Citat:
Alarmismen består inte i att där är ett "fake hot" mot baltikum. Där är ett hot. Vi bör backa balterna, och vi bör också se till att de behandlar sina minoriteter väl, så krigsrisken minimeras.
Alarmismen består i att man inte relativiserar konsekvenserna av ett krig där. Jag tror också det blir tråd-off-topic om vi går för djupt in på den frågan. Jag tycker det främst är intressant att belysa att man kan vara anti-ukraina men pro-baltikum i geopolitik, och det är relevant i den här tråden.
Alarmismen består i att man inte relativiserar konsekvenserna av ett krig där. Jag tror också det blir tråd-off-topic om vi går för djupt in på den frågan. Jag tycker det främst är intressant att belysa att man kan vara anti-ukraina men pro-baltikum i geopolitik, och det är relevant i den här tråden.
Problemet är att du enbart hävdar att du är pro-balitikum vilket blir tydligt eftersom du anser att de inte ska stödjas vid invasionen om de förtrycker sin ryska minoritet. Med tanke på hur mycket du sprider och tror på rysk propaganda om maiden etc och att du sympatiserar med den ryska invasionen av Ukraina så blir det tydligt att du även tycker att den ryska minoriteten i de baltiska staterna är förtryckt. På så sätt blir din pro-baltiska hållning uppenbart falsk.
Det är precis på samma sätt som du falskt hävdar att förhandlingar om fred våren 2022 på något sätt skulle vara till Ukrainas fördel när de några månader senare tar tillbaka en stor del av deras territorium. Den enda anledningen till att vapenvila var på tapeten var för att ryssland visste att de inte kunde försvara en stor del av de ockuperade områdena. Men du hävdar att det var väst som förstörde för Ukraina, som du låtsas bry dig om, vilket bevisligen inte var fallet då deras förhandlingsläge blev bättre några månader senare. Allt är hela tiden till Rysslands fördel samtidigt som du låtsas vara neutral. Det är några exempel på varför jag tycker du är så oerhört falsk.