2024-01-10, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Att det var frivilligt sex.

då har vi ett problem.
Citera
2024-01-10, 21:33
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
alltså det kan absolut vara sant om man är under dödshot, vad har man för val? då gör man helt enkelt det denne säger. Men i detta fall var det överhuvudtaget inga hot, eller misshandel som föranledde sexakten på 2 timmar.....2 timmar! där de varierade ställning och platser etc Utan att säga ifrån annat än att hon påstår gjort det en gång i början.

Ja, precis. Givetvis är det rationellt att i vissa situationer inte göra motstånd mot våld och det är tänkbart att det finns en animalisk reflex att spela död eller frysa till is hos människor, men det betyder ju inte att man kan applicera det på vilken situation och vilken grad av yttre press som helst.
Citera
2024-01-10, 21:34
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Vi ska ha rättegångar men vara realistiska i hur många tjejer som vill underkasta sig processen. Många i tråden hånar tjejen. Man får ju se nyktert på vad hon ska gå igenom för att det ska bli en fällande dom för våldtäkt.

Poängen är att det är ord mot ord och då kan man inte låsa in någon i 3 år. Det är rättsvidrigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Folk som är övertygade om att det här är våldtäkt har aldrig förfört och förmodligen aldrig ens vidrört en kvinna i sitt liv. De förstår inte dansen.

Det hela är ganska enkelt. Båda vill åtminstone inledningsvis ligga med varandra. Hon har gett lite signaler innan genom att ta upp sitt jobbiga förhållande och detta tagit slut och han har säkert gett henne uppmärksamhet. Han vill ligga med henne och messar henne en del under kvällen. Men hon vill såklart inte vara nån slampa så hon skriver nåt "oskyldigt" om att han kan sova hos henne om det krisar wink, wink, han nappar, "ojdå här står jag i nattlinne", men jag är inte ute efter sex wink wink (= jobba för det, karlslok så att jag inte är en slampa) ojdå nu hamnade vi i samma säng vad tokigt det kan bli och nu ligger vi här och bara pratar. Osv.

Så långt är det här fallet ganska tydligt. Det är sen det blir otydligt.

Kan hon ha blivit våldtagen trots detta? Ja, självklart. Men vi vet inte. Vi kan bara tolka t ex dessa indikationer och sen konstatera att vi inte kan utesluta hans berättelse och då ska han frias.

så va talar för att hon talar sanning (trots allt)? de dömer väl inte bara som blinda vildhönor.
Citera
Medlem
Citat:
Kompis, Vi kan ha olika uppfattning om beviskraven men kommentera gärna incitamentet för henne att gå igenom det jag beskrev först.
Hävdar du att falskanmälningar aldrig händer?
Citera
2024-01-10, 21:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
ok, uppenbarligen är inte rätten av samma åsikt.

vad lär detta vanliga dödliga flashback män som vill ha lite sköj en fredag kväll?

va är bästa taktiken?

ska vi utforma ett sexkontrakt som vi erbjuder kvinnan ifråga att signera? räcker det?

Dold kamera. Alltid med nya sexkontakter inom Sveriges gränser (för det finns absolut inget annat land i världen där du hade dömts för detta).
Citera
2024-01-10, 21:39
Medlem
Citat:
Vi ska ha rättegångar men vara realistiska i hur många tjejer som vill underkasta sig processen. Många i tråden hånar tjejen. Man får ju se nyktert på vad hon ska gå igenom för att det ska bli en fällande dom för våldtäkt.

ja jag har också svårt att se hur någon frivilligt vill gå igenom processen. även om cash väntar i tunneln.

jag har inga belägg för varken det ena eller andra och jag är bara en simpel lekman men livet har lärt mig att i sådana här situationer finns sanningen nånstans mittemellan. och bara förlorare.

men det är omöjligt för oss utomstående att få veta sanningen.

är GM en stor, stark kille eller mer en tanig "viktor leksell-typ"?
Citera
2024-01-10, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogiltig.narvaro
Dold kamera. Alltid med nya sexkontakter inom Sveriges gränser (för det finns absolut inget annat land i världen där du hade dömts för detta).

kan inte kvinnan då hävda att man klippt i video-filmen?
Citera
2024-01-10, 21:43
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
så va talar för att hon talar sanning (trots allt)? de dömer väl inte bara som blinda vildhönor.

På hennes pluskonto skulle jag lägga att hennes berättelse är någorlunda återhållsam och hennes kontakter med sina vänner efteråt känns hyfsat i linje med vad man kan förvänta sig. Och det finns ingen jättetydlig anledning för att hon skulle ljuga.

Utöver det ser jag inte mycket, däremot en del som talar emot.

Sammanfattningsvis ska han i en juridisk mening uppenbart frias på det här underlaget.

Vad som sen verkligen skett har jag ingen aning om. Jag känner mig i princip 50/50. Kanske lite övervikt åt hans håll eftersom hon har fler frågetecken jag vill ha svar på.
Citera
2024-01-10, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Hävdar du att falskanmälningar aldrig händer?

Klart att de förekommer men de avslöjas i de omfattande förhör, undersökningar och stödberättelser som krävs för fällande dom. Fällande dom = skyldig. Mycket få resningar med frianden, eller hur. Desto fler skyldiga som aldrig döms, lavinartat många.
Citera
2024-01-10, 21:46
Avstängd
Citat:
kan inte kvinnan då hävda att man klippt i video-filmen?

Jag vet inte, men uppenbarligen krävs det ju extremt lite bevisning, så om man kan visa för tingsrätten hur hon glatt stönar och rider som ett vilddjur så lär väl det åtminstone ge ”rimliga tvivel” för hennes brutala våldtäktshistoria..
Citera
2024-01-10, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
På hennes pluskonto skulle jag lägga att hennes berättelse är någorlunda återhållsam och hennes kontakter med sina vänner efteråt känns hyfsat i linje med vad man kan förvänta sig. Och det finns ingen jättetydlig anledning för att hon skulle ljuga.

Utöver det ser jag inte mycket, däremot en del som talar emot.

Sammanfattningsvis ska han i en juridisk mening uppenbart frias på det här underlaget.

Vad som sen verkligen skett har jag ingen aning om. Jag känner mig i princip 50/50. Kanske lite övervikt åt hans håll eftersom hon har fler frågetecken jag vill ha svar på.

intressant.

får man fråga vilka frågetecken du vill ha svar på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in