2024-01-04, 20:05
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Lägg ner ditt idiotí-skrivande om den tidigare mördade 21-åriga flicka T*ve T*nnies, Du skall enbart låta bli med att försöka svartmåla ett brottsoffer. Den lilla "KantarellPrinsessan" T*ve T*nnies var en rättskaffens person och som framförallt sagt inte hade några drogproblem.

Du har tidigare framfört i ditt inlägg beträffande drogproblem, låt mig då klargöra för dig att den person som verkligen hade problem med både alkoholhaltiga drycker så som droger som till exempel: Kokain-snortning, Hasch ... även Hasch-kaks-bakning och Cannabis-rökning var just lilla Fröken Hellm*n.

Fröken Hellm*n hade också lite förkärlek till att kombinera alkoholhaltiga drycker med droger och, som vid ett antal tidigare tillfällen hade lett fram till att Fröken Hellm*n fått upplevt både hörsel-hallucinationer, vanföreställningar samt därtill även demon-syner, dessutom sagt så har Fröken Hellm*n även tidigare missbrukat psykopharmaka-preparat som vid åtminstone två tidigare tillfällen lett fram till intoxikation samt därtill då också sjukhusvård.

Du kan bland annat läsa enligt ovan skrivet i Fröken Hellm*n:s tidigare gjorda Paragraf-7-undersökning, om du nu är intresserad av hur faktan talat beträffande Fröken Hellm*n vill säga ?

Mvh/
@JokerMannen/
Det ena utesluter väl inte det andra? Jag försöker inte svartmåla utan vill ha en korrekt bild, läser mellan raderna att Tove var en tjackis..
Citera
2024-01-04, 20:09
Avslutad
Citat:
Lägg ner ditt idiotí-skrivande om den tidigare mördade 21-åriga flicka T*ve T*nnies, Du skall enbart låta bli med att försöka svartmåla ett brottsoffer. Den lilla "KantarellPrinsessan" T*ve T*nnies var en rättskaffens person och som framförallt sagt inte hade några drogproblem.

Du har tidigare framfört i ditt inlägg beträffande drogproblem, låt mig då klargöra för dig att den person som verkligen hade problem med både alkoholhaltiga drycker så som droger som till exempel: Kokain-snortning, Hasch ... även Hasch-kaks-bakning och Cannabis-rökning var just lilla Fröken Hellm*n.

Fröken Hellm*n hade också lite förkärlek till att kombinera alkoholhaltiga drycker med droger och, som vid ett antal tidigare tillfällen hade lett fram till att Fröken Hellm*n fått upplevt både hörsel-hallucinationer, vanföreställningar samt därtill även demon-syner, dessutom sagt så har Fröken Hellm*n även tidigare missbrukat psykopharmaka-preparat som vid åtminstone två tidigare tillfällen lett fram till intoxikation samt därtill då också sjukhusvård.

Du kan bland annat läsa enligt ovan skrivet i Fröken Hellm*n:s tidigare gjorda Paragraf-7-undersökning, om du nu är intresserad av hur faktan talat beträffande Fröken Hellm*n vill säga ?

Mvh/
@JokerMannen/
Du måste blanda ihop detta fall med något annat, för denna Fröken Hellm*n är inte alls den du beskriver.
Fundera lite över om du hamnat rätt?
Citera
2024-01-04, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Det var brottsoffret

Och jag menade och syftade enbart på Fröken Hellm*n samt därtill sagt, grundat på den faktan som tidigare låtit uppenbara sig om just Fröken Hellm*n.

Beträffande den lilla "KantarellPrinsessan" T*ve T*nnies, så var hon enligt mig en liten underbar individ, snäll, omtänksam och trevlig på alla sätt och vis tills hon plötsligt hamnade i klorna på de två likasinnad kamraterna Fröken Hellm*n och Fröken Janss*n och då hände, det helt och hållet ofattbara ... hon blev bragt om livet, grymt, hemskt, fruktansvärt och mycket obegripligt.

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2024-01-04, 20:22
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Och jag menade och syftade enbart på Fröken Hellm*n samt därtill sagt, grundat på den faktan som tidigare låtit uppenbara sig om just Fröken Hellm*n.

Beträffande den lilla "KantarellPrinsessan" T*ve T*nnies, så var hon enligt mig en liten underbar individ, snäll, omtänksam och trevlig på alla sätt och vis tills hon plötsligt hamnade i klorna på de två likasinnad kamraterna Fröken Hellm*n och Fröken Janss*n och då hände, det helt och hållet ofattbara ... hon blev bragt om livet, grymt, hemskt, fruktansvärt och mycket obegripligt.

Mvh/
@JokerMannen/
¨Så du låter känslorna styra och har ingen aning?
Citera
2024-01-04, 20:49
Medlem
Citat:
¨Så du låter känslorna styra och har ingen aning?

Du äger som person din absoluta fulla frihet att vara subjektiv hur mycket du vill, och mäktar med. Beträffande mig själv så har jag sedan tidigare fått grepp över saker och ting som hade med mordet på den 21-åriga flickan T*ve T*nnies att göra och vad du sedan tror åsidosätter jag fullständigt.

Beträffande den avlidna och mördade 21-åriga flickan T*ve T*nnies, så var hon helt enkelt sagt en underbar individ som hade hela sin framtid framför sig och, jag tvivlar därtill sagt inte en sekund, på att den lilla flicka T*ve T*nnies hade tagit sig mycket långt fram i livet om hon inte under natten den 16:e Oktober 2022 råkat hamna i klorna på två spritt språngande galna fröknar.

Det var mycket grymt hur dessa två fröknarna betedde sig under natten den 16:e Oktober 2022 mot en försvarslös ung 21-årig flicka som till sist fick sätta livet till

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2024-01-04, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, verkligen inte.

Tvärtom, det är inte jag som påstår "Den bild jag ger finns i fup."

Jag påstår att:

Fakta: sådant som är "sant", och går att objektivt att bevisa. Det är helt oberoende av vad vi har för åsikter om det. Det är ett säkert konstaterat sakförhållande.

Ex på fakta är att något står i FUP. Tex:

"Kl. 02:59:40 skickar Johanna ett SMS till Maja med innehållet: ”Är i donkendriven
nu✌”
Maja svarar med tummen upp emoji.
"

Detta går att objektivt bevisa genom att vi som har FUP alla kan läsa dessa rader.

Det är också bevisat, dvs fakta att denna konversation skett mellan Johanna och Maja. Den finns sparad i deras mobiler, och återgiven i FUP.

En teori är en tolkning av ett sakförhållande.

"Inom filosofin skiljer man på objektiva faktum och subjektiva värden. Vidare skiljer man på givna och säkra faktum och teorier som är tolkningar av fakta. För att något ska anses vara ett faktum måste det kunna falsifieras och beskrivas med en sann påståendesats."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Faktum

Däremot är det inte ett faktum, utan en teori/tolkning av ovan sms konversation att påstå att Johanna gör segertecknet (över att mordet lyckades) och att Maja gör tummen upp för att visa att hon "gillar" mordet.

På detta vis är det mesta som vi diskuterar här olika tolkningar som vi subjektivt gör utifrån FUP.

Att påstå att t ex Maja är egoistisk, det är inte "fakta"utan en subjektiv bedömning utifrån det som dinns i FUP. Förhör, vittnesmål osv.

Så det är knappast jag som påstår att jag har tolkningsföreträde här, utan istället ifrågasätter skribenten som påstår att faktum, nämligen och saken är, framför var och vartannat påstående.

Tycker faktiskt det blir lite märkligt när du utan utan bekymmer kallar Johanna både psykopat och narcissist, men när någon påstår att Maja är en egoist går du i taket och kallar det subjektiva bedömningar, när hela FUP är nedlusad av fakta som bevisar hennes egoistiska handlande.

Samma sak är det med den misstänkta empatistörningen. Finns åtskilliga exempel där hennes agerande går i linje med någon som inte bryr sig något nämnvärt om sina medmänniskor.

An nån anledning kan du inte acceptera att M tagit fruktansvärt egoistiska och dåliga beslut, där hon själv äger ansvaret. I princip i varenda beslut M tagit, har hennes utgångspunkt varit, vad är bäst för henne själv och det får kosta andra hur mycket som helst.

Det här med J s ✌️ och M s 👍 är intressant dock. Jag skulle t.ex vilja veta om M brukar använda 👍 istället för ok, eller om det brukar användas i positiva sammanhang. Det är intressant eftersom vi båda tror att M visste att T var död när messen skickades.
Citera
2024-01-04, 21:17
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Anser du att brottsoffret inte hade drogproblem? Hon som var så framgångsrik. Skulle uppskatta en återkoppling om vad som gjorde henne framgångsrik
Beundransvärt att du orkar dig på ett försök att föra en dialog med Svammelmannen, de flesta här gav upp för länge sen då det mesta bara är rappakalja ^^

Dåligt alkoholsinne hade Tove helt klart men kan inte minnas att någon sagt hon gått på/tagit droger annat än antidepp
Citera
2024-01-04, 22:07
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Tycker faktiskt det blir lite märkligt när du utan utan bekymmer kallar Johanna både psykopat och narcissist, men när någon påstår att Maja är en egoist går du i taket och kallar det subjektiva bedömningar, när hela FUP är nedlusad av fakta som bevisar hennes egoistiska handlande.

Samma sak är det med den misstänkta empatistörningen. Finns åtskilliga exempel där hennes agerande går i linje med någon som inte bryr sig något nämnvärt om sina medmänniskor.

An nån anledning kan du inte acceptera att M tagit fruktansvärt egoistiska och dåliga beslut, där hon själv äger ansvaret. I princip i varenda beslut M tagit, har hennes utgångspunkt varit, vad är bäst för henne själv och det får kosta andra hur mycket som helst.

Det här med J s ✌️ och M s 👍 är intressant dock. Jag skulle t.ex vilja veta om M brukar använda 👍 istället för ok, eller om det brukar användas i positiva sammanhang. Det är intressant eftersom vi båda tror att M visste att T var död när messen skickades.
Jag har inte uppmärksammat att det var ett ✌️ Johanna skickade förens nu heh.

(Jag som har autism och ADHD är väldigt noga med "rätt emoji" när jag pratar med folk i text, och behöver gärna emojis tillbaks för att veta i vilket "sinneslag" den jag pratar med är i.)

För mig är 👍 helt neutralt och använder det endast när det är någon jag helst inte vill prata med (som barnens pappa ) eller som snabbt svar om någon tex skriver :"jag är där snart"

Majas 👍 är nog helt betydelselöst i sammanhanget, antingen använder hon den flitigt eller så var hon bara trött..
Men Johannas ✌️ är helt klart intressant.

Där kan man fråga sig om Johanna brukar använda den emojin ✌️ flitigt?
Tar hon lättvindigt på emojis eller är hon som jag, där rätt emoji kräver rätt plats typ?

Själv skulle jag aldrig använda den emojin för att säga att jag är i donkendriven.
Däremot typ: "jag är i donkendriven (han misstänker inget) ✌️"

Det får mig inte att ändra uppfattning om att Maja är oskyldig till själva mordet
men helt klart kan jag vika mig till att Maja kanske ändå visste om mordet innan donkenresan.
Citera
2024-01-04, 22:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Självklart kan jag inte med säkerhet säga att Johanna är narcissist/psykopat, men visst kan man väl ändå säga att det är flera drag som hon verkar ha som passar in i dessa personlighetsdrag? Det är förstås en teori jag har, även om jag i många inlägg skriver det som att det vore ett faktum.

När det kommer till att jag skulle ha gått i taket om at Majavar egoist, så var detta bara ett exempel på en tolkning, taget från inlägget jag svarade på. Hur drog du slutsatsen att jag gick i taket?

Det jag "går i taket" över, är ihopblandningen av det som är fakta med den egna tolkningen, vilket framställs som att det återfinns i FUP, därmed sanning. Fatum, nämnligen, saken är den.

"Den bild jag ger finns i fup.
Saken är den att du inte vill se den och sen börjar du dramatisera som den värsta moralkärring. Likt nu.
"

Nä, den bild skribenten ser, tolkar hon från FUP.
Saken är den att vi ser olika. Man skulle kunna vända på det och säga att skribenten inte vill se bilden jag ser och börjar dramatisera som värsta xxx. Likt här.

Jag upplever att det överdrivs enormt,

Ovan är en TOLKNING som skribenten gör.

Inte FAKTA.

Jag gör en helt annan tolkning av Maja av det jag läser i FUP.

Tillägg:

Jag tror att yngre inte använder emojis jättemycket, men tummen upp kan nog användas för att det är snabbt och enkelt.

Ja, jag misstänker att Maja visste redan då, och att Johannas ✌️ är mer av ett lugnande besked till Maja. Att hon är där ✌️, typ ta det lugnt, det går bra. Snart hemma.
Senast redigerad av notknapparen 2024-01-04 kl. 23:15.
Citera
2024-01-04, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Självklart kan jag inte med säkerhet säga att Johanna är narcissist/psykopat, men visst kan man väl ändå säga att det är flera drag som hon verkar ha som passar in i dessa personlighetsdrag? Det är förstås en teori jag har, även om jag i många inlägg skriver det som att det vore ett faktum.

När det kommer till att jag skulle ha gått i taket om at Majavar egoist, så var detta bara ett exempel på en tolkning, taget från inlägget jag svarade på. Hur drog du slutsatsen att jag gick i taket?

Det jag "går i taket" över, är ihopblandningen av det som är fakta med den egna tolkningen, vilket framställs som att det återfinns i FUP, därmed sanning. Fatum, nämnligen, saken är den.

"Den bild jag ger finns i fup.
Saken är den att du inte vill se den och sen börjar du dramatisera som den värsta moralkärring. Likt nu.
"

Nä, den bild skribenten ser, tolkar hon från FUP.
Saken är den att vi ser olika. Man skulle kunna vända på det och säga att skribenten inte vill se bilden jag ser och börjar dramatisera som värsta xxx. Likt här.

Jag upplever att det överdrivs enormt,

Ovan är en TOLKNING som skribenten gör.

Inte FAKTA.

Jag gör en helt annan tolkning av Maja av det jag läser i FUP.

Ja, givetvis gör vi tolkningar utifrån det material vi har tillgång till.

Ska vi vara konkreta så hävdar jag att Maja är en egoist och troligen empatistörd sådan.

Förutom sin charmiga karaktär hon bjuder på, så kan jag faktiskt inte hitta något exempel där hon gjort något för någon annan, utan att det gynnat henne själv. Hon kräver saker gång på gång av sin omgivning, och då främst föräldrarna. Ex, skjutsad fram och tillbaks, hudkräm som ska köras till skolan, ny iphone, nya airpods, swish från mamman när det ska festas, gå på konsert, stripklubb eller entre till Nöjet. Och inte en dag i hela sitt liv verkar hon ha jobbat.

Varför hon inte jobbat, har väl berott på att hon mått så dåligt, men en jäkla massa festande och annat kul har hon orkat med!

Exempel på empatibrist, är att hon trots vetskap om att människors liv riskerar att släckas, så undviker hon att varna eller sluta med galenskaperna. Och det för att hon är så rädd att förlora sitt nya liv med sin bästa kompis J. Att hon skrattar åt hatsången om Tove, efter J försökt bränna inne henne är stört.

Hon skriker fuck you till ett annat tilltänkt offer som också hon skulle brännas inne.

Hennes kropp är inte försatt i akut stress när hon både kan äta och sova direkt efter mordet.

Hon ljuger timmar efter mordet och familjen märker ingen skillnad på henne.

Hon förnekar Toves anhöriga att starta sitt sorgearbete genom ljuga om vad som hänt, och trots fhl vädjan om att tänka på sig själv och T s anhöriga fortsätter hon att ljuga, ända tills fhl presenterar bevis för att hon varit vid fyndplatsen.

Under 18 förhör visar hon inga tecken ledsamhet eller ånger över det inträffade. Fhl reagera t.o.m med att säga att hon verkar obrydd!

Enda gången hon bryter ihop är i TR, när hon återberättar att J tänker ta livet av sig om dom åker dit. Det här är verkligen ett tecken på vad som berör henne på djupet. Det är när hennes nya spännande liv med bästisen riskerar att ta slut.

Kan du själv ge några konkreta exempel på att J har styrt M? Att J har manipulerat M att göra saker mot sin vilja? Att deras relation kan likställas med ett destruktivt parförhållande, där M är offret?
Citera
2024-01-04, 23:44
Medlem
BeppoYapps avatar
Enligt min mening kan allt kokas ner i en lögn.
Lögnen som Maja drog till med när hon placerade sig på toa vid 02.45 och satt sedan där tills sms ankom från Johanna och Maja svarade på med en tumme upp.
Var fanns Toves kropp? På toaletten, klädkammaren, förrådet eller hallen?
Att Maja visste om att Tove var död när Johanna stack är inget annat än sanning. Johanna skulle aldrig lämna ett lik i Majas händer som hon inte kände till när hon stack iväg. Det finns ingen rimlighet att hon skulle sätta sig i den siten och det fanns ingen tid att släppa några lik i lägenheten.
ALLTSÅ VISSTE MAJA VAD SOM SKETT MEN VÄLJER ATT LJUGA TOTALT OM DETTA.
Där blir det helt avgörande anser jag för att Maja visste Så mycket mer än hon erkände.
Vill påstå att det borde straffas med medhjälp.
Citera
2024-01-05, 00:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja, givetvis gör vi tolkningar utifrån det material vi har tillgång till.

Ska vi vara konkreta så hävdar jag att Maja är en egoist och troligen empatistörd sådan.

Förutom sin charmiga karaktär hon bjuder på, så kan jag faktiskt inte hitta något exempel där hon gjort något för någon annan, utan att det gynnat henne själv. Hon kräver saker gång på gång av sin omgivning, och då främst föräldrarna. Ex, skjutsad fram och tillbaks, hudkräm som ska köras till skolan, ny iphone, nya airpods, swish från mamman när det ska festas, gå på konsert, stripklubb eller entre till Nöjet. Och inte en dag i hela sitt liv verkar hon ha jobbat.

Varför hon inte jobbat, har väl berott på att hon mått så dåligt, men en jäkla massa festande och annat kul har hon orkat med!

Exempel på empatibrist, är att hon trots vetskap om att människors liv riskerar att släckas, så undviker hon att varna eller sluta med galenskaperna. Och det för att hon är så rädd att förlora sitt nya liv med sin bästa kompis J. Att hon skrattar åt hatsången om Tove, efter J försökt bränna inne henne är stört.

Hon skriker fuck you till ett annat tilltänkt offer som också hon skulle brännas inne.

Hennes kropp är inte försatt i akut stress när hon både kan äta och sova direkt efter mordet.

Hon ljuger timmar efter mordet och familjen märker ingen skillnad på henne.

Hon förnekar Toves anhöriga att starta sitt sorgearbete genom ljuga om vad som hänt, och trots fhl vädjan om att tänka på sig själv och T s anhöriga fortsätter hon att ljuga, ända tills fhl presenterar bevis för att hon varit vid fyndplatsen.

Under 18 förhör visar hon inga tecken ledsamhet eller ånger över det inträffade. Fhl reagera t.o.m med att säga att hon verkar obrydd!

Enda gången hon bryter ihop är i TR, när hon återberättar att J tänker ta livet av sig om dom åker dit. Det här är verkligen ett tecken på vad som berör henne på djupet. Det är när hennes nya spännande liv med bästisen riskerar att ta slut.

Kan du själv ge några konkreta exempel på att J har styrt M? Att J har manipulerat M att göra saker mot sin vilja? Att deras relation kan likställas med ett destruktivt parförhållande, där M är offret?

Lite snabbt bara.

Maja har ju naturligtvis inte jobbat eftersom hon legat efter i skolan.
Hon fick ju depression, var hemma från skolan ett helt år.
Började sedan på Comeback där hon läste upp sina betyg. Därefter började hon ( senare än jämnåriga brukar) på gymnasiet, där hon ju bara gått några månader.

Så att hon skulle vara lat, när jag ser att hon kämpat för att komma på fötter, när hon inte ” jobbar en dag i sitt liv”?

Så kan jag också säga att jag har kännedom en person som ” kämpar ” varje dag med det som andra kör per automatik. ADD med drag av autism där också.
Att kunna få till det som verkar så enkelt som att komma upp på morgonen, göra rätt sak vid rätt tidpunkt för att komma med bussen… är bara det ett projekt. Många missade bussar och många glömda böcker, glömda läxor och helt slut efter en dag. Om man sett detta, kan man som förälder anse att skjuts till skolan kan vara det som avgör om det kommer att funka. Om man är stelbent och har drag av autism, kan det finnas en fixering vid att man måste smörja ansiktet t ex.

Jag tror att Majas föräldrar var överlyckliga över att det vände, att Maja klarade av att läsa upp betygen och faktiskt kunna komma in på gymnasiet.

Att förstå att diagnoser kan innebära en mycket större ansträngning för vardagliga saker som att tvätta sig, borsta tänderna, äta och packa sin väska med rätt grejor än det är för oss andra som gör detta per automatik, det gör att du förstår att det inte är lathet att Maja blir skjutsad till skolan.

När Maja kommer hem från en skoldag är hon med all sannolikhet mycket tröttare än andra utan diagnos.

Sedan vet jag inte att jag läst att Maja krävt att få AirPods och vad du nu räknade upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in