Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Jag ser att Lundell/Hilton får mycket skit för att dom inte kan sport och samma sak med det andra laget.
Visst kan jag väl hålla med i sak att även en icke sportintresserad borde kunna greja dom enklaste sportfrågorna , men på vilket sätt ska man som icke idrottsintresserad känna till vem Luka Modric är ?
Nu tog jag Zagreb på Modricreferensen men det blir lite löjligt att även folk utan sportintresse ska känna till honom . Logiskt tänkande är uppenbarligen inte Flashbackfolkets starkaste sida.
Vad gäller Vlasic är inte det heller någon självklarhet att man bara ska kunna. Att hon var en av Kajsa Bergqvists främsta konkurrenter vet nog dom flesta men att sedan komma ihåg namnet är något helt annat . Morsan kände till henne men kom inte ihåg vad hon hette .
Att klaga på deltagarnas bristande sportkunskaper är en sak , men att begära att en icke sportintresserad ska känna till Luka Modric och per automatik ska komma ihåg Kroatiens mest berömda höjdhoppare faller ju liksom på sin egen rimlighet .
Saker och ting kan alltid diskuteras... vad som är rimligt att förvänta sig och inte...
Det är väl mer det att På Spåret ska vara "Sveriges svåraste frågesport" och då borde man kunna locka kunniga deltagare.
Det är ju det att fotboll är världens största sport och Modric har vunnit Ballon D´or, spelat fyra CL-finaler och en VM-final. Han är dessutom aktiv "i vår tid" och därmed ingen Beckenbauer...
Det är alltid svårt att jämföra... men... tex bör en icke-filmintresserad person veta vem regissören Ruben Östlund är. Nu är ju Östlund svensk... och då blir det lite annorlunda i kontrast till Modric men ändå...
Tycker det är SVAGT av deltagarna.
Sen Blanka Vlasic är ju lite annorlunda... men mm... är man "kunnig" så borde man kunna.
Känslan är att många av deltagarna på "På spåret" är inte genuint kunniga utan bara har massa kunskaper inom humaniora... blir det sport eller naturvetenskapliga ämnen så blir det BLÄ.