2023-05-14, 23:53
Medlem
Lill-Anns avatar
Underklassmarkör.

Sägs det.
Citera
2023-05-15, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Underklassmarkör.

Sägs det.
Jag gillar underklass. Men dom ska salta. Allt är underskattat. Jag tänker fortsätta gubbsalta allt som de serverar på uteställen, så det så.
Citera
2023-05-15, 16:52
Medlem
När jag äter hos morsan så gubbsaltar jag, hon är snål med kryddor
Citera
2023-05-15, 23:25
Medlem
kansascityshuffles avatar
Viss saker vet man behöver saltas men försöker vara försiktig. Blir lätt att förstöra maten permanent. Däremot är jag en notorisk peppargubbe. I can’t stop.
Citera
2023-05-16, 00:01
Medlem
Folketstempels avatar
Bordssalt heter det av en anledning.
Man kan aldrig osalta för mycket saltning vid tillagningen.

Flintastek går ibland inte att äta, då de kan salta för mycket i färdigmarinerat.
Så jag är absolut ingen.
Citera
2023-05-17, 10:58
Moderator
Snuffelbutts avatar
Halva tråden rensad efter ett rejält sidospår. Vill ni vara arga och sura på varandra får ni gärna vara det i PM.

//Mod
Citera
2023-05-17, 15:08
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Underklassmarkör.

Sägs det.

Ja det är sant för då litar man inte på att värden eller resturangen gör rätt , det är en form av förolämpning - dåligt om dejtbruttan lagat mat o ni börjar gubbsalta...
Citera
2024-01-06, 06:32
Medlem
OneTaps avatar
av erfarenhet så vet man vilka som använder för lite kryddor. då brukar ja lassa på salt o peppar innan ja ens smakat :P vissa blir lite irriterade o säger "men smaka först" men enda gången de faktiskt inte behövdes mer salt va när en kompis halv skrek "FISKEN E JÄTTE SALT!!!!". då var de bara potatisen som behövde saltas =)
Citera
2024-01-06, 07:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
av erfarenhet så vet man vilka som använder för lite kryddor. då brukar ja lassa på salt o peppar innan ja ens smakat :P vissa blir lite irriterade o säger "men smaka först" men enda gången de faktiskt inte behövdes mer salt va när en kompis halv skrek "FISKEN E JÄTTE SALT!!!!". då var de bara potatisen som behövde saltas =)
Kör på bara. Reta upp dom jävlarna. Dom ska lära sig att salta ordentligt!
Citera
2024-01-06, 09:14
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetregor
Kör på bara. Reta upp dom jävlarna. Dom ska lära sig att salta ordentligt!

Haha , folk blir skit irriterade - man skall dock inte gubbsalta på en dejt med drömbruttan som lagat krubb ⚰️
Citera
2024-01-06, 11:05
Medlem
Sladdarens avatar
Vissa vill ha ketchup på allt innan de ens smakar.. känner ni några sådana tokar..
Tex bjuder man på köttfärssås som man redan har lite socker i och vin samt lite vinäger eller citron i slutet ska de liks förbajjat ha ketchup till.

Jag tror det beror på att deras föräldrar var dåliga på att laga mat och där det alltid ingick ketchup för att det skulle bli gott

Gubbsaltare är ba sinnesjukt ochså utan att smaka innan
Citera
2024-01-06, 12:21
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dallasmygel
När jag äter hos morsan så gubbsaltar jag, hon är snål med kryddor

Citat:
Ursprungligen postat av OneTap

Kryddor och salt är två helt olika saker.

Gillar kryddor och kryddig mat. Men hatar salt och salt mat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in