2024-02-17, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-9
Tror ni att "robotorna" kommer att ta över folks jobb inom 5 år? XD

Det finns, idag, robotar som kan ta folks jobb i fabriker. Sen om säger mer om vad lite som krävs av dessa arbetare eller vad dagens humanoida robotar kan låter jag vara osagt.

Om 5 år. Utan tvekan att dom finns i olika fabriker runt om världen.
Citera
2024-02-17, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Tidsoptimist deluxe som vanligt 5år plus minus några år, Du har tom ett minustecken så du tror på fullaste allvar det är fullt möjligt Optimus är leveransklar om 4 år? En robot som alltså ska kunna skruva i godtyckliga skruvar handla mat i affären och liknande.

Vi är inte ens i närheten av något sånt 50 år tidigast finns funktionalieten.

Att Sora är bevis för att Tesla har rätt approach är ungefär som att säga att Siemens har rätt approach för att ABB fokuserar på automation.

Det ska bli roligt att se vilka invektiv du ger mig nu förutom luffare, efterbliven, boomer, eller bara dum i huvudet?

Robotarna kommer ju klart vara i fabriker innan dom kommer vara i hem.

Om du tror på 50 år innan dom är i stort sätt lika kapabel på allt, som en människa, hur lång tid tror du det tar innan en humanoid robot gör samma jobb som en människa i en fabrik?
Kom ihåg att det kan vara det lättaste jobbet som finns, det måste inte vara något komplext jobb.
Citera
2024-02-17, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
På 70-talet fanns inte AI och maskininlärning. - Det som hänt nu är "hjärnan".

Första "AI"n gjordes på 50 talet. Men det där med fakta har aldrig varit din starka sida
Citera
2024-02-17, 18:29
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Första "AI"n gjordes på 50 talet. Men det där med fakta har aldrig varit din starka sida

Idag är det AGI vi menar när vi pratar om AI i olika sammanhang. Det du drar upp är ANI och inte jämförbart. Men det där med fakta har aldrig varit din starka sida.
Citera
2024-02-17, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Idag är det AGI vi menar när vi pratar om AI i olika sammanhang. Det du drar upp är ANI och inte jämförbart. Men det där med fakta har aldrig varit din starka sida.

Han skrev specifikt machinelearning.
Missade du det?
Citera
2024-02-17, 19:28
Medlem
raskenss avatar
Ska bli intressant se hur Tesla kommer att parera Citroens nya elbil som hamnar på 23000Euro. Rätt så pressat pris med tanke på att det inte är vaporware utan en existerande modell. Teslas lågprismodel kommer nog om 3-4 år skulle jag gissa och instegspriset lär nog bli 150% av vad tesla heligt och dyrt lovar..

Tesla blir tvungen att lägga in en motor på 250hk FSD femhjulsdrift, hela teslakittet skulle jag gissa för att nån ska vilja köpa det. Det är ju trots allt en livsstil man köper med tesla inte en budgetbil.

https://alltomelbil.se/citroen-e-c3-officiell-och-kan-bli-sveriges-billigaste-elbil/

Har svårt att se hut Tesla ska klara det och upprätthålla kursen när dom aldrig levererar och med tanke på vaporware som Optimus energiproduktion och FSD.
Senast redigerad av raskens 2024-02-17 kl. 19:40.
Citera
2024-02-18, 09:10
Medlem
Citat:
Missade du det?

Det viktiga som hänt sedan 50-talet är att hastigheten gått upp ca en kvadriljard gånger, samt att vi har en fantasiljon mer data, två saker som är ett måste om man vill lära en dator nånting.
Citera
2024-02-18, 10:06
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Missade du det?

Vi kan säga att hårddiskar inte är något nytt för att det fanns hålkort på 1800-talet.
Citera
2024-02-18, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klugge
Det viktiga som hänt sedan 50-talet är att hastigheten gått upp ca en kvadriljard gånger, samt att vi har en fantasiljon mer data, två saker som är ett måste om man vill lära en dator nånting.

Citat:
Vi kan säga att hårddiskar inte är något nytt för att det fanns hålkort på 1800-talet.

Jag har svårt att förstå dessa kommentarer. Kulturmarxist sa att det inte fanns någon machine learning på 70talet. Ett fakta fel, inget att diskutera.

MR mongo försvarar påståendet genom att hävda att han menar AGI. Vilket är riktigt idiotiskt.

När jag poängterar detta antyder MR mongo att det inte va riktigt machinlearning genom att hävda att hårddiskar och hålkort är typ samma sak. Också otroligt idiotiskt. Men vi alla vet ju att MR mongo faktiskt är efterbliven på riktigt.

Klugge, du säger att vi har snabbare datorer nu, och mer data. Ingenting som jag har sagt någonting om. Allt jag påpekade är att Kulturmarxist inte har en aning om vad fan han pratar om.
Citera
2024-02-18, 11:40
Medlem
Citat:
AI kommer aldrig kunna ersätta kommentarerna från björnarna här inne åtminstonde, de kan känna sig trygga. Den har inte fel tillräckligt ofta och den kan stava.

Du menar björnarna som prickat den absolut sämst presterande mega tech bolaget senaste åren. Samtidigt som sekten predikat att tesla är bäst i världen på Ai och Robotik och vägrar öppna ögonen
Citera
2024-02-18, 11:54
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Du menar björnarna som prickat den absolut sämst presterande mega tech bolaget senaste åren. Samtidigt som sekten predikat att tesla är bäst i världen på Ai och Robotik och vägrar öppna ögonen

Tesla björnar gillar att tänka kortsiktigt för det är absolut enda sättet de kan känna att de har rätt en stund. De har alltid haft fel i slutändan och det är inte på väg att förändras.

Säg ett tech-företag vars aktiekurs kommer gå upp detta året eller nästa, annars har du bara förmånen att klaga på andras val utan några meriter att pricka rätt själv.
Citera
2024-02-18, 12:08
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Jag har svårt att förstå dessa kommentarer. Kulturmarxist sa att det inte fanns någon machine learning på 70talet. Ett fakta fel, inget att diskutera.

MR mongo försvarar påståendet genom att hävda att han menar AGI. Vilket är riktigt idiotiskt.

När jag poängterar detta antyder MR mongo att det inte va riktigt machinlearning genom att hävda att hårddiskar och hålkort är typ samma sak. Också otroligt idiotiskt. Men vi alla vet ju att MR mongo faktiskt är efterbliven på riktigt.

Klugge, du säger att vi har snabbare datorer nu, och mer data. Ingenting som jag har sagt någonting om. Allt jag påpekade är att Kulturmarxist inte har en aning om vad fan han pratar om.

Att hårddiskar och hålkort var en idiotisk jämförelse var hela poängen. Ganska uppenbart att den som inte förstod det är idioten. För alla andra då vill säga. Idioter är omedvetna om att de är idioter.

Det Tesla och OpenAI håller på med idag har så gott som ingenting att göra med maskininlärning från 50-talet. DET vet däremot alla som kan lite om det de pratar om. Sen kommer det alltid finnas wannabes som snubblar på sina egna skosnören när de vill springa in i ett rum för att berätta hur man knyter en bra knut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in