2024-01-08, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceyifam2
Av det som framgår tycks det som att han haft planerna klara - be att få övernatta hos en tjej istället för hans killkompisar, inte vilja sova på golvet, med mera. Att hon agerade naivt förtar inte hans (vad det verkar) uppenbara skuld.

Så här skriver den dömde i Snapchat, efter händelsen:
"“Spontant uppfattar jag det här som något du föredrar att vi håller för oss själva?"."

Det behövs inga "gamla umgängesregler"; moderna människor förstår också att man inte agerar såhär. (Däremot håller jag med om att om man _inte_ förstår, då kanske man behöver övertydliga regler - men det faller på GMs ansvar)

Det ligger ändå någon sanning i ”gamla umgängesregler”. Om normen är att män och kvinnor som inte har en relation inte bör övernatta tillsammans så behöver män aldrig hamna i en situation där de föreslår något sådant och kvinnor aldrig i en situation där de behöver ta ställning till om de ska säga ja eller inte.
Citera
2024-01-08, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Fick bara läsa några rader på GP så vad var hans sida av storyn då?

Hans version går att summera till "hon ville, hon började" typ. Men om så bara hälften av det hon visade och gjorde stämmer så borde han fattat/gett upp/frågat. Hon ligger stel, kniper ihop sina ben, säger nej, puttar bort honom, säger att det gör ont. För att sedan ge upp, i rädsla för att det blir värre och kommer göra mer ont om hon gör motstånd. Fullt förståeligt, och det mest skrämmande är att det kanske var smart av henne. Folk med illa uppsåt har svårt att acceptera ett nej.
Citera
2024-01-08, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdiotSavant
Det ligger ändå någon sanning i ”gamla umgängesregler”. Om normen är att män och kvinnor som inte har en relation inte bör övernatta tillsammans så behöver män aldrig hamna i en situation där de föreslår något sådant och kvinnor aldrig i en situation där de behöver ta ställning till om de ska säga ja eller inte.

Snälla, håll käft alltså.

Den aktuella kvällen har Viking Lundkvist varit på fest
och missat sista bussen hem vilket han skrivit till målsäganden. Målsäganden
har då erbjudit V1king Lund3vist att sova hemma hos henne
Citera
2024-01-08, 18:26
Medlem
Silltunnas avatar
Tunn bevisning.
Men det är väl så det funkar nuförtiden.
Aldrig att jag skulle ligga med en främmande tjej igen. För stor risk.
Citera
2024-01-08, 18:32
Medlem
Bussmongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Tunn bevisning.
Men det är väl så det funkar nuförtiden.
Aldrig att jag skulle ligga med en främmande tjej igen. För stor risk.

Men vad fan ska man begära då? Övervakningsvideos? Direkta vittnen?
Citera
2024-01-08, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bussmongo
Men vad fan ska man begära då? Övervakningsvideos? Direkta vittnen?

Det ska inte räcka med ett förhör bara.
Målsägandens berättelse kan lika gärna vara påhittad.
Även om killen i det här fallet låter som en typisk svensson slusk som druckit för mycket och då vill tvinga sig på kvinnor och visa sin manlighet genom att säga vad de ska göra.
Citera
2024-01-08, 18:35
Medlem
"Jag puttade bort honom, vände mig om och sa nej. Men han bara fortsatte, vittnade kvinnan inför rätten."

Blir så trött på detta. Alldeles för ofta är detta vad man hör nu. För helvete, lite afekta å anamma. Folk blir ju argare om någon tar deras parkeringsplats.

Blir ju dels svårt att känna att 3 år står i relation till detta. Sedan finns det ju därmed inga fysiska bevis på fysiskt tvång och våld. Vilket gör att det bara blir ord mot ord, och ska det räcka? Framför allt när hon släpper in snubben i hennes bostad och säng.

Jag säger inte att våldtäkt inte ägt rum, jag säger att jag inte litar på rättens bedömning och att som man idag är bevisbördan numera omvänd. Psykiskt sjuk kvinna eller med hämndmotiv eller vad det kan tänkas vara, du är körd om hon inte råkar försäga sig.
Citera
2024-01-08, 18:36
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Står i domen.

Tackar!

3 år och 3 månader för lite blåmärken på höfterna, fuckin ouch! Feminismens Nordkorea förnekar sig aldrig.

En nästan 3 timmar lång knullsession med massa slick, sug och rid blir till våldtäkt. Hon skrattar för att sängen låter för mycket så dom byter till bordet....detta låter som våldtäkt för folk.
Citera
2024-01-08, 18:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceyifam2
Av det som framgår tycks det som att han haft planerna klara - be att få övernatta hos en tjej istället för hans killkompisar, inte vilja sova på golvet, med mera. Att hon agerade naivt förtar inte hans (vad det verkar) uppenbara skuld.

Så här skriver den dömde i Snapchat, efter händelsen:
"“Spontant uppfattar jag det här som något du föredrar att vi håller för oss själva?"."

Det behövs inga "gamla umgängesregler"; moderna människor förstår också att man inte agerar såhär. (Däremot håller jag med om att om man _inte_ förstår, då kanske man behöver övertydliga regler - men det faller på GMs ansvar)

"förstår" och "förstår". En ung kille i sin mest virila ålder, när han fått i sig sprit och har en ung kvinnokropp så nära..? Hur mycket "förstår" killen just då - eller bryr sig om vad han EGENTLIGEN förstår? En ung kvinna kan också ryckas med av stämningen - och promillehalten - i en sådan situation, såklart. Och på morgonen skäms hon kanske, tänker att "jag är en fin flicka, jag ville inte det, han måste ha våldtagit mig!", och sedan ringer hon polisen och drar igång hela cirkusen som förstör två liv. Vet vi förresten att det inte var så i det här fallet också? Om ord står mot ord. Jag utgår ifrån att flickans föräldrar inte hade installerat en dold kamera i hennes sovrum, så att det finns filmbevis...

Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Slutet på 60-talet?
Flower Power och p-piller gjorde ju Sverige känt för promiskuitet. Universiteten handlade ju inte om annat än fest och röka hasch på den tiden.

Du kanske tänker på den viktorianska eran från omkring 1830 fram till sekelskiftet 1900?

Nä, det var 1968 det vände i USA och ett par år senare i Sverige. Så sent som 1965 var det vanligt att över- och borgarklassen skickade bort sina döttrar till mödrahem om de blev gravida, där de fick föda barnen och sedan adopterades de bort. Det var en sådan skam, fortfarande. Flickans frånvaro skylldes på att hon "studerar franska i Paris" eller liknande...
Citera
2024-01-08, 18:39
Medlem
Domskäl (*i, i, u, i) plus styckeindelning för läsbarhet:

”Målsäganden och V*k*ng L*ndkv*st har båda uppgett att de innan V*k*ng L*ndkv*st kom hem till målsäganden inte hade pratat om att ha sex eller alls haft konversationer i den riktningen.

Målsäganden har förklarat att hon erbjöd V*k*ng L*ndkv*st att sova på golvet, på en filt eller en madrass. Hon har på fråga från V*k*ng L*ndkv*st godtagit att han sover i sängen, men har sagt att han då fick sova ovanpå sängen, med kläder på, på andra sidan sängen. Det har således funnits tydliga signaler från målsäganden om att hon inte var intresserad av att ha sex med V*k*ng L*ndkv*st.

När V*k*ng L*ndkv*st sedan har börjat ta på målsäganden har målsäganden förmedlat att hon inte ville delta i eller utsättas för sexuella handlingar genom att hon sagt nej, knuffat undan V*k*ng L*ndkv*st, tagit bort hans händer, vänt sig från honom och pressat samman sina ben. Under sådana förhållanden har V*k*ng L*ndkv*st givetvis insett att det inte fanns ett samtycke från målsägandens sida.

När V*k*ng L*ndkv*st trots detta har fortsatt ta på målsäganden och sedan utsätta henne för de sexuella handlingar som anges i åtalet, utan några andra indikationer på samtycke från målsägandens sida än att hennes motstånd upphört, måste det ha stått klart för honom att det fanns en betydande risk för att målsäganden inte samtyckte till de sexuella handlingar han utsatte henne för vilket inte fått honom att avstå från dessa eller kontrollera om målsägandens samtycke fanns.

V*k*ng L*ndkv*st har således haft likgiltighetsuppsåt till våldtäkt och ska därför dömas för våldtäkt i enlighet med åtalet.”

Låter helt rimligt att han fälls jämte gällande lagstiftning. Samtycke är mer än att man inte möter hårt motstånd.
Citera
2024-01-08, 18:40
Medlem
Bussmongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Det ska inte räcka med ett förhör bara.
Målsägandens berättelse kan lika gärna vara påhittad.
Även om killen i det här fallet låter som en typisk svensson slusk som druckit för mycket och då vill tvinga sig på kvinnor och visa sin manlighet genom att säga vad de ska göra.

Men om det inte räcker med förhör, icke motsägande uppgifter från hennes vänner som hon ringde morgonen efter, att hon åker till akuten, polisanmäler, driver ett rättsärende, hoppar av utbildningen för att slippa se honom - Vad ska krävas då?
Citera
2024-01-08, 18:41
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdiotSavant
Jävla skitsnack. De flesta män skulle aldrig gå på en tjejkompis som låter dem sova för de missat bussen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in