Citat:
Nej, det är jag som tänker i gråskalor. Det är jag som hela tiden försöker få in tänket att vi inte vet och att det kan vara på så många olika sätt, där de flesta sätt inte är misstänkta över huvud taget utan rent naturliga.
Det är ni som tänker i svart och vitt. Antingen är det sanning eller lögn. Aldrig något däremellan.
Dalulven har också tidigare hävdat att hans ändrande av utstämplingstider är något han medvetet sysslar med för att ingen ska få upp misstankar. Och detta sker år efter det här förhöret. Så Dalulvens hypotes om att SE sitter och känner sig säker här går emot hans egen hypotes. Det måste jag väl ändå få påpeka?
Det är ni som tänker i svart och vitt. Antingen är det sanning eller lögn. Aldrig något däremellan.
Dalulven har också tidigare hävdat att hans ändrande av utstämplingstider är något han medvetet sysslar med för att ingen ska få upp misstankar. Och detta sker år efter det här förhöret. Så Dalulvens hypotes om att SE sitter och känner sig säker här går emot hans egen hypotes. Det måste jag väl ändå få påpeka?
Jag menade att Engströms känsla kan ju variera i tid...Så om något dök upp i media så kan pendeln svänga fort !
Är han GM så kan denna känsla vara väldigt stressande ...
Så jag tror att han känner flera känslor samtidigt och vet inte hela tiden från vilket håll han ska skydda sig mot !
Att förklara om något vittne sett honom gå bakom Palme på Sveavägen är hot nr 1 dom första dagarna ...Sen kan det ändras när inget sånt vittne dyker upp...
Vittnen som sett honom springa men kanske inte sett mordet är hot nr 2 ...Det får honom att skapa spångmarchen..
Sen behöver han bekräfta sin plats på mordplatsen och därför gör han väldigt många saker utom att lämna spår hos polis och media...
Men dessa saker kan variera väldigt mkt från vecka till vecka i Engströms känsla att känna sig säker...
Det är min gråskala om han är GM