2024-01-09, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Enligt Tingsrätten har hon inte sugit av honom. Utan hon har blivit våldtagen oralt.

Låter ganska osannolikt att någon hade stoppat in sitt kön i någons mun mot deras vilja, ganska lätt att bita av den. Vilket hade varit ytterligare en utmärkt självförsvarsteknik, tack för att du belyste det
Citera
2024-01-09, 01:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Serken
Artikel från GP:

https://www.gp.se/krim/chalmerist-ville-sova-over-valdtog-kurskamrat.2d41343b-b5f8-4521-acfe-c68b68a03c31

Är det någon som har domslut eller möjligtvis mer information om fallet?

Babbe-radarn is strong in this one.
Citera
2024-01-09, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthemis

Jo, tjena, killen har det mest svenska namnet man kan ha.
Citera
2024-01-09, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Hahaha, om du tittar på det rent platoniskt, vilka faktiska bevis finns för att säga att mannens historia är felaktig? Har han vidgått att hon sagt nej vid något tillfälle? Han menar att allt var frivilligt. Det är här vi ska krääääma fram sanningen och pga tiden vi lever i så blir män dömda i dessa fall och man köper alltid kvinnans version rakt av och det är vad som faktiskt diskuteras

Hennes berättelse gällande hur blåmärkena har uppkommit styrks av Rättsmedicinalverket. Den dömde flummar om att hon kanske fått dem på judon = han är inte trovärdig där, vilket är styrkt.

Målsägande är ledsen efteråt och "inte sig lik" enligt vittnena som träffar henne samma dag som brottet har skett = något trauma har hon utsatts för.

Målsägande ville egentligen inte att han skulle sova över hos henne och det styrks genom sparade meddelanden mellan henne och ett av vittnena, vilket skrev strax innan han kom till henne = hon var egentligen inte intresserad av att ens ha honom hos sig, vilket är styrkt av vittne att målsägande har uttalat sig om innan den dömde kom dit.

Båda säger att han fick ligga på sängen med kläderna på och pratar = hon uppvisar inget intresse för sex, utan är pratsugen.

Målsägande har ingen anledning att falskt anklaga den dömde för brott = osannolikt att hon gjort detta. Jobbig process att gå igenom.

Den dömde skickar ett meddelande samma dag som brottet begåtts och vill där på ett "snyggt sätt" (som går att bortförklara) avkräva/hota målsägande tystnad = han vet att han begått ett brott mot målsägande.

"På eftermiddagen skrev Viking Lundkvist till målsäganden på Snapchat
“Spontant uppfattat jag det här som något du föredrar att vi håller för oss
själva?” "
= tolkas: "Spontant tänker jag att du håller käften om vad jag har gjort mot dig, för annars kommer det inte bli kul för dig, förstått?"

Vad har den dömde som talar för att hans historia är sann och korrekt? Ser du något sådant i domen? Vittnen som talar till hans fördel? Inga? Nej just det. Teknisk bevisning? Ingen? Nej, just det. Han har bara sin lilla berättelse och i den ljuger han om målsägandes blåmärken och hur dessa har kommit till. Så vad ljuger han mer om? Hela händelseförloppet förmodligen.
Citera
2024-01-09, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthemis

Tycker du? Viking Lund*vist
Citera
2024-01-09, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Du kan inte bli våldtagen oralt, tänder är hårda och penisar är mjuka men du säger alltså ja vi skall omyndighetsförklara kvinnor för dom förstår inte dessa basala grejer. Hon valde att suga massor av gånger och försökte även avsluta med att suga så att han skulle få komma. Hur många gånger kom hon tro? Det stod aldrig i domen. Är det över 1 gång är det hon som är våldtäktsmannen.

Hon var rädd för att göra motstånd. Rädd att det skulle bli värre då.

Om Fyra män håller fast dig och en femte man tvingar in sin kuk i munnen på dig, så tror jag också du hade sugit på duktigt i tre timmar. Rädslan att dö/bli allvarligt skadad är oftast starkare än skammen över att bli våldtagen.
Citera
2024-01-09, 01:14
Medlem
Citat:
Jag känner en kvinna, väldigt väl, hon är som en syster för mig. Hon blev tillsammans med en kille när hon var i övre tonåren. En nördig svärmorsdröm. Hon försvann några år från bekantskapskretsen. Inget vi tänkte vidare på. Vi tänkte att hon var nykär och att vi tids nog skulle få komma på deras bröllop. Några år senare träffar jag henne igen. Hon som var en sprallig och glad person är som förbytt. Strykrädd, allvarlig och med grav PTSD.

Framkommer efterhand att han misshandlat henne, främst psykiskt, men även grovt sexuellt våld och mordförsök.

Av henne och av att jag har tagit reda på saker och ting. Så fattar jag att det där med ett glas vatten inte är så konstigt.

Offer är i regel inte beredda på vad som ska hända. De agerar irrationellt.

Se bara Norrmalmstorgsdramat.
https://polismuseet.se/veta-mer/kriminalhistoria/norrmalmstorgsdramat/

Du och jag kan ju sitta bekvämt och tro att man "skriker, springer och slåss" när man är hotad och utsatt. Men nejdå. Offer agerar på märkliga sätt. För sin överlevnad.

Det är två helt ojämförbara situationer. I detta fall är det uppenbart att tjejen ångrat sig och sedan känt sig pushad av sina cuck vänner att anmäla, det förstår vilken normalt funtad person som helst.

Det finns många snarlika fall.
Citera
2024-01-09, 01:14
Medlem
Citat:
Detta blir bara bättre han kanske tar ett maskingevär, går ner på stan och går fkn bärsärk. men det finns ingen relevans att diskutera det för det har inte skett

Nej, det har inte skett för hans del.
Men det har skett för andra våldtäktsförövare. Att deras våld har eskalerat.
Och den dömde har redan börjat med rätt grovt våld i form av stryptag på offret. Så. Vart det skulle ha slutat om han gått på fri fot nu och fortsatt våldta kvinnor, vet vi inte. Och det är detta jag diskuterar.
Citera
2024-01-09, 01:17
Medlem
Citat:
Låter ganska osannolikt att någon hade stoppat in sitt kön i någons mun mot deras vilja, ganska lätt att bita av den. Vilket hade varit ytterligare en utmärkt självförsvarsteknik, tack för att du belyste det

Om en man håller fast dig och du är rädd att han ska göra dig väldigt illa, så skulle du nog också suga för att rädda ditt liv och slippa smärta.

Du verkar rätt novis på hur ett våldtäktsoffer kan känna sig och vara rädd för. Att bita förövaren i kuken kan vara förenat med livsfara om han blir tillräckligt arg och är starkare. Men du är som sagt novis i detta.
Citera
2024-01-09, 01:17
Avstängd
Citat:
Tycker du? Viking Lund*vist

Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Jo, tjena, killen har det mest svenska namnet man kan ha.

Jag har träffat på flertalet babbar med svenska namn så era antaganden är bara.... antaganden.
Hur vet ni att det inte är fråga om en hudfärgshandikappad?

Nä ..det vet ni inte.
Senast redigerad av Arthemis 2024-01-09 kl. 01:20.
Citera
2024-01-09, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camorraro
Det är två helt ojämförbara situationer. I detta fall är det uppenbart att tjejen ångrat sig och sedan känt sig pushad av sina cuck vänner att anmäla, det förstår vilken normalt funtad person som helst.

Det finns många snarlika fall.

Om hon hade ångrat sig, så hade det ju räckt att hålla käften om det hela. Ingen hade fått veta. Och med tiden hade minnet bleknat bort. Att anmäla gör ju så att "Ångersexet" för alltid kommer vara inpräntat i minnet. Så nej, det där köper jag inte.

Och har man sådan ågren över sex man ångrar. Så lär man ha ännu värre ågren över att anmäla en oskyldig för våldtäkt.

Så nej. En sak ångrar hon med säkerhet: att hon släppte in förövaren i sitt hem.
Citera
2024-01-09, 01:19
Medlem
Citat:
Vad har den dömde som talar för att hans historia är sann och korrekt? Ser du något sådant i domen? Vittnen som talar till hans fördel? Inga? Nej just det. Teknisk bevisning? Ingen? Nej, just det.

Här har vi kruxet i historien sammanfattat i några meningar. Efterblivna feminister som är ideologiskt besatta som du förstår inte hur en rättsstat fungerar. Det är inte upp till den anklagade att bevisa sin oskuld bortom alla rimliga tvivel i en rättsstat, utan tvärtom, det är upp till åklagaren att bevisa den anklagades skuld bortom alla rimliga tvivel. Att denna princip existerar i samtliga rättsstater på hela jordklotet är av väldigt goda skäl. Det du förespråkar är omvänd bevisbörda och barbari, något som bara bananrepubliker sysslar med (och Sverige när det kommer till våldtäktsmål).

Mycket obehagligt att se hur många hjärndöda människor det finns i det här landet som förespråkar ett avskaffande av rättsstaten och grundläggande rättsprinciper, och hur det alltid motiveras med känsloargument. Dessa galningar drar sig inte en sekund för att förstöra en människas liv så länge det gynnar deras ideologiska principer.
Senast redigerad av Reiwa 2024-01-09 kl. 01:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in