2024-01-06, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
På vilket vis tar jag och snackar om Liverpool som att de vore AFC?

Vårat anfall är inte det starkaste, absolut inte. Men när du hävdar att spelare som Saka & Martinelli är några medelmåttor, så visar du bara hur okunnig du faktisk är när det kommer till fotboll. The Gunners överpresterar på inget vis, varken denna säsong, förra eller förrförra säsongen. Tvärtom, så befinner vi oss nu exakt där som jag förutspådde redan för en 3 år sen - att Arsenal låg bäst till utvecklingsmässigt i fht Man Utd, Chelsea m.m, att vi kommer att bli det laget som utmanar Man City och ev Liverpool om ligatiteln inom 2 år, samt att vi kommer vinna titeln igen inom 4 år. Dock så blev jag både hånad och idiotförklarad av alla de chipsfeta sofftränarna härinne över det, ler du/ni lika högt nu? Annars så poängterade jag flera ggr under 19/20 precis det som du skriver här ang skador på övriga lag - att det är inte alls säkert att Liverpool hade vunnit titeln den säsongen om inte Man City slet med skadebekymmer på flera av deras spelare under 19/20, och att Liverpool hade säkerligen inte vunnit titeln med så stor marginal som de gjorde om oljearaberna hade varit "friska". Men enligt vissa individer, så skulle ju Liverpool ta och slå alla möjliga rekorder den där säsongen, bl.a så skulle de lätt kopiera och slå AFCs Invincible-säsong.

Annars så kan man inte göra ngt annat än att bara skratta riktigt gött ifrån sig när en Liverpool-fan skriver att Arsenal, eller andra klubbar, bottlar när Liverpool är de icke-officiella världsmästarna i att bottla. Kan du inte ta och fråga din goda kamrat, "Drickback" om inte han kan ta och lista upp ett par av Liverpools säsonger så som tex 2018-19, 13-14, 08-09, 1990-91, 88-89 och 86-87? Han har ju så snyggt listat upp en rad av säsonger där AFC liksom bottlade.
Hahaha vi får se hur ligan slutar! Men en sak som är säker att ni kommer slåss om topp 4 medans vi slåss om titeln Vinnarmentaliteten speglar inte sig lika bra på planen som hos fansen.
Citera
2024-01-06, 20:14
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Jag ska vara snäll och svara 😉

Att Saka inte får korten med sig kan bero på att frisparkarna inte är i den grad att de når upp till gult kort och i vissa fall kanske Saka överdriver och därför inte blir gult.

Måste nämna Tsimikas när det tas upp. Min syn på det är att Saka tacklar kroppen först och under tiden kroppstacklingen sker sker också halkningen.
Därmed inte sagt det ska vara gult, sen får Klopp lära sig hoppa hinder dock vet ingen exakt när skadan sker: i landningen eller krocken med Klopp.

Ny match imorgon, hur starkt lag kommer ni med?

Jag tror inte du tittar på tillräckligt många av Arsenals matcher för att se hur många och hårda smällar Saka får ta emot per match.

Tsimikas var en olycka som vi får skylla på regnet/himlen, för ingen kan ju styra hur blöt en plan kommer vara och därav att man vattnar extra mycket för säkerhets skull så att det går att 100% undvika en torr plan.
Citera
2024-01-06, 20:28
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jag tror inte du tittar på tillräckligt många av Arsenals matcher för att se hur många och hårda smällar Saka får ta emot per match.

Tsimikas var en olycka som vi får skylla på regnet/himlen, för ingen kan ju styra hur blöt en plan kommer vara och därav att man vattnar extra mycket för säkerhets skull så att det går att 100% undvika en torr plan.
Jag skrev ”kan bero på” och gav några olika skäl. Försökte se det ut större perspektiv hur gula kan utebli, hävdade inte att han inte skulle få fler gula med sig.

Saka utdelar själv smällar, i en av de sista innan vinteruppehållet skulle han haft gult för just ”ful” tackling dock inte på Tsimikas. Hörde inte lipsillen nämna nåt om detta. Men får be mina spelare lämna fri väg imorgon så slipper PGMOL få fler brev gällande särbehandling. 🙃

Planen vattnades av anledning 3 matcher på en vecka för att försöka förebygga slitig plan trots vattning är den ändå inte i bra skick.

Jag hade kunnat skriva mycket men struntar i det.
Citera
2024-01-06, 22:35
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Jag skrev ”kan bero på” och gav några olika skäl. Försökte se det ut större perspektiv hur gula kan utebli, hävdade inte att han inte skulle få fler gula med sig.

Saka utdelar själv smällar, i en av de sista innan vinteruppehållet skulle han haft gult för just ”ful” tackling dock inte på Tsimikas. Hörde inte lipsillen nämna nåt om detta. Men får be mina spelare lämna fri väg imorgon så slipper PGMOL få fler brev gällande särbehandling. 🙃

Planen vattnades av anledning 3 matcher på en vecka för att försöka förebygga slitig plan trots vattning är den ändå inte i bra skick.

Jag hade kunnat skriva mycket men struntar i det.

Kompis skriv allt du känner. ♥️

Jag missade ärligt talat att du skrev "kan bero på" och det har jag inga problem med att erkänna. Men redan förra säsongen så fick Saka gult kort för filmning 3 gånger trots att det var han som blev foulad, och både du och jag vet att Sterling är en större filmare än Saka.

Love you. 😘
Citera
2024-01-06, 22:58
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:

Jag missade ärligt talat att du skrev "kan bero på" och det har jag inga problem med att erkänna. Men redan förra säsongen så fick Saka gult kort för filmning 3 gånger trots att det var han som blev foulad, och både du och jag vet att Sterling är en större filmare än Saka.

Love you. 😘
Lätt hänt att hoppa över ord, finns experter på det haha

Sterling? Vem är det? Nån gående anka?

Hade det varit annat namn hade texten till slut varit oläslig och folk hade somnat av utmattning

De allra flesta förstärker men det vågar man knappt skriva hehe se bara när någon ville se mig ordna straffar och vips ordna jag två när jag skrev vi hade filmare i laget… (två regelrätta för de som inte fattar)
Citera
2024-01-06, 23:24
Medlem
Free12s avatar
Citat:

Love you. 😘
Vad fan är detta?

Bara för att Sterling är en större filmare så kan Saka fortfarande vara en dom största filmarna i historian

Blir löjligt när lag klagar och vill att deras spelare ska skyddas, varför ska Saka vara mer skyddad än tex Elanga?
Citera
2024-01-06, 23:34
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Kalla äpple för äpple. Newcastle ägs av Saudiska staten. Förhåller mig bara till fakta.

Men du fick rätt. Är inte sämre än att erkänna förlust. Tillskillnad från vissa andra, eller annan snarare i tråden. Var lite tryck när Sunderland tryckte på för reducering men matchen levde inte upp till förväntningarna annat än tifot och stämningen innan match. Skyller på Beale. Istället för att använda publiken och draget kring matchen och ösa på stod man och väntade och spelade passivt. Fegt. Borde öst på och stångat från start. Inget och förlora.

Tror fansen hellre förlorat 0-4 och laget försökt än en mer resultatmässigt hedersam förlust där man aldrig gav det en chans och utnyttjade denna rare occasion att spela derby mot Newcastle. Vem vet hur länge man ska hålla ned där nere Sunderland.
Såg bara höjdpunkter ifrån matchen. Hur var stämningen från respektive fans? Hörde bara Sunderland bua när Newcastle anföll och jubla när dom inte gjorde mål..

Måste ge det till Sunderland att det var ett mäktigt jäkla tifo innan matchen och mer sådant behövs i PL!
Citera
2024-01-07, 00:26
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Såg bara höjdpunkter ifrån matchen. Hur var stämningen från respektive fans? Hörde bara Sunderland bua när Newcastle anföll och jubla när dom inte gjorde mål..

Måste ge det till Sunderland att det var ett mäktigt jäkla tifo innan matchen och mer sådant behövs i PL!
Som du säger grym inför. Inte ofta man ser Tifo i England. Men det dog ut ganska snabbt när matchen drog igång. Sunderland passiva och Newcastle kunde rulla i lågt tempo. Tror fansen blev lite besvikna att laget inte gav mer. Mot slutet var det mycket jubel och taunting från svartvita. Målen kommer från försvarsmissar.

En del positiva grejer. Lite grinigt, stökigt och tjafs som ska vara. Tror det var Joelinton som körde värsta målfirandet när han vann inspark i en duell. På andra sidan gjorde O’nien Sunderlands enda jubel i matchen när han vevade igång fansen efter en tackling som är ett minne blott i dagens fotboll. Matchen höjdare helt klart. Klockren tackling. 10//10.

https://twitter.com/collinabanter/status/1743638817083449562

Ingen VAR heller. Var fantastiskt att se en match utan det. Annat flyt. Fokus. Både bland spelare fans och kommentatorer. Inga kontroverser. Underhållningsvärdet saknades men det var en proper Engelsk fotbollsmatch iallafall.
Citera
2024-01-07, 00:35
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Som du säger grym inför. Inte ofta man ser Tifo i England. Men det dog ut ganska snabbt när matchen drog igång. Sunderland passiva och Newcastle kunde rulla i lågt tempo. Tror fansen blev lite besvikna att laget inte gav mer. Mot slutet var det mycket jubel och taunting från svartvita. Målen kommer från försvarsmissar.

En del positiva grejer. Lite grinigt, stökigt och tjafs som ska vara. Tror det var Joelinton som körde värsta målfirandet när han vann inspark i en duell. På andra sidan gjorde O’nien Sunderlands enda jubel i matchen när han vevade igång fansen efter en tackling som är ett minne blott i dagens fotboll. Matchen höjdare helt klart. Klockren tackling. 10//10.

https://twitter.com/collinabanter/status/1743638817083449562

Ingen VAR heller. Var fantastiskt att se en match utan det. Annat flyt. Fokus. Både bland spelare fans och kommentatorer. Inga kontroverser. Underhållningsvärdet saknades men det var en proper Engelsk fotbollsmatch iallafall.
Alltför sällan och det är riktigt synd! På höjdpunkterna så verkade det som att Newcastle skapade läge efter läge och Sunderland hade något långskott som med lite tur kunnat bli något.

Såg någon Newcastle spelare som lackade lite när Sunderlandförsvararen hade tröjan kvar i handen efter blivit bortknuffad. Hur fan blev det inte straff till Newcastle?

Tycker inte man kan räkna med så mycket mer ifrån Sunderland ändå, Newcastle är på en helt annan nivå just nu och 0-3 är inte så jäkla farligt.
Citera
2024-01-07, 01:19
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Lätt hänt att hoppa över ord, finns experter på det haha

Sterling? Vem är det? Nån gående anka?

Hade det varit annat namn hade texten till slut varit oläslig och folk hade somnat av utmattning

De allra flesta förstärker men det vågar man knappt skriva hehe se bara när någon ville se mig ordna straffar och vips ordna jag två när jag skrev vi hade filmare i laget… (två regelrätta för de som inte fattar)

Jo tack det vet jag .

Sterling var Liverpools golden boy som lämnade för titlar. 😘

Ja dom allra flest förstärker för att få frisparkar med sig, Saka är inte en av dom.
Citera
2024-01-07, 01:22
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Vad fan är detta?

Bara för att Sterling är en större filmare så kan Saka fortfarande vara en dom största filmarna i historian

Blir löjligt när lag klagar och vill att deras spelare ska skyddas, varför ska Saka vara mer skyddad än tex Elanga?

Det är statistik kompis, vet du hur det funkar? 🤓

Nä det är ju det jag säger att alla spelare ska vara lika skyddade. ☺️
Citera
2024-01-07, 01:25
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Det är statistik kompis, vet du hur det funkar? 🤓

Nä det är ju det jag säger att alla spelare ska vara lika skyddade. ☺️
Tänkte på hjärtan, pussmun och kärleksförklaringen mest

Statistiken visar ju inte att Saka borde fått med sig kort eller att Sterling inte borde ha fått med sig dom? Enbart att Sterling fått med sig fler?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in