2024-03-10, 11:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edelweiss95
Ja till exempel så hade hon kanske sluppit sitta häktad med fulla restriktioner i flera månader. Förutsatt att hon var oskyldig då, vilket hon inte var och därav ljög.

Hur länge exakt satt hon häktad? Ett år tyckte jag mig se nånstans?

Hovrättens dom känns förövrigt helt orimlig utifrån omständigheterna till skillnad från tingsrättens dom.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2024-03-10 kl. 11:55. Anledning: Tillägg
Citera
2024-03-10, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hur länge exakt satt hon häktad? Ett år tyckte jag mig se nånstans?

Hovrättens dom känns förövrigt helt orimlig utifrån omständigheterna till skillnad från tingsrättens dom.

Minns inte exakt, men det låter rimligt. Tänkte främst på att hon satt och blånekade och höll tyst fram tills polisen mer eller mindre själva löste det efter ett bra tag. Då kom minnet väldigt lämpligt tillbaka med fragment som gynnade henne, tänk vilken tur!

Helt ofattbart att folk sitter och försvarar henne och hennes handlingar, hon är inte något offer i detta.
Citera
2024-03-10, 15:19
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Minns inte exakt, men det låter rimligt. Tänkte främst på att hon satt och blånekade och höll tyst fram tills polisen mer eller mindre själva löste det efter ett bra tag. Då kom minnet väldigt lämpligt tillbaka med fragment som gynnade henne, tänk vilken tur!

Vissa minns tydligen bara det de vill minnas men sen när snaran dras åt så kommer minnet "tillbaka"

Citat:
Helt ofattbart att folk sitter och försvarar henne och hennes handlingar, hon är inte något offer i detta.

Dömdes hon inte för grovt gravfridsbrott i hovrätten?

Det enda offret i detta olustiga drama är dessutom endast stackars T*ve.
Ingen annan.
Citera
2024-03-10, 16:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Maja har ett rent samvete.
Du tror inte hon skulle berättat tidigare om hon känt sig trygg i att Johanna genomskådas och inte kunde skada henne?
Varför är detta ens en diskussion?
Johanna har uppvisat gång på gång vad hon går för innanför murarna.
Maja var trygg med Johanna när de härjade som värst.

På en trygg plats - dvs häktad - beskrev hon följande som svar:

Fhl: (.) hur känns det i dig när du tänker på om du skulle hamna i konflikt med henne?
M: Oj, alltså på ett sätt så jag har ändå vetat på ett sätt hur jag ska, hur jag ska ta det och så.
Ja."

Fattar du vad det innebär?

Hon var inte rädd för att hamna i konflikt.
Hon kunde hantera det.

Hon HAMNADE också i konflikt med Johanna och sa emot henne. VÄGRADE göra henne till viljes.

Hon KRITISERADE Johanna när hon betedde sig som ett svin mot sitt ex.

Hon anser att Johanna är hennes TRYGGHET:

"M: Eh, nej men alltså hon är min trygghet och så. Ja vi delar väldigt mycket i livet.
F: Mmm, vad är det ni delar?
M: Ja, eh vi, mycket alltså interna skämt, mycket ja vad ska man säga, upplevelser som vi har gjort tillsammans."

De upplevelser som de gjort tillsammans är det jag skrev om och nåt som hon borde ha jävligt dåligt samvete för:

Tre potentiella försök till mordbrand och sen griftefridsbrott när mord är ett faktum.

Så din kuvade version av Maja som offer är en efterhandskonstruktion.

Nåt Maja startar med under senare del av häktningstid, dvs retroaktivt, när hon väl börjar inse att relationen var skev och att hon hellre vill rädda sitt eget arsle än den symbiotiska bubbla de levt i.

Maja var höjd till skyarna av Johanna.
Står också i fup.
Senast redigerad av develi 2024-03-10 kl. 16:43.
Citera
2024-03-10, 17:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Allt som Du skriver ovan är sant (trots det som vanligt anmält för 0.03 trams/off tr, undrar varför?).

Maja (om oskyldig) hade en tidig chans att lätta sitt samvete.
Varför gjorde hon inte det när polisen kom på söndagskvällen och förhörde de båda kvinnorna (i varsin bil)?
Så mycket elände hon hade kunnat lösa per omg för Toves anhöriga (och för egen del)!

Är Maja verkligen så dum i huvudet så hon tror att någon (nåja förutom några) ska tro på hennes sovlögner, att hon helt plötsligt inte var intresserad av att hjälpa sin kompis i badrummet (likt på Nöjet någon timme innan)?

Maja får leva med sina lögner/samvete om hon har något...
Hon hade möjlighet att dra sig ur relationen men hon ville inte.
Hon ville bevara relationen med J.

Hon är en fena på att spela teater och ljuga, det ses likaväl när hon skyller på snuva då Tove ska mördas i brand.

Hon vill inte vara direkt på BP - det är för riskabelt - men hon har tydligen inga större problem med omständigheterna.
Att Tove ska mördas vill säga.
Hon prövar inte ens att prata J tillrätta och ger snarare intrycket att det inte är nåt fel.
Hon åker dit för att chilla och se på film innan mordförsök.
Hon vill så gärna vara med Johanna att mordredskapen på bordet är som en ointressant biprodukt.
Dagen efter vill hon ha utvärdering.
Hur gick det?

En sjuk konstellation som helt uppenbart var livsfarlig.
Citera
2024-03-17, 22:54
Medlem
Beteendet vid mordet på Tove är väldigt likt mordet på Luise i Tyskland.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y6kqWA/luise-fran-siegen-tyskland-mordades-nu-avslojas-nya-detaljer

Enda skillnaden är att i Tyskland straffas båda förövarna och man har lite annan syn på bevis än de bedrövliga svenska låssas juristerna.

Saxat från Aftonbladet
Det har tidigare varit känt att mordet misstänks ha varit planerat.
Enligt data från gärningspersonernas mobiler ska de, innan dådet, bland annat ha googlat på ”rättsliga följder för personer som inte är straffmyndiga”.

Att Maja har kommit så lindrigt undan är för bedrövligt.
Citera
2024-03-18, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon hade möjlighet att dra sig ur relationen men hon ville inte.
Hon ville bevara relationen med J.

Hon är en fena på att spela teater och ljuga, det ses likaväl när hon skyller på snuva då Tove ska mördas i brand.

Hon vill inte vara direkt på BP - det är för riskabelt - men hon har tydligen inga större problem med omständigheterna.
Att Tove ska mördas vill säga.
Hon prövar inte ens att prata J tillrätta och ger snarare intrycket att det inte är nåt fel.
Hon åker dit för att chilla och se på film innan mordförsök.
Hon vill så gärna vara med Johanna att mordredskapen på bordet är som en ointressant biprodukt.
Dagen efter vill hon ha utvärdering.
Hur gick det?

En sjuk konstellation som helt uppenbart var livsfarlig.

Det var inte enda gången hon inte brydde sig om folk riskerade att brinna inne.

Har för mig att hon var i något tält/stuga under tiden som JJ begav sig för att elda, hon bad till Gud att det skulle regna när JJ åkte och skulle "tutta" på. Var barnvakt till JJ.s telefon...
Det var inte bara TT som var i farozonen, jösses... be till Gud i stället för att ha samvete för att ringa och varna de som ligger illa till!
Citera
2024-03-22, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Det var inte enda gången hon inte brydde sig om folk riskerade att brinna inne.

Har för mig att hon var i något tält/stuga under tiden som JJ begav sig för att elda, hon bad till Gud att det skulle regna när JJ åkte och skulle "tutta" på. Var barnvakt till JJ.s telefon...
Det var inte bara TT som var i farozonen, jösses... be till Gud i stället för att ha samvete för att ringa och varna de som ligger illa till!

Inte så, men det är väl så religiösa människor fungerar. Lägger allt i händerna på Gud.
Citera
2024-03-23, 10:22
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Inte så, men det är väl så religiösa människor fungerar. Lägger allt i händerna på Gud.
Menar du att det var ett religiöst motiv? Den som sitter på livstid nu är ju judinna
Citera
2024-03-23, 12:43
Bannlyst
Vad gör hon Maja nu förtiden? Gud vad skönt att hon blev frikänd också för vilken mardröm hon satt i där ett tag. usch o tvi tur vi lever i ett land där rättsystemet fungerar.
Citera
2024-03-23, 12:51
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtenspung
Vad gör hon Maja nu förtiden? Gud vad skönt att hon blev frikänd också för vilken mardröm hon satt i där ett tag. usch o tvi tur vi lever i ett land där rättsystemet fungerar.
Hon blev bara frikänd för mordet. Hon dömdes till ett och ett halvt års fängelse för grovt gravfridsbrott.
Citera
2024-03-23, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Hon blev bara frikänd för mordet. Hon dömdes till ett och ett halvt års fängelse för grovt gravfridsbrott.

Haha ja det var inte så bara det din tokstolle, typ livstid för mord till 1,5 år bara. Men ja jag vet väl att hon blev frikänd för det, det vet alla som är något och har lite koll. Men nu undrar jag vad hon gör på dagarna? Hon studerar säkert till något fint, läkare eller något hmmm. Är det någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in