2024-01-08, 15:19
Medlem
Blondinss avatar
Ganska tydligt att personer som inte vill ha barn har högre IQ. Fokuserar på annat än att avla fram ungar hejvilt.

Lite kul att läsa om hur alla breeders i tråden försöker få det att låta som att folk som inte vill ha barn är världens avskum. Att det är extremt egoistiskt och tänker bara på sig själva. Ren projicering för att rättfärdiga att dom knullat fram ungar.

Alla vet att kategorin "skaffar barn" innehåller fler idioter än kategorin "skaffar ej barn".
Citera
2024-01-08, 15:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Muszyca
Är det inte viktigare att skapa en värld där barn växer upp önskade och ges rättvisa möjligheter än att hänvisa till "livets värde" och därigenom lägga grund för att de tvingas växa upp under svåra omständigheter eftersom föräldrarna inte klarar av att ta hand om dem?

Jag vägrar riskera att låta en annan människa uppleva det jag gjorde under min uppväxt. Det ska undvikas till varje pris.
Jag beklagar att du inte fick den trygghet du är värd.
Men. Jag tror att vi kan motverka detta genom en sund solidaritet och politik. Kristna värderingar, stabilitet.

Vi människor lyssnar allt för mycket på vad politiker och media säger åt oss att tro på och leva efter. Vi behöver frihet och självständighet. En återgång till naturen. Allt för många mår dåligt, och väljer bort barn. Barn som är livet. Vad annat är livet, frågar jag er, som är förgängliga?

Att folk inte vill ha barn idag begriper jag fullständigt. Det är ingen egenskap, det är ett samhällsproblem.

Vi matas med att vårt land och nästa generation av detsamma inte är något att sträva efter.
Citera
2024-01-08, 15:30
Medlem
Horverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammalToaborste
Om du skaffar barn så kommer dom jobba i vården, bygga vägar för din permobil,tillverka dina dafgård matlådor osv osv. Det måste inte specifikt vara din egen avkomma som är din sjuksköterska. Du vill ju bara att när du är ett gammal och inte jobbar så ska andras avkomma sköta samhället. Men det håller ju inte om folk tänker som du för då finns det inga som sköter samhället kvar.

Jag betalar skatt och bidrar till samhället precis som alla andra och under min livstid kommer jag ha bidragit bra mycket mer till både miljö och samhälle.

Om alla hade tänkt som jag hade samhället garanterat varit fucked up och som tur är tänker inte alla som jag.

Som det ser ut nu kommer vi möta en katastrofal framtid vilket vi kanske kan hindra till en viss del genom att sluta knulla fram den mängd ungar vi gör. Varje människa behöver mat, kläder, prylar, resor etc som och resultatet blir på klimatets, miljöns och andra människors lidande.

I fattiga länder behövs större familjer för att klara av produktionen av all skit dina och andras ungar behöver. Större familjer behöver mer mat och finns det inte pengar eller mat, blir dessa lidande.

Det finns miljoner av barn som är föräldralösa i världen! De blir fler och fler för varje dag.
345 miljoner människor i världen drabbas av svältkatastrofer idag och en jäkligt stor del av dem är barn.

Hade antalet av alla människor, som är lika självcentrerade som du halverats, kanske vi kommer klara oss med nöd och näppe.
Citera
2024-01-08, 15:33
Medlem
GammalToaborstes avatar
Citat:
Hur är man egoistisk mot någon som inte finns?

Vore det inte betydligt mer egoistiskt att skapa ett barn bara för att vederbörande ska torka arslet på en när man är gammal?

Nån ska ju torka ditt arsle och du förväntar ju nån annan att skaffa det barnet.
Citera
2024-01-08, 15:35
Medlem
GammalToaborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horverket
Jag betalar skatt och bidrar till samhället precis som alla andra och under min livstid kommer jag ha bidragit bra mycket mer till både miljö och samhälle.

Om alla hade tänkt som jag hade samhället garanterat varit fucked up och som tur är tänker inte alla som jag.

Som det ser ut nu kommer vi möta en katastrofal framtid vilket vi kanske kan hindra till en viss del genom att sluta knulla fram den mängd ungar vi gör. Varje människa behöver mat, kläder, prylar, resor etc som och resultatet blir på klimatets, miljöns och andra människors lidande.

I fattiga länder behövs större familjer för att klara av produktionen av all skit dina och andras ungar behöver. Större familjer behöver mer mat och finns det inte pengar eller mat, blir dessa lidande.

Det finns miljoner av barn som är föräldralösa i världen! De blir fler och fler för varje dag.
345 miljoner människor i världen drabbas av svältkatastrofer idag och en jäkligt stor del av dem är barn.

Hade antalet av alla människor, som är lika självcentrerade som du halverats, kanske vi kommer klara oss med nöd och näppe.

Vi har för få barn i Sverige, vi behöver nästan dubbla vårat barnafödande för att klara oss, så där har du fel. Jag antar att du föredrar att vi ska bli ett muslimskt land eftersom det andra alternativet är att importera folk som ska torka dig i röven.
Citera
2024-01-08, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRF450
Jag är snart 40. Om några år. Att inte ha några måsten, eller skyldigheter, är det som får mig att må bra.

Dom absolut bästa dagarna i mitt liv, är dom dagarna då jag (på exempelvis helgen) vaknar runt 08.00, slår igång lite musik på datorn, sätter igång kaffebryggaren och städar lägenheten.

Vid 11 tiden, kanske jag åker till Coop och veckohandlar. Pudlar lite med bilen, sen är klockan 15-16. Lagar nåt gott. Lägger mig i sängen, slår igång mitt PS4 och spelar lite "The Last Of Us".

Sover nån timme. Drar en film. Somnar igen vid 23.

Där, har du en (för mig) helt jävla ovärderlig dag. Jag bara vrålnjuter. Mitt mål här i livet, är att få så många sådana dagar som möjligt. Jag vill inte ha nån dyr kåk. Ingen frän bil. Ingen skitsnygg flickvän. Inga miljoner. Inga jordenruntresor.

Jag behöver inte visa upp massa skit för folk. Jag vill ha lugn och ro. Precis som det är nu. Jag är 99% tillfreds. Och fan vad det känns surrealistiskt.

Känner igen mig! På lördagar sover jag ut, sätter på musik, dricker kaffe och pysslar med det jag vill. Brukar åka till ett köpcentrum, äta lunch på IKEA, strosa runt i butikerna i lugn takt. Sen hem, en till kopp kaffe. Kanske pillar med något kreativt. Äter något gott eller tar en ärtsoppa beroende på lusten att laga mat. Mot kvällen är det chipsceremoni och en bra serie/film. Jag har många vänner så skriver mycket och kanske ringer för att kolla läget och vara social. Lägger mig sent, kollar mobilen lyssnar på podd och annat som människor gör i sängen.

Ett exempel på hur en helgdag kan se ut. Träffar så klart kompisar ibland och åker bort över helgen, ibland någon dejt.
Citera
2024-01-08, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammalToaborste
Nån ska ju torka ditt arsle och du förväntar ju nån annan att skaffa det barnet.

Gör jag?

1. Jag tränar och håller igång för att klara mig på egen hand så länge som möjligt.

2. Många (framför allt empatiska kvinnor) är villiga att arbeta med sådant helt oavsett.

3. Att du har barn är ingen garant för att de kommer ta hand om dig när du blir invalid. Det kanske blir precis tvärtom, dvs att de försvårar ditt liv därför orsakar mer skada än nytta i form av sjukdomar och materiella förluster.

Egoismargumentet är urbota löjligt då det går att använda åt bägge (men framför allt gällande ni breeders, som ofta tycks betrakta barn som verktyg för olika personliga projekt snarare än mål i sig) håll ad finitum.

Edit: Precis som påpekats ovan kan jag i och med barnfriheten arbeta mer och genom det tillföra omvärlden större värde.
Senast redigerad av Muszyca 2024-01-08 kl. 15:51.
Citera
2024-01-08, 15:47
Medlem
Aldrig förstått varför det provocerar folk så oerhört när andra väljer att inte skaffa barn.
Citera
2024-01-08, 15:54
Medlem
GammalToaborstes avatar
Citat:
Gör jag?

1. Jag tränar och håller igång för att klara mig på egen hand så länge som möjligt.

2. Många (framför allt empatiska kvinnor) är villiga att arbeta med sådant helt oavsett.

3. Att du har barn är ingen garant för att de kommer ta hand om dig när du blir invalid. Det kanske blir precis tvärtom, dvs att de försvårar ditt liv därför orsakar mer skada än nytta i form av sjukdomar och materiella förluster.

Egoismargumentet är urbota löjligt då det går att använda åt bägge (men framför allt gällande ni breeders, som ofta tycks betrakta barn som verktyg för olika personmiga projekt snarare än mål i sig) håll ad finitum.

Edit: Precis som påpekats ovan kan jag i och med barnfriheten arbeta mer och genom det tillföra omvärlden mer värde.

Det är väl bara värre att du lever hälsosamt. Ett fetto dör ju knall och fall i en billig hjärtattack vid 65. Du kommer ju ta pensionspengar tills du är 100, sista 10 åren kommer du ligga och matas på ett demensboende.

Det handlar inte om att specifikt ditt eget barn ska ta hand om dig, det handlar om att det ska finnas nog många unga så vi kan ta hand om dig.
Citera
2024-01-08, 15:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av xyaxa
Aldrig förstått varför det provocerar folk så oerhört när andra väljer att inte skaffa barn.
Det är föräldrarna till barnen som provoceras.

Har jag inte varit en bra förälder till dig?
Är det därför du inte vill ha barn?

Det blir personligt, och ett misslyckande.

Jag är misslyckad.
Min dotter föredrar djur och min son är osäker på sina tjejers kompetens.

Tror barnbarn är uteslutna för min del.

När jag "fick" mina barn, funderade jag inte alls lika mycket som folk gör nu.
Det bara var och blev.
Citera
2024-01-08, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det gjorde jag ju.

Nä, inte till fördel för mitt eget barn. Låter det konstigt för dig?
Det låter helt naturligt men lek inte att du inte är egoistisk.
Citera
2024-01-08, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
De jag känner, snåla.. egoistiska.. väldigt svag empati för andra människor.. Det enda som är viktigt är de själva. å att alla skall tycka som dom. De umgås inte ens med andra som har barn.
Ja du har faktiskt många rätt där...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in