2024-01-05, 14:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Att hon ljuger av både egen kraft och egenintresse visar sig tydligt efter "erkännandet" då hon faktiskt släpper J och kör för egen maskin. Då byter M strategi till att vara ett oförstående offer, och skyller allting på J som hon nu blivit rädd för helt plötsligt.

Det är beklagligt att vissa köper denna bortförklaring av en person som visat på sådant gränsöverskridande beteende och skapat sådan olycka under lång tid. Normalt ses brottslingars historier med stor skepsis av. Speciellt dom som har ett syfte att slippa ansvar.
Citat:
Jag har ingen aning om det går att få in M på rätt spår igen. Men jag är tämligen säker på att det inte hjälper att ännu en gång ge henne en fribiljett till att äga sina egna dåliga beslut.
Det vore om häktning och domen var näsbrännan. Att hon fick smaka på hur det brann i röven på henne.

Eller att föräldrarna vakar över hennne som en hök. Att hon inte super och tar droger.
Det är dock dags snart att skaffa egen lya och de lär inte ha mycket att kunna säga till om då hon är vuxen.

För hur ser det ut om nästa umgänge är på fel sida om lagen?
Som är gränslös.

Den hon vände sig till i förtroende var kriminell, dvs då hon gav intrikata detaljer och uppenbart visste mer än hon gav sken av bland sina traumatiska minnesförluster.

I sin värsta form har hon kommit undan och är nöjd med att fortsätta ljuga i sin självupptagna offerroll.

Hon påstod sig vara en ny person redan i oktober 2020.
Trots behandling sen 2018 via skolan och sen BUP så ses gränslöshet redan då, inkl lögner gentemot föräldrarna som inte tycks ha en aning om att hon super sig redlös etc.
Det som rimmar jävligt illa med hennes problematik som de försöker få bukt på men som bara ska ses som ungdomliga nycker.

Hennes beteende är snarare en röd flagg men det är inte lätt att bemästra om vederbörande ger sken av annat, vare sig för föräldrar eller personal.
Jag är iaf helt övertygad att ingendera skulle sett så lätt på det hela.

Hon skenar från introvert till extrovert på fyllan redan innan hon suger sig fast i J och sen vägrar släppa taget.
Eftersom J i sin tur är gränslös och tokig på hämnd så blev relationen mer likt ett vilt skenade ekipage.
Citera
2024-01-05, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det vore om häktning och domen var näsbrännan. Att hon fick smaka på hur det brann i röven på henne.

Eller att föräldrarna vakar över hennne som en hök. Att hon inte super och tar droger.
Det är dock dags snart att skaffa egen lya och de lär inte ha mycket att kunna säga till om då hon är vuxen.

För hur ser det ut om nästa umgänge är på fel sida om lagen?
Som är gränslös.

Den hon vände sig till i förtroende var kriminell, dvs då hon gav intrikata detaljer och uppenbart visste mer än hon gav sken av bland sina traumatiska minnesförluster.

I sin värsta form har hon kommit undan och är nöjd med att fortsätta ljuga i sin självupptagna offerroll.

Hon påstod sig vara en ny person redan i oktober 2020.
Trots behandling sen 2018 via skolan och sen BUP så ses gränslöshet redan då, inkl lögner gentemot föräldrarna som inte tycks ha en aning om att hon super sig redlös etc.
Det som rimmar jävligt illa med hennes problematik som de försöker få bukt på men som bara ska ses som ungdomliga nycker.

Hennes beteende är snarare en röd flagg men det är inte lätt att bemästra om vederbörande ger sken av annat, vare sig för föräldrar eller personal.
Jag är iaf helt övertygad att ingendera skulle sett så lätt på det hela.

Hon skenar från introvert till extrovert på fyllan redan innan hon suger sig fast i J och sen vägrar släppa taget.
Eftersom J i sin tur är gränslös och tokig på hämnd så blev relationen mer likt ett vilt skenade ekipage.

Du kanske är intresserad av (Örebro tingsrätt B 815-23). Angående Hinseberg.
länk: https://gofile.io/d/RN65qd (Postat av .kungen77)
Citera
2024-01-05, 16:25
Medlem
Tycker det är lite märkligt att man inte har gjort en RPU på JJ. Det borde inte ha undgått någon i Rätten att hon inte har alla hästar hemma. Någonting är väldigt fel, oavsett om det är personlighetsstörningar eller något annat...

... Sånt som inom juridiken kallas "allvarlig psykisk störning".

Psykiatrisk (tvångs)vård med särskild utskrivningsprövning hade jag gärna sett på JJ.
Senast redigerad av zilvereko 2024-01-05 kl. 17:23.
Citera
2024-01-05, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Jämförde jag Tove med Maja? Svar: Nej!

Om du läst fupen så antar jag att det inte undgått dig att både vänner och nära berättar att Tove har s.k dåligt alkoholsinne.
Nu menar jag ju självklart INTE alkoholist eller knarkarproblem utan hur hon emotionellt blir med alkohol.

Du har svarat på @SvammelMannens tidigare skrivna och postade inlägg

Att just du skulle ha jämfört den 21-åriga flickan T*ve T*nnies med Fröken Hellm*n, svar: Nej ... däremot sagt, så missuppfattade du @SvammelMannens tidigare skrivna inlägg, men ingen är ju fullständigt felfri.

Fup:en har jag inte läst, däremot sagt, så har jag tidigare läst Fup:et, det vill säga, (Det) Förundersöknings-protokollet som tidigare gjordes och sammansattes av polisen.

Fup och Fup:et är ett ord av genus neutrum inom det grammatiska skrivspråket, det vill säga, Inget reálgenus eller Den-genus.

Att den 21-åriga flicka T*ve T*nnies tidigare och i samband med att då ha druckit alkoholhaltig dryck och därefter blivit emotionell i sitt beteende är enligt mig, något fullständigt naturligt

Till det ovan skrivna skall tilläggas, att den 21-åriga flickan T*ve T*nnies aldrig missbrukat alkoholhaltiga drycker och, framförallt sagt, aldrig i kombination med olika typer av droger som till exempel: Fröken Hellm*n tidigare hade gjort (Var god läs den tidigare Paragraf-7-undersökningen som gjordes beträffande Fröken Hellm*)

Den 21-åriga flickan T*ve T*nnies har tidigare aldrig fått upplevt hörsel-hallucinationer, vanföreställningar så som demon-syner, däremot sagt, så hade Fröken Hellm*n tidigare vid flera olika tillfällen fått upplevt hörsel-hallucinationer så som vanföreställningar samt därtill även upplevt förvrängda syner av skuggliknande varelser, detta på grund av att Fröken Hellm*n vid de aktuella tillfällena kombinerat alkoholhaltiga drycker med droger som till exempel: Hasch och Cannabis-rökning samt Kokain-snortning (Var god läs den tidigare gjorda Paragraf-7-undersökningen där bland annat Fröken Hellm*n:s egna berättelser har upptagits)

Det som av mig @JokerMannen och enligt ovan skrivet, är ren fakta som jag själv tidigare läst in, det betyder, att det inte handlar om någon falsk ryktes-spridning gällande Fröken Hellm*n.

Därtill ovan skrivet har jag också genom andra personer vilka känner Fröken Hellm*n väldigt väl fått veta, att hon bland annat umgåtts med kriminella personer där det då hade florerat mycket droger och även alkoholhaltiga drycker.

Mvh/
@JokerMannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-01-05 kl. 17:47.
Citera
2024-01-05, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Mycket skicklig försvarsadvokat, det krävs inte särskilt mycket skicklighet när man företräder en människa som är oskyldig till brottsanklagelserna.
Maja själv har erkänt sin del, Johanna, hon och hennes pinsamma klåpare till advokat, hävdar fortfarande att Johanna inte dödade Tove, att hon inte hade uppsåt, utan bara var en helt vanlig tjej som fällde Tove, satte sig på henne när hon fallit handlöst bakåt och slagit i huvudet, då ströp Johanna Tove lite, så att hennes tunga åkte ut och hon började låta konstigt.
Det är väl inte någonting en 20-årig naturutbildad student bör ha vetskap om, att det kan leda till döden om man stryper någons luftvägar och pressar ner personens lungor med hela sin kroppstyngd? Eller?

Att Fröken Hellm*n tidigare skulle ha varit helt oskyldig till de av polisens då gjorda brottsanklagelser ... Det vet du i själva verket inte någonting om, det förutom sagt, vad du själv tror.

Fröken Hellm*n hade tidigare långt ifrån erkänt sin fullständiga del, dessutom sagt, så har det tidigare framkommit att Fröken Hellm*n brukat sig av många lögner.

Varken Fröken Janss*n eller hennes likasinnade kamrat Fröken Hellm*n uppvisade några av-värjnings-skador på deras kroppsytor och till det följer frågan: Varför saknades det någon form av av-värjnings-skador på båda fröknarna vid det då aktuella undersöknings-tillfället ... ?

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2024-01-05, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du måste blanda ihop detta fall med något annat, för denna Fröken Hellm*n är inte alls den du beskriver.
Fundera lite över om du hamnat rätt?

Frågan: Har du överhuvudtaget läst igenom den tidigare Paragraf-7-undersökningen som gjordes tillsammans med Fröken Hellm*n och där hon bland annat berättat om sitt alkoholmissbruk tillika också hur hon kombinerat alkoholhaltiga drycker med olika sorters droger som till exempel: Hasch-rökning och Cannabis-rökning.

I Paragraf-7-undersökningen framgår det bland annat gällande Fröken Hellm*n:s tidigare upplevda vanföreställningar så som hörsel-hallucinationer och till råga på allt har Fröken Hellm*n därtill även upplevt synförvrängningar då hon upplevt sig ha sett skuggliknande figurer i hennes direkta närhet då hon varit drog- och alkohol-påverkad.

Enligt ovan skrivet ... Har du läst Fröken Hellm*n:s tidigare gjorda Paragraf-7-undersökning ... ?

I den Paragraf-7-undersökning framgick det också om Fröken Hellm*n:s intoxikation i samband med hennes tidigare tablettmissbruk.

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2024-01-06, 07:03
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Du har svarat på @SvammelMannens tidigare skrivna och postade inlägg

Att just du skulle ha jämfört den 21-åriga flickan T*ve T*nnies med Fröken Hellm*n, svar: Nej ... däremot sagt, så missuppfattade du @SvammelMannens tidigare skrivna inlägg, men ingen är ju fullständigt felfri.

Fup:en har jag inte läst, däremot sagt, så har jag tidigare läst Fup:et, det vill säga, (Det) Förundersöknings-protokollet som tidigare gjordes och sammansattes av polisen.

Fup och Fup:et är ett ord av genus neutrum inom det grammatiska skrivspråket, det vill säga, Inget reálgenus eller Den-genus.

Att den 21-åriga flicka T*ve T*nnies tidigare och i samband med att då ha druckit alkoholhaltig dryck och därefter blivit emotionell i sitt beteende är enligt mig, något fullständigt naturligt

Till det ovan skrivna skall tilläggas, att den 21-åriga flickan T*ve T*nnies aldrig missbrukat alkoholhaltiga drycker och, framförallt sagt, aldrig i kombination med olika typer av droger som till exempel: Fröken Hellm*n tidigare hade gjort (Var god läs den tidigare Paragraf-7-undersökningen som gjordes beträffande Fröken Hellm*)

Den 21-åriga flickan T*ve T*nnies har tidigare aldrig fått upplevt hörsel-hallucinationer, vanföreställningar så som demon-syner, däremot sagt, så hade Fröken Hellm*n tidigare vid flera olika tillfällen fått upplevt hörsel-hallucinationer så som vanföreställningar samt därtill även upplevt förvrängda syner av skuggliknande varelser, detta på grund av att Fröken Hellm*n vid de aktuella tillfällena kombinerat alkoholhaltiga drycker med droger som till exempel: Hasch och Cannabis-rökning samt Kokain-snortning (Var god läs den tidigare gjorda Paragraf-7-undersökningen där bland annat Fröken Hellm*n:s egna berättelser har upptagits)

Det som av mig @JokerMannen och enligt ovan skrivet, är ren fakta som jag själv tidigare läst in, det betyder, att det inte handlar om någon falsk ryktes-spridning gällande Fröken Hellm*n.

Därtill ovan skrivet har jag också genom andra personer vilka känner Fröken Hellm*n väldigt väl fått veta, att hon bland annat umgåtts med kriminella personer där det då hade florerat mycket droger och även alkoholhaltiga drycker.

Mvh/
@JokerMannen/

Sätter du likhetstecken mellan personer som ljuger,har diagnoser eller har ett leverne som inte passar din smak?
Och att dom därigenom är en mördare?
Eller försöker du bara misskreditera Maja för att du vill det?
Du själv verkar va en knepig person som passar illa att va den som kritiserar!

För ett pyttelitet bevis på att Maja är en mördare, har du väl inte.
Citera
2024-01-06, 07:39
Medlem
Citat:
Tycker faktiskt det blir lite märkligt när du utan utan bekymmer kallar Johanna både psykopat och narcissist, men när någon påstår att Maja är en egoist går du i taket och kallar det subjektiva bedömningar, när hela FUP är nedlusad av fakta som bevisar hennes egoistiska handlande.

Samma sak är det med den misstänkta empatistörningen. Finns åtskilliga exempel där hennes agerande går i linje med någon som inte bryr sig något nämnvärt om sina medmänniskor.

An nån anledning kan du inte acceptera att M tagit fruktansvärt egoistiska och dåliga beslut, där hon själv äger ansvaret. I princip i varenda beslut M tagit, har hennes utgångspunkt varit, vad är bäst för henne själv och det får kosta andra hur mycket som helst.

Det här med J s ✌️ och M s 👍 är intressant dock. Jag skulle t.ex vilja veta om M brukar använda 👍 istället för ok, eller om det brukar användas i positiva sammanhang. Det är intressant eftersom vi båda tror att M visste att T var död när messen skickades.

Det här med "segertecknet" har jag inte sett tidigare framkommit i tråden, däremot att JJ skickade sms med text liknande "är vid donken" och att MH per omg skickade svar med "tummen upp".

Min tanke är att de båda kvinnorna inte visste vem som ringde på dörren.

Det fanns flera alternativ, polisen (som någon av grannarna kontaktat), AW som var ute och letade efter TT.
Segertecknet kanske betydde att JJ nu fick reda på att det var grannen hon åkte med som var den som ringt på dörren.
MH.s "tummen upp" kan ha varit ett tecken på att allt var lugnt på plats (hon visste inte då vad JJ fått reda på... vem påringaren var) ingen mer hade varit och ringt på dörren.
Citera
2024-01-06, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Det här med "segertecknet" har jag inte sett tidigare framkommit i tråden, däremot att JJ skickade sms med text liknande "är vid donken" och att MH per omg skickade svar med "tummen upp".

Min tanke är att de båda kvinnorna inte visste vem som ringde på dörren.

Det fanns flera alternativ, polisen (som någon av grannarna kontaktat), AW som var ute och letade efter TT.
Segertecknet kanske betydde att JJ nu fick reda på att det var grannen hon åkte med som var den som ringt på dörren.
MH.s "tummen upp" kan ha varit ett tecken på att allt var lugnt på plats (hon visste inte då vad JJ fått reda på... vem påringaren var) ingen mer hade varit och ringt på dörren.

När J ska gå ner första gången för att göra sig av med T s saker, så träffar hon på grannen och pratar lite. Jag tror hon där och då får veta att det är grannen som ringt på, och därefter går hon tillbaks till lägenheten för att berättat för M att det var grannen som ringde på och att hon måste åka till McD. Hon måste då ta med sin egen mobil vilket mobilrörelserna visar. Under en 5 minuters period då J lämnar lägenheten och kommer tillbaks, är M s telefon i rörelse.

Det är det här jag menar med att J s version förutom själva mordet håller, medans M s spretar åt alla håll och kräver att man slår knut på sig själv för att få det att stämma.

M säger ju att hon och J bestämmer att J ska åka till McD för att M är hungrig, och därefter lämnar J lägenheten utan betalmedel och träffar på grannen, och då vänder J tillbaks för att hämta sin mobil så hon kan betala för M s lilla hamburgare.
Citera
2024-01-06, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Hovrättsdomen

https://gofile.io/d/Az9b1R

https://easyupload.io/p4o8hb

https://delafil.se/a80bea1a02c4a101/G%C3%B6ta_HR_B_1735-23_Dom_2023-10-25.pdf

.

Jag har fupen och kunde ladda ner din uppladning från göta hovrätt domen. Men det finna mer än en dom va? Har du den med?
Citera
2024-01-06, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Sätter du likhetstecken mellan personer som ljuger,har diagnoser eller har ett leverne som inte passar din smak?
Och att dom därigenom är en mördare?
Eller försöker du bara misskreditera Maja för att du vill det?
Du själv verkar va en knepig person som passar illa att va den som kritiserar!

För ett pyttelitet bevis på att Maja är en mördare, har du väl inte.

Väcka misstro mot Fröken Hellm*n ... ?

Ge dåligt rykte åt Fröken Hellm*n ... ?

Diskreditera Fröken Hellm*n ... ?

Fröken Hellm*n har tidigare själv försatt sig i en sådan situation genom att då ha betett sig på ett mycket vidrigt och empatilöst sätt vilka beteenden inte finner några ursäkter för Fröken Hellm*n:s del ... och därtill även då, ha befattat sig med mycket, av just lögner.

Det kan till exempel sägas vara onormalt av en 18-åring (Fröken Hellm*n) att vid flera tidigare tillfällen, och då med hjälp av alkoholhaltiga drycker, ha druckit sig redlöst berusad och därefter, vid varje tillnyktring lett fram till svåra minnesluckor.

Det kan heller inte anses vara normalt av en 18-åring (Fröken Hellm*n) att låta sig kombinera alkoholhaltiga drycker med olika sorters droger som vid de aktuella tillfällena då lett fram till hörsel-hallucinationer, vanföreställningar och groteska demon-syner.

Vidare till det ovan skrivna skall tilläggas att det inte kan anses vara normalt av en 18-åring (Fröken Hellm*n) att tidigare ha agerat i samförstånd med sin likasinnade kamrat Fröken Janss*n som Lik-bärerska, Lik-transporterare samt Lik-skogs-placerare och därefter sedan befattat sig med lögner enbart för sin egen vinnings skull.

Tillika sagt är det också ansett som mycket onormalt av en 18-åring (Fröken Hellm*n) att ha missbrukat psykopharmaka preparat på ett sådant sätt att det lett fram till intoxikation och därtill, sjukhusvård.

Enligt ovan skrivet avslutar jag detta inlägget med att få framfört, att ett sådant leverne av en 18-årig flicka (Fröken Hellm*n) är långt ifrån ett normalt leverne utan äger sin grund i flera tidigare fenomen som framträtt via omständigheter gällande både före mordet, så som vid det aktuella mordtillfället och även vad som skedde en tid efter mordet på den 21-åriga flickan T*ve T*nnies.

Under natten den 16:e Oktober 2022 hamnade den 21-åriga flickan T*ve T*nnies i klorna på två spritt språngande galna fröknar, två likasinnade kamrater som tog lagen i sina egna händer vilket slutade med att den 21-åriga flickan T*ve T*nnies blev dräpt, en mycket ung flicka som hade hela livet framför sig blev bragt om livet på ett mycket brutalt och hänsynslöst sätt vilket i sin tur sagt saknar all förlåtelse.

Att Fröken Hellm*n kan anses vara en hjältinna är för mig totalt och fullständigt obegripligt och sålunda gör det till en omöjlighet för mig att kunna ta till mig och acceptera.

Mvh/
@JokerMannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-01-06 kl. 15:21.
Citera
2024-01-06, 15:33
Medlem
Citat:
Att hon ljuger av både egen kraft och egenintresse visar sig tydligt efter "erkännandet" då hon faktiskt släpper J och kör för egen maskin. Då byter M strategi till att vara ett oförstående offer, och skyller allting på J som hon nu blivit rädd för helt plötsligt.

Det är beklagligt att vissa köper denna bortförklaring av en person som visat på sådant gränsöverskridande beteende och skapat sådan olycka under lång tid. Normalt ses brottslingars historier med stor skepsis av. Speciellt dom som har ett syfte att slippa ansvar.

Jag har ingen aning om det går att få in M på rätt spår igen. Men jag är tämligen säker på att det inte hjälper att ännu en gång ge henne en fribiljett till att äga sina egna dåliga beslut.

Fröken Hellm*n skulle tidigare ha synats strängt under luppen i stället för att ha strukits med silkesvantarna påtagna. Om så fallet hade varit, att man under tidigare polisförhör satt en mental press på Fröken Hellm*n, ja, sålunda hade med mycket stor sannolikhet sagt väldigt mycket kommit upp till ytan.

Mvh/
@JokerMannen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in