Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Hade en väldigt märklig feberdröm inatt (åkt på Covid nu när året börjat, lysande!) att Liverpool mötte Blackpool och låg under med 0-5 i halvtid. Man satt där och tänkte "Fan nu tappar Liverpool i titelracet", inte så att man i drömmen ifrågasatte varför Liverpool mötte Blackpool som är utanför PL eller hur det kunde stå 0-5. Sen svängde det i andra halvlek till 6-5. Sen vaknar man och det tar 5 minuter eller så innan man pusslar ihop att det var en match som inte spelats.

Märkligt det där med drömmar om hur man aldrig ifrågasätter logiken när man är i drömmen.
Arsenal - Liverpool idag, vad tror vi? Arteta känns som en tränare som hellre kör sina bästa spelare i botten genom hårt matchande än att vila/rotera, Klopp däremot känns lite mer flexibel på det området. Samtidigt mycket prestige även om det "bara" är FA-cuppen. Blir intressant att se iaf!
Tråkigt att höra, jag har också haft Covid sedan juldagen. Jag känner mig la frisk nu men hostan sitter i ännu.
Tror båda lagen kommer köra i princip så starkt de kan, men Liverpool saknar ju också sin bästa spelare i Salah. Även Endo borta i Asien, men samtidigt känns det som att Liverpool har råd med att rotera mer än Arsenal. Klopp har mer förtroende för Curtis Jones och Harvey Elliott än vad Arteta har för Smith Rowe och Reiss Nelson t.ex. Deras ungdomar har fått mer speltid och har stundtals spelat briljant, speciellt Jones det senaste.
Det som känns värst för Arsenal inför denna matchen är vänsterbackspositionen. Kiwior var helt värdelös där senast, typ joggade lite nonchalant när motståndaren sprang förbi honom. Ganska uppenbart att han inte funkar i den positionen och hade nog hellre sett Cedric spela där för att vara ärlig. Fan önskar att vi hade behållt Tierney så hade vi inte haft denna situationen.
Vad som än händer så hoppas jag inte att matchen slutar oavgjort, för då måste vi spela om matchen. Hatar när det händer…