Klassiska tredjerundan (nästan) färdigspelad och sedvanliga gnället från Premier League tränarna kring omspel. Thomas Frank.
Citat:
It's the worst outcome in every aspect," he said. "I don't understand why we have a replay
Why's nobody in the football world changing this? They need to take some more clever decisions."
För att det är så turneringen är skapad. Tradition. Det ändras inte för att folk vill inte ändra det utan vill ha det så. Kan jag garantera om du frågar fansen som tittat Fa Cup i helgen. Majoriteten är för. Det är bara de bortskämda Premier League lagen som gnäller.
Jämför Boltons representanter efter 0-0 mot Luton.
Citat:
Speaking in favour of replays was Bolton chief executive Neil Hart. Hours before his League One side drew 0-0 at Luton, he told BBC Radio 5 Live: "I'm very in favour of them. I'd love to draw here and get Luton back up north.
That is lucrative for us. Twenty thousand people at our stadium is a good six-figure payday for us.
Citat:
After the game Wanderers boss Ian Evatt said: "This club has been through the mill as everybody knows, the fans have suffered, and we're trying very hard to build it up to what it once was.
"Extra revenue from the replay, hopefully getting a full house at our stadium, will go a long way to getting us back to where we want to be."
Underbart. Härliga Fa cupen. Så det ska vara. Till saken hör dessutom att Premier League nu bjussar på uppehåll. Det får INTE lagen i de lägre divisionerna. Dom spelar dessutom fler ligamatcher. Sämre faciliteter. Personal. Lön. Men dom spelar på. I misären låt mig iallafall ge cred till David Moyes.
Citat:
West Ham boss David Moyes was reportedly planning to give his players the week off, but that will now have to be changed following their 1-1 draw with Bristol City.
"We've got no problem with that at all," said Moyes. "We've played a load of games this year and another one added to it will be fine."
Helt rätt.
——————————————
Bara jag eller är det minskad aktivitet från Gunners håll här numera? Undrar varför……
Gör egentligen en ok match. Jämnt. Kunde lika gärna gått åt andra hållet. Prestationen mot West Ham var god nog att vinna. Får lite överdriven kritik. Men blir så med fans och tränare med stor käft. Så välförtjänt.
Havertz totalt vilsen. Mer så än i Chelsea tillochmed uppfattar jag det som. Ser 0 att det ska kunna vända. Men man är fast nu. Bara bita i det sura äpplet. Lånas säkert ut till någon Tysk klubb om 1-2 år för att sen säljas desperat för 15-20 m pund.