2024-01-06, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Vissa vill ha ketchup på allt innan de ens smakar.. känner ni några sådana tokar..
Tex bjuder man på köttfärssås som man redan har lite socker i och vin samt lite vinäger eller citron i slutet ska de liks förbajjat ha ketchup till.
Nej, känner ingen sån. Gissar att man i stort sett åker på en örfil i Italien om man gör så med spaghetti och köttfärssås.
Citera
2024-01-06, 21:13
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetregor
Nej, känner ingen sån. Gissar att man i stort sett åker på en örfil i Italien om man gör så med spaghetti och köttfärssås.

Absolut eller så ringer dom polisen garanterat iaf när man bryter emot lagen på ett så grovt sätt
Galenskapslagen alltså
Citera
2024-01-06, 21:55
Bannlyst
O ja, allt ska smaka salt. Inte bra för blodtrycket men det är gott.
Citera
2024-01-06, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anetregor
Haha ja det är typiskt svensk tydligen att ha ketchup på spagetti och köttfärssås. Köttbullar också.
Citera
2024-01-06, 22:02
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu

Alltså tar man senap på korven direkt utan att smaka. Det verkar ju efterblivet om man ska ta en tugga av sin varmkorv varje gång man går till grillen innan man tar senap på.

Samma sak med salt. Vet man att man gillar salt mat så saltar man maten. Vem är det egentligen som blir kränkt av att någon saltar maten utan att smaka?

Korkad jämförelse.
Senap är ett tillbehör (i fallet korv).

Kocken.
Citera
2024-01-06, 22:53
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Korkad jämförelse.
Senap är ett tillbehör (i fallet korv).

Kocken.
Tillbehör? Till skillnad från salt som är, vad?
Citera
2024-01-06, 22:56
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Tillbehör? Till skillnad från salt som är, vad?

Krydda.
Citera
2024-01-07, 00:12
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Krydda.
Och en krydda, något man tillsätter efter eget önskemål, är alltså inte ett tillbehör enligt din definition?Jag trodde hela tråden handlade om att salta själv. Inte vad kocken väljer att ha i maten.
Citera
2024-01-07, 10:04
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Kryddor och salt är två helt olika saker.

Gillar kryddor och kryddig mat. Men hatar salt och salt mat.
salt e väl en krydda :P
Citera
2024-01-07, 11:55
Medlem
MrStrids avatar
Ja de händer väl att man gör de! Speciellt när man åt ute, för de kan då aldrig salta ordentligt! Sen 9/10 personen som jag ätit hos kan inte heller salta maten ordentligt så då får man nöjja sig med lite gubbsalt!

Jag är också personen som kör ketchup på köttfärsås utan å smaka, Varför? För de är så ja vill äta köttfärssåsen, spelar liksom ingen roll hur ni lagat den ja vill ändå ha de till för de är gott!

Sen har jag hot sauce på typ allt, köper en väldigt starkt variant jag gillar! Och de har jag på 90% av maten har alltid en i ryggan så är ja iväg tar ja fram, och även här på med skiten innan ja smakar.

Om nån blir grinig över detta skiter ja i vilket har bett folk dra åt helvete flera gånger, Inte fan lägger jag mig i hur du knullar din fru ge då fan i hur ja äter min mat din jävla farcist!
Citera
2024-01-13, 09:44
Medlem
3Godisars avatar
999 ggr av 1000 så vill jag ha mer salt på maten, så jag "gubbsaltar" av bekvämlighetsskäl.
Äter alledes för mycket salt och har alltid gjort. Borde sluta med det.
Citera
2024-01-13, 15:06
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Finns det gummsaltare också?
Jag gubbsaltar lite men jag lagar det mesta av maten själv utan salt så jag vet att det kan ha nytta innan jag äter.

På samma ämne, salt, men motsatsen... jag har en vän som är vegan och bygger enbart eget käk... en läkare sa... "jag har aldrig sagt det här till någon, men du borde äta mer salt för du har brist på det". Tänk på det då, om du inte gillar salt och bör äta mer salt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in