2024-01-07, 16:17
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Håller du med om att Ukraina har rätt att ansöka om EUmedlemskap.?
EU svarar som vi vill, naturligtvis.

Jag tänker inte så mycket i termer av "rätt".

Har Nordkorea rätt att utveckla kärnvapen? Har Kina rätt att släppa ut så mycket koloxid de vill? Har USA rätt att utveckla vilken AI de vill? Spännande frågeområden, men jag är inte säker på att "rätt" är det bästa sättet att beskriva dem.
Citera
2024-01-07, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Sträckan mellan Belarus och Kaliningrad benämns ofta som Suwalki-korridoren.

I ditt pojkrum har många bondeoffer redan skett va? Men de nämner vi inte här, det är väldans off-topic.

Fakta:

"Suwałkikorridoren (polska: przesmyk Suwałki) är en landremsa i nordöstra Polen och södra Litauen, runt staden Suwałki. Suwałkikorridoren ligger där avståndet är som minst mellan Kaliningradexklaven, som tillhör Ryssland, och Belarus, som har nära relationer med Ryssland. Fågelvägen är korridoren 65,4 km lång."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Suwa%C5%82kikorridoren

Nu ålar du på nya nivåer. Och fantiserar.
Citera
2024-01-07, 16:23
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Sträckan mellan Belarus och Kaliningrad benämns ofta som Suwalki-korridoren.
Den finns inte där på den ledden som sagt.

Citat:
I ditt pojkrum har många bondeoffer redan skett va? Men de nämner vi inte här, det är väldans off-topic.
Jag dömer inte Estlands rätt att existera beroende av hur "lyckat projekt" jag tycker det är. Du utstrålar galenskap.
Citera
2024-01-07, 16:26
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

Har Nordkorea rätt att utveckla kärnvapen? Har Kina rätt att släppa ut så mycket koloxid de vill? Har USA rätt att utveckla vilken AI de vill? Spännande frågeområden, men jag är inte säker på att "rätt" är det bästa sättet att beskriva dem.

Vill du hindra Ukraina att få förmånliga handelsavtal?
Att närma sig EU är en god affär.

Det är klart att de har rätt att ansöka utan att fråga Putin.
Sköter ryssarna sig så kommer gränsen mot ryssland att hållas öppen likt mellan Great Britain och EU
Citera
2024-01-07, 16:27
Medlem
Citat:

Vilket meningslöst ickesvar. Svara på frågan istället.
Du har ju åsikter i om ett land har rätt att existera beroende på hur lyckat du anser det vara. Så nog kan du svara på om Ukraina har rätt att gå med i EU. Skriv vad du tycker istället för att slingra dig.
Citera
2024-01-07, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Den perverterade Globohomofederationens katastrofala förluster bara fortsätter. Senaste dygnet inrapporteras att 860 st bögkriminella har neutraliserats och det innebär att totalt 364.730 st individer aldrig mer kan besöka barndaghemmen utklädda som dragqueens. Arbetsmiljön på barndaghemmen kommer därigenom att bli ännu tristare och de ryska barnen får inte den rätta stimulansen... ....

Övriga materiella förluster är fortsatt stora men ojämna. Det som sticker ut är att 36 artilleripjäser eliminerats samt att hela 45 st tank/lastbilar har förstörts. 10 enheter specialutrustning har också eliminerats.

Kalkylen pekar nu mot att 400.000-gränsen passeras redan den 19 mars. Mycket tyder på att 500.000-gränsen passeras i slutet av september.

Vilka interna krafter i Ryssland arbetar för att stoppa vansinnet?
Har inte ukraina några förluster alls?
Ukraina är ju en demokrati så det borde ju komma fram också..men därifrån är det knäpp tyst.
Citera
2024-01-07, 16:29
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Vill du hindra Ukraina att få förmånliga handelsavtal?
Att närma sig EU är en god affär.

Det är klart att de har rätt att ansöka utan att fråga Putin.
Sköter ryssarna sig så kommer gränsen mot ryssland att hållas öppen likt mellan Great Britain och EU

Om vi säger så här. Jag tror det är politiskt möjligt att navigera hela den här politiska situationen så att till slut är västra Ukraina med i EU (om de lyckas reducera sin korruption själva - borde också vara möjligt), och med Rysslands accept. Jag hoppas på det utfallet.
Citera
2024-01-07, 16:30
Medlem
Alex Voronov:
Så besegrades Ryssland i Svarta Havet

"Bland ukrainska årskrönikor är det särskilt en som sticker ut. Nättidningen Ukrainska Pravda har en detaljerad genomgång av hur Ukraina återtog kontrollen över nordvästra Svarta havet och hamnarna i Odessa."

Fritt. Fartygen kan återigen lämna hamnarna i Odessa genom den korridor Ukraina upprättat.
Fritt. Fartygen kan återigen lämna hamnarna i Odessa genom den korridor Ukraina upprättat.
Alex Voronov:
Så besegrades Ryssland i Svarta Havet

"Bland ukrainska årskrönikor är det särskilt en som sticker ut. Nättidningen Ukrainska Pravda har en detaljerad genomgång av hur Ukraina återtog kontrollen över nordvästra Svarta havet och hamnarna i Odessa.

Den stegvisa processen i kombination med sekretess och krigsdimma har gjort att detta inte har blivit någon stor internationell nyhet. I själva verket är den här ukrainska framgången en av det fullskaliga krigets mest anmärkningsvärda skeenden. Ukraina, en stat som i praktiken saknar en flotta, har trängt bort Ryssland från ett stort havsområde och skrivit om spelreglerna för krigföringen till havs.

Ukraina trycker bort Svartahavsflottan
Ukrainska Pravda beskriver hur Ukraina använt egenutvecklade sjömålsrobotar och sjödrönare – ett nytt fenomen – artilleri, stridsflyg och marininfanteriräder för att bit för bit trycka den ryska Svartahavsflottan längre österut"

https://bohuslaningen.se/asikt/ledare/sa-besegrades-ryssland-i-svarta-havet.dfaa6d60-4a49-4ac5-a056-c1676d852dd1

Borde uppmärksammas mer.
Strålande insats av Ukraina.
Citera
2024-01-07, 16:32
Medlem
Citat:
Om vi säger så här. Jag tror det är politiskt möjligt att navigera hela den här politiska situationen så att till slut är västra Ukraina med i EU (om de lyckas reducera sin korruption själva - borde också vara möjligt), och med Rysslands accept. Jag hoppas på det utfallet.

Och vad "hoppas" du på vad gäller östra Ukraina?

putain anser som bekant att sovjetunionens oundvikliga sammanbrott var tjugonde århundradets största geopolitiska katastrof och drivs av sin "vision" om att "återupprätta" det ondskans imperium hen är en produkt av, men det innebär inte att hen även är ute efter att stjäla Ukrainas naturresurser.

"Ukraine has tremendous natural resources for meeting domestic oil and gas production needs, with estimates of approximately 900 billion cubic meters of proven reserves of natural gas. In Europe, Ukraine ranks second for gas reserves. Three Ukrainian regions contain hydrocarbons resources: the Dnipro-Donetsk basin, the Carpathian region in western Ukraine, and the Black Sea and Crimea region in the south. The Dnipro-Donetsk basin is a major oil and gas producing region accounting for 90 percent of all current Ukrainian production."

https://www.trade.gov/energy-resource-guide-ukraine-oil-and-gas

"Som av en slump" sammanfaller naturresursernas koordinater med de områden i östra Ukraina den psykotiske dvärgen i kreml "förklarat" som ryska och annekterat...
Citera
2024-01-07, 16:34
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Håller du med om att Ukraina har rätt att ansöka om EUmedlemskap.?
EU svarar som vi vill, naturligtvis.
Vill bara säga att Ukraina har redan ansökt om medlemskap i både EU och Nato. Båda ansökningarna gjordes efter att Nazi-Ryssland invaderade Ukraina i februari 2022. Dessa ansökningarna skulle ju gjorts för länge sen istället så hade ryssen aldrig vågat invadera.

https://en.wikipedia.org/wiki/Accession_of_Ukraine_to_the_European_Union

https://en.wikipedia.org/wiki/Ukraine%E2%80%93NATO_relations
Senast redigerad av Sgt.Bland 2024-01-07 kl. 16:38.
Citera
2024-01-07, 16:34
Medlem
Citat:
Exakt just så startade ditt febriga knattrande dag 1 av rysslands fullskaliga invasion av Ukraina och det var exakt det Putin och Lavrov hävdade före efter och under invasonen.
Förhandla nu på på Rysslands villkor.
Glöm det.
Kommer aldrig att ske.
Citera
2024-01-07, 16:38
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Korruptionen har väl inget med Ryssland att göra. (bortsett från att den är ärvd av ryssarna)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in