2024-01-07, 01:35
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Tänkte på hjärtan, pussmun och kärleksförklaringen mest

Statistiken visar ju inte att Saka borde fått med sig kort eller att Sterling inte borde ha fått med sig dom? Enbart att Sterling fått med sig fler?

Förlåt att jag vill visa hur mycket vissa av er betyder för mig..

Nä jag förstår att statistiken inte säger så mycket för dig, men för mig som ser varenda match så är det fucked up. 😁
Citera
2024-01-07, 01:40
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Förlåt att jag vill visa hur mycket vissa av er betyder för mig..

Nä jag förstår att statistiken inte säger så mycket för dig, men för mig som ser varenda match så är det fucked up. 😁
Gulligt av dig, men vissa kanske blir svartsjuka om bara DB får kärlek?

Kan erkänna att jag inte kollar mycket alls på Chelsea, men Arsenal har jag sett mycket av denna säsong och har svårt att se vad det gnälls över. Visst kunde det ha varit någon varning mer, men vad spelar det för roll egentligen när det inte gynnar Arsenal?

Mot Porto och Pepe lär ni få något att gnälla över
Citera
2024-01-07, 01:49
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Gulligt av dig, men vissa kanske blir svartsjuka om bara DB får kärlek?

Kan erkänna att jag inte kollar mycket alls på Chelsea, men Arsenal har jag sett mycket av denna säsong och har svårt att se vad det gnälls över. Visst kunde det ha varit någon varning mer, men vad spelar det för roll egentligen när det inte gynnar Arsenal?

Mot Porto och Pepe lär ni få något att gnälla över

Säg istället att du känner dig utanför istället för att reagera sådär. 😘

Fint att höra att du kollar mycket på gunners, förstår att du har svårt att släppa Rice helt och hållet. Det borde ha varit en jäkla massa mer varningar.

Ja, jag har en dålig känsla över Porto. 🫤
Citera
2024-01-07, 01:54
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Säg istället att du känner dig utanför istället för att reagera sådär. 😘

Fint att höra att du kollar mycket på gunners, förstår att du har svårt att släppa Rice helt och hållet. Det borde ha varit en jäkla massa mer varningar.

Ja, jag har en dålig känsla över Porto. 🫤
Hahaha!

Fick ju skit av dig för att jag inte kollade tillräckligt på smålagen förra säsongen, så tänkte ge dom en chans denna.

Gällande Rice så bara vet jag att han kommer be om att få komma tillbaka om ett par säsonger när han inser att det inte går att vinna titlar i Arsenal

Det är en knepig motståndare och två lag på samma ungefär samma nivå även om ni gärna vill tro att Arsenal är mycket bättre och kommer leka hem hela turneringen.
Citera
2024-01-07, 02:02
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Hahaha!

Fick ju skit av dig för att jag inte kollade tillräckligt på smålagen förra säsongen, så tänkte ge dom en chans denna.

Gällande Rice så bara vet jag att han kommer be om att få komma tillbaka om ett par säsonger när han inser att det inte går att vinna titlar i Arsenal

Det är en knepig motståndare och två lag på samma ungefär samma nivå även om ni gärna vill tro att Arsenal är mycket bättre och kommer leka hem hela turneringen.

Nu minns du fel, jag skulle aldrig ge dig skit för att du kollar för lite på smålag när du är ett West Ham fan..

Haha drömma kan du alltid göra men Rice har äntligen hittat hem.

Ja vi får väl se hur det går. Jag är iaf orolig.

Edit: vilka gooners tror att vi kommer leka hem det? Förutom en viss extremist.
Citera
2024-01-07, 02:05
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Nu minns du fel, jag skulle aldrig ge dig skit för att du kollar för lite på smålag när du är ett West Ham fan..

Haha drömma kan du alltid göra men Rice har äntligen hittat hem.

Ja vi får väl se hur det går. Jag är iaf orolig.
Tack för att du säger det, låter som sådan hybris om jag påstår att alla lag är smålag i jämförelse

Jag vill inte ha tillbaka honom! Låt han ruttna i Arsenal!

Ja, vi får se, ger Arsenal 60-40 att gå vidare.
Citera
2024-01-07, 10:53
Moderator
zanteras avatar
Hade en väldigt märklig feberdröm inatt (åkt på Covid nu när året börjat, lysande!) att Liverpool mötte Blackpool och låg under med 0-5 i halvtid. Man satt där och tänkte "Fan nu tappar Liverpool i titelracet", inte så att man i drömmen ifrågasatte varför Liverpool mötte Blackpool som är utanför PL eller hur det kunde stå 0-5. Sen svängde det i andra halvlek till 6-5. Sen vaknar man och det tar 5 minuter eller så innan man pusslar ihop att det var en match som inte spelats. Märkligt det där med drömmar om hur man aldrig ifrågasätter logiken när man är i drömmen.

Arsenal - Liverpool idag, vad tror vi? Arteta känns som en tränare som hellre kör sina bästa spelare i botten genom hårt matchande än att vila/rotera, Klopp däremot känns lite mer flexibel på det området. Samtidigt mycket prestige även om det "bara" är FA-cuppen. Blir intressant att se iaf!
Citera
2024-01-07, 11:08
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Arsenal - Liverpool idag, vad tror vi? Arteta känns som en tränare som hellre kör sina bästa spelare i botten genom hårt matchande än att vila/rotera, Klopp däremot känns lite mer flexibel på det området. Samtidigt mycket prestige även om det "bara" är FA-cuppen. Blir intressant att se iaf!

Klopp har väl tidigare år uttryckt att han skiter i de inhemska cuperna, om inte minnet sviker. Kanske inte så explicit pga böter och smäll på fingrarna från cheferna, men i mer eller mindre tydliga ordalag.

Som jag skrivit förut är jag kluven. FA-cupen bör vara lägst på Liverpools priolista av de turneringar man har chans på, å andra sidan kan man smälla till Arsenal och skapa en minikris i deras läger. Klopp har sagt inför denna att han tänkt starta en stark elva i varje fall.

Saknas i Liverpool: Salah, Endo (landslag), Szobo, Robbo, Tsimikas, Bajcetic, Matip, Thiago, Doak (skador).

Jag gissar elvan: Kelleher, Trent, Quansah, Konate, Gomez, Mac, CuJo, Graven, Jota, Gakpo, Harvey.
Citera
2024-01-07, 11:56
Medlem
Drickbacks avatar
Liverpool har som bekant bara 4 mittfältare vilket gör att alla sannolikt inte är på plan samtidigt från start.

Utgår från Klopp kör starkast lag, fått vila i nästan en vecka och hemmaplan i veckan som kommer och uppehåll därefter gör att jag tror på ”ordinarie” lag. Att åka till London och förlora med några bollar och ge Arsenal den boosten inför PL matchen är bara dum idé.

Gällande målvakt tror jag Alisson får stå så får Kelleher stå ev retur och i nästa omgång. Klopp har ställt över Kelleher förr trots han är inhemsk cupmålvakt.

Andra skäl till att gå starkt kan vara lite pengar.
Vinnare av…
Omgång 3: £105,000
Omgång 4: £120,000
Omgång 5: £225,000
Kvartsfinal: £450,000
Semifinal: £1m (förlorare £500,000)
Final: £2m (förlorare £1m)

Mitt förslag
Diaz Nunez Jota
Jones Mac Graven
Gomez VvD Konate Trent
Alisson

Skulle kunna bli Elliott istället för Graven som inte sett bra ut på sista tiden, sista inhoppet var det sämsta en inhoppare har gjort på väldigt länge.
Gakpo på bänken för kunna hoppa in på mittfält/anfall. Möjligen Jota inte är redo att starta pga sin frånvaro och att Gakpo startar pga det.

Inte helt lätt ta ut rätt lag men jag hade gått för fullt mot Arsenal & Fulham så får man byta om det är läge.
Citera
2024-01-07, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Klopp har väl tidigare år uttryckt att han skiter i de inhemska cuperna, om inte minnet sviker. Kanske inte så explicit pga böter och smäll på fingrarna från cheferna, men i mer eller mindre tydliga ordalag.

Som jag skrivit förut är jag kluven. FA-cupen bör vara lägst på Liverpools priolista av de turneringar man har chans på, å andra sidan kan man smälla till Arsenal och skapa en minikris i deras läger. Klopp har sagt inför denna att han tänkt starta en stark elva i varje fall.

Saknas i Liverpool: Salah, Endo (landslag), Szobo, Robbo, Tsimikas, Bajcetic, Matip, Thiago, Doak (skador).

Jag gissar elvan: Kelleher, Trent, Quansah, Konate, Gomez, Mac, CuJo, Graven, Jota, Gakpo, Harvey.
Om du är seriös med det där inlägget så snälla gå och håll på något annat lag
Citera
2024-01-07, 15:01
Medlem
Drickbacks avatar
Enligt David Ornstein missar Jesus dagens match pga knäskada.
Citera
2024-01-07, 15:07
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Hade fel om gårdagens match of the day så Liverpool fansen får hoppas det fortsätter för satte en säker etta på tipset. Arsenal har mer press. Hemma. Halkat efter i ligan och Fa cupen nu största, för att inte säga enda chansen på titel. Spelledigt efter. Bör starta bästa lag.

Liverpool högst fokus på liga. Semi på Onsdag som ska med. Salah borta. Tänker mer roterande. Arsenal var överraskande bra med på Anfield då man brukar ha svårt för Liverpool.

Skrällar idag? Bolton kanske. Peterborough. Annars kommer West ham och Nottingham med starka lag. Huddersfield ska inte ha något att hämta. Aldershot får tummarna idag då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in