Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-08, 18:19
  #13
Medlem
Klas-Vegass avatar
Råkade ut för en djävla kamerablixt en mörk kväll där jag säkert körde 30km för fort. Det var min egen bil men det kom ingen räkning. Det har hänt min farsa också en gång.
Citera
2024-01-08, 18:50
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenArgaNegern
Jag blev idag fotad av en 60-kamera som var kraftigt igensnöad. Jag hann precis se den och bytte fil, detta har alltid fungerat tidigare - men idag gjorde det inte det. Jag körde ungefär 40km/h för fört.

Värt att tillägga, bilen jag färdades i står inte på mitt namn.

Totalt efterblivet, jag vet men nu är det som det är

Frågeställning:
Vad tror ni kommer hända?
Har någon vart med om något liknande?
Spelar det någon roll att jag inte stod på bilen jag färdades i?
Vad tror ni kommer hända?
Jag tror du åker dit för mord. Däremot vet jag att de kommer kontakta bilägaren om man ser ett ansikte.
Har någon vart med om något liknande?
Inte att jag vejar för en kamera men det beror på att jag inte är en idiot. Däremot har de frågat ägaren vem jag är.
Spelar det någon roll att jag inte stod på bilen jag färdades i?
Hade du stått på bilen hade det varit värre då man ska sitta i den.

Dumma frågor får dumma svar.
Det som kommer hända är att de frågar bilens ägare om den kan identifiera dig. Sedan är det upp till vilken relation ni har om du åker dit eller inte.
Själv använder jag solskyddet och hör aldrig av dem
Citera
2024-01-08, 19:07
  #15
Medlem
ethernals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
När jag kört om så släppta jag ju inte ned på hastigheten direkt och då kom blixten,,,/%"##"?()

syns båda bilarna på bilden vid omkörning så läggs det ner direkt för du kan inte helt utesluta vilken av dom som kör för fort
Citera
2024-01-08, 19:42
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
syns båda bilarna på bilden vid omkörning så läggs det ner direkt för du kan inte helt utesluta vilken av dom som kör för fort


Hmm,,det var 70, bilen jag körde om höll 50,,jag gasade på rätt bra och släppte inte ned till 70,,så jag körde nog liiiiiite för fort liiite för länge efter omkörningen.
Sommar raksträcka fri sikt inga mötande bilar. (taskig ursäkt om jag fastnat på bild)
Citera
2024-01-09, 09:45
  #17
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenArgaNegern
Jag blev idag fotad av en 60-kamera som var kraftigt igensnöad. Jag hann precis se den och bytte fil, detta har alltid fungerat tidigare - men idag gjorde det inte det. Jag körde ungefär 40km/h för fört.

Värt att tillägga, bilen jag färdades i står inte på mitt namn.

Totalt efterblivet, jag vet men nu är det som det är

Frågeställning:
Vad tror ni kommer hända?
Har någon vart med om något liknande?
Spelar det någon roll att jag inte stod på bilen jag färdades i?


Du missade dessutom den blå informationsskylt som sitter en bit innan kameran. Usel uppmärksamhet i trafiken om du dels missar informationsskylten och nästan även missar själva kameran. Du låter som en farlig bilförare som dessutom kör för fort..
Fundera på om du verkligen skall köra bil.

Ägaren får ett brev från Trafikverket och kanske golar ner dig ?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback