Citat:
Ursprungligen postat av
GammalToaborste
Om du skaffar barn så kommer dom jobba i vården, bygga vägar för din permobil,tillverka dina dafgård matlådor osv osv. Det måste inte specifikt vara din egen avkomma som är din sjuksköterska. Du vill ju bara att när du är ett gammal och inte jobbar så ska andras avkomma sköta samhället. Men det håller ju inte om folk tänker som du för då finns det inga som sköter samhället kvar.
Jag betalar skatt och bidrar till samhället precis som alla andra och under min livstid kommer jag ha bidragit bra mycket mer till både miljö och samhälle.
Om alla hade tänkt som jag hade samhället garanterat varit fucked up och som tur är tänker inte alla som jag.
Som det ser ut nu kommer vi möta en katastrofal framtid vilket vi kanske kan hindra till en viss del genom att sluta knulla fram den mängd ungar vi gör. Varje människa behöver mat, kläder, prylar, resor etc som och resultatet blir på klimatets, miljöns och andra människors lidande.
I fattiga länder behövs större familjer för att klara av produktionen av all skit dina och andras ungar behöver. Större familjer behöver mer mat och finns det inte pengar eller mat, blir dessa lidande.
Det finns miljoner av barn som är föräldralösa i världen! De blir fler och fler för varje dag.
345 miljoner människor i världen drabbas av svältkatastrofer idag och en jäkligt stor del av dem är barn.
Hade antalet av alla människor, som är lika självcentrerade som du halverats, kanske vi kommer klara oss med nöd och näppe.