2024-01-08, 11:39
  #17077
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Tävlingen till att få fram användbara robotar har börjar på allvar och 2024 kan bli året där "End-to-End Machine Learning" kan ta stora kliv framåt. De som ligger i framkant och är direkt konkurrent till Tesla är alltså inte Boston Dynamics utan uppstickare som FigureAI. Den största delen handlar förstås om skalbarhet, och Tesla har resurserna att utveckla själva produktionen. Dessutom har Tesla möjligheterna att träna roboten i sina egna fabriker och den praktiska tillämpningen har stora värden internt innan Tesla öht börjar sälja Optimus. Jag tänker att Tesla nu lägger väldigt mycket fokus på Optimus för att komma över tröskeln där det blir lönsamt att implementera den i sin egen produktion. "Experternas" skratt har tystnat men det tar nog ett tag till innan trögisarna börjar bli obekväma med vad de hävt ur sig.

https://youtu.be/v9dUau8Yjjw?si=rnfUveb1OHRvTPbW

https://youtu.be/Q5MKo7Idsok?si=Es8oanIWmq2gYfpA
Citera
2024-01-08, 12:03
  #17078
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Vänta, måste springa och hämta min foliehatt innan jag kommenterar detta... Nu..

. du vet väl om att det är judiska intressen bakom Dagens PS, Biden styrs nog också av judiska Woke intressen som vill ha världsherravälde. Glöm inte att Clinton hade ett pedofilnätverk där dom dödade små barn och åt upp dom, Pizzagate du minns som tystades ned. Musk har en masterplan för att rädda jorden men den masterplanen förhindras av äckliga woke-demokrater som vill få kontroll över läkemedelsindustrin och tjäna pengar på tvångsvaccinering i samarbete med Microsoft som injicerar sina chips för mindcontrol.

...pust nu kan jag ta av foliehatten, den är så fin.

Kreativt skrivet ändå för att vara någon som inte kan skilja på fake news och verklighet.
Citera
2024-01-08, 13:27
  #17079
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Det tog 2,5 år för giga Shanghai att producera 1 miljon bilar. Under 2023 producerade de 1 miljon bilar på 12 månader. En vart 40 sekund. - Det berättar inte Dagens PS alogarytmer. De pratar hellre om magiska svampar.

USA byggde mer än 2500 Libertyskepp under VK2. Det är 1,5. Skepp om dan. . Dom utvecklade levererbara kärnvapen på 5 år från uppäckten av kärnklyvning...spik i fooooten som Hasse Alfredsson sa.
__________________
Senast redigerad av raskens 2024-01-08 kl. 13:29.
Citera
2024-01-08, 14:19
  #17080
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
USA byggde mer än 2500 Libertyskepp under VK2. Det är 1,5. Skepp om dan. . Dom utvecklade levererbara kärnvapen på 5 år från uppäckten av kärnklyvning...spik i fooooten som Hasse Alfredsson sa.

När PK-media som ägs av globalisterna orerar 3-4 artiklar om dagen om att Elon eventuellt tagit svampar 2015 trots att han tar klanderfria drogtester regelbundet så irrar President Biden omkring gravt dement i vindkraftsfabriker i colorado och berättar för arbetarna att han kan "spränga upp hela världen" och kallar kina för Himalyas och svammlar om solceller och glömmer hur man talar engelska. - Biden är Teslas konkurrenters handpuppet. USAs VD. Detta kommer du INTE att läsa om i DN eller höra på P1 imorgon.

1 minut video med rådata från verkligheten.
https://www.youtube.com/shorts/gfLWqCAKLZI
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2024-01-08 kl. 14:54.
Citera
2024-01-08, 14:55
  #17081
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
När PK-media som ägs av globalisterna orerar 3-4 artiklar om dagen om att Elon eventuellt tagit svampar 2015 trots att han tar klanderfria drogtester regelbundet så irrar President Biden omkring gravt dement i vindkraftsfabriker i colorado och berättar för arbetarna att han kan "spränga upp hela världen" och kallar kina för Himalyas och svammlar om solceller. - Biden är Teslas konkurrenters handpuppet. USAs VD. Detta kommer du INTE att läsa om i DN eller höra på P1 imorgon.

1 minut video med rådata från verkligheten.
https://www.youtube.com/shorts/gfLWqCAKLZI

Konspirationsteoriernas signum, "Biden är Teslas konkurrenters handpuppet" Du fick in många puckar där. Är inte Tesla och Musk Globalisternas frontman nummer ett? Jag får inte till det att Musk och Tesla inte skulle vara en globalist? Bäst jag tar på mig foliehatten igen så jag kan förstå. Alltid trevligt med en mängd korta klipp och skattande personer mellan sen en snabb hus-diagnos av demens, det var djupa fakta på bordet. Är det inte många som sagt Putin varit död i 2 år nu och har 30 olika former av cancer. Finns det klipp på sånt på tuben så är det ju sant har jag hört.
__________________
Senast redigerad av raskens 2024-01-08 kl. 15:00.
Citera
2024-01-08, 15:39
  #17082
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Konspirationsteoriernas signum, "Biden är Teslas konkurrenters handpuppet" Du fick in många puckar där. Är inte Tesla och Musk Globalisternas frontman nummer ett? Jag får inte till det att Musk och Tesla inte skulle vara en globalist? Bäst jag tar på mig foliehatten igen så jag kan förstå. Alltid trevligt med en mängd korta klipp och skattande personer mellan sen en snabb hus-diagnos av demens, det var djupa fakta på bordet. Är det inte många som sagt Putin varit död i 2 år nu och har 30 olika former av cancer. Finns det klipp på sånt på tuben så är det ju sant har jag hört.

Det mest grundläggande att ha koll på innan man ger sig på de stora frågorna är att kunna urskilja fake news från riktiga nyheter. Du kanske skall öva lite på det först innan du försöker förstå de lite svårare sakerna.
Citera
2024-01-08, 20:08
  #17083
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Exakt. tex - Microsofts sökmotor EDGE (microsoft start) lyfter fram och rekommenderar 3-4 hatartiklar om dagen för svenska läsare om Elon Musk från "svenska" kanaler som Omni, Bonniers TT, nyheter24 och Dagens PS som bara kopierar och maskinöversätter material från USAs mest sönder-wokade och korrupta trashtidningar som ägs av oligarkin genom märkliga målvaktssystem. Att folk inte begriper detta är totalt obegripligt. Det är ingen hemlighet att Gates knullat på Epstein-ön och shortar Tesla aktien. - Det ÄR PsyOps.

Haha. - Såg precis att 08-baserade Bonniers TT på Microsoft start nu varnar för att Trump är som Adolf Hitler. (PsyOps) grundkurs 1A
Alltså seriöst... var finns modereringen när man vill ha den. Väldigt givande kommentarer på ett aktieforum. En del härinne tror att dom är så smarta men förstår tyvärr inte att de framstår som konspirerande rednex
Citera
2024-01-08, 20:50
  #17084
Medlem
raskenss avatar
Har 4680-cellen totalfloppat? Det var ju sånt stohej om att Tesla skulle lansera ett revolutionerande batteri 2020. Fyra år senare är produktionen 1% av vad man planerat.

https://m.youtube.com/watch?v=aCoI3PgTdUg
Citera
2024-01-08, 23:13
  #17085
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Har 4680-cellen totalfloppat? Det var ju sånt stohej om att Tesla skulle lansera ett revolutionerande batteri 2020. Fyra år senare är produktionen 1% av vad man planerat.

https://m.youtube.com/watch?v=aCoI3PgTdUg

Även ladd-kurvan och energidensiteten är långt ifrån predikandet på battery day. Men fanboys verkar svälja alla lovord, BästeHrMongo påstod ex att Tesla skulle gå om BYD i batteritillverkning 2023.
Citera
2024-01-08, 23:27
  #17086
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Även ladd-kurvan och energidensiteten är långt ifrån predikandet på battery day. Men fanboys verkar svälja alla lovord, BästeHrMongo påstod ex att Tesla skulle gå om BYD i batteritillverkning 2023.

Hmmm... jag har försökt hitta aktuella produktionssiffror för olika batteritillverkare men verkar vara snårigt. Ser ut som Tesla fortfarande är en dvärj i batteriproduktion och köper det mesta från Kineser och Panasonic.
Citera
2024-01-08, 23:36
  #17087
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan70
Alltså seriöst... var finns modereringen när man vill ha den. Väldigt givande kommentarer på ett aktieforum. En del härinne tror att dom är så smarta men förstår tyvärr inte att de framstår som konspirerande rednex

Ingen gillar att inse att de har låg intelligens. Jag ogillar inte ointelligenta människor. Jag ogillar bara när ointelligenta människor försöker sabotera för andra, eller tysta ner dem. Jag vet vart någon står om de inte har något emot de som sprider fake news men klagar på någon som förklarar varför fake news sprids. Jag är glad att det enda de kan göra här i världen är att gnälla lite på ett forum. Jag uppskattar kulturmarxists inlägg då han tar sig tid att förklara det som är helt främmande för vissa. För mig är det uppenbart att han är en smart person, andra här not so much.
Citera
2024-01-09, 00:14
  #17088
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Ingen gillar att inse att de har låg intelligens. Jag ogillar inte ointelligenta människor. Jag ogillar bara när ointelligenta människor försöker sabotera för andra, eller tysta ner dem. Jag vet vart någon står om de inte har något emot de som sprider fake news men klagar på någon som förklarar varför fake news sprids. Jag är glad att det enda de kan göra här i världen är att gnälla lite på ett forum. Jag uppskattar kulturmarxists inlägg då han tar sig tid att förklara det som är helt främmande för vissa. För mig är det uppenbart att han är en smart person, andra här not so much.

Kan inte du och kultur då förklara varför Musk inte är en globalist? Det låter så konstigt för oss dumma personer på detta forumet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in