Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-08, 16:01
  #1
Medlem
DenArgaNegerns avatar
Jag blev idag fotad av en 60-kamera som var kraftigt igensnöad. Jag hann precis se den och bytte fil, detta har alltid fungerat tidigare - men idag gjorde det inte det. Jag körde ungefär 40km/h för fört.

Värt att tillägga, bilen jag färdades i står inte på mitt namn.

Totalt efterblivet, jag vet men nu är det som det är

Frågeställning:
Vad tror ni kommer hända?
Har någon vart med om något liknande?
Spelar det någon roll att jag inte stod på bilen jag färdades i?
Citera
2024-01-08, 16:06
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenArgaNegern
Jag blev idag fotad av en 60-kamera som var kraftigt igensnöad. Jag hann precis se den och bytte fil, detta har alltid fungerat tidigare - men idag gjorde det inte det. Jag körde ungefär 40km/h för fört.

Värt att tillägga, bilen jag färdades i står inte på mitt namn.

Totalt efterblivet, jag vet men nu är det som det är

Frågeställning:
Vad tror ni kommer hända?
Har någon vart med om något liknande?
Spelar det någon roll att jag inte stod på bilen jag färdades i?

Sista frågan: Beror helt på din relation till den som äger bilen. Är det fruns bil hittas du direkt, lånat en bil på en bilfirma för provkörning, då är det inte så troligt att det går att nysta fram vem som körde.
Citera
2024-01-08, 16:07
  #3
Medlem
DenArgaNegerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Sista frågan: Beror helt på din relation till den som äger bilen. Är det fruns bil hittas du direkt, lånat en bil på en bilfirma för provkörning, då är det inte så troligt att det går att nysta fram vem som körde.
En bekant kan man säga
Citera
2024-01-08, 16:08
  #4
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenArgaNegern
Jag blev idag fotad av en 60-kamera som var kraftigt igensnöad. Jag hann precis se den och bytte fil, detta har alltid fungerat tidigare - men idag gjorde det inte det. Jag körde ungefär 40km/h för fört.

Värt att tillägga, bilen jag färdades i står inte på mitt namn.

Totalt efterblivet, jag vet men nu är det som det är

Frågeställning:
Vad tror ni kommer hända?
Har någon vart med om något liknande?
Spelar det någon roll att jag inte stod på bilen jag färdades i?

Så länge bilen inte är skriven på en närstående och bilens ägare inte berättar vem du är som kört den vid aktuellt tillfälle, så torde du ha en skapligt stor chans att klara dig.

Att fälla ner solskyddet och sträcka sig upp är nog mer effektivt än att byta fil, finns ditt ansikte inte på bild så blir det närmast omöjligt att fälla dig.
Citera
2024-01-08, 16:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenArgaNegern
En bekant kan man säga
Har ni inget gemensamt, då händer knappast så mycket. Men alla personkopplingar som är öppet tillgängliga kan innebära att de lyckas bättre.
Citera
2024-01-08, 16:10
  #6
Medlem
DenArgaNegerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Så länge bilen inte är skriven på en närstående och bilens ägare inte berättar vem du är som kört den vid aktuellt tillfälle, så torde du ha en skapligt stor chans att klara dig.

Att fälla ner solskyddet och sträcka sig upp är nog mer effektivt än att byta fil, finns ditt ansikte inte på bild så blir det närmast omöjligt att fälla dig.
Soldskyddet var nere, dock är jag osäker på hur mycket av min vackra nuna som fotades.
Citera
2024-01-08, 16:15
  #7
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenArgaNegern
Soldskyddet var nere, dock är jag osäker på hur mycket av min vackra nuna som fotades.
Dom behöver ändå hitta en koppling mellan fordonet och ditt körkortsfoto så att dom kan jämföra med fartkamerans foto, annars blir det svårt att fälla dig.
Citera
2024-01-08, 16:36
  #8
Medlem
ceyifam2s avatar
En arbetskamrat körde sin pappas bil, fick böter. Där var bilden bra. Kan ju hända att bilden blev sämre här pga omständigheter. Är det en lös bekant är det ju svårt, om denne liknar dig lär väl hen få straff dock?
Citera
2024-01-08, 16:40
  #9
Medlem
ethernals avatar
om du bor ihop med ägaren kommer de försöka identifiera dig via din körkortsbild.
kan dom inte identifiera dig så kommer de skicka brev till ägaren där denne uppmanas att identifiera dig, men inget händer om de skiter i det, är bara en uppmaning.

personligen hade jag inte uppskattat om jag lånar ut min bil och polaren håller på och kör för fort
Citera
2024-01-08, 17:07
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenArgaNegern
En bekant kan man säga

Om det är en kompis så säger han att han inte har en aaaning om vem som sitter bakom ratten och varför om polisen frågar

Om det är en ovän så säger han att visst det är NN som jag lånade ut bilen till om polisen frågar då kan du vara kokt.

Rent teoretiskt skulle snubben som handlägger ärendet kunna känna igen dig och då är du nog också kokt.
Citera
2024-01-08, 17:17
  #11
Avstängd
Du får hem ett brev med en kopia av fotot å det är rent ut sagt skitbra fast det är på håll.. kameran i de stolparna är kanonbra å du kommer torska precis som jag gjort två gånger. såg du blixten så kommer ju dina ögon med på bild.
Citera
2024-01-08, 17:20
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenArgaNegern
Jag blev idag fotad av en 60-kamera som var kraftigt igensnöad. Jag hann precis se den och bytte fil, detta har alltid fungerat tidigare - men idag gjorde det inte det. Jag körde ungefär 40km/h för fört.

Värt att tillägga, bilen jag färdades i står inte på mitt namn.

Totalt efterblivet, jag vet men nu är det som det är

Frågeställning:
Vad tror ni kommer hända?
Har någon vart med om något liknande?
Spelar det någon roll att jag inte stod på bilen jag färdades i?

Vad som kommer hända?
Du kommer ha ont i magen. Svårt att sova eller vakna stup i kvarten och undra om du kom med på bild eller inte.

Jag körde på en för mig okänd väg för många år sen, låg bakom en tant som höll typ 50 på 70 sträcka, det hade varit 70 i säkert 500 meter och hon ökade inte farten. Jag tröttnade,,raksträcka och fri sikt och drog på. När jag kört om så släppta jag ju inte ned på hastigheten direkt och då kom blixten,,,/%"##"?()
Jag mådde dåligt i några månader och sökte efter hur lång tid det tar innan man får brev,,fick svaret det kunde ta tid ibland någon månad,, men det kom aldrig något på posten - puh!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback