det här landet som förespråkar ett avskaffande av rättsstaten och grundläggande rättsprinciper, och hur det alltid motiveras med känsloargument. Dessa galningar drar sig inte en sekund för att första en människas liv så länge det gynnar deras ideologiska principer.

Han är dömd. Och jag har i tråden raddat upp flera punkter som gör att jag ser att domen är korrekt. Bla. ljuger han om hur hennes blåmärken kan ha uppkommit. Rättsmedicinalverket uppger att hennes version av hur blåmärkena på höfter och bål har tillkommit är sannolik. Ljuger han om det, så vad ljuger han mer om?

Vittnena beskriver även hur hon mår efteråt. Inget vidare.
Citera
2024-01-09, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Rädd? Hade hon varit rädd för honom hade hon inte självmant bjudit in honom till sig från början så bara skärp dig nu.

Så ett svartbälte mot en noob blir för en nazifeminist 5 vs 1 men för att svara på din fråga så nej självklart inte. Lever hellre en dag stående än ett liv på knä och det är inte ens ett beslut utan en ren instinkt. Du läste inte om när jag skrev om mannen som försökte våldta mig när jag var 7? Redan barn vet nämligen hur man försvarar sig och hur man tar sig ur en situation. Men enligt dig och din sort är kvinnor dummare än barn. Kvinnor förstår inte dom mest basala grejer i livet. Dom suger hellre lite mer än går till toaletten och ringer polisen. Lilla kvinnohjärnan blir liksom bara totalt mos så fort en kuk kommer fram så bara den är nära dom så suger dom eller lägger upp sig på bordet eller rider....AV REN JÄVLA SKRÄCK NATURLIGTVIS!!!!111.....allting ni säger är så korkad och barnsligt att det bara är sinnessjukt att ni har mage att sitta här och skriva tramset sida upp och sida ner.

Ja, hon blir rädd för honom när han inte lyssnar på hennes nej och bortfösta händer.

Ja, men dåså. Då får vi hoppas att han blir friad om det blir en förhandling i HR. Så kanske han har ihjäl några "lögnaktiga slampor som inte kan försvara sig". Bra. Vi vet vart du står.
Citera
2024-01-09, 01:28
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Nej, det har inte skett för hans del.
Men det har skett för andra våldtäktsförövare. Att deras våld har eskalerat.
Och den dömde har redan börjat med rätt grovt våld i form av stryptag på offret. Så. Vart det skulle ha slutat om han gått på fri fot nu och fortsatt våldta kvinnor, vet vi inte. Och det är detta jag diskuterar.

Mmm och skall du skapa ett riktigt jävla monster så är ju att falskanmäla honom och sen ge honom över 3 år i fängelse och ingen upprättelse precis hur man gör. Din empati räcker ju bara till kvinnor så du verkar inte förstå att detta förstör hans liv och det som är sant farligt är män som inte har något kvar att förlora längre.
Citera
2024-01-09, 01:33
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ja, hon blir rädd för honom när han inte lyssnar på hennes nej och bortfösta händer.

Ja, men dåså. Då får vi hoppas att han blir friad om det blir en förhandling i HR. Så kanske han har ihjäl några "lögnaktiga slampor som inte kan försvara sig". Bra. Vi vet vart du står.

Så rädd att hon blir så våt att hon suger och rider i timmar yaya det är säkert vad som hände.

Menar du tjejer som inte har svartbälte i judo och är fulla som fan? Alltså den totala motsatsen mot detta fallet? Poängen här är ju nämligen att denna tjejen enkelt kunde försvarat sig eller åtminstone dragit därifrån så lite oklart vad du snurrade bort dig med nu.
Citera
2024-01-09, 01:34
Medlem
Citat:
Han är dömd.

Utan några egentliga bevis, ja. Allt som existerar är en anklagelse.

Citat:
Och jag har i tråden raddat upp flera punkter som gör att jag ser att domen är korrekt. Bla. ljuger han om hur hennes blåmärken kan ha uppkommit.

Du förstår fortfarande inte hur en rättsstat fungerar. Det är inte upp till den anklagade att bevisa sin oskuld. Men tack, vi vet alla vid det här laget att du förespråkar ett avskaffande av rättsstaten och totalt barbari i feminismens namn.

Citat:
Rättsmedicinalverket uppger att hennes version av hur blåmärkena på höfter och bål har tillkommit är sannolik. Ljuger han om det, så vad ljuger han mer om?

Rättsmedicinalverket säger såhär:
"Det går inte utifrån blånadernas utseende, läge och omfattning att bedöma huruvida de uppkommit i samband med ofrivilligt samlag (utan samtycke), vilket målsäganden uppgett ska ha skett, eller huruvida de uppkommit i samband med frivilligt samlag (med samtycke), vilket den misstänkta gärningspersonen uppgett ska ha skett.”

Frågan är varför du ljuger? OBS, retorisk fråga. Alla vet redan varför du medvetet ljuger.
Citera
2024-01-09, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
slutsatsen att han ljuger om hur hon fick blåmärken är mycket anmärkningsvärt, han säger bara att han inte vet hur hon fått blåmärken. Hon kan ha fått dem på tusen olika sätt och är inte upp till honom att bevisa. Hans meddelande tolkar inte jag som hotfullt. Jagvtror alla flickor börjar bli pålästa idag om stödbevisningens roll så om man bara pratar med någon utomstående om händelsen så är det bevisat med stöd av vittne. Se bara på lambertzfallet där han klarade sig bara för att kontakten med kvinnans stödbevisningen skedde när hon påstått sig ligga medvetslös av alkohol vilket var lögn och kunde bevisas.

Jag ser tunn bevisning och i ditt fall sätter du likamedstecken där du verkligen tar ut dina egna traumasvängar och drar slutsatser som inte är välförankrade.

Nej, jag ser ingen bevisning som han åberopat. Om han pratat medcen kompis om hur kåt och sugen hon var hade han kanske kunnat använda det som stödbevisning själv, men av omtänksamhet mot henne som inte ville att det skulle komma ut(folk pratar i klassen och ingen tjej vill bli sedd som lättfotad ) så höll han det för sig själv. Som en äkta gentleman.

Han försöker tona ner hur hon fått blåmärkena. Medans Rättsmedicinalverket stärker målsägandes version.
"Han klämde på målsägandens höfter vid samlaget, exempelvis när hon var
ovanpå honom, men inte just när hon var på bordet. Han är inte övertygad om
att målsägandens blåmärken kommer från deras samlag. Det är mer troligt att
hon har fått blåmärkena när hon har tränat judo eller annat men blåmärkena
kan också ha uppkommit vid samlaget."

Vad är det mer i det hela han försöker tona ner/ändra till sin fördel? Han är helt enkelt inte trovärdig.

Våldtagna brukar prata med vänner de har förtroende för, de behöver i regel få prata av sig när de är i chock och mår skit över våldtäkten. Men våldtagna brukar inte alltid anmäla. Men när de väl anmäler, så är det inte konstigt att de även har pratat med någon om våldtäkten. Det är vanligt at våldtagna gör det. Precis som vid andra trauman.

Ja, du ser! I målet mot Lam*bertz fanns bevis som talade mot kvinnans historia. Därav blir det ju tydligt att det är Lam*bertz version som är den korrekta. Inga sådana bevis finns i detta ärende. Här finns det bara bevis som stödjer målsägandes historia och som talar mot den dömdes historia. Därav blir det tydligt att det är målsägandes version som är den korrekta.
Citera
2024-01-09, 01:39
Medlem
Citat:
Han är dömd. Och jag har i tråden raddat upp flera punkter som gör att jag ser att domen är korrekt. Bla. ljuger han om hur hennes blåmärken kan ha uppkommit. Rättsmedicinalverket uppger att hennes version av hur blåmärkena på höfter och bål har tillkommit är sannolik. Ljuger han om det, så vad ljuger han mer om?

Vittnena beskriver även hur hon mår efteråt. Inget vidare.

Vittnena är även hennes vänner som vittnar till hennes fördel under ett våldtäktsmål om hennes mående, man kan ifrågasätta trovärdigheten
Citera
2024-01-09, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Mmm och skall du skapa ett riktigt jävla monster så är ju att falskanmäla honom och sen ge honom över 3 år i fängelse och ingen upprättelse precis hur man gör. Din empati räcker ju bara till kvinnor så du verkar inte förstå att detta förstör hans liv och det som är sant farligt är män som inte har något kvar att förlora längre.

Han är dömd. Och det finns bevis som stödjer hennes version. Och inga bevis som stödjer hans version.
Ändå tror du att han är oskyldigt dömd. Det är nog du som saknar empati för kvinnor.

Jag har empati för brottsoffer, oavsett om de är män eller kvinnor. Men jag har föga empati för en dömd våldtäktsförövare.
Citera
2024-01-09, 01:43
Medlem
Citat:
Han försöker tona ner hur hon fått blåmärkena. Medans Rättsmedicinalverket stärker målsägandes version.
"Han klämde på målsägandens höfter vid samlaget, exempelvis när hon var
ovanpå honom, men inte just när hon var på bordet. Han är inte övertygad om
att målsägandens blåmärken kommer från deras samlag. Det är mer troligt att
hon har fått blåmärkena när hon har tränat judo eller annat men blåmärkena
kan också ha uppkommit vid samlaget."

Vad är det mer i det hela han försöker tona ner/ändra till sin fördel? Han är helt enkelt inte trovärdig.

Våldtagna brukar prata med vänner de har förtroende för, de behöver i regel få prata av sig när de är i chock och mår skit över våldtäkten. Men våldtagna brukar inte alltid anmäla. Men när de väl anmäler, så är det inte konstigt att de även har pratat med någon om våldtäkten. Det är vanligt at våldtagna gör det. Precis som vid andra trauman.

Ja, du ser! I målet mot Lam*bertz fanns bevis som talade mot kvinnans historia. Därav blir det ju tydligt att det är Lam*bertz version som är den korrekta. Inga sådana bevis finns i detta ärende. Här finns det bara bevis som stödjer målsägandes historia och som talar mot den dömdes historia. Därav blir det tydligt att det är målsägandes version som är den korrekta.

Olika människor får blåmärken olika lätt, att han ger rimliga alternativ till hur blåmärken uppkommit innebär inte att han ljuger. Att någon har fått blåmärken är ej heller ett bevis på att samtycke inte funnits så det är märkligt att lägga vikingen till last för det
Citera
2024-01-09, 01:44
Medlem
Citat:
Han är dömd. Och det finns bevis som stödjer hennes version. Och inga bevis som stödjer hans version.

Nej, det finns inga bevis som stödjer hennes version. Det finns bara hennes version. Det finns däremot bevis på att du ljuger i tråden om vad Rättsmedicinalverket har sagt.

Så var det med den saken.
Citera
2024-01-09, 01:44
Medlem
Tragiskt

GM har uppenbarligen svårt förstå gränser, BO har svårt att sätta gränser.

Det gäller tyvärr att eskalera, skrika och vara förbannad! då fattar de flesta killar... om de inte är sjuka.

Tjejer om ni hamnar i något liknande... De flesta killar ger sig om tjejen är förbannad och gör motstånd. Bli arg och skrik till att ni inte vill. Jag är övertygad om GM i detta fall hade avslutat.

GM gick för långt om nån säger nej flera gånger så får man ta det... Hon gillar dig inte...

Med det sagt, förbannat dumt av BO att släppa in honom om hon inte var på. Gör inte detta tjejer!
Senast redigerad av obisvenkanobi 2024-01-09 kl. 01:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in